Wojciechowski M.

Wojciechowski M. Psycholog biznesu |
szkolenia &
consulting sprzedaży

Temat: Pomóż adresatowi przeczytać Twój mail

Pozornie tylko, tytuł tego wpisu jest zaskakujący. Skoro bowiem piszę do kogoś maila, to oczywistym jest, że chcę aby ten, go przeczytał. To prawda.Na poziomie naszego widzenia sprawy wszystko i owszem może wydawać się proste. Czy jednak tak jest w postrzeganiu sprawy przez adresata naszej wiadomości? Obawiam się, że już niekoniecznie. Jak mamy mu więc pomóc przeczytać nasz list. Stojąc nad nim? To przecież niemożliwe. Czytając mu go przez telefon? To absurd:) Więc jak?

Zapraszam do lektury bloga...wystarczy kliknąć DOŁĄCZ :)
http://www.goldenline.pl/grupa/blog-marka-wojciechowsk...
Pozdrawiam. Dobrego dnia.

Temat: Pomóż adresatowi przeczytać Twój mail

Marek W.:
Pozornie tylko, tytuł tego wpisu jest zaskakujący. Skoro bowiem piszę do kogoś maila, to oczywistym jest, że chcę aby ten, go przeczytał. To prawda.Na poziomie naszego widzenia sprawy wszystko i owszem może wydawać się proste. Czy jednak tak jest w postrzeganiu sprawy przez adresata naszej wiadomości? Obawiam się, że już niekoniecznie. Jak mamy mu więc pomóc przeczytać nasz list. Stojąc nad nim? To przecież niemożliwe. Czytając mu go przez telefon? To absurd:) Więc jak?

Zapraszam do lektury bloga...wystarczy kliknąć DOŁĄCZ :)
http://www.goldenline.pl/grupa/blog-marka-wojciechowsk...
Pozdrawiam. Dobrego dnia.
Ale ułatw dostęp do swojego bloga, wtedy możemy dyskutować, a tak jakaś informacja w sieci :))) pozdr. mfs
Justyna Muszyńska

Justyna Muszyńska Współwłaściciel
Agencji Reklamowej
KOMPAS ArtStudio

Temat: Pomóż adresatowi przeczytać Twój mail

Marek W.:
Pozornie tylko, tytuł tego wpisu jest zaskakujący. Skoro bowiem piszę do kogoś maila, to oczywistym jest, że chcę aby ten, go przeczytał. To prawda.Na poziomie naszego widzenia sprawy wszystko i owszem może wydawać się proste. Czy jednak tak jest w postrzeganiu sprawy przez adresata naszej wiadomości? Obawiam się, że już niekoniecznie. Jak mamy mu więc pomóc przeczytać nasz list. Stojąc nad nim? To przecież niemożliwe. Czytając mu go przez telefon? To absurd:) Więc jak?
Dla mnie tytuł tego wpisu nie jest zaskakujący :-) Jest wiele sposobów na to, aby zachęcić adresata do przeczytania maila. Poniżej kilka z nich:
- Opis pola "Od:" - jest to pierwsze pole, na które odbiorca zwraca uwagę. Jeżeli nie ma tam nazwy firmy (mailingi B2B) lub imienia i nazwiska nadawcy to mail może być potraktowany jako spam i wyrzucony do kosza;
- Temat e-maila - szczególnie w przypadku mailingów B2B i B2C temat nie może być długi, musi być zachęcający i prowokujący do przeczytania całej wiadomości;
- Organizacja e-maila - wszystkie stałe elementy mailingów komercyjnych muszą być zawsze w tym samym miejscu. Ułatwia to odbiorcy czytanie maila, nie musi za każdym razem uczyć się od nowa układu maila. Struktura maila musi być dobrze zaprojektowana, treść musi być uporządkowana i przejrzysta. Jeżeli w mailingu elementy dowolnie są porozrzucane, oko ludzkie przeskakuje z miejsca na miejsce nie mogąc wyłapać najważniejszych informacji;
- Nagłówek e-maila Nagłówek maila jest kontynuacją tematu. Jest pierwszą częścią wiadomości, jaką widzi adresat. Musi zainteresować odbiorcę. Ma ograniczoną przestrzeń, więc szczególnie w przypadku mailingów komercyjnych, lepiej nie umieszczać tam zdjęć i grafiki tylko najważniejsze informacje o ofercie, najlepiej korzyści dla odbiorcy;
- Treść e-maila - większość odbiorców nie ma czasu wczytywać się w długie wiadomości, więc jeśli jest to mailing komercyjny, powinien raczej być krótki, żeby ludzie nie odkładali jego przeczytania na później albo w ogóle rezygnowali z jego przeczytania. Należy używać krótkich i zrozumiałych słów, unikać zdań podrzędnie złożonych oraz zdań z wielokrotnym zaprzeczeniem.
Ważna jest również czcionka - jej rodzaj, wielkość i kolor. Generalnie dla długich tekstów stosuje się najczęściej Times New Roman, dla krótkich np.: Arial i Verdana.

