Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]
SEM jak nazwa wskazuje to PPC itp w wynikach wyszukiwania łącznie z SEO. Search Engine Marketing - marketing w wyszukiwarkach to wszystkie działania reklamowe, których miejscem jest wyszukiwarka internetowa - tylko i wyłącznie wyszukiwarka, wyniki wyszukiwania.
Reklama w programie partnerskim/sieć stron z wykorzystaniem Adwords to już nie SEM bo niby jaki związek z Search Enginem ma strona w sieci partnerskiej.
Adwords to program reklamowy nie SEM. Zawiera kierowanie kontekstowe, kierowanie na miejsca docelowe, kierowanie na miejsca docelowe wg słów, kategorii, na podane adresy URL.
Oczywiście jak wyżej napisano, można łączyć wszystkie formy reklamy i nawet sie powinno, wszystko jednak zależy od tego co reklamujemy i jakim budżetem dysponujemy.
Nie jestem maniakiem SEMu czy reklamy kontekstowej jednak reklamę banerową stosowałbym przy większych kampaniach, wizerunkowych czy zasięgowych tak samo jak reklamę w Adwords Kontekst.
Reklama w wynikach wyszukiwania jest bardzo trafna w wielu przypadkach, często koszty są niższe i doskonale nadaje się ta forma do kampanii sprzedażowych, których celem jest pozyskanie użytkowników lub klientów.
Pozdrawiam
Mariusz
Mariusz J. edytował(a) ten post dnia 03.03.09 o godzinie 11:20