Arkadiusz Krokowski

Arkadiusz Krokowski eMarketing,
eCommunication,
eCommerce, eCRM

Temat: Google adwords - efekt skali

Witam

tak sie zastanawiam czy przy kampaniach w wyszukiwarkach istnieje efekt skali.

Czy dzialania na mniejsza skale np przy budzecie dziennym 200 zl
sa w stanie przyniesc jakas korzysc/zysk dla firmy.

Moze jest tak ze nalezy wydac 5000 zł dziennie zeby inwestycja w tym kanale sie oplacila.

Co sadzicie?

p.AK
Mateusz Zyguła

Mateusz Zyguła widzialni.pl

Temat: Google adwords - efekt skali

Arkadiusz K.:
Czy dzialania na mniejsza skale np przy budzecie dziennym 200 zl
sa w stanie przyniesc jakas korzysc/zysk dla firmy.

Witam,

Zależy co rozumiesz poprzez "korzyść/zysk", ale moim zdaniem jak najbardziej tak. Czy zysk z wydanych 200 zł to 300 zł czy 1000 zł czy 10 000 zł :)

Załóżmy, że za 200 zł jesteś w stanie sprowadzić na swoją stronę 800 osób. Jeśli sprzedajesz usługi (nie towary) i Twoja strona (oraz oferta) będzie dobrze zorganizowana - na tyle, że będziesz w stanie zainteresować nią duży odsetek odwiedzających, to 200 zł na pewno się zwróci i pomnoży kilkukrotnie.
Po ruchach w branży oraz tych, które wykonuje samo Google, można dojść do wniosku, że aktualnie najważniejszą sprawą jest konwersja każdego wejścia na sprzedaż (czyli konstrukcja strony), a nie ilość samych odwiedzin.

Więc jeśli nawet ustawisz kampanię tak, że będą wchodziły 2 osoby dziennie, ale sprawisz że te 2 osoby zadzwonią lub kupią produkt to osiągniesz sukces nawet za 2 zł.

Pozdrawiam.Mateusz Zyguła edytował(a) ten post dnia 10.05.07 o godzinie 12:34
Arkadiusz Krokowski

Arkadiusz Krokowski eMarketing,
eCommunication,
eCommerce, eCRM

Temat: Google adwords - efekt skali

Oczywiscie to co piszesz jest logiczne ja jednak sie zastanawiam

co bedzie przy zalozeniu ze wydajemy malo i niestety ale tracimy czyli nie mamy zysku, w stosunku do zalozenia ze bede obecny non stop w wynikach czy obecnosc non stop jest w stanie zmienic relacje koszt/zysk

p.A
Mateusz Zyguła

Mateusz Zyguła widzialni.pl

Temat: Google adwords - efekt skali

Arkadiusz K.:
czy obecnosc non stop jest w stanie zmienic relacje koszt/zysk
p.A
I tak i nie :)

-Tak, ponieważ Google lepiej traktuje klientów z długą i "bogatą" historią konta - obniża stawki za kliknięcie, "wrzuca" na żółte pole itd, czyli koszt się zmniejsza (co oczywiście nie jest regułą).

-Tak, ponieważ osoba, która przez tydzień szuka produktu/usługi i widzi przez cały czas konkretną stronę w wynikach być może w końcu zdecyduje się ją odwiedzić, bo się z nią "opatrzy".

-Nie, ponieważ jeśli wydawałeś mało i tylko traciłeś to znaczy, że coś nie gra z Twoją reklamą, stroną, ofertą lub firmą.

Jednak nie wydaje mi się, że spojrzenie na AdWords w ten sposób: wydajesz dużo - zarabiasz dużo, wydajesz mało - zarabiasz mało lub nic, nie musi mieć wcale odzwierciedlenia.

CHYBA jest tak, że wydajesz mało - zarabiasz mało lub średnio, wydajesz dużo- zarabiasz więcej niż średnio.

Mogę się mylić... bo już się sam "zakręciłem" ;)
Michał Rogalski

Michał Rogalski Marketing Manager,
Indiver S.A.

Temat: Google adwords - efekt skali

Wiele kampanii opiera się na efekcie skali. Można dzięki temu przy niskich stawkach za kliknięcie osiągnąć bardzo fajne efekty. Więcej http://www.zaistniecwsieci.pl
Agata Spodymek

Agata Spodymek Marketing
internetowy,
Copywriting, Adwords

Temat: Google adwords - efekt skali

Zależy na jakie rezultaty się stawia, czy to jest rynek krajowy czy lokalny oraz jaka to jest branża.
Jeśli Adwords jest ustawiony tylko na PR i jest to branża z niską konkurencją to 200 zł może przynieść jakieś efekty.
Natomiast na wyniki sprzedażowe, nawet przy dobrze zoptymalizowanej kampanii to bym nie liczyła.

Nie zauważyłam w Adwords czegoś takiego jak efekt skali, można tam przepuścić i 5000 złotych i nie mieć zysków.
Tak samo nie ma znaczenia czy reklamy są pokazywane non-stop, jedynie podnosi to budżet.

Moim zdaniem efekty zależą od zachowywania się określonego rynku w czasie oraz od konkurencji na nim
i do tego należy dopasować działania.

konto usunięte

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marcin Cichoń

Marcin Cichoń Dyrektor
Zarządzający /
Digital Hill (Grupa
Unity)

Temat: Google adwords - efekt skali

Kamilla C.:
Google adwords - wyrzucenie pieniędzy w błoto.

Powiedz to moim klientom którzy mają dodatnie ROI z AdWords ;)

Następna dyskusja:

Szkolenie google adwords po...




Wyślij zaproszenie do