konto usunięte

Temat: skuteczność mailingu

Michał Filip Sobański:
Piotr A.:
Michał Filip Sobański:
ps. a tak na poważnie to liczy sie własna baza maili (znasz swoja grupę docelową)

Zdecydowanie. Po to właśnie się umieszcza odpowiednie formularze na stronach, oraz zbiera adresy email podczas różnych akcji/kampanii.
a potem wysyłanie ich samemu poprzez np. sare, ewentualnie własny serwer, pod warunkiem, że masz dedyka...

Tu się nie zgodzę. Dedyk absolutnie nie jest warunkiem. Istnieje wiele darmowych skryptów do wysyłania mailingów, trzeba tylko mieć kogoś z głową i obsługę PHP na wirtualce ;)
gdy wywsyłasz kilkaset maili to ok, ale jak masz wysłać np. 15tys. 4 razy w miesiącu to serwer wirtualny cię zablokuje, po prostu nie pozwoli tyle wysyłać (nie badałem wszystkich hostingów pod tym względem)... wiele portali ma dedyki, więc mozna sobie wydzielić użytkownika do mailingu, tam zainstalować sobie skrypty i wtedy jest to dość wygodne. (chodzi o obciążenie łacza).
A tak w ogóle mailing często = spam :)... większości klientów odradzam wysyłanie 100tys. wiadomości, bo to mija sie z celem... niech dokładnie przemyślą swoja grupę docelową a nie wszystkim, których dane zakupili na płytce...
pozdr. mfs
Profesjonalne firmy mają swój serwer u siebie z wszystkim, co sie da...
Jeśli chodzi o magiczne płytki z bazami danych to muszę niestety stwierdzić, że ponad 20% danych jest błędna... 15 % maili nie istnieje...

Temat: skuteczność mailingu

Anna W.:
20% jak włączy się do tego telemarketing.

Ciekawe o jakiej branży mówisz.

konto usunięte

Temat: skuteczność mailingu

Takie moje spostrzeżenie i znajomych pracujących w różnych branżach.
Karolina Ż.

Karolina Ż. Account Manager

Temat: skuteczność mailingu

Jeżeli zamierzasz wyrzucić pieniądze do kosza to proponuję zakupić gotową bazę u brokerów :)

Bardzo mi się podoba odpowiedź Mirka Połyniaka sugerujące skuteczność mailingu reklamowego od 0 do 100%. A to dobre :) Ja bym raczej stawiała na wynik bliski "0". A jeśli już decydować się na takie przedsięwzięcie to wykorzystać mailing do pozyskania adresów na własność.

Prawdą jest, że nie sposób przewidzieć efektu takiego mailingu. Pamiętaj tylko o jednym, że te bazy są wykorzystywane wielokrotnie i ci adresaci dostają takich maili mnóstwo i o rzeczach, które niekoniecznie ich interesują. Odpowiedz sobie na pytanie czy ty czytasz i dokonujesz akcji po otrzymaniu maila reklamowego z wp. Ba ja je od razu kasuję :)

Ja bym radziła Ci raczej pomyśleć nad sposobami jak szybko zbudować bazę na własność ze zgodą opt-in lub doulble opt-in. Pozyskane w ten sposób adresy możesz wykorzystywać wielokrotnie. Możesz też zdobywać dane takie jakie cię interesują np. imię, nazwisko, data urodzenia, zainteresowania. W Polsce jest to jeszcze mało populane, ale są firmy, które na zamówienie generują takie bazy.
Wojciech Kłodziński

Wojciech Kłodziński Rentumi- aplikacja
do zarządzania
wynajmem mieszkań.
Popr...

Temat: skuteczność mailingu

Skuteczność malingu zależy przede wszystkim od bazy adresów. Lepiej do mniejszej ale ainteresowanej grupy.
Druga sprawa to treść która często odrzuca:
- za dluga
- grafika - od razu widac ze to reklama

ja korzystam ze swojego programu AdMailer - wyszukuje maile z danej branzy i wysylam zapytanie odpowiednio spreparowane aby uniknac problemow z prawem pl

Temat: skuteczność mailingu

Jeżeli mailing to tylko i wyłącznie po to by dać ludziom coś w zamian za zapisanie się do naszej bazy mailowej. Ale tak na prawde duzo zalezy od wlasnie tej bazy. Jezeli baza jest mocno eksploatowana to efekt moze byc bardzo mizerny.
Lepiej poszukajna wlasna reke np. for internetowych gdzie gosci Twoja grupa docelowa. I dogadaj sie z wlascicielem forum. To bedzie o wiele skuteczniejsze.

