Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Remarketing do klientów konkurencji - jak?

Witam,

Właśnie przeczytałem, że ktoś robi remarketing do osób, które były na stronach konkurencji. Jak się to robi?

Czy jest to jakieś wykorzystanie Tag Manager-a i eventów w Google Analytics jako celów i budowanie listy remarketingowej na bazie takiego celu?

Jak to technicznie zrobić?

Pozdrawiam
Andrzej Wroniecki

Andrzej Wroniecki Aż wykreowani.pl

Temat: Remarketing do klientów konkurencji - jak?

Nie, o ile nie ma naszych cookies na stronie konkurencji - czyli trzeba by mieć wgląd w html strony na której były osoby do których chcemy dotrzeć.

Gdzieś czytałem o "opatentowanej metodzie" retargetowania na osoby ze stron konkurencji ale raczej bym w to nie wierzył.
Marek B.

Marek B. E-commerce,
marketing
internetowy,
sprzedaż internetowa
:)

Temat: Remarketing do klientów konkurencji - jak?

Widzę, że to samo pytanie pojawiło się w różnych grupach. Nie będę więc się powtarzał, dam tu tylko link do swojej wypowiedzi z wczoraj na grupie AdWords (zainteresowani tematem pewnie są również w tamtej grupie).
http://www.goldenline.pl/grupy/Komputery_Internet/adwo...
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Remarketing do klientów konkurencji - jak?

Tak - dałem to samo pytanie na grupie AdWords. Niezmiernie mnie ciekawi, jak ktoś może oferować takie rozwiązanie.

Bo chyba nie chodzi o zwykłe stosowanie nazw konkurencji jako słów kluczowych... To przecież jest zbyt banalne...
Marek B.

Marek B. E-commerce,
marketing
internetowy,
sprzedaż internetowa
:)

Temat: Remarketing do klientów konkurencji - jak?

Ireneusz A.:
Bo chyba nie chodzi o zwykłe stosowanie nazw konkurencji jako słów kluczowych... To przecież jest zbyt banalne...

Remarketing w AdWords z zasady nie opiera się na słowach kluczowych, ale na cookies...

Oczywiście zawsze może znaleźć się ktoś, kto nie będzie ograniczał faktami swojej kreatywności w tworzeniu nazw usługi i w efekcie uzyska "remarketing", który w rzeczywistości będzie marketingiem kierowanym do klientów konkurencji :)

Na marginesie:
Klient, który już pamięta nazwę firmy, jest bardzo blisko decyzji o skorzystaniu z jej usług. Dla konkurenta lepszym targetem będzie osoba, która była na stronie, ale nadal szuka produktu/usługi, gdyż oferta jeszcze nie spełniła jej oczekiwań.

Dlatego też w remarketingu do osób, które były na stronie, tak często pojawia się specjalny krótkookresowy rabat/bonus, który ma za zadanie dać ten brakujący element - dopełnić zadowolenie klienta.
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Remarketing do klientów konkurencji - jak?

Marek B.:

Oczywiście zawsze może znaleźć się ktoś, kto nie będzie ograniczał faktami swojej kreatywności w tworzeniu nazw usługi i w efekcie uzyska "remarketing", który w rzeczywistości będzie marketingiem kierowanym do klientów konkurencji :)

Coraz bardziej skłaniam się ku tej koncepcji ;) Bo dalej nie widzę możliwości zrobienia tego - tym bardziej, że w ofercie było sformułowanie: "etycznie i z pełną zgodą i poparciem Google".

Następna dyskusja:

EXPLAINER VIDEO - czyli jak...




Wyślij zaproszenie do