konto usunięte

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Chciałbym rozpocząć nowy wątek o skuteczności/efektywności kampanii internetowych.

Ostatnio czytałem ochy i achy nad 'nową' formą czyli interstitialem, którego klikalność będzie prawdopodobnie wysoka, gdzieś na forum wyczyałem, że 'najskuteczniejsze' są pop-up'y [zakładam, że chodzi o wysoki wskaźnik CTR].

Ciekaw jestem jak e-marketerzy definiują skuteczność swych kampanii. Przedstawiciele portali, sieci reklamowych i domów mediowych jak najbardziej mile widziani w dyskusji.

Może uda się obalić jakieś mity, odkryć coś nowego?

konto usunięte

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Dobry temat!

No właśnie zachwycamy się wysokim CTR, jest super, po czym okazuje się, że wskaźnik odrzuceń jest na poziomie 95%.
Zaczynamy poprawiać wskaźnik odrzuceń, dochodzimy do poziomu powiedzmy 50% i okazuje się, że nie przekłada się to na sprzedaż. Zaczynamy więc badać konwersję, okazuje się, że znów około 90% rezygnuje przy rejestracji, czy finalizacji zakupu, bo użyteczność "leży"...

Ja uważam, że najważniejszym wskaźnikiem jest ilość wejść bezpośrednich oraz ilość wejść po wpisaniu nazwy strony/firmy w wyszukiwarkach. Dlaczego chyba tłumaczyć nie muszę.
Rafał Ganowski

Rafał Ganowski Kampanie PPC

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Marek B.:
Ja uważam, że najważniejszym wskaźnikiem jest ilość wejść bezpośrednich oraz ilość wejść po wpisaniu nazwy strony/firmy w wyszukiwarkach. Dlaczego chyba tłumaczyć nie muszę.

Prosty przykład, coca cola wprowadza produkt 'coca-cola zero' reklama emitowana jest w tv, prasa, radio, internet. Wejścia direct, o których piszesz (bądź te z wyszukiwarki) będą spowodowane przede wszystkim działaniami ATL, a nie działaniami w internecie. W takim przypadku powyższa metodologia stoi pod dużym znakiem zapytania.Rafał Ganowski edytował(a) ten post dnia 12.02.09 o godzinie 22:23

konto usunięte

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Rafał, Ty patrzysz przez pryzmat jednej kampanii. Ja oceniam działania długofalowe.
Po zakończeniu kampanii reklamowej zawsze nastąpi spadek oglądalności - to normalne, ważne jest o ile wzrośnie średnia oglądalność przed kampanią i po kampanii.
To są użytkownicy którzy:
a) zapamiętali markę
b) chętnie wracają do serwisu
c) dokonują zakupów
d) stają się "ambasadorami marki" - piszą na forach, polecają znajomym

I to tak naprawdę pokazuje skuteczność kampanii, a nie tygodniowy wzrost oglądalności o 1000%.
Takie coś możesz zapewnić sobie śmiesznym wpisem na blogu, który później pojawi się na Wykopie.

Inna sprawa - dobrze pomyślana kampania daje możliwość zliczenia wejść na stronę internetową oddzielnie z TV, Radia, prasy i działań ATL i kampanii internetowych. Co jak co, ale w Internecie wszystko da się ładnie policzyć, tylko trzeba to zrobić z głową.Marek B. edytował(a) ten post dnia 13.02.09 o godzinie 08:42
Mariusz K.

Mariusz K. Superkoszyk.pl,
marketing,
e-commerce

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Marek B.:
Inna sprawa - dobrze pomyślana kampania daje możliwość zliczenia wejść na stronę internetową oddzielnie z TV, Radia, prasy i działań ATL i kampanii internetowych. Co jak co, ale w Internecie wszystko da się ładnie policzyć, tylko trzeba to zrobić z głową.

