Piotr Rzebko

Piotr Rzebko Testuje, kombinuje i
bawię się
marketingiem

Temat: Jak najlepiej rozliczać program partnerski-widget?

Witam,


Portal http://www.jobexpress.pl przechodzi właśnie mały lifting i zdecydowaliśmy się wdrożyć program partnerski. Planujemy w najbliższym czasie uruchomić widget z ogłoszeniami pracy (wyszukiwarkę). Ciągle zastanawiamy się nad najlepszym sposobem rozliczania.

Jedna z opcji to zapłata za każde wejście ze strony partnera na ofertę pracy, która będzie wpłacana na konto partnera po osiągnięciu np. 100 zł
(niesie to ze sobą obawę sztucznego "nabijania kliknięć")

Druga opcja to opłata za złożenie aplikacji na daną ofertę pracy. Oczywiście wysokość takiej opłaty byłaby nieporównywalnie wyższa niż za zwykłe kliknięcie.

Może ktoś z was ma doświadczenie z tego typu programami, może polecić pewne rozwiązania...

Oraz oczywiście zapraszam do współpracy właścicieli portali i stron www.

konto usunięte

Temat: Jak najlepiej rozliczać program partnerski-widget?

Zależy od tego co jest dla Was bardziej istotne. Jeśli chcecie zwiększyć ruch na stronie to chyba lepiej będzie rozliczać się za kliknięcie, a jeśli zależy Wam na zwiększeniu ilości aplikacji na oferty to rozliczajcie się za właśnie tę akcję. Skrypty zmierzą wszystko (jeśli ktoś je dobrze przemyśli i zaprogramuje J).

Z modeli rozliczeń wybór ogranicza się w zasadzie do CPC (za kliknięcie), CPA (za akcję). Wydaje mi się, że dość ciekawe byłoby połączenie jednego z drugim i zliczanie innych cen za kliknięcie w reklamę i innych za kliknięcie z jednoczesnym wysłaniem aplikacji. Jednak tak jak napisałem na początku - decyzję o tym, co lepiej rozliczać uzależniałbym od Waszych celów biznesowych.

--
http://bluepaprica.com
http://collegiumpapricum.com
Piotr Rzebko

Piotr Rzebko Testuje, kombinuje i
bawię się
marketingiem

Temat: Jak najlepiej rozliczać program partnerski-widget?

Dzięki za podpowiedź.

konto usunięte

Temat: Jak najlepiej rozliczać program partnerski-widget?

To co Maciej opisał jak najbardziej się zgadza. Zostaje część pytania, jak eliminować nadużycia.

Zwykłe sprawdzanie cookie i IP może okazać się zbyt słabą przeszkodą. Wypadałoby sprawdzać dodatkowe parametry takie jak odstępy czasu między wejściami z tego samego IP, typ przeglądarki, sprawdzać ile podstron dana osoba wyświetli sobie po wejściu. Algorytm można rozbudowywać w zależności od potrzeb.

Czy coś ciekawego jeszcze można zastosować?
Artur Ziółkowski

Artur Ziółkowski MindFizzer -
Marketing zaczyna
się od pomysłu!

Temat: Jak najlepiej rozliczać program partnerski-widget?

Tomasz Koniewski:

Czy coś ciekawego jeszcze można zastosować?

Niestety, czego by nie wymyślić to i tak znajdą się sprytni, którzy "w jakiś sposób to ominą".

Teoretycznie przy CPA również jest niebezpieczeństwo nadużyć. Choć oczywiście mniejsze - to można sobie wyobrazić nabijanie ilości aplikacji na dane zgłoszenie.

Dlatego, chyba jedynym jak dotąd odpornym na nadużycia sposobem rozliczania programów partnerskich jest... prowizja za sprzedaż :)

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że w tym konkretnym przypadku jest to sposób raczej nieprzystający... chociaż można by było zastanowić się nad np. sposobem weryfikacji nadesłanych aplikacji, np. pod kątem przydatności dla oferenta, tego, czy dana osoba zostaje zaproszona na rozmowę, lub wręcz czy zdobywa pracę. Rzecz jasna prowizja powinna być zdecydowanie wyższa i "warta zachodu".

Taki program, z czasem pewnie miałby stosunkowo niewielu partnerów - za to skutecznych i bardzo wartościowych dla serwisu.

Wracamy więc w dywagacjach do pkt. 1, który poruszył Maciej - cele biznesowe.
Grzegorz Głowiak

Grzegorz Głowiak E-marketing
farmaceutyczny.
E-commerce.

Temat: Jak najlepiej rozliczać program partnerski-widget?

Witam
Sprawa jest o tyle trudna, że rynek jest bardzo mocno nasycony serwisami z ogłoszeniami, CV itd i trzeba się mocno wyróżnić.

Można spórbować przyjąć taki model (oczywiście, jeśli Wasze założenia pozyskiwania przychodów są zgodne z poniższą koncepcją)

1) partner promuje program i dostaje niewielką prowizję za zarejestrowanego kandydata(kwotowo) - nie sądzę, że Partnerzy będą produkować fałszywe CV, tym bardziej, że łatwo jest je zweryfikować (dzwoniąc/mailując/zapraszając na rozmowę wybranych kandydatów)
- aplikant jest przypisany do danego partnera 'dożywotnio' (powiedzmy przez rok/dwa)
- portal opiera swój model biznesowy na pomocy pracodawcom w rekrutacji - pracodawca zgłasza się, Wy rekrutujecie (wybierając głównie z nadesłanych wcześniej CV) i za odpowiednio dobranego kandydata otrzymujecie (spore już wtedy) wynagrodzenie od pracodawcy. Od wynagrodzenia odpalacie działkę partnerowi, do którego jest przypisany kandydat.

Moim zdaniem model bardzo bezpieczny a dla Partnerów myślących długofalowo - atrakcyjny.
Nawet jeśli ten model nie jest dla Was do przyjęcia - stawiałbym na CPA.
Pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do