Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Tomasz Szopiński:
czy też w miarę czasu kiedy coraz więcej firm stosuje internet w działaniach konkurencyjnych ta przewaga zanika.

Internet to medium, które można wykorzystać na różne sposoby i z różnym powodzeniem. Od tego zależy, czy ta przewaga wzrośnie.Ryszard S. edytował(a) ten post dnia 04.04.08 o godzinie 23:43
Tomasz Szopiński

Tomasz Szopiński immoclick.pl |
szopinski.eu.org |
doktorzyfirm.pl

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

podsumowując czy działalność w Internecie będzie Waszym zdaniem takim warunkiem koniecznym niewystarczającym żeby w ogóle zaistnieć czy będzie czy będzie mogła prowadzić do przewagi konkurencyjnej.

Posługując się innym przykładem. Przedsiębiorstwa które na początku wdrażały certyfikaty jakościowe zyskiwały względem konkurentów którzy ich nie posiadali. Z kolei teraz posiadanie certyfikatów jakościowych w pewnych branżach jest być albo nie być. Ich posiadanie nie prowadzi do przewagi z kolei ich brak dyskwalifikuje.

Czy podobnie będzie z promocją w Internecie.Ci którzy wcześniej się zaczęli promować się w Internecie zyskali dzięki temu że ich konkurentów tam nie było. Natomiast czy w przyszłości będzie tak że z kolei brak obecności w Internecie będzie dyskwalifikował. (pomijam tutaj lokalne firmy jak sklep spożywczy itd.)
Mariusz Czerwiński

Mariusz Czerwiński Szukam pracy:
Diagnozy nadużyć
kredytowych, Audyty
umów k...

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Tomasz Szopiński:
Chciałem w tym miejscu rozpocząć temat:

czy stosowanie przez firmy marketingu internetowego jest źródłem przewagi konkurencyjnej czy też w miarę czasu kiedy coraz więcej firm stosuje internet w działaniach konkurencyjnych ta przewaga zanika.
Marketing internetowy jest jednym z narzędzi oddziaływania marketingowego. Udział marketingu internetowego jest różny w zależności od branży, pozycji w drabinie producent-konsument, formy akwizycji itp.
Wiele biznesów zostało "położonych" w wyniku bezkrytycznego zaufania do magii marketingu internetowego. Lata świetności tego rodzaju marketingu mamy za sobą, co nie oznacza, że nie będzie się on rozwijał i miał znaczenie w ramach całościowego marketingu przedsiębiorstw.
Już na poziomie sklepów internetowych i innych typowych biznesów internetowych popełniane są podstawowe błędy i większość właścicieli nowopowstających e-sklepów nie wyobraża sobie marketingu bez wydania kilku do kilkudziesięciu tys. zł na pozycjonowanie strony, banerów, Adword-ów, mailingów itp. Tymczasem niektóre ze sklepów, czy biznesów internetowych nie wymagają powielania schematów marketingowych konkurencji i znacznie efektywniejsza może okazać się inna forma reklamy.
W ubiegłym roku jeden z właścicieli chciał za 500 zł wypromować swój e-sklep, przy czym jego biznes istniał dwa lata i bynajmniej właścicielowi nie brakowało środków na ekspansje rynkową. Przekonał się, że za tą cenę nie da się tego zrobić. Następnym etapem jego "radosnej twórczości" marketingowej było kosztowne pozycjonowanie. Nie mógł uwierzyć, że za kilka tys. zł można uzyskać efekty, o jakich przy przy reklamie internetowej nie można nawet śnić.
No cóż, posługując się retoryką chirurgów można to skomentować: "Straciliśmy klienta!"
Sławomir Borowy

Sławomir Borowy SEO specjalista

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Mariusz Czerwiński:
W ubiegłym roku jeden z właścicieli chciał za 500 zł wypromować swój e-sklep, przy czym jego biznes istniał dwa lata
i bynajmniej właścicielowi nie brakowało środków na ekspansje
rynkową. Przekonał się, że za tą cenę nie da się tego zrobić. Następnym etapem jego "radosnej twórczości" marketingowej było kosztowne pozycjonowanie. Nie mógł uwierzyć, że za kilka tys. zł można uzyskać efekty, o jakich przy przy reklamie internetowej nie można nawet śnić.
No cóż, posługując się retoryką chirurgów można to skomentować: "Straciliśmy klienta!"

Pogubiłem się trochę - czyli zainwestował w pozycjonowanie u Was, czy nie?
Mariusz Czerwiński

Mariusz Czerwiński Szukam pracy:
Diagnozy nadużyć
kredytowych, Audyty
umów k...