pozdrawiam,
Sylwek
http://SukcesAukcjonera.pl
Dariusz Dubik

Dariusz Dubik www.zacznij.edu.pl

Temat: skuteczność mailingu

Ja mam natomiast taki pomysł aby przejać te adresy tzn zbudować swoja stronke przechwytującą z jakims wartościowym raportem z danej branzy skad pochodzi baza i wysłać maile z zaproszeniem na tą stronę . Oczywiście mail musi byc odpiwednio zobiony stronka także ale wtedy z przydkładowo 1000 bazy zimnych kontaktów bedziemy mieli %% swoich kontaktów których pozniej mozemy bardziej podgrzać stosująć dobry mailing
Robert Chmielowiec

Robert Chmielowiec Marketing
internetowy

Temat: skuteczność mailingu

Kluczem do sukcesu przy tego typu mailingach jest tytuł oraz treść. Tytuł ma za zadanie zachęcić odbiorcę do otwarcia wiadomości. Weryfikacja otworzyć/usunąć odbywa się zazwyczaj po tytule wiadomości. Aby nie stracić osób które zdecydowały się otworzyć wiadomość, treść również musi być ciekawa. Odbiorca na zapoznanie się z takim mailem poświęca zazwyczaj kilka sekund. Ważne jest aby w tym czasie mógł on zapoznać się z całością zawartych w nim informacji, lub ze znaczną ich częścią.

Pozdrawiam i życzę powodzenia :)
Przemyslaw Jaworowski

Przemyslaw Jaworowski Junior Full-stack
Developer, TMC

Temat: skuteczność mailingu

Wojciech Kłodziński:
Skuteczność malingu zależy przede wszystkim od bazy adresów. Lepiej do mniejszej ale ainteresowanej grupy.
Druga sprawa to treść która często odrzuca:
- za dluga
- grafika - od razu widac ze to reklama

ja korzystam ze swojego programu AdMailer - wyszukuje maile z danej branzy i wysylam zapytanie odpowiednio spreparowane aby uniknac problemow z prawem pl

Panie Wojtku, taka prosba ode mnie i moich znajomych niech przestanie zasmiecac swoim programem/enterso blogi. Bo uzyska pan tytuł 1szego spamera RP
Przemysław Ł.

Przemysław Ł. Group Manager

Temat: skuteczność mailingu

A dlaczego ma nie polecać swojego programu? Jeżeli jest dobry to w czym rzecz? Ja pierwszy raz o nim słysze.
Przemyslaw Jaworowski:
Wojciech Kłodziński:
Skuteczność malingu zależy przede wszystkim od bazy adresów. Lepiej do mniejszej ale ainteresowanej grupy.
Druga sprawa to treść która często odrzuca:
- za dluga
- grafika - od razu widac ze to reklama

ja korzystam ze swojego programu AdMailer - wyszukuje maile z danej branzy i wysylam zapytanie odpowiednio spreparowane aby uniknac problemow z prawem pl

Panie Wojtku, taka prosba ode mnie i moich znajomych niech przestanie zasmiecac swoim programem/enterso blogi. Bo uzyska pan tytuł 1szego spamera RP
Krzysztof Borkowski

Krzysztof Borkowski Biznesowe Bazy
Danych

Temat: skuteczność mailingu

Witam,

Prowadze dokladne badania mailingow kupowanych na allregro.

Srednia wspolczynika przekierowan 0,125%.
Sa takie ktore maja 0,3%.

przerobilem okolo 11 oferentow.

O 1% mozna zapomniec. Takie wyniki mam w bazie firmowej.

Nie mozna marudzic - zwrot z inwestycji wynosi czasami 380%.

Pozdrawiam

Wieslaw
Mirosław Geneja

Mirosław Geneja dyrektor handlowy,
Traffica (obsługa
korespondencji
poczt...

Temat: skuteczność mailingu

Witam. Rozmowa zeszła na temat "Rady dla wysyłających e-mailing". Proponuję abyśmy podzielili się doświadczeniem z przeprowadzonych kampanii ze szczególnym naciskiem na SKUTECZNOŚĆ czyli liczbę pozyskanych klientów a nie jakieś współczynniki klikalności, które są być może ciekawe, jednak droga od kliknięcia do zakupu jest jeszcze tak daleka, że wręcz pomijalna.
Każdy z uczestników dyskusji jak mniemam ma pewne doświadczenia, starał się wybrać grupę docelową jak potrafił, stworzyć najlepszy content, odpowiednio zatytułować i wreszcie ma do zaoferowania swój określomny specyficzny produkt.
Zatem proszę o podawanie liczby wysłanych maili i liczby klientów pozyskanych dzięki temu emailingowi w ciągu 3 m-cy od wysyłki.
Zaczynam: 37000/1 (37 tysięcy maili - jeden klient)Mirosław Geneja edytował(a) ten post dnia 25.10.11 o godzinie 11:59
Piotr W.

