Katarzyna Iwaniuk

Katarzyna Iwaniuk Marketing Manager,
MotoFocus

Temat: model rozliczenia typu Lead, czy warto tak współpracowac...

Czy w obecnych czasach(kryzysu) opłaca sie wspólpracować np. z bankami stosując efekt rozlicznia typu lead?
Obecenie mało udziela sie kredytów hipotecznych, ktore jak wiadomo były najbadziej dochodowe, więc wydaje mi się to mało interesujace ale może ise mylę.

Proszę o info osoby, które mają doswiadczenie z tego typy wspólpracą?
pozdrawiam
Kacha

Model Lead- Reklamodawca płaci za akcję wykonaną przez użytkownika w serwisie reklamodawcy po kliknięciu w reklamę (Lead) bądź jej odsłonie (iLead). Akcje mogą być różnie definiowane dla różnych kampanii, od rejestracji w systemie, wysłania danych kontaktowych po wstępny zakup.

konto usunięte

Temat: model rozliczenia typu Lead, czy warto tak współpracowac...

To zależy od tego, jaką grupą użytkowników dysponujesz...Grzegorz Rusiecki edytował(a) ten post dnia 22.06.09 o godzinie 10:15
Katarzyna Iwaniuk

Katarzyna Iwaniuk Marketing Manager,
MotoFocus

Temat: model rozliczenia typu Lead, czy warto tak współpracowac...

ponad 1 000 000 odsłon w miesiącu, to dośc specyficzny portal bo skierowany tylko do specjalistow z branzy motoryzacyjnej - wlascicele i kluczowi pracownicy - wiec trudno przeskoczyc pewne liczby jest to około 25 000 stałych subskrybentów + reszta nie zarejestrowana.

Generalnie stosujemy rozliczenia czasowe: bannery to u nas koszt od 1000 do 4000 za tydzień - dlatego boje sie tego rodzaju współpracy, bo tyle pewnie nie wyciagniemy na tym modelu...Katarzyna Iwaniuk edytował(a) ten post dnia 22.06.09 o godzinie 10:20

konto usunięte

Temat: model rozliczenia typu Lead, czy warto tak współpracowac...

modeli do wyboru jest mnóstwo

CPM, CPC, CPA [action lub acquisition], CPS [sale], CPL [lead]

wszystko zależy od stron dilu

osobiście w wypadku działań wolę rozliczenia efektywnościowe

wieszanie banerów w modelu flat fee - o którym wspomniano wcześniej - to raczej park jurajski ;)
Katarzyna Iwaniuk

Katarzyna Iwaniuk Marketing Manager,
MotoFocus

Temat: model rozliczenia typu Lead, czy warto tak współpracowac...

będzie to prowizja od produktów jakie uda im/man się sprzedać... co innego gdyby to były klikniecia

park jurajski... haahaha... w branzy motoryzacyjnej jest jeszcze mnówsto dinozaurów ;))

Temat: model rozliczenia typu Lead, czy warto tak współpracowac...

Katarzyna Iwaniuk:
będzie to prowizja od produktów jakie uda im/man się sprzedać... co innego gdyby to były klikniecia
ok, moje zdanie, idź tylko w klikniecia, leady nie przyniosa zadnych korzyści Tobie. dzieki Tobie będą promować swoje marki...
przykład:
expander jest w programie stworzonym przez zanox.de. Obwiesisz swój portal reklamami expandera (dla expandera to promacja marki, bo wszyscy się oswajają z logo oraz ich serwisami) natomiast sprzedaż jest nikła (trzeba wypelnić formularz i zapisać się na spotkanie - tego nikt nie robi, każdy dzwoni :))). I na tym to polega, zapłacić Tobie mało, właściwie nic a swoje korzyści odnieść.
pozdr. mfsMichał Filip Sobański edytował(a) ten post dnia 22.06.09 o godzinie 22:38
Marcin Kowalik

Marcin Kowalik Kierownik działu
marketingu w
home.pl, pasjonat
marketing...

Temat: model rozliczenia typu Lead, czy warto tak współpracowac...

Jest sens się wypowiadać jak pokażesz stronę landing page, proces wypełniania wniosku, długość leada (formularza) itp...

No i zależy to od produktu samego w sobie, marki banku... :)
Rafał Tatarek

Rafał Tatarek Dyrektor Sprzedaży i
Marketingu - Grupa
FIT.PL

Temat: model rozliczenia typu Lead, czy warto tak współpracowac...

