Justyna Łakomska Gierczak

Justyna Łakomska
Gierczak
wlasciciel portalu
turystycznego
virgintravel.pl

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Witam,

Zwracam sie do fachowców i nie fachowców, ocencie prosze strone pod względem oferty wakacyjnej, biletów lotniczych , czy łatwo poruszacie sie po stronie, i czy spełnia wasze oczekiwania jako sklep z ofartami wakacyjnymi itp.

Portal została otwraty 1 miesiac temu, wiec krótko, nie mamy jeszcez pełnej oferty spa, i hoteli.

Prosze ocenic wartość strony.

Portal virgintravel.pl
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

nawigacja wewnetrzna skopana , przykład:
strona
http://www.virgintravel.pl/index.php?show=informacje&p...

link w górnym menu o title "hotele" prowadzi do w/w strony tak samo zresztą jak i link "spa & wellnes"

banerki psuja układ witryny zmuszając do przewijania w dół, nieintuicyjna nawigacja w dziale informacja (aby uzyskac info o zdrowiu czy paszporcie czy innym info dotyczącym danego kraju trzeba "skakać" ze strony na strone)

no i brak danych wymaganych danych firmowych na stronie przez polskie prawo ;)

pomijam przyjazne urle i dynamiczne metatagi i pare innych SEO rzeczy ;)

tyle na szybko , na wiecej nie miałem czasu
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Witam

Według mnie trochę brakło odpowiedzi na pytanie jaki jest cel serwisu.

Widze kilka grup docelowych:
- wyjeżdzający na standardowe wycieczki (oferta z merlina)
- szukający biletów lotniczych
- oferta trampingu (ktory mam wrazenie, ze chcial byc bardziej znaczacym dzialem)
- różnego rodzaju uslugi dodatkowe - ubezpieczenia, transfery itd
- do tego dziwny dział spa & wellnes

Proponowałbym rozdzielenie funkcji serwisu - wydzielenie działów pod targety. Oddzielenie menu informacyjnego od ofertowego. Prace kontekstową z treścią (jestem na transferach i widze wyszukiwarkę merlina, która sugeruje że mogę tam szukać transferu itd.)
Wydaje mi się także, iż top strony jest zdecydowanie za wysoki, przez co trzeba dużo scrollować myszką żeby zobaczyć to co się powinno zobaczyć.

O SEO Krzysztof juz wspominał

Pozdrawiam
ŁP

A tak wogóle to wiem, że dużo się napracowaliście i jest sporo dobrej treści :)
Paweł G.

Paweł G. Managing Director

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Rzeczywiście top zbyt duży, cały czas zmusza do przewijania, aby coś zobaczyć.

Poza tym któryś raz z kolei widzę i dziwie się, że ktoś tworząc dosyć rozbudowany portal, nie potrafi zadbać o tak podstawową rzecz, jak przyjazne adresu url...
Justyna Łakomska Gierczak

Justyna Łakomska
Gierczak
wlasciciel portalu
turystycznego
virgintravel.pl

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Bardzo dziekuję za informacje.

ZApewne macie racje, ja jestem laikiem w tej kwestii.

Zgłoszę to do osób wykonujących stronę.

Dzieki wielkie za ocenę.
Justyna Łakomska Gierczak

Justyna Łakomska
Gierczak
wlasciciel portalu
turystycznego
virgintravel.pl

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Aha z tymi adresami url to jest tak ze system merlin - bo chyba o to chodzi, daje takie dlugie i koszmarne url, niestety tego nie mozemy zmienic, wszystkie strony z ich wyszukiwarkami takie posiadają.

Aczkolwiek moze da sie to jakoś zmienić?

A przewijanie i wysokie topy, no cóż duzo stron tak ma, np znany Tui w UK.

http://www.thomson.co.uk/package-holidays.html

Lonely planet także.

Jesli chodzi o transfery w wyszukiwarce obok to tak racja mysle ze to nie powinno byc tam.

Dane firmy, tez fakt trzeba wstawic.

Dzieki jeszcez raz.

Jak cos jeszcze jest nie tak to dajcie znac, chetnie wyslucham kazdej opinii i wprowadze zmiany.

pozdrawiam.
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

ale w obu przypadkach topy komunikują zdecydowanie więcej niż u Ciebie. top topowi nie równy...
Justyna Łakomska Gierczak

Justyna Łakomska
Gierczak
wlasciciel portalu
turystycznego
virgintravel.pl

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Prot Haładaj:
ale w obu przypadkach topy komunikują zdecydowanie więcej niż u Ciebie. top topowi nie równy...