Piotr W. Sales & Marketing
Director

Temat: skuteczność mailingu

Mirosław Geneja:
Zaczynam: 37000/1 (37 tysięcy maili - jeden klient)

Branża?? Królestwo za branżę :)
Sprzedajesz elektrownie atomowe, smoczki, czy ubezpieczenia?
B2B czy B2C?
Paweł Mąka

Paweł Mąka Zarządzanie
płynnością
finansową,
ubezpieczenia,
windykac...

Temat: skuteczność mailingu

Ja miałem sytuację że zakupiłem mailing do 1100 osób z czego pozyskałem 40 osób koszt mailingu 2zł więc byłem mega zadowolony i bardzo zaskoczony. Przy kilku aukcjach zakupu mailingu do 10, 20, 50 tysięcy skuteczność równiutkie 0.

Co do pierwszej sytuacji powiem szczerze że zakupiłem mailing drugi raz po dokładnie 17 dniach na inną stronę o podobnej tematyce i skuteczność już była 0 . Po prostu takie bazy do których sprzedaje się mailing mega szybko się wypalają ponieważ są wręcz zasypywani.Paweł Mąka edytował(a) ten post dnia 26.10.11 o godzinie 09:24

konto usunięte

Temat: skuteczność mailingu

Mailing to najbardziej skuteczna forma reklamy w internecie obok pozycjonowania w wyszukiwarce i linków płatnych Adwords. Jest wiele niezależnych raportów, które to potwierdzają ja natomiast olecam wpis pt Skuteczność mailingu.

Prawdą jest, że email marketing wymaga czasu na zbudowanie sensownej bazy adresów. Nie ma sensu kupować szemranych baz danych na Allegro czy w innych podejżanych miejscach. Jeśli kilkadziesiąt - kilkaset tysięcy adresów kosztuje 5 - 500 zł to wiadomo, że są to adresy zczytane ze stron bez zgody na wysyłkę. Mailing do takiej bazy to najzwyklejszy SPAM i nie przyspoży raczej klientów. Szkoda czasu pieniędzy i reputacji marki.
Marek Broda

Marek Broda Product manager,
Benhauer Sp.z o.o
Sp.k.

Temat: skuteczność mailingu

Karolina Ż.:
Jeżeli zamierzasz wyrzucić pieniądze do kosza to proponuję zakupić gotową bazę u brokerów :)

Bardzo mi się podoba odpowiedź Mirka Połyniaka sugerujące skuteczność mailingu reklamowego od 0 do 100%. A to dobre :) Ja bym raczej stawiała na wynik bliski "0". A jeśli już decydować się na takie przedsięwzięcie to wykorzystać mailing do pozyskania adresów na własność.

Prawdą jest, że nie sposób przewidzieć efektu takiego mailingu. Pamiętaj tylko o jednym, że te bazy są wykorzystywane wielokrotnie i ci adresaci dostają takich maili mnóstwo i o rzeczach, które niekoniecznie ich interesują. Odpowiedz sobie na pytanie czy ty czytasz i dokonujesz akcji po otrzymaniu maila reklamowego z wp. Ba ja je od razu kasuję :)

Ja bym radziła Ci raczej pomyśleć nad sposobami jak szybko zbudować bazę na własność ze zgodą opt-in lub doulble opt-in. Pozyskane w ten sposób adresy możesz wykorzystywać wielokrotnie. Możesz też zdobywać dane takie jakie cię interesują np. imię, nazwisko, data urodzenia, zainteresowania. W Polsce jest to jeszcze mało populane, ale są firmy, które na zamówienie generują takie bazy.


Chyba najrozsądniejszy wpis w całym temacie. Skuteczny mailing jest przede wszystkim dopasowany do potrzeb odbiorców, najlepiej 1 do 1. Czyli każdemu z naszej bazy wysyłamy to co go interesuje i wtedy kiedy potrzebuje tych informacji. Dla zainteresowanych tematem polecam wpisać w wyszukiwarce Marketing Automation. Co do kupowanych baz danych to nie liczyłbym na wyższy CTR niż 1-2%. Takie bazy z reguły są już mocno nadwyrężone, a ich subskrybenci zmęczeni niezamawianymi wiadomościami.
Agnieszka Dudzińska

