Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

moim zdaniem przede wszystkim trzeba zacząć od pytania: po co to robimy?
jeśli chcemy po prostu informować klientów o naszych działaniach/produktach itp., strona plus newsletter zupełnie wystarczy. portale społecznościowe, jeśli decydujemy się na komunikacje dwustronna, chcemy słuchać, co nasi klienci maja do powiedzenia (nawet, gdyby miało to być niemiłe), chcemy dostawać feedback i przede wszystkim, umiemy go wykorzystać do ulepszania naszych produktów i usprawnienia komunikacji.
Emil Gontkiewicz

Emil Gontkiewicz Przygotowywanie
ofert na zamówienia
spółek
dystrybucyjnyc...

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Agnieszka Świątecka:
moim zdaniem przede wszystkim trzeba zacząć od pytania: po co to robimy?
jeśli chcemy po prostu informować klientów o naszych działaniach/produktach itp., strona plus newsletter zupełnie wystarczy. portale społecznościowe, jeśli decydujemy się na komunikacje dwustronna, chcemy słuchać, co nasi klienci maja do powiedzenia (nawet, gdyby miało to być niemiłe), chcemy dostawać feedback i przede wszystkim, umiemy go wykorzystać do ulepszania naszych produktów i usprawnienia komunikacji.

Strona internetowa oczywiście będzie. Obowiązkowo.

Ale dzięki N-K chciałbym przede wszystkim dotrzeć do mojej grupy docelowej, żeby wiedzieli, że istnieję. Wysyłałbym zaproszenia, a czy oni je będą przyjmować to jest ich sprawa.
Jeżeli będą zainteresowani to mogą skomentować profil, wejść na stronę internetową, itp. Oczywiście komunikacja dwustronna też jest dla mnie ważna, ale najważniejsze w tej chwili jest dla mnie rozpoznawalność marki.

Zastanawiam się po prostu czy za takie działanie mogą mnie spotkać niemiłe konsekwencje...Emil Gontkiewicz edytował(a) ten post dnia 27.05.10 o godzinie 19:01

konto usunięte

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Jacek Kotowski:
Łukasz Wyrębek:
Błażej J.:
Witajcie,

jakie są Wasze doświadczenia, przemyślenia dotyczące umieszczenia profilu firmy w portalach społecznościowych? Warto? Na co uważać, o czym pamiętać?
Nie lepsza jest strona internetowa i ewentualnie link do niej w Twoim profilu?

Twitter i Blip - zamiast pisać do wszystkich mailing można zaprosić do śledzenia własnego profilu gdzie wpisuje się "aktualności", typu "Właśnie odwiedzamy targi X", czy to nie jest bardziej eleganckie? A odbiorca sam decyduje, co chce oglądać i czy chce się dowiedzieć więcej. Może śledzić przecież tylko interesujących go ludzi, firmy i instytucje.

Tylko nie rozumiem po co mam się afiszować z tym że coś takiego czy innego czytam (bo chyba Twitter na tym polega?). Nie wystarczy RSS? Próbuję pojąć tę koncepcję.
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

są już kapitalne i wypracowane metody
rozpoznawalność pełna, ludzie z portali sami reklamują

po co wyważać otwarte drzwi?
:)

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

po co wyważać otwarte drzwi?
:)
Wyważanie drzwi to tylko pierwszy etap. Zaraz po tym wykuwam dziurę wystarczająco duzą , żeby ten niewielki otwór, przez który inni się przeciskali, przerobić na olbrzymie wrota, w których z łatwością zmieści się moja wizja wraz z moim (niemałym ..;)) ego ...

(tak mnie ponisoło oftopikowo przed łikendem :) wiec teraz czuje się w obowiązku napisać coś w temacie ... :))

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Wracając do żródłowego pytania:
Błażej J.:
jakie są Wasze doświadczenia, przemyślenia dotyczące umieszczenia profilu firmy w portalach społecznościowych? Warto? Na co uważać, o czym pamiętać?

Czy warto? To zależy co chcesz osiągnać?
Jeśli chcesz mieć profil na FB bo to jest modne to go załóż. Nie widzę nic złego w chęci bycia modnym i ten przypadek jest najprostszy - oczekujesz od profilu tego, żeby był, a to się da załatwić łatwo.

Z drugiej strony, jeśli oczekujesz, ze profil na jakimś portalu wyciągnie Twoja firmę z głębokich problemów i jest to ostatnia deska ratunku - to nie warto. Poszukaj innych rozwiązań.

