konto usunięte

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Jak skutecznie dotrzec do klienta w internecie? Mailingi do mało stargetowanych grup, banery itp coraz słabiej działaja na klientów, wiec w jakim pójśc kierunku? Marketing w wyszukiwarkach, marketing szeptany? Co jeszcze, jakie macie pomysły, doswiadczenia?

konto usunięte

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

SEO i SEM to dobra forma na te czasy - natomiast ma zastosowanie tylko do ludzi aktywnie poszukujących dany produkt czy usługę, warto dowiedzieć się więcej na temat marketingu szeptanego i wirusowego :)

konto usunięte

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

To zależy - jaka grupa docelowa, jaki produkt, również jaki budżet:)
Jeśli możesz, to napisz coś więcej, łatwiej będzie podpowiedzieć.
Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

powoli staje sie skuteczne łączenie modelow rozliczen na modele hybrydowe. Oraz łączenie róznych form reklamowych w jedną nie typową.

konto usunięte

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Krzysztof Pojawa:
To zależy - jaka grupa docelowa, jaki produkt, również jaki budżet:)
Szukam ogólnych pomysłw, inspiracji. Produkty sa rózne (finansowe) target zmienia sie z produktem

Marcin Z.:
powoli staje sie skuteczne łączenie modelow rozliczen na modele hybrydowe. Oraz łączenie róznych form reklamowych w jedną nie typową.
Możesz podac przykład jak połączyć formy reklamowe w jedna nietypową?
Tomasz Wieliczko

Tomasz Wieliczko Tworzenie i
pozycjonowanie
stron, SEO/SEM, Xann
Internet ...

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Najskuteczniejszą formą jest szerokie pozycjonowanie w google nie na 2-5 fraz tylko na 200 czy 500 fraz

konto usunięte

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Anna Trzcińska:
Krzysztof Pojawa:
To zależy - jaka grupa docelowa, jaki produkt, również jaki budżet:)
Szukam ogólnych pomysłw, inspiracji. Produkty sa rózne (finansowe) target zmienia sie z produktem

Moim zdaniem najlepszą formą reklamy jest niereklama;]
Czyli coś, co formalnie nią nie jest.
Przykład - promocja serwisu nieruchomości
Pozycjonowanie było ok, dawało trochę, ale nie zawsze starczało.
Założyliśmy kilka małych stronek - działały one po pierwsze jako zaplecze do pozycjonowania, ale uznaliśmy, że byłoby błędem nie wykorzystanie ich również w inne sposoby.
Jedna z tych stron była na przykład słownikiem pojęć związanych z nieruchomościami. Oparliśmy to na prostym szablonie wordpressa, żeby było jak najprościej.
Wrzuciliśmy tam wszystkie nieruchomościowe pojęcia, jakie nam przyszły do głowy. W każdej z definicji były podlinkowania do naszego serwisu, do artykułów związanych treściowo z opisywanym pojęciem.
Trochę spozycjonowaliśmy to, żeby też ktokolwiek tam wchodził.
I okazało się, że sam ten słownik przynosił nam dziennie po dwóch miesiącach około 1000uu na serwisie głównym dziennie.
A koszt - praktycznie żaden. Zakup domeny i trochę pracy.
Później, dla ludzi, którzy nie raczyli klikać w linki;p daliśmy tam informację, że serwis X (celowo tutaj nazwy nie podaję), ze względu na ekspansję itp. przejął tenże serwis ze słownikiem;p (wcześniej nie było to tak wyraźnie podawane, bardziej jako wyłącznie współpraca a i ta informacja była mocno ukryta;p). I nawet nie było to żadnym kłamstwem, bo na początku słownik był zarejestrowany prywatnie, potem do przenieśliśmy na firmę, która prowadziła serwis główny;]

Anno, generalnie chodzi o to, żeby Twój target nie widział wprost, że ma do czynienia z reklamą.
Marketing szeptany jest ok (chociaż ja bardzo nie lubię tej nazwy), wszelkiej maści blogi (tutaj jest to najskuteczniejsze, jeśli masz więcej czasu na spokojniejsze wywoływanie zainteresowania produktem lub usługą), oczywiście pozycjonowanie, mailing jest coraz mniej skuteczny.