Agnieszka Dudzińska E-mail Marketing
Channel Manager at
AdPilot

Temat: skuteczność mailingu

Dobrym rozwiązaniem w ostatnich czasach (od jakiegoś czasu namnożyło się firm oferujących tego typu usługi) jest lead generation.
Płaci się tylko za poprawnie wygenerowane leady. Drogie ale za jakość się płaci.
Jeśli jednak kogoś nie stać na takie rozwiązanie to proponuję kontaktować się z firmami, które umożliwiają targetowanie na podstawie zachowań behawioralnych użytkowników. To ma jak najbardziej sens, jest jakość i ma uzasadnienie jeśli wybierzemy odpowiednie zachowania.
Często klienci, którzy chcą zorganizować kampanię e-mail marketingową nie są świadomi tego typu rozwiązań (wyboru grupy docelowej) i skupiają się na dość oklepanych rodzajach targetów typu: geolokalizacja, wielkość zatrudnienia, płeć, stanowiska, branże. Błąd :-) Warto podrążyć temat i dowiedzieć się o innych formach targetowania lub retargetingu.

Temat: skuteczność mailingu

Marek B.:
Karolina Ż.:
Jeżeli zamierzasz wyrzucić pieniądze do kosza to proponuję zakupić gotową bazę u brokerów :)

Bardzo mi się podoba odpowiedź Mirka Połyniaka sugerujące skuteczność mailingu reklamowego od 0 do 100%. A to dobre :) Ja bym raczej stawiała na wynik bliski "0". A jeśli już decydować się na takie przedsięwzięcie to wykorzystać mailing do pozyskania adresów na własność.

Prawdą jest, że nie sposób przewidzieć efektu takiego mailingu. Pamiętaj tylko o jednym, że te bazy są wykorzystywane wielokrotnie i ci adresaci dostają takich maili mnóstwo i o rzeczach, które niekoniecznie ich interesują. Odpowiedz sobie na pytanie czy ty czytasz i dokonujesz akcji po otrzymaniu maila reklamowego z wp. Ba ja je od razu kasuję :)

Ja bym radziła Ci raczej pomyśleć nad sposobami jak szybko zbudować bazę na własność ze zgodą opt-in lub doulble opt-in. Pozyskane w ten sposób adresy możesz wykorzystywać wielokrotnie. Możesz też zdobywać dane takie jakie cię interesują np. imię, nazwisko, data urodzenia, zainteresowania. W Polsce jest to jeszcze mało populane, ale są firmy, które na zamówienie generują takie bazy.


Chyba najrozsądniejszy wpis w całym temacie. Skuteczny mailing jest przede wszystkim dopasowany do potrzeb odbiorców, najlepiej 1 do 1. Czyli każdemu z naszej bazy wysyłamy to co go interesuje i wtedy kiedy potrzebuje tych informacji. Dla zainteresowanych tematem polecam wpisać w wyszukiwarce Marketing Automation. Co do kupowanych baz danych to nie liczyłbym na wyższy CTR niż 1-2%. Takie bazy z reguły są już mocno nadwyrężone, a ich subskrybenci zmęczeni niezamawianymi wiadomościami.

Zgadzam się a jesli chodzi o moje doswiadczenia to kupiłem na allegro mailing do (podobno) 1,6mln odbiorców wynik to 20 maili od wsciekłych ludzi bo mailing był wysłany bez ich zgody (w opisie było napisane że użytkownicy wyrazili zgode) oraz 112 nowych uzytkowników zarejestrowanych

konto usunięte

Temat: skuteczność mailingu

Możesz sobie porównać wyniki swojego mailingu ze średnim CTR i Open Rate dla róznych branż.Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.02.14 o godzinie 13:04
Darek Jasiński

Darek Jasiński Cały czas pracuję,
aby zaskoczyć się
nowego dnia...

Temat: skuteczność mailingu

Ja już pogubiłem się w całej dyskusji, bo padło naprawdę wiele argumentów i rozmowa schodziła na różne tory, dlatego odniosę się do głównego wątku, czyli skuteczności mailingu.

Możecie się z tym zgodzić, możecie to zjechać - ja tak działam i ma to swoją skuteczność.

Mailing jest skutecznym narzędziem i to że "Ty" nie kupiłeś czy nie skorzystałeś z oferty danego mailingu, nie znaczy że taka technika jest kiepska.

Owszem - maile z aukcji internetowych typu milion maili za 20 zł 100 zł czy nawet 1000 zł to jedna wielka porażka.
Taki mailing zazwyczaj wysyłany jest przez phpmail, czyli maile które dojdą (nawet do spamu) można by policzyć praktycznie na palcach.

