Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Ponad 1 mln UU / miesiac, portale kobiece, problem ze...

Mam prosbe o rade :)

Jestesmy wydawca specjalistycznych portali medycznych, ktore poczatkowo przeznaczone byly tylko dla lekarzy.

Od mniej wiecej 2 lat zaczela sie masowa odwiedzalnosc konsumentow, teraz oscyluje juz w graniczach 60k UU / dzien, w styczniu przekroczymy grubo 1 mln UU

Ze sprzedaza miejsca reklamowego, gdzie targetem jest lekarz radzimy sobie calkiem niezle, ale to jest ulamek calego ruchu - okolo 10%, reszta lezy odlogiem.

Zgodnie z Megapenel PBI/Gemius nasze portale odwiedza od 74-76% kobiet, zauwazylismy to juz roku temu i stworzylismy Grupe Prtali Kobiecych, na ktorych mozemy reklamowac jedna kategorie produktu.

Posiadamy takze portale CNS (z EN. Central Nervous System), w tym pierwszy portal specjalistyczny w polskim internecie (medyczny, dziala od lat 90-tych), na ktore takze wchodzi mnostwo konsumentow, w tym tez okolo 74% uzytkownikow to kobiety.

Sredni wzrost miesieczny UU to 7%, samo forum dyskusyjne to ponad 0,4 mln postow, archiwum tresci do juz ponad 21 tys unikalnych tekstow dostepnych tylko u nas.


Prosze o jakies sugestie, siec reklamowa to zle rozwiazanie, zabije nam dobra marke, tysiace wyskakujacych okienek i takie sobie dochody...

Skutecznosc kampanii jest wysoka, skoro naszym zdaniem najbardziej wybredni klienci, czyli firmy farmaceutyczne, reklamuja sie u nas bardzo intensywnie, ale praktycznie w 100% tylko dla lekarzy (preparaty Rx - receptowe, ich reklam nie mozna puszczac w strone konsumenta).

Od pewnego czasu oferujemy dotarcie do np. 0.5 mln unikalnych uzytkownikow, bez limitu odslon, konkursy z roznymi formami dotarcie na landing page (emailing, banery, teksty sponsorowane, SMS), ale ciagle jest jakis opor i kampanie dla konsumentow sa sladowe, przypadkowe, szkoda mi takiego potencjalu, ktory sobie lezy i nie zarabia.


Bede wdzieczny za wszelkie pomysly i rady.
Tomasz Kasperski

Tomasz Kasperski New Business Manager
w Domu Mediowym
Mediapol

Temat: Ponad 1 mln UU / miesiac, portale kobiece, problem ze...

Hej
Oto moje pomysły:

1. Wyszukanie producentów kierujących swoją ofertę wyłącznie do kobiet lub matek i tam skierowanie swojego działania.

2. Przeniesienie nacisku w komunikacie ofertowym z liczby uu na doskonale dopasowane otoczenie kontentowe do produktów Twoich klientów (przychodza do Was kobiety aktywnie pszukujace informacji o zdrowiu/urodzie).

3. A może by tak rozliczać się z klientami w modelu CPC? (oczywiście reklamy emitowane w tym modelu nie mogą reklamować marki i muszą zawirać wezwanie do akcji)

Jeżeli moje wskazówki wydadzą Ci się oczywiste ... przepraszam:)
Pewnie wpadnie mi coś do głowy, a wtedy napiszę
Pozdrawiam
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Ponad 1 mln UU / miesiac, portale kobiece, problem ze...

Tomasz Kasperski:
Hej
Oto moje pomysły:

1. Wyszukanie producentów kierujących swoją ofertę wyłącznie do kobiet lub matek i tam skierowanie swojego działania.

2. Przeniesienie nacisku w komunikacie ofertowym z liczby uu na doskonale dopasowane otoczenie kontentowe do produktów Twoich klientów (przychodza do Was kobiety aktywnie pszukujace informacji o zdrowiu/urodzie).

3. A może by tak rozliczać się z klientami w modelu CPC? (oczywiście reklamy emitowane w tym modelu nie mogą reklamować
marki i muszą zawirać wezwanie do akcji)

Jeżeli moje wskazówki wydadzą Ci się oczywiste ... przepraszam:)
Pewnie wpadnie mi coś do głowy, a wtedy napiszę
Pozdrawiam


dzieki za odpowiedz,

dokladnie tak staramy sie robic, ale przebic sie do dzialu sprzedazy konkretnych firm kosmetycznych, jest niezwykle trudno, spychologia tutaj dziala super,

mam wrazenie, ze czesto PM ida najprostsza droga, czyli masowka o najwiekszym mozliwym zasiegu, bez jakiegos wyrafinowania, moim zdaniem nie tedy droga i skutecznosc tej metody jest nikla, no ale coz....
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Ponad 1 mln UU / miesiac, portale kobiece, problem ze...

mam wrazenie, ze czesto PM ida najprostsza droga, czyli masowka o najwiekszym mozliwym zasiegu, bez jakiegos wyrafinowania, moim zdaniem nie tedy droga i skutecznosc tej metody jest nikla, no ale coz....

