Temat: Ocena strony internetowej
Odnośnie promocji w social media polecam książkę "W market[r]ingu” Gary'ego Vaynerchuka - świetny spis zarówno pozytywnych, jak i negatywnych case studies z różnych mediów społecznościowych. W bardzo ciekawy sposób opisuje, jak promować, a jednocześnie nienachalnie reklamować, aby klienci chętnie czytali wszystkie posty.
Ze swojej strony dodam, że wszelkie loterie, losowania to bardzo śliski temat i przy dość dużej grupie śledzących osób, lepiej zrezygnować z tej formy promocji. Zgodnie z naszym prawem, każda loteria, jest typem "gry hazardowej", tym samym podlega zgłoszeniu do urzędu celnego. Do tego konkursy tego typu przyciągają dużą liczbę fanów, ale:
- są to fani przypadkowi, często nałogowi konkursowicze, niezainteresowani zupełnie ofertą, klikają wszystkie strony, które ogłaszają jakikolwiek konkurs, mają nawet po kilka sztucznych kont, z których próbują "podbijać" swoje szanse (jeśli warunkiem jest np. ilość polubień komentarza;
- jeśli konkursy są organizowane rzadko, następuje wycofanie polubienia strony - co ma automatycznie wpływ na statystyki.
Lepiej zorganizować konkurs wymagający zaangażowania (np. własny projekt maskotki), a później jury wybierze te, które uzna za najlepsze i je nagrodzi. Konkursy, w których liczy się ilość polubień, z reguły kończą się awanturą, bo ktoś sztucznie podbija lajki, a komuś się nie naliczyły, więc to pewnie "błąd fb" i żądają weryfikacji.
I dodatkowo polubienie wszelkiego rodzaju profili parentingowych - komentowanie wpisów, zostawienie polubienia - co pozwoli zostać zauważonym przez ich fanów. Czasochłonne, ale przynosi fajne efekty.