konto usunięte

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Online media mix coraz bardziej się rozwija. Wcześniejsze dyskusje pokazały, że istnieje pewna liczba fanatycznych wyznawców SEM czyli SEO i PPC lecz istnieją także zwolennicy reklamy graficznej, czyli display.

Osobiście uważam, że warto korzystać z każdej z tych form w zależności od sytuacji.

Zapraszam do podzielenia się doświadczeniami, co i kiedy się sprawdziło - może uda się nam wypracować zasady 'dobrej praktyki'.
Lesława Natalia Jaworowska

Lesława Natalia Jaworowska pasjonatka życia :)

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Mirek Połyniak:
Osobiście uważam, że warto korzystać z każdej z tych form w zależności od sytuacji.

Zdziwi mnie każda wypowiedź w której padnie inny wniosek ;)

konto usunięte

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Lesława J.:
Zdziwi mnie każda wypowiedź w której padnie inny wniosek ;)

no to w drugą stronę: znam sytuacje, w których niektórych form nie ma sensu stosować :)
Jakub Szymczyk

Jakub Szymczyk Product Owner @
Carflow System

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

A ja mam lepsze pytanie, co autor tematu miał na myśli?
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

No jak chcesz reklamować zkaład fryzjerski w koziej wólce, to raczej o displayu można zapomnieć ;)

Nawet jeśli to jest salon fryzjerski warszawa, to pewnie stabilniejsze i pewniejsze przychody zapewni SEO/SEM niż formy bannerowe.

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

adwords(ppc) też jest graficzne, a adwords chyba podpada pod sem :)
pozdr. mfs

konto usunięte

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Łukasz Plutecki:
SEO/SEM
podobno SEM = SEO + PPCMirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 27.02.09 o godzinie 11:46
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Mirek Połyniak:
Łukasz Plutecki:
SEO/SEM
podobno SEM = SEO + PPCMirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 27.02.09 o godzinie 11:46

Yeap - definicja SEM jest b. istotna w tej dyskusji ;)

konto usunięte

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Łukasz Plutecki:
Yeap - definicja SEM jest b. istotna w tej dyskusji ;)

dla niektórych SEO i PPC to zupełnie różne zastosowania marketingowe
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Ja klientom polecam display wyłącznie gdy chcą poszerzać świadomość marki. Nie widzę tutaj inne roli display'a, bo przecież CTR jest przeraźliwie niski.

konto usunięte

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

SEM jak nazwa wskazuje to PPC itp w wynikach wyszukiwania łącznie z SEO. Search Engine Marketing - marketing w wyszukiwarkach to wszystkie działania reklamowe, których miejscem jest wyszukiwarka internetowa - tylko i wyłącznie wyszukiwarka, wyniki wyszukiwania.

Reklama w programie partnerskim/sieć stron z wykorzystaniem Adwords to już nie SEM bo niby jaki związek z Search Enginem ma strona w sieci partnerskiej.
Adwords to program reklamowy nie SEM. Zawiera kierowanie kontekstowe, kierowanie na miejsca docelowe, kierowanie na miejsca docelowe wg słów, kategorii, na podane adresy URL.

Oczywiście jak wyżej napisano, można łączyć wszystkie formy reklamy i nawet sie powinno, wszystko jednak zależy od tego co reklamujemy i jakim budżetem dysponujemy.
Nie jestem maniakiem SEMu czy reklamy kontekstowej jednak reklamę banerową stosowałbym przy większych kampaniach, wizerunkowych czy zasięgowych tak samo jak reklamę w Adwords Kontekst.

Reklama w wynikach wyszukiwania jest bardzo trafna w wielu przypadkach, często koszty są niższe i doskonale nadaje się ta forma do kampanii sprzedażowych, których celem jest pozyskanie użytkowników lub klientów.

Pozdrawiam
MariuszMariusz J. edytował(a) ten post dnia 03.03.09 o godzinie 11:20

konto usunięte

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Łukasz Kąkolecki:przecież CTR jest przeraźliwie niski.

osobiście mam taką tezę, że 'przeraźliwie niski CTR' to również efekt bardzo sztampowych reklam oraz niewłaściwego targetowania reklam - typu ROS/RON, czy główne strony serwisów

kiedyś były zrobione takie badania, że skuteczność kampanii display = CTR x 2

i zgadzam się z tezą, że display służy głównie do budowy świadomości ale na 2 poziomach:
- strategicznym
- taktycznym, tutaj mam na myśli akcje promocyjne, etc.Mirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 03.03.09 o godzinie 15:54
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Mirek Połyniak:
osobiście mam taką tezę, że 'przeraźliwie niski CTR' to również efekt bardzo sztampowych reklam oraz niewłaściwego targetowania reklam - typu ROS/RON, czy główne strony serwisów

Nie sądzę, bo z tego, co mi wiadomo, na niski CTR to, że tak napiszę, ogólnoświatowy trend. Występuje też psychologiczne zjawisko banner blindness.