Możesz rozwinąć myśl, jak to policzyć?
Rozumiem, że kampania rusza jednocześnie we wszystkich mediach.
Rafał Ganowski

Rafał Ganowski Kampanie PPC

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Marek B.:
Inna sprawa - dobrze pomyślana kampania daje możliwość zliczenia wejść na stronę internetową oddzielnie z TV, Radia, prasy i działań ATL i kampanii internetowych. Co jak co, ale w Internecie wszystko da się ładnie policzyć, tylko trzeba to zrobić z głową.Marek B. edytował(a) ten post dnia 13.02.09 o godzinie 08:42

Intrygujące to o czym piszesz, ale coś mi się wydaję, że tylko Ci się wydaje. Dołączam się do pytania poprzednika, tak z ciekawości.

konto usunięte

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

mariusz K.:
Możesz rozwinąć myśl, jak to policzyć?
Rozumiem, że kampania rusza jednocześnie we wszystkich mediach.

Potencjalne rozwiązanie - niestety raczej jedynie hipotetyczne:
stosujemy różne adresy internetowe, coś na kształt aliasów ;), które potem przekierowuje na właściwy serwis

a co do celów kampanii to bywają bardzo różne i dlatego nie chciałbym zamykać się jedynie w SEM, choć uważam to za obowiązkowy składnik każdej kampanii onlineMirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 13.02.09 o godzinie 11:44
Rafał Ganowski

Rafał Ganowski Kampanie PPC

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Mirek Połyniak:
Potencjalne rozwiązanie - niestety raczej jedynie hipotetyczne:
stosujemy różne adresy internetowe, coś na kształt aliasów ;), które potem przekierowuje na właściwy serwis

Dokładnie, hipotetyczne. Duży brand na brak spójności w działaniach sobie nie pozwoli.

konto usunięte

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Mirek był szybszy

Dlaczego brak spójności?

Jakoś dużym brandom nie przeszkadza tworzenie nowych domen do każdej kampanii.
Tutaj tylko zmieniasz końcówki com pl eu

Dodam przykład
http://krupnik.tegomitrzeba.pl - zgadnij jaki to Brand ;) i jaką różnice dla marki czyni
http://krupnik.tegomitrzeba.eu
http://krupnik.tegomitrzeba.com.pl
http://krupnik.tegomitrzeba.comMarek B. edytował(a) ten post dnia 13.02.09 o godzinie 12:23
Mariola Niedźwiecka

Mariola Niedźwiecka Przedsiębiorca,
Copywriter

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Istnieją skuteczne statystyki, pozwalające na pomiar skuteczności kampanii, pokazując co do sekundy ilość odtworzeń danego materiału. To wyraźny sygnał, czy np. reklama jest oglądana, czy od razu wyłączana przez internautę.Mariola Niedźwiecka edytował(a) ten post dnia 13.02.09 o godzinie 16:25

konto usunięte

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Mariola Niedźwiecka:
Ja wiem dokładnie kto ile sekund danej reklamy obejrzał - prowadzimy unikatowe statystyki - nieskromnie mogę powiedzieć, że to jedyne na rynku rozwiązanie tego typu.

Jak nie od Cookie, to nie jedyne ;)
Rafał Ganowski

Rafał Ganowski Kampanie PPC

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Marek B.:
Mirek był szybszy

Dlaczego brak spójności?

Jakoś dużym brandom nie przeszkadza tworzenie nowych domen do każdej kampanii.
Tutaj tylko zmieniasz końcówki com pl euMarek B. edytował(a) ten post dnia 13.02.09 o godzinie 12:19

Nie widziałem, żeby coca cola bawiła się w zmienianie końcówek :)

Wg. Twojego toku rozumowania w tv emitowana jest reklama z końcówką .pl, w radiu z .eu, a w prasie .com ? Czy to nie jest trochę niepoważne? :)
Rafał Ganowski

Rafał Ganowski Kampanie PPC

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Marek B.:
Dodam przykład
http://krupnik.tegomitrzeba.pl - zgadnij jaki to Brand ;) i jaką różnice dla marki czyni
http://krupnik.tegomitrzeba.eu
http://krupnik.tegomitrzeba.com.pl
http://krupnik.tegomitrzeba.comMarek B. edytował(a) ten post dnia 13.02.09 o godzinie 12:23

Rozwiń myśl z tym przykładem, bo nie rozumiem. Jeden adres działa reszta nie.

konto usunięte

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Niepotrzebnie wszytko wycinałem w temacie wykorzystania różnych domen.
Na prośbę Mirka, przykład podany przez Mariusza Gąsiewskiego na szkoleniu Google dla Agencji

Robimy reklamę billboardową w różnych miastach
W Warszawie będzie adres warszawa.domena.pl
W Krakowie krakow.domena.pl itd..