Mam takie samo wrażenie. Zresztą sam poszukując takiego targetu oparłbym się na odpowiednich serwisach tematycznych w portalach albo na produktach sieci (ARBO, IDM) targetowanych do danej grupy.
Tym niemniej jeśli obecność w sieci (reklamowej, oczywiście) Was nie zadawala innej drogi niż budowa własnego działu sprzedaży chyba nie ma. Ja zawsze mam nadzieję, że praca organiczna w postaci systematycznego molestowania ofertami klientów jednak daje rezultaty... oczywiście po pewnym czasie.
Zastanowiłbym się też nad propozycją charge'owania klientów w modelu CPC (co już wspomniał Tomek) - przy takiej konfiguracji Adservera, która pozwalałaby Wam na optymalizowanie wyświetlania kreacji do tych z największym CTR mogłoby to Wam ułatwić sprzedaż - przy kampanii CPC ryzyko marketera jest zawsze mniejsze.
Mógłbyś podać adresy Waszych serwisów... może się kiedyś przydadzą :))

Pozdr
JK
Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Ponad 1 mln UU / miesiac, portale kobiece, problem ze...

.Marcin Z. edytował(a) ten post dnia 26.01.09 o godzinie 14:31
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Ponad 1 mln UU / miesiac, portale kobiece, problem ze...

Janusz Krupiński:
mam wrazenie, ze czesto PM ida najprostsza droga, czyli masowka o najwiekszym mozliwym zasiegu, bez jakiegos wyrafinowania, moim zdaniem nie tedy droga i skutecznosc tej
metody jest nikla, no ale coz....

Mam takie samo wrażenie. Zresztą sam poszukując takiego targetu
oparłbym się na odpowiednich serwisach tematycznych w portalach
albo na produktach sieci (ARBO, IDM) targetowanych do danej grupy.
Tym niemniej jeśli obecność w sieci (reklamowej, oczywiście) Was nie zadawala innej drogi niż budowa własnego działu sprzedaży chyba nie ma. Ja zawsze mam nadzieję, że praca organiczna w postaci systematycznego molestowania ofertami klientów jednak daje rezultaty... oczywiście po pewnym czasie.
Zastanowiłbym się też nad propozycją charge'owania klientów w
modelu CPC (co już wspomniał Tomek) - przy takiej konfiguracji
Adservera, która pozwalałaby Wam na optymalizowanie wyświetlania kreacji do tych z największym CTR mogłoby to Wam
ułatwić sprzedaż - przy kampanii CPC ryzyko marketera jest zawsze mniejsze.
Mógłbyś podać adresy Waszych serwisów... może się kiedyś przydadzą :))

Pozdr
JK

dzieki, za rady, walczymy z dzialami sprzedazy od dawna i wytrwale, mam nadzieje, ze przebijemy sie w koncu ;)

podaje Ci ponizej linki.

Portale kobiece:
- ForumGinekologiczne.pl
- ForumPediatryczne.pl
- ForumDermatologiczne.pl

Potale CNS
- Psychiatria.pl
- ForumNeurologiczne.pl

konto usunięte

Temat: Ponad 1 mln UU / miesiac, portale kobiece, problem ze...

Witam,

proszę odwiedzić stronę : http://glossymedia.pl

pzdr

Marcin
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Ponad 1 mln UU / miesiac, portale kobiece, problem ze...

Marcin Pietruszka:
Witam,

proszę odwiedzić stronę : http://glossymedia.pl
pzdr
Marcin


zaproponowano nam stawki jeszcze nizsze niz AdNet przy pakietach ...
Aleksandra A.

Aleksandra A. Nauczyciel Suzuki
III stopnia

Temat: Ponad 1 mln UU / miesiac, portale kobiece, problem ze...

Polecam współpracę z nami. Reprezentuję firmę OMG Poland - sieć afiliacyjną.