Co komunikują ? czego nie komunikuje mój top? :) prosze rozwinąc wypowiedz, bo doś skrótowo Pan mówi.

Strone wykonał facet znający sie na swojej pracy, grafik z duzym doświadczeniem, jak widać każdy projektant ma inne zdanie i wizję.

pozdrawiam
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

tutaj nie chodzi o to, że projekt jest nieładny, zły, niepoprawny bądź cokolwiek z tej grupy cech projektu.

grafik zadbał o formę, ale treść już niekoniecznie, a to treść jest największym nośnikiem komunikacji.

skrótowo mówię starając się naprowadzić na konkretne wnioski, te bardziej rozwinięte pozwolę sobie zachować dla własnych Klientów z segmentu turystycznego.Prot Haładaj edytował(a) ten post dnia 07.04.09 o godzinie 11:20
Marlena Gref

Marlena Gref C&A Online

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Świetna stronka, bardzo mi się podoba, pewnie niedługo skorzystać z oferty.
Justyna Łakomska Gierczak

Justyna Łakomska
Gierczak
wlasciciel portalu
turystycznego
virgintravel.pl

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Prot Haładaj:
tutaj nie chodzi o to, że projekt jest nieładny, zły, niepoprawny bądź cokolwiek z tej grupy cech projektu.

grafik zadbał o formę, ale treść już niekoniecznie, a to treść jest największym nośnikiem komunikacji.

skrótowo mówię starając się naprowadzić na konkretne wnioski, te bardziej rozwinięte pozwolę sobie zachować dla własnych Klientów z segmentu turystycznego.Prot Haładaj edytował(a) ten post dnia 07.04.09 o godzinie 11:20

Rozumiem juz o co Panu chodzi. Dziękuję za wyjasnienia.
Zatem tresc do wymiany :)
Justyna Łakomska Gierczak

Justyna Łakomska
Gierczak
wlasciciel portalu
turystycznego
virgintravel.pl

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Marlena Gref:
Świetna stronka, bardzo mi się podoba, pewnie niedługo skorzystać z oferty.

Fajnie ze sie podoba :) Zapraszam serdecznie.
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Krytyka serwisu znalazła się na forum poniżej:

http://cnnb.iq24.pl/default.asp?grupa=79128&temat=3987...

Szczerze mówiąc ostro napisane...
Michał Chmieliński

Michał Chmieliński ecommerce /
emarketing

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Adam Maciejczyk:
Krytyka serwisu znalazła się na forum poniżej:

http://cnnb.iq24.pl/default.asp?grupa=79128&temat=3987...

Szczerze mówiąc ostro napisane...

Spamer gorszy niż ja... :(

konto usunięte

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Adam Maciejczyk:
Krytyka serwisu znalazła się na forum poniżej:

http://cnnb.iq24.pl/default.asp?grupa=79128&temat=3987...

Szczerze mówiąc ostro napisane...


Szczerze mówiąc, śmieszny jesteś :)

/ sorry..
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

A dlaczego spammer?
Rozumiem...

Gdybym obecnie posiadał wolne 3500zł to wycieczkę kupił bym w tym właśnie serwisie...

Układ jest ok, ale w części z krytyką w serwisie podanym poniżej zgadzam się po części...

Gdybym ja musiał przebudować cały serwis to powiem że zadowolony bym nie był :-)
Justyna Łakomska Gierczak

Justyna Łakomska
Gierczak
wlasciciel portalu
turystycznego
virgintravel.pl

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Adam Maciejczyk:
Krytyka serwisu znalazła się na forum poniżej:

http://cnnb.iq24.pl/default.asp?grupa=79128&temat=3987...

Szczerze mówiąc ostro napisane...


Nic nowego nie wniosłeś, powtórzyłeś poprzednie wypowiedz kolegów o url, wiec reklamujesz tylko swoje forum, heh

Dla tych co nie wiedzą, nie trzeba przebudowywac serwisu, wystarczy wprowadzic kilka zmian, nie omieszkam to zrobić ;)

konto usunięte

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Justyna Łakomska:
Witam,

Zwracam sie do fachowców i nie fachowców, ocencie prosze strone pod względem oferty wakacyjnej, biletów lotniczych , czy łatwo poruszacie sie po stronie, i czy spełnia wasze oczekiwania jako sklep z ofartami wakacyjnymi itp.