Moja rada (i pomysł, z którego staram się korzystać jak najczęściej) - pokaż grupie docelowej efekt, jaki będą mieli po skorzystaniu z produktu lub usługi. Pokaż im też, co tracą, dopóki nie skorzystają.
Ale sam efekt i samą stratę. Nie pokazuj im produktu ani nawet nie mów, że taki produkt istnieje.
A potem, kiedy już target zdąży zrozumieć, że faktycznie 'fajnie by było, gdybym mógł/miał [EFEKT]' - powiedz targetowi 'słuchajcie, znalazłam super rzecz, niedawno o tym rozmawialiśmy - [PRODUKT]'.
I pamiętaj - z wyczuciem;]]]
Andrzej P.

Andrzej P. Praca mnie lubi - aż
za bardzo

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłaś to podejrzyj jak to robi mbank:
http://mbank.net.pl
Marek S.

Marek S. CEO | Chief
Strategy Officer @
Przeagencja

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Anna Trzcińska:
Jak skutecznie dotrzec do klienta w internecie? Mailingi do mało stargetowanych grup, banery itp coraz słabiej działaja na klientów, wiec w jakim pójśc kierunku? Marketing w wyszukiwarkach, marketing szeptany? Co jeszcze, jakie macie pomysły, doswiadczenia?


zależy po co chcesz dotrzeć
Bartosz M.

Bartosz M. Właściciel,
Gzoom.pl

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Krzysztof Pojawa:
Moim zdaniem najlepszą formą reklamy jest niereklama;]...


Zgadzam się z Krzysztofem. Jest to bardzo przyszłościowa forma reklamy. Warto jest postawić na inteligencję naszych potencjalnych klientów i NIE bombardować ich spamem czy wielkimi popup'ami.

Dobrze jest stworzyć/stymulować , wokół marki/produktu grupę osób, które bardzo dobrze znają właściwości i korzyści płynące z korzystania z naszego produktu - tzw prosumentów (aktywnych konsumentów).

Co do programów partnerskich to jak najbardziej tak, jednak zależy od produktu i specyfiki branży. Oprócz mbank'u , można też wspomnieć o programach: Helion, Nazwa czy Allegro.Bartosz Mózg edytował(a) ten post dnia 09.01.09 o godzinie 22:33
Tomasz Kasperski

Tomasz Kasperski New Business Manager
w Domu Mediowym
Mediapol

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Witam serdecznie

Jeżeli Twój produkt jest produktem zasięgowym i skierowanym do szerokiej grupy klientów to polecam kampanie w modelu efektywnościowym.

Nie płacisz wtedy za emisję banera tudzież wysyłkę mailingu lecz za efekt ich publikacji.

Jeżeli Twój produkt jest unikalny (części do samochodów ciężarowych, odzież dla kobiet w ciąży, artykuły eksploatacyjne do prowadzenia chodowli pszczół, etc.) to według mnie najlepsze są:

1. Reklama wizerunkowa (sponsoring serwisu) na serwisach specjalistyczne (np. reklama produktów skierowanych do rolników: http://ppr.pl)

2. Stała obecność na forach dyskusyjnych powiązanych z Twoim produktem

3. Pozycjonowanie Twojej strony po mało popularnych słowach - wtedy koszty pozycjonowania są radykalnie niższe.
(np. jeżlei sprzedaesz opony do ciągników rolniczych to nie pozycjonujesz się po słowie "opony" ponieważ jest to bardzo popularnie słowo co powoduje zwiększe kosztów pozycjonowania; fraza: "opony ciągnik" będzie zdecydowanie tańsza)