Michał Filip Sobański:
Katarzyna Iwaniuk:
będzie to prowizja od produktów jakie uda im/man się sprzedać... co innego gdyby to były klikniecia
ok, moje zdanie, idź tylko w klikniecia, leady nie przyniosa zadnych korzyści Tobie. dzieki Tobie będą promować swoje marki...
przykład:
expander jest w programie stworzonym przez zanox.de. Obwiesisz swój portal reklamami expandera (dla expandera to promacja marki, bo wszyscy się oswajają z logo oraz ich serwisami) natomiast sprzedaż jest nikła (trzeba wypelnić formularz i zapisać się na spotkanie - tego nikt nie robi, każdy dzwoni :))). I na tym to polega, zapłacić Tobie mało, właściwie nic a swoje korzyści odnieść.
pozdr. mfs

Dokładnie tak jest.. Modele efektywnościowe są bardzo nieopłacalne dla wydawców i mają sens jedynie jako zapychacz wolnej przestrzeni. Reklamodawcy z kolei chętnie z tego korzystają bo promują markę przy minimalnych kosztach.Rafał Tatarek edytował(a) ten post dnia 23.06.09 o godzinie 10:39
Marcin Kowalik

Marcin Kowalik Kierownik działu
marketingu w
home.pl, pasjonat
marketing...

Temat: model rozliczenia typu Lead, czy warto tak współpracowac...

Myślę że jeżeli uda się dobrze dobrać produkt do treści tematycznej strony, Wydawca może spokojnie zarabiać lepiej nić na "starych" modelach.
Katarzyna Iwaniuk

Katarzyna Iwaniuk Marketing Manager,
MotoFocus

Temat: model rozliczenia typu Lead, czy warto tak współpracowac...

Dzięki kochani,
Tego się własnie obawaiałam... sama wolę zadzwonic... wypełnianie formularzy... doprowadza mnie do szału - zapomniales wpisac, zły format daty itp itd... potem czekanie na zgloszenie kogoś z banku, kto zwykle dzwoni w nieodpowiedniej porze...

Temat: model rozliczenia typu Lead, czy warto tak współpracowac...

Tomasz Wawer:

A tak się składa, że pracowałem w Expanderze przy platformie zanoxa i mogę stwierdzić, że kolega trochę przesadził.
nie przesadziłem, niestety :)))
Nikła sprzedaż to właśnie albo efekt niedopasowania profilu witryny, albo nieumiejętne jej umieszczanie.
pewnie, jak ktos nie zarabia to najlepiej powiedzieć, że źle wszystko zrobil :))) reklamy nie tu, zły profil witryny... albo za malo uzytkowników, albo uzytkownicy malo stargetowani :)))
Jeśli ktoś nie będzie zainteresowany reklamą to nie tylko nie kupi produktu, ale także w nia nie kliknie, nieprawdaż?
to akurat prawda, ale klikać to klikają nawet sporo tyle, że akcji już nie wykonują, albo wykonują te akcje, za które reklamodawca nie placi :)
Poza tym osoba, która wejdzie na reklamę na Twoim serwisie dostanie unikalny znacznik do cookie, i jak wejdzie w ciągu 2 miesięcy na witrynę reklamodawcy to i tak lead zliczy się Tobie.
nic to mi nie da, gdy ta osoba po prostu zadzwoni
A że część osób woli zadzwonić to na to nikt i nic tego nie zmieni.
99% woli zadzwonić, a nie wpisywać... ludzie boją sie podawać dane itp. wolą załatwić sprawę na telefon...
pozdr. mfs
ps. czyli lead jest dla wydawcy serwisu nieopłacalny, lepiej cpc w adsense :)Michał Filip Sobański edytował(a) ten post dnia 23.06.09 o godzinie 11:29
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: model rozliczenia typu Lead, czy warto tak współpracowac...

Rafał Tatarek:
>
Dokładnie tak jest.. Modele efektywnościowe są bardzo nieopłacalne dla wydawców i mają sens jedynie jako zapychacz wolnej przestrzeni. Reklamodawcy z kolei chętnie z tego korzystają bo promują markę przy minimalnych kosztach.Rafał Tatarek edytował(a) ten post dnia 23.06.09 o godzinie 10:39

Chyba, że wydawca otrzymywałby CPA na poziomie takim jaki dostają agenci instytucji finansowych (z tego co wiem to są to wynagrodzenia wysokie).

Nie sądze, żeby to było możliwe i w takich wypadkach rzeczywiście jest to promocja za darmo.

Performance marketing ma coś w sobie z podejścia - odcinamy kurek z pieniędzmi i może ktoś zrobi coś za darmoszkę, a jak mu się poszczęści i wygeneruje odpowiednią sprzedaż (=nieopatrznie zarobi) to my w sumie też zarobimy.

Oczywiście są branże gdzie konwersja jest duża i CPA jest sytuacją win-win.

Warto określić co jest leadem i ile możesz ich wygenerować z 1000 wyświetleń.

Następna dyskusja:

Adsense i inne sposoby rekl...




Wyślij zaproszenie do