Mario Internetowy

Mario Internetowy Właściciel, Portal
Nowy

Temat: Pytania - nowy portal informacyjny

Witam

Dużo pytań od świeżaka ale kto pyta nie błądzi

Ruszam z portalem informacyjnym ( tak wiem mam małe szanse ale chcę spróbować) , standardowe kategorie Wiadomości, Kraj, Sport, Auto, Kobieta i Dziecko,itd.

Teksy to opracowania swoje, cytowane inne portale, dużo tłumaczeń z zagranicznych.

Wiadomo ze trzeba zarabiać żeby się rozwinąć i zatrudnić więcej osób więc mam kilka pytań

1. Co jest ważniejsze liczba unikalnych użytkowników miesięcznie czy liczna odsłon/wyświetleń dla reklamodawców ?

2. Jak zacząć zarabiać na samym początku przy małym ruchu - Google Adsense ? Jakiś broker reklamowy ?

3. Jak to jest z dużymi firmami - banki, producenci żywności, producenci samochodów - czy oni bawią się w ogóle w bezpośrednią współpracę nawet z dużymi portalami ( ONET, WP. Interia) czy mają od tego agencje reklamowe i po prostu płacą agencji ?

4. Jak sprawa ma się z mniejszymi formami typu np. producenci okien, soków, duże sklepy internetowe, inni producenci. Czy współpracują z portalami czy też wszystko leci przez agencje reklamowe ?

5. Przy jakiej liczbie unikalnych użytkowników miesięcznie można zacząć rozglądać się za większymi reklamodawcami ?

6. Jak portale zarządzają umieszczaniem reklamy:

a) pospisują umowę i portal wrzuca reklamę na stronę
b) udostępniają klientowi panel administracyjny aby mógł sam wrzucać reklamę

7. Przy jakim ruchu na portalu warto zatrudnić sprzedawcę powierzchni reklamowej ?

8. Ile zarabia sprzedawca powierzchni w dużym mieście, czy dostaje procent od przychodu z reklam.

Dla niektórych może te rzeczy są oczywiste, dla mnie nie, więc pytam.