To tyle ogólnych informacji na temat: Jak pomóc adresatowi przeczytać e-maila, nie będę zanudzać szczegółami :-)

Pozdrawiam
Justyna

konto usunięte

Temat: Pomóż adresatowi przeczytać Twój mail

Marek W.:
...
wystarczy kliknąć DOŁĄCZ :)
Widzę, że po ostatniej "dyskusji" uprzedza Pan o konieczności "kliknięcia".

Nie rozumiem... Bierze Pan udział w konkursie na największą ilość nieaktywnych userów ?
Grzegorz Maszkowski

Grzegorz Maszkowski Międzynarodowy
Trener Zarządzania,
Trener On-the-job
Sprz...

Temat: Pomóż adresatowi przeczytać Twój mail

Justyna Muszyńska:
(...) Jest wiele sposobów na to, aby zachęcić adresata do przeczytania maila. Poniżej kilka z nich:
- Opis pola "Od:" - jest to pierwsze pole, na które odbiorca zwraca uwagę. Jeżeli nie ma tam nazwy firmy (mailingi B2B) lub imienia i nazwiska nadawcy to mail może być potraktowany jako spam i wyrzucony do kosza;
- Temat e-maila - szczególnie w przypadku mailingów B2B i B2C temat nie może być długi, musi być zachęcający i prowokujący do przeczytania całej wiadomości;
- Organizacja e-maila - wszystkie stałe elementy mailingów komercyjnych muszą być zawsze w tym samym miejscu. Ułatwia to odbiorcy czytanie maila, nie musi za każdym razem uczyć się od nowa układu maila. Struktura maila musi być dobrze zaprojektowana, treść musi być uporządkowana i przejrzysta. Jeżeli w mailingu elementy dowolnie są porozrzucane, oko ludzkie przeskakuje z miejsca na miejsce nie mogąc wyłapać najważniejszych informacji;
- Nagłówek e-maila Nagłówek maila jest kontynuacją tematu. Jest pierwszą częścią wiadomości, jaką widzi adresat. Musi zainteresować odbiorcę. Ma ograniczoną przestrzeń, więc szczególnie w przypadku mailingów komercyjnych, lepiej nie umieszczać tam zdjęć i grafiki tylko najważniejsze informacje o ofercie, najlepiej korzyści dla odbiorcy;
- Treść e-maila - większość odbiorców nie ma czasu wczytywać się w długie wiadomości, więc jeśli jest to mailing komercyjny, powinien raczej być krótki, żeby ludzie nie odkładali jego przeczytania na później albo w ogóle rezygnowali z jego przeczytania. Należy używać krótkich i zrozumiałych słów, unikać zdań podrzędnie złożonych oraz zdań z wielokrotnym zaprzeczeniem.
Ważna jest również czcionka - jej rodzaj, wielkość i kolor. Generalnie dla długich tekstów stosuje się najczęściej Times New Roman, dla krótkich np.: Arial i Verdana. (...)
Niby oczywiste rzeczy, a jednak to zestawienie porządkuje temat, ponieważ jest sprawnie napisane.

Rozwiń - proszę - temat czcionek. Dlaczego akurat te 3? Od długiego już czasu nie używam TNR i Arial, by odróżnić się od tłumu ludzi, którzy ich używają. Czym się charakteryzują? Jakie są korzyści z ich używania?

Pozdrawiam :)Grzegorz Maszkowski edytował(a) ten post dnia 07.09.08 o godzinie 20:48



Wyślij zaproszenie do