Tomasz Szopiński

Tomasz Szopiński immoclick.pl |
szopinski.eu.org |
doktorzyfirm.pl

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Chciałem w tym miejscu rozpocząć temat:

czy stosowanie przez firmy marketingu internetowego jest źródłem przewagi konkurencyjnej czy też w miarę czasu kiedy coraz więcej firm stosuje internet w działaniach konkurencyjnych ta przewaga zanika.

konto usunięte

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Wydaje mi się iż nie można traktować jednego czynnika jako determinującego przewagę konkurencyjną, aczkolwiek internet może być tym najważniejszym przy dobrze skonstruowanej strategii marketingowej. Niestety, albo raczej całe szczęście - technika ciągle idzie na przód, być może w niedalekiej przyszłości, ludzie zapomną o innych technikach marketingowych? Jeśli bierze Pan pod uwagę działania promocyjne, reklamowe - nie można pisać tak ogólnie. Każda firma, każda branża różnią się od siebie.
Tomasz Kita

Tomasz Kita Agencja interaktywna
& reklamowa -
Studio72

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

w ramach internetu, tez mozna byc mniej lub bardziej skutecznym

w moim przekonaniu z roku na rok, internet bedzie zagarnial coraz wiecej rzeczywistosci poniewaz

jest 1) dwustronny 2) szybki 2) łatwy

a ludzie uwielbiają łatwe,szybkie narzedzia

konto usunięte

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

dla mnie firma, której nie ma w internecie, nie istnieje. I tyczy się to nawet marketów i zakupów spożywczych:)

konto usunięte

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Tomasz Szopiński:
...
czy stosowanie przez firmy marketingu internetowego jest źródłem przewagi konkurencyjnej czy też w miarę czasu kiedy coraz więcej firm stosuje internet w działaniach konkurencyjnych ta przewaga zanika.

Nie w każdej branży marketing internetowy jest skuteczny... z drugiej strony są branże gdzie marketing internetowy stanowi o sukcesie.

Obrót marketingu internetowego bezspornie rośnie z roku na rok, tak samo jak liczba internautów.

Z punktu widzenia doświadczeń związanych z prowadzeniem działań SEO - dobrze wykonana reklama internetowa bardzo często pozwala zostawić konkurencję daleko w tyle - gdyż w przypadku SEO tylko jedna firma może widnieć jako pierwsza w SERP (w wynikach wyszukiwania).

konto usunięte

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Sybilla Malina W.:
dla mnie firma, której nie ma w internecie, nie istnieje. I tyczy się to nawet marketów i zakupów spożywczych:)

Hm... Czy piekarnia z której kupuje Pani bułeczki jest w internecie? Nie da się ukryć iż jest to firma. Sklepiki osiedlowe również. Ubolewam nad tym, że wszyscy słysząc marketing, czy firma przed oczami mają duże przedsiębiorstwo - to jednak nam nabijają do głowy w szkołach.
Łukasz Solniczek

Łukasz Solniczek Konsultant
wdrożeniowy/Programi
sta Ruby on Rails

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Internet powoli staje się standardem i firma, ktora korzysta z tego kanłau dystrybucji nie jest już chyba traktowana jako innowator. Obecnie więc chyba nie można mówić o tym, że firma korzystająca w swoich promocjach z Internetu jest wyznacznikiem trendów.
Jeżeli jednka chodzi o Internet jako obszar działania, to firmy prześcigają się w sposobach dojscia do klientów, w szczególności liderzy lub pretendujący do tego tytułu. Moim zdaniem firmy, ktore 'zaśpią' i niedocenią Internetu mogą stracić rynek.Łukasz Solniczek edytował(a) ten post dnia 16.03.08 o godzinie 11:19
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Justyna Rykalska:
Hm... Czy piekarnia z której kupuje Pani bułeczki jest w internecie? Nie da się ukryć iż jest to firma. Sklepiki osiedlowe również.

Może coś przeoczyłaś?

http://www.zumi.pl/292190,Sklep_Spozywczo-Przemyslowy....

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Ryszard S.:
Justyna Rykalska:
Hm... Czy piekarnia z której kupuje Pani bułeczki jest w internecie? Nie da się ukryć iż jest to firma. Sklepiki osiedlowe również.

Może coś przeoczyłaś?

http://www.zumi.pl/292190,Sklep_Spozywczo-Przemyslowy....

Ale super.. można sobie spisać numer telefonu i przeczytać o słowach kluczowych.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Jakby nie patrzeć słowa kluczowe dobrane dobrze pod "target", chociaż może zbyt mało. :)

konto usunięte

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Ryszard S.:
Justyna Rykalska:
Hm... Czy piekarnia z której kupuje Pani bułeczki jest w internecie? Nie da się ukryć iż jest to firma. Sklepiki osiedlowe również.

Może coś przeoczyłaś?

http://www.zumi.pl/292190,Sklep_Spozywczo-Przemyslowy....