Portal została otwraty 1 miesiac temu, wiec krótko, nie mamy jeszcez pełnej oferty spa, i hoteli.

Prosze ocenic wartość strony.

Portal virgintravel.pl


Justyno,

Wykonanie serwisu nie jest złe. Graficznie nie można mieć zastrzeżeń. Całego serwisu nie można oceniać nie znając Twojej grupy docelowej (wiekow i zawód).

Jeżeli kierujesz swoją ofertę do ogólnie rozumianego klienta turystyki to niestety jesteś dwa kroki za konkurencją.

Komentarze z pierwszych 3 minut:
- na stronie głównej nic się nie wyróżnia
- filtry są nieużyteczne, nie były zaplanowane i korzystanie z nich dla normalnego użytkownika to horror
- technologicznie: loading jest różny, na różnych stronach.
- brak usability, użyteczności serwisu, grafik, nawigacji. Nie wierze, żeby ten portal przeszedł pozytywnie test użyteczności

Osobiście takiego serwisu bałbym się reklamować w TV i/lub radio, bo konwersja byłaby za niska.

Oczywiście, wszystko można poprawić (kilka dni pracy), tylko musisz sobie dokładnie zaplanować co chcesz osiągnąć i przedstawić to osobie/firmie która projektowała dla Ciebie serwis.

Jeżeli zastanawiasz się z czego wynikają takie 'wady', to jest to częsty przypadek: małe firmy rozmawiają bezpośrednio z grafikami no i niestety ignorują potrzebe korzystania z usług project managera, który zadbał by o przekaz pomiędzy klientem a osoba techniczną.

ps.
Na stronie jak-rezerwować, używasz komercyjnych grafik 3d czy Twój grafik dostarczył Tobie potwierdzenie zakupu w celach licencyjnych?

pozdrawiam,
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Justyna Łakomska:
Adam Maciejczyk:
Krytyka serwisu znalazła się na forum poniżej:

http://cnnb.iq24.pl/default.asp?grupa=79128&temat=3987...

Szczerze mówiąc ostro napisane...


Nic nowego nie wniosłeś, powtórzyłeś poprzednie wypowiedz kolegów o url, wiec reklamujesz tylko swoje forum, heh

Dla tych co nie wiedzą, nie trzeba przebudowywac serwisu, wystarczy wprowadzic kilka zmian, nie omieszkam to zrobić ;)
to proponuje ujednolicenie adresu witryny bo jak na razie strona funkcjonuje zarówno w subdomenie jak i w domenie głównej
bo mamy:
http://www.virgintravel.pl/
oraz
http://virgintravel.pl/
a to dwa różne adresy witryny
następnie ;
podlinkowanie strony głównej z www. poprzez logo prowadzi do adresu
bez www ;)

konto usunięte

Temat: potrzebna ocena portalu turystycznego - jak go...

Domeny domenami, lecz przy portalu turystycznym mają one dość nikłe znaczenie. Zresztą sama nazwa "VirginTravel.pl" nie jest zbyt chwytliwa. Jak to przetłumaczyć - "Dziewicze wycieczki"?

W portalach tego typu niebagatelną rolę odgrywa odpowiednio zaprojektowana i przemyślana strategia obecności oraz aktywności użytkownika w serwisie. Portal turystyczny musi być skutecznie zaprojektowany, aby mógł zarabiać. Tutaj podobnych rozwiązań nie znalazłem. Serwis jest trudny dla użytkownika.

Dużym minusem jest również brak potwierdzenia jakości prezentowanych ofert. Bałbym się szczerze wybrać na drugi koniec świata, bez wcześniejszego upewnienia się, że będzie tam naprawdę OK. Poza tym wycieczki kosztują, a tutaj tak naprawdę trudno wywnioskować w co można wpakować ładnych kilka tysięcy. Te oraz podobne problemy mogą odstraszyć potencjalnych użytkowników od aktywności w serwisie.

W temacie szaty graficznej proponuję porównać http://www.virgintravel.pl z serwisem z 2005 r. - http://www.easygo.pl. Widać, że robił to mało doświadczony w tego typu projektach grafik.

Portal wygląda bardziej na 1999 niż 2009 r.Grzegorz Skuza edytował(a) ten post dnia 18.09.09 o godzinie 08:14



Wyślij zaproszenie do