Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

Przygotowałem Video nt programu który bardzo mi się spodobał. Program moim zdaniem jest obowiązkowy dla każdego kto obsługuje klientów przez internet.
Link do VIDEO: http://blog.sukcesaukcjonera.pl/gdy-klient-pyta/

pozdrawiam,
Sylwek
http://SukcesAukcjonera.pl
Dariusz Dubik

Dariusz Dubik www.zacznij.edu.pl

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

I gdzie to wideo?

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

dobre pytanie. Jakis chochlik usunal mi z bloga film. Juz jest na swoim miejscu.

http://www.youtube.com/watch?v=XgTABUlAaF8

pozdrawiam,
Sylwek
www.SukcesAukcjonera.plSylwek Kalinowski edytował(a) ten post dnia 09.04.11 o godzinie 22:46
Sławomir Borowy

Sławomir Borowy SEO specjalista

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

Jeśli ktoś korzysta z Thunderbirda, to jest wtyczka, która robi to samo za friko:
https://addons.mozilla.org/pl/thunderbird/addon/quicktext/

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

Sławomir Borowy:
Jeśli ktoś korzysta z Thunderbirda, to jest wtyczka, która robi to samo za friko:
https://addons.mozilla.org/pl/thunderbird/addon/quicktext/

Równiez dobre rozwiązanie.

A jak ktoś ma gmaila to tez polecam w Google Labs wtyczkę "odpowiedzi bazujące na szablonach". Oczywiście jak mamy dużo odpowiedzi to wg mnie lepiej zainwestować we flashpaste

pozdrawiam,
Sylwek
www.SukcesAukcjonera.plSylwek Kalinowski edytował(a) ten post dnia 18.04.11 o godzinie 18:31

konto usunięte

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

"Jak szybko odpowiadać na maile klientów?"

Najlepiej jak najszybciej (jeśli nie osobiście, to poprzez autoresponder, który natychmiast podziękuje za wiadomość oraz powiadomi nadawcę o terminie wysłania ewentualnej odpowiedzi lub przyczynie ewentualnego opóźnienia w przeprowadzeniu tej czynności), a jeśli już z opóźnieniem (przy braku autorespondera), to tylko do końca dnia, co powinno wynikać choćby jedynie z szacunku i grzeczności.Maciej G, Krasny edytował(a) ten post dnia 15.05.11 o godzinie 09:46
Anna Wiernicka

Anna Wiernicka specjalistka ds.
problemów globalnych

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

Wszystko ładnie i chciałoby się powiedzieć "tak powinno być". Tym bardziej mnie denerwuje praktyka niektórych ludzi, którzy otrzymawszy specjalnie dla niech sporządzoną ofertę nawet nie podziękują, już nie wspomnę o jakimkolwiek ustosunkowaniu się do niej.. "za drogo", "za tanio", "nie spełnia naszych wymogów - dziękujemy nie skorzystamy"... czy to takie trudne, to tak jak by ktoś do nas zadzwonił na naszą prośbę a my po wysłuchaniu go odłożyli słuchawkę bez słowa - okropny brak wychowania.
Magdalena B.

Magdalena B. Carpe Deadline

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

Niestety, praktyka związana z brakiem poprawnego kontaktu mailowego jest częsta. Strasznie mnie to frustruje.

Nawet pomijając już firmy, które nie odpowiadają na złożone oferty. Prowadziłam ostatnio nabór na stanowisko, wysłałam kilkanaście maili do potencjalnych pracowników z prośbą o parę dodatkowych informacji i odpowiedź. Nie doczekawszy się, musiałam do kilku osób zadzwonić. Często słyszałam zdanie: "ach tak, mail dostałem/am ale nie było kiedy odpisać. Wie Pani jak to jest...". Nie, niestety nie wiem.

Kandydaci przesyłając CV potrafią wysłać pustą wiadomość z tytułem typu "CV". Wydaje mi się to bardzo nieprofesjonalne i wieje niedbalstwem.

