Łukasz K.

Łukasz K. Agile consultant

Temat: prośba o opinie dotyczące oferty sprzedaży serwisu

Witam wszystkich serdecznie,
Pragnę wystawić na sprzedaż serwis internetowy, dlatego proszę o pomoc w stworzeniu oferty sprzedaży. Każda opinia jest dla mnie cenna. Proszę o sugestie, co należy dodać do takiej oferty, co usunąć tak aby wyglądało to profesjonalnie.

Na razie stworzyłem taką oferta (a'la allegro):

-------------------------------------------------------
Domena: technoparty.pl
Nazwa serwisu: Portal Kultury Klubowej Technoparty.pl
Data rejestracji domeny: lipiec 2004
Data pierwszej odsłony serwisu: styczeń 2005
Data obecnej odsłony serwisu: styczeń 2009
CMS: Joomla + autorskie modyfikacje
Serwer: Wirtualny w firmie NetArt opłacony do września 2010
Liczba zarejestrowanych użytkowników (adresów w bazie): ok. 20 000
Liczba potwierdzonych użytkowników: ok. 16 000
Page Rank: 4
Linki przychodzące: ok. 90 000

Ogólny opis serwisu:

„Odnośnie naszych priorytetów, to można napisać krótko - kładziemy akcent tylko na czyste dźwięki elektronicznych inspiracji. Rozwijając tę myśl: po pierwsze od wszelkiej maści dyskotek i granych w nich melodii trzymamy się z dala, a po drugie kładziemy duży nacisk na to, by nasz serwis nie był kojarzony tylko z muzyką techno. Chcemy edukować ludzi i chcemy promować wszystkie elektroniczne brzmienia. Dlatego też jesteśmy otwarci na muzykę i nie trzymamy się jakichś nudnych schematów. Robimy to po to, by otworzyć umysły ludzi na nowe dźwięki i poszerzać ich muzyczne horyzonty.”

Historia serwisu i skład redakcyjny
http://www.technoparty.pl/redakcja.html
Redakcja liczy 5 osób + 2 osoby współpracujące.

Treści w serwisie
Artykuły, zapowiedzi imprez, wywiady, recenzje płyt (w sumie kilka tysięcy unikalnych tekstów)
Galerie zdjęć: około 80 galerii zdjęć naszego autorstwa z imprez z muzyką elektronicznej (w sumie kilka tysięcy fotografii)

Zyski
Sprzedaż reklamy kontekstowej Adsense (1776 $ przez ostatnie 36 miesięcy), co daje średnio 50 $ miesięcznie.
Sprzedaż linków pozycjonujących (10 linków po 35 zł = 350 zł)
Sprzedaż reklam indywidualnie (200-400 zł) bez większego wysiłku i szukania klientów.
Razem: od 700 do 1000 zł

Koszty
Serwer + domena: 40 zł miesięcznie

Dodatkowe benefity
- Darmowe wejścia na większość imprez w Polsce gdzie jest muzyka elektroniczna
- Płyty z muzyką elektroniczną otrzymywane od partnerów i wytwórni płytowych
- Networking - kontakty z ludźmi z branży muzycznej, artystami, menedżerami klubów.

Uwaga: możliwości komercyjne tego serwisu nigdy nie zostały do końca wykorzystane.
1) nigdy nie były sprzedawane żadne produkty, mimo że otrzymywaliśmy mnóstwo takich ofert (po to by zachować niekomercyjny charakter serwisu)
2) nigdy nie był wysyłany newsletter do użytkowników (po to aby nie potraktowali nas jako spamerską stronę)
3) nigdy nie były wstawiane na stronie reklamy, które mogłyby drażnić naszych użytkowników (pop-ups, layers, etc.)
4) nigdy nie przystąpiono do programu partnerskiego, czy afiliacyjnego

Reklama:
Pozycjonowanie na określone frazy: muzyka klubowa, techno, trance itp.
Strona dodana do kilkuset katalogów i presselli
Reklama zewnętrzna (kalendarzyki + ulotki rozdawane na imprezach)
Logotypy umieszczane na plakatach i ulotkach patronowanych imprez
Buttony na stronach internetowych agencji muzycznych i partnerów
Wydanie dwóch płyt w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy (Electronic Beats http://www.technoparty.pl/aktualnosci/1556.html i
Electronic Beats vol.2 http://www.technoparty.pl/aktualnosci/1898.html ) - Projekt mający na celu promocję młodych producentów muzyki elektronicznej. Płyty były dostępne w całej Polsce w sieci Empik.