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Pogubiłem się trochę - czyli zainwestował w pozycjonowanie u Was, czy nie?
Nie zajmuję się pozycjonowaniem. Nawiązując do tematu i wątku: Wspomniany człowiek nie musiał pozycjonować sklepu, mógł to zrobić efektywniej z wykorzystaniem reklamy pozainternetowej.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Mariusz Czerwiński:
Lata świetności tego rodzaju marketingu mamy za sobą, co nie oznacza, że nie będzie się on rozwijał i miał znaczenie w ramach całościowego marketingu przedsiębiorstw.
ciekawe spostrzeżenie całkowicie sprzeczne z ostatnimi prognozami wzrostu wydatków przez najblizsze 3 lata na reklame internetową w Polsce :)
Już na poziomie sklepów internetowych i innych typowych biznesów internetowych popełniane są podstawowe błędy i większość właścicieli nowopowstających e-sklepów nie wyobraża sobie marketingu bez wydania kilku do kilkudziesięciu tys. zł na pozycjonowanie strony, banerów, Adword-ów, mailingów itp.
W przypadku kiedy to podstawą działania firmy jest internet jest to niestety niezbędne ;)
Tymczasem niektóre ze sklepów, czy biznesów internetowych nie wymagają powielania schematów marketingowych konkurencji i znacznie efektywniejsza może okazać się inna forma reklamy.
pytanie tylko czy równie skuteczna bo osobiście w to wątpie.
W ubiegłym roku jeden z właścicieli chciał za 500 zł wypromować swój e-sklep, przy czym jego biznes istniał dwa lata i bynajmniej właścicielowi nie brakowało środków na ekspansje rynkową. Przekonał się, że za tą cenę nie da się tego zrobić. Następnym etapem jego "radosnej twórczości" marketingowej było kosztowne pozycjonowanie. Nie mógł uwierzyć, że za kilka tys. zł można uzyskać efekty, o jakich przy przy reklamie internetowej nie można nawet śnić.
skuteczne pozycjonowanie + adwords + webusability + dobra obsługa klienta + dobry marketing internetowy zwiększa obroty firmy w przeciągu 2/3 lat o 300-500 % (sprawdzone organoleptycznie) i żadne inne formy reklamy tego raczej nie sprawią.
No cóż, posługując się retoryką chirurgów można to skomentować: "Straciliśmy klienta!"
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Mariusz Czerwiński:
Pogubiłem się trochę - czyli zainwestował w pozycjonowanie u Was, czy nie?
Nie zajmuję się pozycjonowaniem. Nawiązując do tematu i wątku: Wspomniany człowiek nie musiał pozycjonować sklepu, mógł to zrobić efektywniej z wykorzystaniem reklamy pozainternetowej.
Proszę wybaczyć ale jeżeli był to sklep internetowy to powyższe stwierdzenie trąci SF ;)

konto usunięte

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Ogólnie rzecz biorąc pojęcia reklamy internetowej zbyt często się nadużywa. Tymczasem reklama online stanowi jeden z elementów promocji w sieci. Oprócz niej można korzystać np. z e-PR czy marketingu szeptanego w cyberprzestrzeni.
Przykład podany przez Pana Mariusza wskazuje na jeden zasadniczy element - brak jakiejkolwiek strategii marketingowej. "Radosna twórczość" może przynieść wiele satysfakcji, aczkolwiek z efektywnością działań zbytnio się nie lubi;-)
Gdyby ów właściciel sklepu internetowego odpowiednio zaplanował podejmowane działania, myślę, że w ramach nawet niewielkiego budżetu mógłby osiągnąć całkiem zadowalające rezultaty - właśnie dzięki rozwiązaniom stosowanym w promocji internetowej.
Strategia jest podstawą sukcesu każdej kampanii. O tym należy przede wszystkim pamiętać, zanim zacznie się działać na dobre.
Mariusz Czerwiński

Mariusz Czerwiński Szukam pracy:
Diagnozy nadużyć
kredytowych, Audyty
umów k...