Myślę, że spośród naszych programów reklamowych znajdzie Pan takie, które będą odpowiadały treści Pana witryn. Informację o nich znajdzie Pan na naszej stronie

http://omgpl.com

Rozliczamy się za efekt - w modelach CPC, CPA i CPL.
Wydawcom pozostawiamy dowolność w kwestii wyboru programów, kreacji, form reklamowych oraz czasu emisji.

Gorąco polecam i zapraszam do współpracy.

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt,

Aleksandra Łajewska
aleksandra.lajewska@omgpl.com
+48 22 25 74 241
Tomasz Kasperski

Tomasz Kasperski New Business Manager
w Domu Mediowym
Mediapol

Temat: Ponad 1 mln UU / miesiac, portale kobiece, problem ze...

Hej

A czy próbowaliście następujących sposób na intensyfikacje sprzedaży:

1. Wprowadzenie nowego produktu - ekspert na forum - sponsorowany przez daną markę - osoba jednoznacznie opisana jako pracownik danej firmy - a przez fachowe porady budująca markę produktu

2. PW do uczestników forum (prywatna wiadomość) o charakterze komercyjnym ... tyle że z adnotacją że dzięki tego typu informacją i zyskom z tej własnie reklamy forum może się utrzymywać i rozwijać. Jednocześnie proponuje bezpiecznik w postaci max 1 pw na tydzień / dzień, abyś nie zamęczył użytkowników i nie spowodował ich odejścia.

Mamy to przetestowane w Onet.pl - użytkownik poczty dostaje jeden list dziennie i ani jednej wiadomości reklamowej więcej ... choćby reklamodawca groził lub prosił - system nie pozwoli:)

3. I trzeci pomysł ... może nieco kontrowersyjny ... jednakże mieszczący się według mnie w ramach zdrowego rozsądku i dobrego smaku:):

Zaproś Waszych potencjalnych klientów (pracownizki działów marketingu) do aktywnego uczestnictwa w forum ... niech klient samodzielnie pozna potężną siłę informacyjną tegoż narzędzia ... będzie mu łątwiej podjąć decyzję o zakupie reklamy

Jak to zrobić: marketing wirusowy, nasza-klasa, goldenline lub fora tematyczne na których obserwujemy duże zagęszczenie marketerów:)

Pozdrawiam
Michał Matuszczyk

Michał Matuszczyk Dyrektor ds.
rozwoju, Medforum
sp. z o.o.

Temat: Ponad 1 mln UU / miesiac, portale kobiece, problem ze...

Tomasz Kasperski:
Hej

A czy próbowaliście następujących sposób na intensyfikacje sprzedaży:

1. Wprowadzenie nowego produktu - ekspert na forum - sponsorowany przez daną markę - osoba jednoznacznie opisana jako pracownik danej firmy - a przez fachowe porady budująca markę produktu


robimy to juz od dawna w ramach redakcji medycznej,

co ciekawe jest problem z przekonaniem jakiejs firmy do sponsorowania experta dla pacjentow, moze byc i zasponsorowali, ale np. za 1 PLN za porade...


2. PW do uczestników forum (prywatna wiadomość) o charakterze komercyjnym ... tyle że z adnotacją że dzięki tego typu informacją i zyskom z tej własnie reklamy forum może się utrzymywać i rozwijać. Jednocześnie proponuje bezpiecznik w postaci max 1 pw na tydzień / dzień, abyś nie zamęczył użytkowników i nie spowodował ich odejścia.

Mamy to przetestowane w Onet.pl - użytkownik poczty dostaje jeden
list dziennie i ani jednej wiadomości reklamowej więcej ... choćby reklamodawca groził lub prosił - system nie pozwoli:)

to jest bardzo ciekawy pomysl ;)

3. I trzeci pomysł ... może nieco kontrowersyjny ... jednakże mieszczący się według mnie w ramach zdrowego rozsądku i dobrego smaku:):

Zaproś Waszych potencjalnych klientów (pracownizki działów marketingu) do aktywnego uczestnictwa w forum ... niech klient samodzielnie pozna potężną siłę informacyjną tegoż narzędzia ... będzie mu łątwiej podjąć decyzję o zakupie reklamy

problem czesto z PM z firm farm. jest taki, ze nie maja czasu ;)

zbyt male mam doswiadczenie jesli chodzi o osoby z innych firm, np. dom mediowy i mysle, ze to dobry pomysl.

Jak to zrobić: marketing wirusowy, nasza-klasa, goldenline lub
no chyba wlasnie zaczalem ;) w sumie nieswiadomie.

fora tematyczne na których obserwujemy duże zagęszczenie marketerów:)

dziekuje za dobre rady .

Następna dyskusja:

Powstaje ebiznes za 1 mln z...




Wyślij zaproszenie do