Do tego dodajemy odpowiednie hasło w stylu specjalna promocja dla miasta... i mamy ocenę skuteczności billboardów w danym mieście.

konto usunięte

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Bo to nie moja kampania, chciałem tylko pokazać, ze przy takich kampaniach końcówka nie ma znaczenia.

konto usunięte

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Nie widziałem, żeby coca cola bawiła się w zmienianie końcówek :)


Czepiłeś się tej coca coli ;)
Nie bawi się domenami?

http://cocacola.com.pl
http://coke.pl
http://cocacolacup.pl
http://thecoca-colacompany.com
http://coca-cola.com

jakoś tu nie ma braku spójności w działaniu.Marek B. edytował(a) ten post dnia 13.02.09 o godzinie 12:38
Rafał Ganowski

Rafał Ganowski Kampanie PPC

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Marek B.:
Nie widziałem, żeby coca cola bawiła się w zmienianie końcówek :)


Czepiłeś się tej coca coli ;)
Nie bawi się domenami?

http://cocacola.com.pl
http://coke.pl
http://cocacolacup.pl
http://thecoca-colacompany.com
http://coca-cola.com

jakoś tu nie ma braku spójności w działaniu.

I tak możemy w nieskończoność, odbiegasz zupełnie od tematu, pisałem o konkretnych działaniach marketingowych skupionych wokół konkretnego produktu, a Ty teraz wypisujesz jakie domeny posiada coca cola.

Za dużo teoretyzujesz, a za mało masz konkretnych, praktycznych rozwiązań.Rafał Ganowski edytował(a) ten post dnia 13.02.09 o godzinie 12:42

konto usunięte

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Rafał Ganowski:
Za dużo teoretyzujesz, a za mało masz konkretnych, praktycznych

Oczywiście że teoretyzuję, ale z punktu technicznego jak i marketingowego jest to wykonalne.
Czego oczekujesz, że rozpisze Ci taką kampanię od A do Z?

Poza tym ze stwierdzeniem "nie da się" dyskutować nie sposób.

konto usunięte

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Tylko że CTR to CTR a skuteczność kampanii to skuteczność kampanii. W niektórych wypadkach inne bajki zupełnie. Niezależnie od końcówki.
Marek S.

Marek S. CEO | Chief
Strategy Officer @
Przeagencja

Temat: Skuteczność kampanii internetowej = CTR ?

Mariola Niedźwiecka:
Ja wiem dokładnie kto ile sekund danej reklamy obejrzał - prowadzimy unikatowe statystyki - nieskromnie mogę powiedzieć, że to jedyne na rynku rozwiązanie tego typu. Wiemy kiedy materiał jest uruchomiony, przewinięty wyłączony, z jakiego adresu... Chodzi o reklamę video bardzo wysokiej jakości, nawet HD 720p. Zainteresowanym chętnie opowiem więcej.

;) dobre.

rozmowa zaczęła się od pytania.
nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Nie ma tak, że wszystko można ocenić jednym wskaźnikiem,
albo wykonać jednym narzędziem.

Po to mamy wiele narzędzi i wskaźników, by można było wyniki optymalizować.

Z Panem Markiem B. zgadzałem się do momentu wysnucia teorii

"obrze pomyślana kampania daje możliwość zliczenia wejść na stronę internetową oddzielnie z TV, Radia, prasy i działań ATL i kampanii internetowych."

dać się da wszystko. pytanie: po co ? to chyba straszliwie dziwne działanie by było.
z tymi aliasami - to już wypasik po prostu :P

i jeszcze - co mi w działaniu planowanym na miesiąc po wejściach direct ? no come on ... za miesiąc będzie inny projekt w innej domenie.

więcej wejść na stronę wygeneruje dobrze stargetowana reklama w sieci niż kampania ATL.

No chyba, że Pan Rafał G się nie zgodzi z tym, więc wtedy poproszę o przedstawienie analizy wyników kampanii tv vs net ukierunkowanej na takie działanie.Marek マレック Stankiewicz edytował(a) ten post dnia 13.02.09 o godzinie 14:05

Następna dyskusja:

Koszty kampanii internetowe...




Wyślij zaproszenie do