Być może jestem też przeczulona :)

konto usunięte

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

Magdalena Kurcz:
Niestety, praktyka związana z brakiem poprawnego kontaktu mailowego jest częsta. Strasznie mnie to frustruje.
(..)
(..) Wydaje mi się to bardzo nieprofesjonalne i wieje niedbalstwem.

Być może jestem też przeczulona :)
Na pewno nie przeczulona, Pani Magdaleno.

To permanentny pośpiech, natłok informacji, brak ludzkich możliwości przetworzenia takiej ilości danych oraz brak umiejętności oddzielenia rzeczy i spraw WAŻNYCH od mniej lub w ogóle nieważnych sprawia, że ludzie się gubią i zaniedbują. To się kiedyś zemści... prędzej lub później, ale się zemści.

konto usunięte

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

Kandydaci przesyłając CV potrafią wysłać pustą wiadomość z tytułem typu "CV". Wydaje mi się to bardzo nieprofesjonalne i wieje niedbalstwem.

Mi się wydaje, że jest to trochę i polska mentalność. Może musimy dorosnąć do korzystania z komunikacji przez mail (i nawiązując do Pani przykładu) nie tylko po stronie kandydatów, ale i po stronie pracodawcy.

Prostym przykładem jest dla mnie klauzula w ofertach pracy "kontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami". Dla mnie jest to nie fer wobec aplikanta, który starannie pracuje nad CV i nad listem motywacyjnym, a nawet nie otrzyma odpowiedzi, chociażby negatywnej.

Tutaj możemy co nieco u sąsiadów z Niemczech podpatrzeć, gdzie prawo wymaga, że każde podanie o pracę musi być odpowiedziane. Jeśli aplikant sobie tego życzy, to nawet ma prawo dowiedzieć się powodów dlaczego nie dostał się do grona kandydatów.Piotr G. edytował(a) ten post dnia 06.06.11 o godzinie 20:20
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

Ba, kontynuując powyższą wypowiedź, nawet nie tylko pracodawcy czy rekruterzy nie odpowiadają na maile z CV i listem motywacyjnym, lecz często zdarza się, że i po kilku etapach rozmowy po prostu przestają się odzywać, nie udzielając żadnej informacji zwrotnej. Nawet jeżeli obiecali takowej udzielić.

konto usunięte

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

To ja z drugiej strony bo widzę, że część osób ma żal, że ktoś na maile ofertowe nie odpisuje.
Dostaję takich X dziennie, z czego większość ląduje w koszu bo ma się nijak do mojej działalności, zawiera dyswalifikujące na wstępie błedy. Nie mam ani czasu, ani ochoty na korespondencję dotyczącą ofert, którymi nie jestem zainteresowany więc drodzy oferenci wybaczcie :-)
Magdalena B.

Magdalena B. Carpe Deadline

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

Z jednej strony pojawia się właśnie brak czasu na odpowiadanie na 100 zgłoszeń czy ofert, a z drugiej strony mamy jakąś kulturę kontaktów przez mail.

Jestem zwolenniczką odpisywania na wszystko, choćby nawet dla potwierdzenia, że wiadomość dotarła. Choć również ignoruję wiadomości, które nie dotyczą mojej działalności.

Klientom jednak zawsze trzeba odpisywać. Priorytetowo i w ciągu tego samego dnia.
Anna Wiernicka

Anna Wiernicka specjalistka ds.
problemów globalnych

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?


Prostym przykładem jest dla mnie klauzula w ofertach pracy "kontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami". Dla mnie jest to nie fer wobec aplikanta, który starannie pracuje nad CV i nad listem motywacyjnym, a nawet nie otrzyma odpowiedzi, chociażby negatywnej.