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Do Krzysztof Z.
1. Oczywiście, że wydatki na szeroko pojmowany marketing internetowy będą rosły. Jednak koszt "pozyskania" klienta wzrasta. Latami "świetności" nazywam minione lata, gdy koszt pozyskania klienta był niewielki, a czasem wręcz zerowy. Wygrali ci, którzy pierwsi docenili rolę marketingu internetowego. Jakkolwiek rynek reklam internetowych będzie się rozwijał, to coraz częściej reklama ma na celu utrzymanie pozycji rynkowej, a ponadprzeciętne efekty można uzyskać coraz rzadziej.
2. Nawet w typowo internetowych biznesach zdarza się, że pozainternetowe formy reklamy są bardziej efektywne. I tych wyjątków nie jest znowu tak mało.
3. Neguję zdecydowanie pogląd, iż:
"skuteczne pozycjonowanie + adwords + webusability + dobra obsługa klienta + dobry marketing internetowy zwiększa obroty firmy w przeciągu 2/3 lat o 300-500 % (sprawdzone organoleptycznie) i żadne inne formy reklamy tego raczej nie sprawią".
W przypadku koncernów i banków niemożliwe jest uzyskanie takiej przewagi nad konkurencją - "Licho nie spi, konkurencja też".
Na poziomie sektora MŚP takie wyniki zdarzają się, ale na "wyraźne życzenie leniwej marketingowo konkurencji".
Pozostają jeszcze nisze rynkowe, zwłaszcza wysoce rozwojowe, ale takie nisze nie zdarzają sie zbyt często, dlatego teoria o przewadze reklamy internetowej nad innymi formami reklamy jest mocno naciągana.Mariusz Czerwiński edytował(a) ten post dnia 05.06.08 o godzinie 14:54
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Odnosiłem sie do przykładu konkretnego - czyli sklepu internetowego takze poddałem w wątpliwość w przypadku przedsięwzięć "stricte" internetowych skuteczność działań marketingowo/reklamowych poza internetem.
No a na palcach jednej reki możnaby chyba znaleźć przykłady sklepów internetowych które odniosły sukces bez SEO/SEM bo żadna inna forma reklamy/promocji nie trafia tak skutecznie w target i koszt pozyskania ruchu w 100% stargetowanego póki co jest jeszcze do przełkniecia.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Mariusz Czerwiński:
3. Neguję zdecydowanie pogląd, iż:
"skuteczne pozycjonowanie + adwords + webusability + dobra obsługa klienta + dobry marketing internetowy zwiększa obroty firmy w przeciągu 2/3 lat o 300-500 % (sprawdzone organoleptycznie) i żadne inne formy reklamy tego raczej nie sprawią".
W przypadku koncernów i banków niemożliwe jest uzyskanie takiej przewagi nad konkurencją - "Licho nie spi, konkurencja też".
W przypadku niektórych usług bankowych jest to do zrobienia ale trzeba by zmienić "światopoglad" dupowatym specom od marketingu internetowego banków. :)
Na poziomie sektora MŚP takie wyniki zdarzają się, ale na "wyraźne życzenie leniwej marketingowo konkurencji".
Pozostają jeszcze nisze rynkowe, zwłaszcza wysoce rozwojowe, ale takie nisze nie zdarzają sie zbyt często, dlatego teoria o przewadze reklamy internetowej nad innymi formami reklamy jest mocno naciągana.
Nawet jeżeli jest znaleziona nisza to jak sam wspomniałeś "konkurencja nie śpi" i wraz z jej wzrostem trzeba inwestować w SEO/SEM.
Mariusz Czerwiński

Mariusz Czerwiński Szukam pracy:
Diagnozy nadużyć
kredytowych, Audyty
umów k...

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Krzysztof Z.:

W przypadku niektórych usług bankowych jest to do zrobienia ale trzeba by zmienić "światopoglad" dupowatym specom od marketingu internetowego banków. :)
Nawet jeżeli jest znaleziona nisza to jak sam wspomniałeś "konkurencja nie śpi" i wraz z jej wzrostem trzeba inwestować w SEO/SEM.
Właśnie zbliżyliśmy się do konsensusu! A w kwestii "speców" bankowców od marketingu, użyty przez Ciebie przymiotnik (od czteroliterowego rzeczownika)jest wyjątkowo trafny. Jednakże nie dotyczy to tylko marketingu internetowego, lecz również pozostałych obszarów marketingu. Prawie zero innowacyjności marketingowej, obawa przed "wychyleniem się", bezkrytyczne realizowanie pomysłów przysłanych przez bank-matkę, to najkrótsza charakterystyka "radosnej twórczości" marketingowej w bankach działających na obszarze RP.
Szymon Mitoraj z ING, autor programu lojalnościowego "bankujesz-kupujesz" wyznał w wywiadzie, że inspiracja do programu pochodzi z zasobów zagranicznych know-how ING.
Następny przykład nieudolności marketingowej ING, to spoty TV z udziałem Marka Kondrata. Te pierwsze były naprawdę niezłe, ale jak długo można testować cierpliwość konsumentów? Ta już się chyba wyczerpała!
http://www.biznesforum.pl/co-jest-na-imprezach-obecnie...
Realizuję kilka projektów typu "start-up" o sporych potencjałach rozwojowych rynku w branży IT. I generalnie, inwestorzy boją się IT. Dlatego w tej branży często "mocne" wejście na rynek z nowym produktem daje nierzadko wewnętrzną stopę zwrotu (IRR) na poziomie od kilkudziesięciu do kilkuset procent rocznie w ciągu pierwszych dwóch do trzech lat. Nad jednym z projektów zacząłem prace dwa lata temu i ... ciągle pojawiają się jakieś szczegóły do poprawy.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Tiaa z bankowcami ciężko się dogadać, znamy to z własnego doświadczenia, mamy projekt który pozwoliłby praktycznie zmonopolizować wybranemu bankowi (w najgorszym wypadku uzyskać znaczącą przewagę na rynku) usługe wniosków kredytowych przez internet ale ........ czteroliterowość średniego szczebla decyzyjnego jest przerażająca.

