Temat: SZKOLENIA
Tworzenie strategicznego planu marketingowego
Grupa docelowa
* Specjaliści posiadający operacyjne doświadczenie marketingowe, mający za zadanie opracowanie strategicznego planu marketingowego, pracujący w różnej wielkości organizacjach, koordynujący bądź włączeni w proces planowania strategicznego
* Menedżerowie, od których oczekuje się umiejętności spojrzenia na działania firmy w szerokim, strategicznym kontekście
Cele szkolenia
Przedstawienie procesu opracowywania marketingowego planu strategicznego oraz omówienie etapów planowania, technik i narzędzi wspomagających ten proces.
Korzyści dla organizacji i uczestników
* Poznanie procesu opracowywania marketingowego planu strategicznego, praktyczne rozwiązania
* Rozwinięcie umiejętności analizowania i wykorzystania informacji na temat otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego firmy
* Nauczenie się praktycznego wykorzystania dostępnych modeli i technik
* Aktywny udział w opracowaniu planu marketingowego firmy już w trakcie szkolenia
* Obserwacja jak efektywnie wykorzystać potencjał zespołu opracowującego plan
Metodologia
* Program stworzony w oparciu o metodologię CIM podzielony jest na moduły prezentujące poszczególne kroki w planowaniu strategicznym
* Szkolenie pozwala poznać i zastosować w praktyce sprawdzone i i gotowe do zastosowania modele, techniki i narzędzia marketingowe
* Uczestnicy opracowują strategię działań konkretnej firmy, przedstawionej w case study.
* Proces analizy i planowania ma odniesienie do rzeczywistości i jest mocno osadzony w realiach ekonomicznych
* Interaktywna, warsztatowa forma zajęć, praca w oparciu o case study
Tematyka
* Definicja pojęć z zakresu planowania strategicznego i marketingowego
* Przedstawienie etapów planowania strategicznego modeli oraz narzędzi pomocnych w tworzeniu planu
* Rozumienie potrzeb i zachowania klienta
* Prezentacja case study, firmy opracowującej strategię działania na najbliższe lata
* Audyt marketingowy otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego firmy: czynników makroekonomicznych, konkurencji, dostawców i odbiorców, klientów
* Analiza potencjału wewnętrznego i możliwości firmy
* Szukanie najlepszych wzorców działania
* Podsumowanie procesu analitycznego (SWOT)
* Opracowanie planu strategicznego:
o ustalanie mierzalnych celów działania
o wybór kierunku uzyskania przewagi konkurencyjnej
o ustalenie strategii wzrostu w kontekście określonych celów
o wybór rynku docelowego w procesie segmentacji i targetowania
o pozycjonowanie marek z portfolio firmy
* Rekomendacja działań taktycznych w oparciu schemat Marketing Mix
* Kontrola działań i wyznaczanie wskaźników efektywności
* Prezentacje opracowanych w zespołach planów strategicznych, dyskusja, informacja zwrotna
Prowadzący: Ewa Gugała - Hugues
Informacje organizacyjne
Termin: 02-03.03.2010
Czas trwania: 16 godzin, 2 dni
Cena szkolenia: 1400 PLN
Miejsce szkolenia: Centrum Konferencyjne w Serocku k. Warszawy
Kontakt
mwozniakowski@irb.pl
mob. 695 330 033