Żeby wysłać taki mailing, trzeba by mieć dobry serwer, z dobrymi ustawieniami (dywersyfikacja IP, wysyłanie podzielone na kilka godzin, a nawet dni). Za samą wysyłkę z dobrego serwera zapłacimy kilka tysięcy, a jeśli wysyłać by to z czyjejś bazy, to ceny mogą dochodzić nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych (mówimy o bazie miliona maili).

Czy warto wysyłać link bezpośrednio do oferty?
Masz sklep internetowy i myślisz sobie "wyślę mailing bezpośrednio do sklepu, albo do oferty". Zrobisz duży błąd. Bardzo uśredniając te wyniki i pomijając wszystkie branże, zrobisz na tym jakiś 0,005% rate (i to naprawdę wersja optymistyczna). Im większa baza, tym ten rate spada, ponieważ spotkamy się z kwestią dublowania odbiorcy. Jeden odbiorca może mieć mail firmowy, dwa maile prywatne, mail incognito itd. To dotyczy głównie mailingów wysyłanych z portali typu wp, o2, onet, interia itd.

Czyli weźmy 10 000 maili (koszt około 1000 zł na portalach tego typu), sprzedaż na poziomie 0,005% daje nam 50 akcji.

I jeszcze raz podkreślam. W zależności od produktu, ceny, branży, grupy mailingowej, skuteczności oferty itd. te dane mogą się diametralnie różnić. Ja podaję swoje uśrednione wyniki. Nie gwarantuję Ci skuteczności na takim poziomie. Twoja akcja może równie dobrze dać 5% skuteczności, albo i 0,0001%.

Jak uskutecznić mailing?
Jak już kupujesz ten mailing, to postaraj się chociaż zrobić z niego stałych klientów, albo przynajmniej potencjalnych klientów. Zamiast wysyłać link do oferty, to dawaj "coś".
- zniżkę za zapisanie się na newsletter,
- poradnik dotyczący Twojej branży,
- próbkę produktu czy usługi,
- cokolwiek co sprawi, że Twoja własna baza wzrośnie.

Tutaj skuteczność dochodziła u mnie nawet do 10%, ale zazwyczaj to oscyluje pomiędzy 2 - 8%. Czyli wysyłam do 10 000 osób, a zapisuje się na moją listę 300 - 800 ludzi, którzy coś tam ode mnie dostają.

Dopiero z tych osób tworzę własne bazy i dopiero z nich są naprawdę skuteczne mailingi. Tutaj promocje, zniżki, konkursy, oferty specjalne, dają średnio 5% (cholera, sporo tych procentów). Czyli z własnej bazy - ludzi, którzy mnie znają, którzy mnie testowali, którzy wiedzą co im oferuję, (albo marka którą reprezentuję) dają te 5%, często znacznie więcej.

A zatem wysyłając do "swoich" ludzi mailing, powiedzmy do 10 000 zł, mogę liczyć na 500 oczekiwanych akcji.

Mailing do przypadkowych ludzi/firm
Rzekomo można "legalnie" wysłać zapytanie o zgodę na przesłanie informacji handlowej do przypadkowego Kowalskiego, jeśli spełniam pewne warunki (między innymi nie reklamuję firmy, nie wymieniam nazw i cen). Jednak ja osobiście staram się stronić od tego - nawet jeśli to legalne, to wiem że to bardzo wkurza ludzi. A to jak czasem sam dostaję zapytanie o dachówki czy o super promocję na nowy telewizor i inne rzeczy, które mnie nie dotyczą, a do tego widzę tytuły w stylu:
"re: grozi Ci windykacja" - i reklama firmy ściągającej długi.
To myślę sobie, że taka firma musi być bardzo znienawidzona.

Do firm rzekomo można wysłać gotową ofertę, nie przejmując się tym czy się zgodzili czy nie zgodzili, ale skuteczność takich przykładowych mailingów też jest bardzo niska. Więcej straciłoby się na narzędzia i obsługę, niż zarobiłoby się na akcji.

Podsumowując
Mailing na własnych bazach jest skuteczny. Warto zbierać je:
- na innych mailingach kupowanych w innych portalach (najlepiej branżowych w których znajdują się potencjalni klienci),
- na newsletterach z blogów, for i innych naszych serwisów.

I jeszcze raz podkreślam - to moje wyliczenia, oparte na moich przykładach i akcjach. Możesz sprzedawać lepiej, gorzej, możesz mieć swoje zdanie o tego typu akcjach...

Jeśli chcesz o coś zapytać, co ma związek z mailingiem, chętnie doradzę. Zapraszam ;)

Następna dyskusja:

Skuteczność mailingu




Wyślij zaproszenie do