konto usunięte

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

wcześniej się zaczęli promować się w Internecie zyskali dzięki temu że ich konkurentów tam nie było. Natomiast czy w przyszłości będzie tak że z kolei brak obecności w Internecie będzie dyskwalifikował. (pomijam tutaj lokalne firmy jak sklep spożywczy itd.)

To tak jak by zadać pytanie - czy brak reklamy w prasie bądź TV dyskwalifikuje daną markę na osiągnięcie sukcesu? Zależy od strategii marki i grupy docelowej. Domyślam się, że jest wiele świetnie prosperujących firm o których nigdy nie słyszałem, bo nie czytam danej prasy, czy nie oglądam jakiś programów.
Doskonale Pan wie, że nie jest to sektor, który można marginalizować, czy traktować po "macoszemu", bo dziwne by było lekceważenie 14 milionów internautów w samej Polsce. Ale nie jest też tak, że sama obecność w internecie daje przewagę konkurencyjną, sama obecność w prasie czy radiu też nie daje przewagi konkurencyjnej. Przewagę konkurencyjną osiąga się przede wszystkim jakością, lub efektywnością działań marketingowych, ich systematycznością i skutecznością. To tylko metody dotarcia i ich same używanie nie stanowi sukcesu.

Więc nie:)

konto usunięte

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Obecność w Internecie - tak. Sensowna. Reklama w Internecie - niekoniecznie.
Tomasz Szopiński

Tomasz Szopiński immoclick.pl |
szopinski.eu.org |
doktorzyfirm.pl

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Przewagę konkurencyjną osiąga się
przede wszystkim jakością, lub efektywnością działań marketingowych, ich systematycznością i skutecznością. To tylko metody dotarcia i ich same używanie nie stanowi sukcesu.

Więc nie:)

czy rzeczywiście tylko jakością. Biorąc pod uwagę dwie podobne firmy sprzedające homogeniczny produkt np. telefony, odtwarzacze mp3.
Jedna sprzedaje wyłącznie tradycyjną drogą, druga oprócz tradycyjnej sprzedaży sprzedaje poprzez internet np. Allegro. Czy nadal twierdzi Pan że Internet nie ma żadnego wpływu na przewagę?Tomasz Szopiński edytował(a) ten post dnia 09.06.08 o godzinie 21:28

konto usunięte

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Jarosław Zieliński:
Obecność w Internecie - tak. Sensowna. Reklama w Internecie - niekoniecznie.
Prosiłbym Cię o uzasadnienie tej tezy.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Obecność w ramach komunikacji z klientem biznesowym. Brak reklamy - są wąskie dziedziny, branże, w których wszyscy sie znają, więc reklama w internecie nie jest konieczna.

konto usunięte

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Obecność w Internecie jest potrzebna każdej firmie, nawet małemu sklepikowi czy osobie wykonywującej wolny zawód. Minimum to poczta elektroniczna, już nie wszystkie firmy potrzebują stron World Wide Web, intranetu, extranetu, pojawiania się w grupach dyskusyjnych czy na portalach społecznościowych. Właśnie sensowny wybór spomiędzy tych narzędzi może być źródłem przewagi konkurencyjnej przy rozsądnych kosztach.

Reklama w Internecie, od nieśmiertelnych bannerów i newsletterów przez ogłoszenia kontekstowe do stron tworzonych specjalnie na potrzeby jednej kampanii reklamowej i rozmaitych form marketingu szeptanego, jest raczej pewnym zdarzeniem w całości obecności w Internecie. Nie zawsze musi być stosowana, wiele firm i produktów poradzi sobie dobrze z informacyjną stroną World Wide Web i kontaktem w postaci formularza czy adresu poczty elektronicznej.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

To Twoja strona, czy robisz komuś antyreklamę? :)



Wyślij zaproszenie do