Hm... Jaki pech. Nie znalazłam tu sklepu z mojej rodzinnej miejscowości, a dokładniej dwóch sklepów. Więc to nie firmy?
Nie musisz mnie pouczać, piszę właśnie pracę o marketingu internetowym. A jeśli chodzi o moją wypowiedź, była nawiązaniem do wypowiedzi o tym, że "dla mnie firma, której nie ma w internecie, nie istnieje. I tyczy się to nawet marketów i zakupów spożywczych:)". Ludzie - to jednak też są firmy. Ale trochę odbiegliśmy od tematu.
Gdybym nie sądziła, że "w internecie przyszłość" (jaki slogan;)), nie chciałabym się tym zajmować w przyszłości.
Trzeba jednak poszukiwać wciąż nowych sposobów dotarcia do klienta tą drogą.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

A gdzież bym śmiał pouczać uczonych w piśmie. :)

Mogę natomiast sobie wyobrazić taką sytuację, że gdzieś na wsi jakaś emerytka zamówi sobie przez internet to i owo z małego sklepiku (bułeczki też), a właściciel jej to podrzuci gratis.

konto usunięte

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

W przyszłości owszem, ale nie wyobrażam sobie mojej babci i... komputera. Jest to niewykluczone, a nawet bardzo możliwe;) Ale póki co mamy "dziś" i możemy pracować nad tym co Pan sobie wyobraża ;) Wydaje mi się, że każdy będzie do tego dążył.Niestety mentalność ludzi na wsi wielokrotnie nie pozwala na takie ryzyko - właściciel jest również sprzedawcą, dostawcą, a gdzie tu miejsce na internet, dostawę do domu?
Ciągle odbiegamy od tematu, więc może zakończmy rozważania na temat sklepików wiejskich? :DJustyna Rykalska edytował(a) ten post dnia 19.03.08 o godzinie 23:50
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

A czy sklepiki wiejskie to coś gorszego? Zresztą w tej wiosce może być więcej sklepów, a tylko jeden jest w internecie. Ma przewagę. :)

Żeby nie było - zacytuję temat "Internet a przewaga konkurencyjna".
Łukasz Solniczek

Łukasz Solniczek Konsultant
wdrożeniowy/Programi
sta Ruby on Rails

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Ryszard S.:
A czy sklepiki wiejskie to coś gorszego? Zresztą w tej wiosce może być więcej sklepów, a tylko jeden jest w internecie. Ma przewagę. :)

Żeby nie było - zacytuję temat "Internet a przewaga konkurencyjna".

Ma przewagę jeżeli jego obecnośc w internecie przekłada się na wzrost obrotów, rozpoznawalność marki sklepu itp. W innym wypadku jest to tylko widzimisie właściciela, ktory idzie za modą nie do końca wiedząc po co :-)
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Bardzo słuszna uwaga, ale.... nie wiemy jak jest naprawdę. Może już zaklada kolejny sklep, a może sieć. :)

konto usunięte

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Ryszard S.:
Bardzo słuszna uwaga, ale.... nie wiemy jak jest naprawdę. Może już zaklada kolejny sklep, a może sieć. :)

"Niezbyt Szybki Strzelcze".

Nie zgadzam się z Tobą. Na pewną są branżę (czy konkretne punkty usługowe / handlowe), których nie ma sensu reklamować w necie. Lokalne sklepiki / usługodawcy lepiej zrobią jak umieszczą swoje info w tak "znienawidzonej" książkowej PKT czy Panoramie Firm (jeśli w ogóle jest im to potrzebne). Te niewielkie firmy bazują na "reklamie szeptanej" lub/i na tym, że są jedynym wykonawcą usług we wsi.

Ich istnienie w sieci ma się ni jak do klientów ani tym bardziej do sprzedaży.
Ich istnienie w sieci jest jedynie formą "widzimisię" właścicieli - a z ekonomicznego punktu widzenia dochodzi do przeinwestowania... niewielkiego - bo niewielkiego - ale jednak.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Robert B.:
"Niezbyt Szybki Strzelcze".

Nie zgadzam się z Tobą.

A z czym konkretnie drogi Robercie? Przecież ja nie wyraziłem żadnych poglądów na ten temat. :) Z przekory (i z nudów) odezwałem sie nieco prowokacyjnie licząc na... dłuższą wypowiedź Marcina D. Jego wypowiedzi są naprawdę dobrze przygotowane. :)

A tak naprawdę to ja z Tobą się zgadzam, ty ze mną nie, więc mamy sprzeczność. :)

konto usunięte

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna

Ryszard S.:
... drogi Robercie

Z tym cytatem muszę się zgodzić ;)Robert B. edytował(a) ten post dnia 01.04.08 o godzinie 23:34
Sławomir Walo

Sławomir Walo New Business
Manager, Marketing
House (part of
HAVAS)

Temat: Internet a przewaga konkurencyjna


czy stosowanie przez firmy marketingu internetowego jest źródłem przewagi konkurencyjnej czy też w miarę czasu kiedy coraz więcej firm stosuje internet w działaniach konkurencyjnych ta przewaga zanika.

4P Product Price Place Promotion

jeżeli Internet wpłynie na te 4 elementy (lub przynajmniej na jeden z nich) to daje to nam przewagę konkurencyjną

jeżeli mamy dwa produkty: jeden jest promowany w internecie a drugi nie (pozostałe P identyczne) to co wtedy się dzieje?



Wyślij zaproszenie do