Zgadzam się.
Choć ostatnio bardzo pozytywnie (choć spodziewałam się innej odpowiedzi)zaskoczył mnie list w skrzynce TRADYCYJNEJ. Napisała do mnie firma (myślę, że nie będzie nic złego jesli napiszę jaka, bo w sumie takie zachowania powinno się promować)Kaufland (de facto firma niemiecka )- W liście bardzo podziękowali za przesłane CV i list motywacyjny. Przedstawili powód wyboru innej osoby, przekonując mnie przy tym, że moje kwalifikacje z pewnością itd. życzyli powodzenia. No przeurocze:) Więcej takich firm i ludzi:)
Pozdrawiam wszystkich
Anna Wiernicka

Anna Wiernicka specjalistka ds.
problemów globalnych

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

Błażej J.:
To ja z drugiej strony bo widzę, że część osób ma żal, że ktoś na maile ofertowe nie odpisuje.
Dostaję takich X dziennie, z czego większość ląduje w koszu bo ma się nijak do mojej działalności, zawiera dyswalifikujące na wstępie błedy. Nie mam ani czasu, ani ochoty na korespondencję dotyczącą ofert, którymi nie jestem zainteresowany więc drodzy oferenci wybaczcie :-)


Absolutnie nie chodziło mi o miliony przesyłanych ofert typu masowy mailing czy inne spamy. Chodziło mi o sytuację, której byłam często świadkiem i nierzadko uczestnikiem, w której to wysłane zapytanie typu "czy byłby Pan zainteresowany otrzymaniem oferty na ...., sporządzimy ją specjalnie dla Pana/Pani i pod Pańskie/Pani oczekiwania" - spotykało się z zainteresowaniem. Klient (potencjalny) odpowiadał, „tak oczywiście proszę przesłać, interesuje mnie to i to”. Po kilku godzinach potencjalny klient otrzymywał ofertę i zero odzewu. Piękna oferta, wszystko przebadane, przeliczone, zrobiona prezentacja itd. i nic. No proszę Was przecież to szczyt. I nawet ciężko mi to tłumaczyć jakimkolwiek natłokiem zadań i pędzie życia. To po prostu .... a szkoda pisać :) Ale fakt zemści się to na pewno…
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

Anna Wiernicka:
Po kilku godzinach potencjalny klient otrzymywał ofertę i zero odzewu. Piękna oferta, wszystko przebadane, przeliczone, zrobiona prezentacja itd. i nic. No proszę Was przecież to szczyt.
Dlaczego?
Nie odpisał - oferta była nieatrakcyjna.
Z mojej strony - sam chyba będę stosował taką taktykę wobec osób przysyłających mi wiadomości "absolutnie nie będące ofertą handlową". :)
Anna Wiernicka

Anna Wiernicka specjalistka ds.
problemów globalnych

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

Właśnie o to chodzi, że nie istotne czy była atrakcyjna czy nie. Zwykła ludzka etyka... ja o coś pytam, ty odpowiadasz, ja coś proponuję a ty się do tego odnosisz... proste prawda? Zaskoczyło mnie twoje podejście do sprawy... Szkoda, że to co napisałam przyniosło nie pożądany (nieprzewidziany) skutek. Ale widocznie jestem idealistką, za bardzo wierzącą w ludzką życzliwość :/ Zastanów się czy naprawdę pisząc „tak, poproszę ofertę” , myśląc przy tym „a niech się ktoś natrudzi, napoci, napracuje” …będziesz miał satysfakcję? Nie rozumiem tego….przecież dużo łatwiej po prostu nie odpisywać na maile których treść traktujesz jako "absolutnie nie będące ofertą handlową". :) niż komuś psuć dzień, zabierając czas i energię.
Gratuluję charakteru i zawziętości :(
To tyle…

