konto usunięte

Temat: Koszty kampanii internetowej vs standardowej

Witam was serdecznie,

Czy ktoś z was spotkał się może z zestawieniem i porównaniem kosztów tych dwóch kanałów marketingowych?
Przejżałam już wiele w Internecie ale nigdzie nie moge znaleść potrzebnych mi informacji, może ktoś się na coś takiego natknął??
Będę wdzięczna za pomoc :)

Pozdrawiam
Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Koszty kampanii internetowej vs standardowej

Aneto będzie ci cieżko znaleźć taką informację gdyż mało kto sie decyduje publikacje takich danych. Żyjemy w takim kraju a nie innym. Proponuje ten wątek wrzucic na grupe Reklama marka

konto usunięte

Temat: Koszty kampanii internetowej vs standardowej

Dziękuje za odpowiedź.
Wszyscy zgodnie twierdzą, że kampania internetowa jest dużo tańsza od standardowej, a nikt dokładnie nie zbadał szczegółów? :)
Najwyżej pozostanie samodzielnie przeanalizowanie cenników :)
Sławomir Walo

Sławomir Walo New Business
Manager, Marketing
House (part of
HAVAS)

Temat: Koszty kampanii internetowej vs standardowej

Co to znaczy tańsza?

Wydaje mi się że raczej z punktu widzenia Klienta ważniejszy jest efekt: kampanii tradycyjnej vs kampanii w Internecie.

Efektem jest np. ile dana kampania wygenerowała zapytań i to bym porównywał - koszt uzyskania 1 lead-a.

Po drugie (dla większosci branż) osoba (mająca oczywiście dostęp do Internetu) która zetknie się z ulotką jak widzi na ulotce strone wchodzi na nią i potem ewentualnie dzwoni do danej firmy lub wysyła maila, w Internecie jest prościej, reklama, mailing kieruje nas bezpośrednio na stronę.Sławomir Walo edytował(a) ten post dnia 04.04.08 o godzinie 22:24
Sławomir Walo

Sławomir Walo New Business
Manager, Marketing
House (part of
HAVAS)

Temat: Koszty kampanii internetowej vs standardowej

Poza tym kampania standardowa w zasadzie dociera trochę na chybił trafił ("Wiem, że połowa budżetów na reklamę jest marnowana. Nie wiem niestety, która" - powiedział kiedyś David Ogilvy :)

w kampanii internetowej możemy dużo łatwiej wybrać tę właściwą połówkę ;)
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Koszty kampanii internetowej vs standardowej

Witam,

Można zestawić koszty kampanii internetowej przy określeniu zasięgu czy też GRP dla danej grupy celowej. Musisz wtedy precyzyjnie określić target, założyć wskaźnik dotarcia (np. 3+ dla co najmniej połowy targetu) i pobawić się TGI'em, aby określić które medium(-a) standardowe i które medium (-a) internetowe dają Ci ten zasięg (dla uszczegółowienia wyników należałoby poszerzyć analizę już w konkretnych klasach mediów badaniami dedykowanymi danej klasie czyli AGB Nielsen, Radio Track, Megapanel, PBC itd.). Później już tylko wywiad co do wielkości rabatów (tutaj istotne jest zdecydowanie się w jaki sposób kupujesz: bezpośrednio, a więc pojedynczo każde medium czy całość przez DM) i masz gotowe zestawienie.
Dla kampanii zasięgowej da się to zrobić wg powyższego schematu. Dla kampanii sprzedażowej niestety nie, bo nie masz możliwości oszacowania wielkości sprzedaży wygenerowanej przez media tradycyjne nawet jeśli reklamujesz sklep internetowy. Poza tym "świadomość marki" ciężko przeliczyć na konkretną ilość $ :))

Pozdrawiam
JK



Wyślij zaproszenie do