Pracuje w Onet.pl we Wrocławiu i opiekuję się wyłącznie firmami z tegoż regionu dlatego:

Jeżeli jesteś zainteresowana wgryzieniem się w temat kampanii w modelu efektywnościowym proszę o kontakt z opiekunem zlokalizaowanym w Twoim regionie (zakładka "kontakt" na http://reklama.onet.pl + wybierz odpowiednie województwo)

Pozdrawiam serdecznie
Radosław Sobierajski

Radosław Sobierajski Właściciel,
WWW.seoplus.pl

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Krzysztof Pojawa:

A koszt - praktycznie żaden. Zakup domeny i trochę pracy.


Ciekawe ile to jest u was "A koszt - praktycznie żaden"

konto usunięte

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Radosław Sobierajski:
Krzysztof Pojawa:

A koszt - praktycznie żaden. Zakup domeny i trochę pracy.


Ciekawe ile to jest u was "A koszt - praktycznie żaden"
W tym akurat przypadku, o którym mówiłem - zakup domeny, serwery były, więc wygospodarowanie kawałka miejsca nie stanowiło problemu, zwłaszcza, że naprawdę tego miejsca nie było potrzeba zbyt dużo, do tego przez tydzień kilka godzin pacy dziennie, potem tylko dopisywanie treści, czasem godzina dziennie, czasem dwie a czasem wcale.
Więc koszt akurat tego działania był zdecydowanie niewielki.

konto usunięte

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Tomasz Wieliczko:
Najskuteczniejszą formą jest szerokie pozycjonowanie w google nie na 2-5 fraz tylko na 200 czy 500 fraz

Odkąd Google uruchomiło podpowiedzi pozycjonowanie szerokie nie jest już tak efektywne jak kiedyś.
Marek Vogt-Goliasz

Marek Vogt-Goliasz kognitywista,
e-learning dla
biznesu, llidero.com

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Internauci uodpraniają się na klasyczne dla Internetu formy reklamy, co znamy jako ślepotę na banery. Ludzie czesto wchodzą na stronę mając konkretne cele i oczekiwania z nią związane i podświadomie filtrują jej zawartość.

Może więc zaangażować użytkownika np. w grę?

Wystarczy prosta gierka we Flashu, żeby wciągnąć usera na kilka minut. Tu można zobaczyć przykładowe banner game. Zabawnie, przyjemnie, a przy okazji emocjonalnie angażujemy odbiorców.
Tomasz Wieliczko

Tomasz Wieliczko Tworzenie i
pozycjonowanie
stron, SEO/SEM, Xann
Internet ...

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Jan Fecko:

Odkąd Google uruchomiło podpowiedzi pozycjonowanie szerokie nie jest już tak efektywne jak kiedyś.

mylisz się i to bardzo , właśnie te podpowiedzi spowodowały wzros pozycjonowania w tych frazach bo warto byc w TOP tych fraz które podpowiada Google , dopiero teraz się ruszyło szerokie pozycjonowanie.
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Pomysl takze o sprzedazy przez allegro / ew. serwisach tematycznych. Oczywiscie dzielisz sie marza, ale cos za cos.

Zawsze na allegro mozna sprzedawac o marze wyzej ;)

konto usunięte

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Marek Goliasz:

Może więc zaangażować użytkownika np. w grę?

Wystarczy prosta gierka we Flashu, żeby wciągnąć usera na kilka minut. Tu można zobaczyć przykładowe banner game. Zabawnie, przyjemnie, a przy okazji emocjonalnie angażujemy odbiorców.

Żeby zaangażować najpierw trzeba do niego dotrzeć i tu tkwi sedno problemu. Najlepiej działa przekaz z ust do ust, czy jak kto woli z ekranu na ekran. Szukając skuteczności poszeptać warto. ;-)Grzegorz Skuza edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 10:27
Krzysztof O.