konto usunięte

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

Anna Wiernicka:
Absolutnie nie chodziło mi o miliony przesyłanych ofert typu masowy mailing czy inne spamy. Chodziło mi o sytuację, której byłam często świadkiem i nierzadko uczestnikiem, w której to wysłane zapytanie typu "czy byłby Pan zainteresowany otrzymaniem oferty na ...., sporządzimy ją specjalnie dla Pana/Pani i pod Pańskie/Pani oczekiwania" - spotykało się z zainteresowaniem. Klient (potencjalny) odpowiadał, „tak oczywiście proszę przesłać, interesuje mnie to i to”. Po kilku godzinach potencjalny klient otrzymywał ofertę i zero odzewu. Piękna oferta, wszystko przebadane, przeliczone, zrobiona prezentacja itd. i nic. No proszę Was przecież to szczyt. I nawet ciężko mi to tłumaczyć jakimkolwiek natłokiem zadań i pędzie życia. To po prostu .... a szkoda pisać :) Ale fakt zemści się to na pewno…
Pozdrawiam

Problem w tym, ze mimo obowiazujacego prawa wiekszosc ofert dociera do mnie nie poprzedzonych zapytaniem czy wyrazam na ich otrzymanie zgode. Swinia jak dotad nie jestem i nie robie z tego problemu, poprostu kasuje. Poza tym wole jak ktos zadzwoni, opowie cokolwiek o tym czym handluje i podczas rozmowy poprosze badz nie poprosze o prezentacje. Rzadko kiedy mail zainteresuje mnie na tyle, zeby kontynuowac korespondencje.
Anna Wiernicka

Anna Wiernicka specjalistka ds.
problemów globalnych

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?


Problem w tym, ze mimo obowiazujacego prawa wiekszosc ofert dociera do mnie nie poprzedzonych zapytaniem czy wyrazam na ich otrzymanie zgode. Swinia jak dotad nie jestem i nie robie z tego problemu, poprostu kasuje. Poza tym wole jak ktos zadzwoni, opowie cokolwiek o tym czym handluje i podczas rozmowy poprosze badz nie poprosze o prezentacje. Rzadko kiedy mail zainteresuje mnie na tyle, zeby kontynuowac korespondencje.

Maile są wszędzie dostępne, na stronie internetowej, w bazie firm itd. Skoro adres e-mail jest dostępny to każdy może z niego skorzystać. Prawo antyspamerskie mówi o niemożności przesyłania wiadomości o charakterze oferty handlowej. Przesłanie zapytania czy ofertę taką można przesłać nie jest wedle tej ustawy spamem i nie jest zabronione. Ale to na marginesie :) Na zapytanie można odpowiedzieć lub nie to też kwestia indywidualna, może i kwestia czasu ( :) ) ale jeśli ktoś jest już zainteresowany ofertą, otrzymuje ją no to ... już o tym pisałam. Co do rozmowy telefonicznej w pełni się z Tobą zgadzam... jest to sposób hmmm...bardziej skuteczny, ale maile to wymysł coraz starszych już czasów i jest to niewątpliwie kanał komunikacji międzyludzkiej i wymaga jakiejś etyki ...tyle
Pozdrawiam
Anna Wiernicka

Anna Wiernicka specjalistka ds.
problemów globalnych

Temat: Jak szybko odpowiadać na maile klientów?

A jeszcze mam w temacie świeżynkę… piszę o tym bo mnie wściekłość ogarnęła a propos kultury na kanwie poczty elektronicznej.
Dziś w południe dostałam maila z prośbą o przesłanie zdjęcia w JPG z produktem z mojego sklepu internetowego. Ładnie przesłałam i cholera jasna nic, zero – ani dzięki ani pocałuj mnie w d… Pani z M jak mieszkanie chyba powinna podziękować w końcu przeskalowanie zdjęcia itd. to nie podrapanie się po głowie. Zrobiłam jej przysługę, Pani sobie wykorzysta zdjęcie i będzie szczęśliwa, sama nawet nie raczyła podziękować… szkoda gadać. Pozdrawiam Panią serdecznie :/

Następna dyskusja:

EXPLAINER VIDEO - czyli jak...




Wyślij zaproszenie do