Pewnie prawda leży gdzieś po środku i Twoje oczekiwania są pewna wypadkową PR i sprzedaży. Zacznij od dokładnego określenia celu, tego co chcesz osiągnąć ...
A wtedyzastanów się które z narzędzi Sm nada się do tego najlepiej.

Bo Sm to:
- portale społecznościowe
- mikroblogi
- blogosfera
- generatory treści
- fora
- i inne o których zapomniałem i pewnie ktoś zaraz listę uzupełni

Obecność na wszystkich kanałach - to jeden etat (co najmniej). Jeśli myślisz, ze może się tym zając syn kolegi "bo ma dużo znajomych na FB" to się mylisz.
Działaniami w SM,(jak wszystkim w Twojej firmie) powinni zajmować sić ludzie, którzy się na tym znają (lub są gotowi się tego nauczyć). Bo media społecznościowe, to nie umiejętność zakładania profili. Media społecznościowe to dialog.

Skuteczną marketing w naszych czasach to marketing oparty na dialogu i interakcji. Zapomnij o "prezentowaniu" czegokolwiek. Nie prezentuj - rozmawiaj, reaguj, wchodzi w relacje.( I dotyczy to nie tylko internetu...)

Społecznościową rewolucje zacznij od własnej strony. Nic tam nie prezentuj - zacznij dostarczać wartościowa treść. O co chodzi - temat na osobny wątek. Pamiętaj tylko, że wszyscy jesteśmy mistrzami świata w klikaniu. Jeśli na jakiejś stronie nie ma nic co nas interesuje, to dwa kliknięcia później już o niej nie pamiętamy ...

Dlaczego twoja strona jest najważniejsza? Bo jest Twoja ..
Masz nad nią pełną kontrolę. Możesz monitorować, śledzić, sprawdzać, zmieniać, ulepszać, poprawiać, poprawiać, poprawiać ...

Takiej kontroli nie daja Ci portale społecznościowe. Tam jesteś na "wynajętym terytorium". Nawet jeśli wyciśniesz wszystko co się da z profilu FB to i tak nie za bardzo będzie się różnił od innych profili. Do tego dochodzą reguły gry, ustalone przez właścicieli portalu. To jest bitnej i musisz tych reguł przestrzegać. Reguły te maja to do siebie, ze się zmieniają i historia uczy , że cos co było dozwolone na FB wczoraj, dziś może być przyczyna zablokowana konta który z dużym wysiłkiem budowałeś. A że FB chce w końcu zarabiać kasę, należy liczyć się z kolejnymi ograniczeniami w darmowej reklamie na tym portalu.

O NK nawet nie piszę - tam bez sporej gotówki nie można, bez łamania regulaminu, prowadzić działań promocyjnych.

Te ograniczenia, w mniejszym lub większym stopniu dotyczą każdego kanału SM.

Podsumowując przydługą wypowiedz:

Jeśli chcesz działać społecznościowo - buduj swoja strategię wokół własnej strony, traktując poszczególne kanały SM jako źródła, którymi płyną na Twoja stronę klienci. Bo jeśli minie moda na FB (tym, którzy nie dopuszczają tej myśli do siebie przypominam o MySpace ...) lub jeśli pojawi się coś nowego, z łatwością będziesz mógł się do nowej sytuacji przystosować.

Ależ się rozpisałem :)
A to nawet nie jest 10% tego co można w tym temacie :)

pzdr
JL

konto usunięte

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Piotr Likus:
Tylko nie rozumiem po co mam się afiszować z tym że coś takiego czy innego czytam (bo chyba Twitter na tym polega?). Nie wystarczy RSS? Próbuję pojąć tę koncepcję.

Jeśli np. jadę na targi i liczę na nowe znajomości w biznesie x, to jeśli napiszę o tym na mikroblogu używając smarfona, to zaraz się to ukaże za pośrednictwem Twitterfeed czy innego wynalazku pośredniczącego na Twitterze, Blipie, w boksie na moim blogu, w Google Buzz i Facebooku.. To wszystko zindeksuje Google i powiąże mnie z branżą i targami...
Czas jaki poświęcę na to będzie minimalny, np. 5 minut podczas jazdy pociągiem.