Krzysztof O. Different Media -
planowanie i zakup
mediów

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

W pierwszym kroku jakiegokolwiek planowania skutecznej kampanii ktora ma dotrzec do potencjalnego klienta należy zdefiniować dwa pojęcia...
"skutecznie" i "klienta"

Bazując na klasycznym targetowaniu, możemy w prosty sposób zdefiniować to drugie pojęcie + uzupełnić je o model behawioralny - wszystko jednak wynika z produktu cyz tez reklamowanej uslugi. TGI + zdolnosci analityczne pozwalaja doskonale modelowac grupy do zalozen bazowych.

Jesli chodzi o piersze slowo klucz czyli "skutecznosc" to jest to juz ciezsze do zdefiniowania i okreslane jest zazwyczaj na bazie badan i analiz.

Dla jednego briefu skutecznosc kampanii mozna zdefiniowac poprzez CTR 1,3% a dla innego można powiedzieć o 8 mln UU. Bardziej wybredni moga zamawiac specjalne badania chociazby w Gemiusie i zaczynac rozmawiac o wzroscie TOM o pare punktow... itd... temat długi i szeroki.

Tzw. skutecznosc to ultra wazny czynnik na bazie, którego należy rozważyć model kampanii.

Kazde podsuwanie pomyslow na jeden zloty pomysl zaprzecza funkcji planowania mediow, budowania strategii mediowej, strategii dotarcia do grupy itd...

Smiem zanegowac teze kolegi Marka, ktory w swojej wypowiedzi moze nieswiadomie pokazal ze wlasnie precyzyjne zaplanowanie placementow nawet dla form powszechnie znienawidzonych moze byc skuteczne!!

"Ludzie czesto wchodzą na stronę mając konkretne cele i oczekiwania z nią związane i podświadomie filtrują jej zawartość. " - z klawiatury marka wydzwiek zdania to negacja skutecznosci, z mojej perspektywy to zdanie dokladnie okresla sens procesu planowania.
Aby skutecznie cos zareklamowac trzeba dotrzec do tego kto ma okreslone oczekiwania i jest naszym TG i wlasnie nawet podswiadomie zeżre przygotowaną reklamę a efekt echo zrobi swoje.

Przyklad 1
Wchodzac na strone o motoryzacji wyskakuje reklama karmy dla psow rasy golden na dbillboardzie... estymuje ze CTRu dla tej formy wyniesie 0,01

Przyklad 2
Wchodzac na strone o psach rasy golden i wyskakuje reklama tej samej karmy ... estymuje ze uda sie w zaleznosci od kreacji uzyskac CTRu od 3% do 15%

Przyklad 3
Wchodzac na strone o motoyzacji i wyskakuje fanom szybkich aut dbillboard z "gołą dupą i wielkimi cyckami" - a po kliknieciu karma dla goldena... - CTRu 54%

Skutecznosc marketera ktory wymyslil Przyklad 3 jest impnujaca... czy na pewno ??

itd.. itp...

dodatkowo dodam ze na stronach dla malych dzieci formy typu toplayer sprawdzaja sie idealnie wiec znowu trudno tu opiniotworczo stwierdzac ze "to slepaki"

Reasumujac
skuteczna reklama to reklama przemyslana od poczatku do konca, kazdy element ukladanki jest wazny, od okreslenia grupy, od okreslenia strategii komunikacjii z grupa po okreslanie strategii dla poszczegolnych form i placementow, czy dzialan SEM i SEO. Po kazdy kolor na kreacjii. Kazdy uniwersalny srodek jest srodkiem zlym :)
Bartosz Jaszul

Bartosz Jaszul Konstruktor, Digital
System sp. z o.o.

Temat: Skuteczne formy reklamy internetowej

Ciekawa forma reklamy, skuteczna oraz niecodzienna jest reklama lotnicza http://reklama-lotnicza.eu

Następna dyskusja:

[ankieta] nowoczesne formy ...




Wyślij zaproszenie do