Temat: Koszty kampanii internetowej vs standardowej
Witam,
Można zestawić koszty kampanii internetowej przy określeniu zasięgu czy też GRP dla danej grupy celowej. Musisz wtedy precyzyjnie określić target, założyć wskaźnik dotarcia (np. 3+ dla co najmniej połowy targetu) i pobawić się TGI'em, aby określić które medium(-a) standardowe i które medium (-a) internetowe dają Ci ten zasięg (dla uszczegółowienia wyników należałoby poszerzyć analizę już w konkretnych klasach mediów badaniami dedykowanymi danej klasie czyli AGB Nielsen, Radio Track, Megapanel, PBC itd.). Później już tylko wywiad co do wielkości rabatów (tutaj istotne jest zdecydowanie się w jaki sposób kupujesz: bezpośrednio, a więc pojedynczo każde medium czy całość przez DM) i masz gotowe zestawienie.
Dla kampanii zasięgowej da się to zrobić wg powyższego schematu. Dla kampanii sprzedażowej niestety nie, bo nie masz możliwości oszacowania wielkości sprzedaży wygenerowanej przez media tradycyjne nawet jeśli reklamujesz sklep internetowy. Poza tym "świadomość marki" ciężko przeliczyć na konkretną ilość $ :))
Pozdrawiam
JK