W każdym razie trzeba jasno powiedzieć, że skuteczności display'a nie powinna się mierzyć CTRem.
i zgadzam się z tezą, że display służy głównie do budowy świadomości ale na 2 poziomach:
- strategicznym
- taktycznym, tutaj mam na myśli akcje promocyjne,

A mógłbyś szerzej to wyjaśnić?Łukasz Kąkolecki edytował(a) ten post dnia 04.03.09 o godzinie 10:21

konto usunięte

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Łukasz Kąkolecki:
Mirek Połyniak:
osobiście mam taką tezę, że 'przeraźliwie niski CTR' to również efekt bardzo sztampowych reklam oraz niewłaściwego targetowania reklam - typu ROS/RON, czy główne strony serwisów

Nie sądzę, bo z tego, co mi wiadomo, na niski CTR to, że tak napiszę, ogólnoświatowy trend. Występuje też psychologiczne zjawisko banner blindness.
banner blindness to fakt, światowy trend sptadkowy też ale nie można negować wyników badań ;)
W każdym razie trzeba jasno powiedzieć, że skuteczności display'a nie powinna się mierzyć CTRem.
oczywiście, bo są duże lepsze metody badawcze
i zgadzam się z tezą, że display służy głównie do budowy świadomości ale na 2 poziomach:
- strategicznym
- taktycznym, tutaj mam na myśli akcje promocyjne,

A mógłbyś szerzej to wyjaśnić?
na poziomie strategicznym - budowa ogólnej świadomości marki
na poziomie taktycznym - budowa świadomości o zmianach produktowych, akcjach promocyjnych - coś, co musi być zakomunikowane szybko

takim przykładem może być banner Coca-Cola Zero na GL, który wyświetla mi się już drugi dzień z rzędu, chyba bez żadnej rotacji :(
Internet to medium pullMirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 04.03.09 o godzinie 17:21
Tomasz Wieliczko

Tomasz Wieliczko Tworzenie i
pozycjonowanie
stron, SEO/SEM, Xann
Internet ...

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Mirek Połyniak:

Osobiście uważam, że warto korzystać z każdej z tych form w zależności od sytuacji.


ja bym zmienił na : należy korzystać z każdej możliwej formy reklamy
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Tomasz Wieliczko:
ja bym zmienił na : należy korzystać z każdej możliwej formy reklamy

To ja w takim razie zmieniłbym na: dajcie zarobić agencjom i biurom reklamy w czasie kryzysu :-D
Tomasz Wieliczko

Tomasz Wieliczko Tworzenie i
pozycjonowanie
stron, SEO/SEM, Xann
Internet ...

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Łukasz Kąkolecki:
To ja w takim razie zmieniłbym na: dajcie zarobić agencjom i biurom reklamy w czasie kryzysu :-D

jakiego kryzysu ? :)
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Tomasz Wieliczko:
jakiego kryzysu ? :)

Choćby tego psychologicznego ;-)
Tomasz Wieliczko

Tomasz Wieliczko Tworzenie i
pozycjonowanie
stron, SEO/SEM, Xann
Internet ...

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Łukasz Kąkolecki:

Choćby tego psychologicznego ;-)

no chyba że tak :) bo innego to nie widzie
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: SEM vs. reklama graficzna [display]

Tomasz Wieliczko:
no chyba że tak :) bo innego to nie widzie

Może i nie jest to wątek o kryzysie, ale kiedy złotówka nisko upada, import staje się mało opłacalny, a eksport też kuleje, bo na Zachodzie nie chcą brać, to jak można twierdzić, że kryzys nie istnieje? Kiedy na Wall Street zwalnia się maklerów, zachodnie koncerny ucinają budżety placówkom w Polsce, banki nie dają już tak łatwo kredytów i rządy muszą im grozić finansowymi konsekwencjami, zaś w Polsce jest coraz wieksza fala zwolnień. Może masz jakieś inne informacje - chętnie poczytam :-)



Wyślij zaproszenie do