Możliwości serwisu i dalszy rozwój:
Dla osoby która zdecyduje się na kupno serwisu oferuję 8 godzinne szkolenie, którego wynikiem będzie konkretne zaplanowanie działań na rok 2010 jak rozwijać serwis i czerpać z niego zyski.

Podsumowując:
-Technoparty to ponad pięć lat pracy osób związanych z muzyką elektroniczną i kulturą klubową.
-Technoparty to serwis tworzony przez ludzi z pasją, dla których muzyka to nierozłączny element życia, podchodzących poważnie do tematu. Ludzie z redakcji nie pobierają żadnych wynagrodzeń, gdyż są wystarczająco zmotywowani do działania w tej branży.
-Technoparty to ponad 16 000 użytkowników.
-Technoparty to nie jest serwis o imprezach typu „Eska Hity na czasie”.
-Technoparty to nie jest strona z nielegalnymi plikami mp3 !
-Technoparty to nie jest typowa strona internetowa, których powstają dziesiątki i tak naprawdę upadają po kilku miesiącach lub gdy przychodzi do płatności za domenę. Na palcach jednej ręki można policzyć podobne serwisy, które generują unikalne treści do tak niszowej grupy społecznej i które istnieją tyle lat w sieci.
-Technoparty to marka, na której wartość pracowano przez kilka lat.


Dla kogo jest ta oferta ??
Ofertę tę adresuję do:
- osób zainteresowanych mocno clubbingiem oraz tą niekomercyjną stroną muzyki.
- osób które chcą zacząć biznes w branży muzycznej
- firm/ właścicieli serwisów które pragną poszerzyć swój zasięg
- firm które adresują swoje produkty do tego niszowego rynku docelowego

Co sprzedaję ??
1. cesja domeny technoparty.pl
2. cesja serwera
3. logotypy + prawa autorskie
4. profesjonalny baner promujący 750x100 z animacją
5. prawa do wszystkich treści opublikowanych w serwisie
6. baza ponad 20 000 adresów email
7. dwudniowe szkolenie z zakresu zarządzania serwisem oraz marketingu internetowego
8. forum.technoparty.pl (4000 postów) + baza 1100 użytkowników


Cena serwisu:
Wydaje mi się ze nie muszę pisać, jaka cena mnie satysfakcjonuje, bo i tak koszty i czas poświęcony na jego zaprojektowanie, wypromowanie i zarządzanie były wielokrotnie wyższe niż każda cena jaką ktokolwiek zaproponuje. Wiadomo że prawo rynku jest takie, że produkt jest tyle warty ile kupiec daje, więc podporządkowuje się jemu w całości.
Jeśli ktoś zna się choć trochę na rynku internetowym to wie jaką wartość przedstawia dla niego ten produkt. Dlatego oczekuję od Państwa konkretnych propozycji cenowych.

Forma rozliczenia
- do negocjacji

Powód sprzedaży
Założyłem rodzinę, nie mam czasu na zarządzanie tym produktem. Nie chcę aby ten serwis umarł śmiercią naturalną jak np. mayday.okonet.pl techno.pl czy wiele innych bardzo dobrych niekomercyjnych stron www poświęconych elektronicznym dźwiękom. Są osoby które chcą współtworzyć ten serwis dlatego prawa do jego zarządzania i własności chciałbym powierzyć komuś innemu.
Na początku tego roku serwis został zmigrowany do nowego cmsa, gdyż miałem poważne plany rozwoju, jednak teraz mam w życiu inne priorytety i po prostu brakuje mi już na to czasu. Oczywiście odbiło się to na statystykach oglądalności, ale jeszcze nic nie jest stracone.

Ile czasu należy poświęcać aby serwis zarabiał ?
Do tej pory nigdy nie straciłem więcej jak 45 minut dziennie na prace związane z wortalem. Czy to jest dużo czy mało ? To już indywidualna kwestia. Dla mnie czas jest teraz bardziej cenny niż kiedykolwiek, a pieniądze to też nie wszystko. Mając na uwadze fakt, że te 45 minut w skali pięciu lat to około 1500 moich roboczogodzin.

Osobiście uważam że poświęcając godzinę dziennie i zmieniając charakter strony na komercyjny można zarobić minimalnie 1000 zł miesięcznie, czyli za godzinę pracy można mieć 33 zł.