I wszystko podpisuję imieniem i nazwiskiem. Wtedy, wiadomo, biorę za moje wpisy odpowiedzialność, jeśli nie za firmę, to za siebie. (http://jacekkotowski.blogspot.com)

A jeśli nie mam na to ochoty, i cenię sobie prywatność, albo się czegoś wstydzę, to tego nie zrobię.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 31.05.10 o godzinie 12:42

konto usunięte

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Jacek Kotowski:
(ciach)
I wszystko podpisuję imieniem i nazwiskiem. Wtedy, wiadomo, biorę za moje wpisy odpowiedzialność, jeśli nie za firmę, to za siebie. (http://jacekkotowski.blogspot.com)

A jeśli nie mam na to ochoty, i cenię sobie prywatność, albo się czegoś wstydzę, to tego nie zrobię.

Ale to znaczy, że traktujesz Twittera raczej jako kanał dystrybucji informacji niż coś co czytasz? Mi chodziło o to, jakie są zalety dla czytelników.

konto usunięte

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Piotr Likus:
Ale to znaczy, że traktujesz Twittera raczej jako kanał dystrybucji informacji niż coś co czytasz? Mi chodziło o to, jakie są zalety dla czytelników.

Mikroblogi są dobre do przeglądania na komórce, są zachętą do poznania tematu. Dają sygnał, że jest jakiś koncept, jakiś ciekawy temat. I tyle. Więcej poczytam gdy dojadę tramwajem do domu, odpalę komputer...

Czytam najpierw mikroblog a potem jeśli temat jest interesujący, otwieram link do mikrblogu. Jestem śledzony przez moich klientów, współpracowników, przyjaciół i śledzę osoby dla mnie wartościowe. Np. śledze wypowiedzi Pana Pawła Wimmera, wybiera on info na temat nowości w technologii internetowej.

Śledze Zenhabits, Mariusza Kamińskiego, Davida Bermana i kilka innych blogów. Mnie śledza przyjaciele i kilka osób postronnych. Jeśli wpiszę, że jestem na targach bo coś moze mi się spodobać i licze na networking, to może na tychze targach rzeczywiście spotkam kogoś tą drogą.

Jestem zainteresowany, by ludzie wiedzieli co mnie gryzie i o czym chciałbym się dowiedzieć i o czym porozmawiac i gdzie będę. Sam interesuję sie opiniami innych. Taki OpenSource człowieka, w tej części, w której zależy mu na Open Source :-)Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 31.05.10 o godzinie 13:06
Tomasz Szopiński

Tomasz Szopiński immoclick.pl |
szopinski.eu.org |
doktorzyfirm.pl

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Tak jak powiedział jeden z moich przedmówców. Wszystko zależy od tego co zamierzasz osiągnąć.

Zaletą mikroblogów jest możliwość szybkiego dotarcia z przekazem do śledzących.
Z kolei słabą stroną jest krótka żywotność komunikatu. Przeglądający bieżące twitty bardzo rzadko szpera w historycznych wpisach.

Z kolei cechą charakterystyczną bloga jest dłuższa żywotność wpisów. Blog stwarza możliwość budowy relacji w długim okresie czasu. Wpisy przeglądane są wielokrotnie jeszcze długo po jego publikacji.Tomasz Szopiński edytował(a) ten post dnia 31.05.10 o godzinie 13:26
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Komercyjne wykorzystanie mikroblogów w Polsce kuleje - i tyle.

Co do natomiast narzędzi social media to jedno słowo - uderza ignorancja osób przekonanych, że wystarczy "mieć Facebook'a" i wszystko samo się kręci. Jakiekolwiek wykorzystanie społeczności, blogów, czy mikroblogów, musi być obłożone działaniami z zakresu guerilla, buzz, czy virali - i wtedy owszem, ma to szansę sukcesu. Zintegrowanie działań i narzędzi - chętnie, ale jendostkowe, idiotyczne przekonanie że się uda - nie zadziała.

Pozdrowienia

konto usunięte

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

jakie są Wasze doświadczenia, przemyślenia dotyczące umieszczenia profilu firmy w portalach społecznościowych? Warto? Na co uważać, o czym pamiętać?


Oczywiście, że warto pod warunkiem, iż jest to robione z głową. Facebook, blip, twitter, flaker i cała reszta jest świetnym narzędziem do informowania co, gdzie kiedy i jak... Możesz pisać na bieżąco o wszystkich dla Ciebie ważnych wydarzeniach bez względu gdzie jesteś, łapiesz za telefon i w jednej chwili masz dodany news który może być "gorący".

Często jestem świadkiem wykorzystywania wyżej wymienionych portali przez firmy. Jest to świetny sposób na dyskusje użytkowników podczas konferencji, po konferencji a czasami nawet znacznie dłużej, dzięki tego typu zachowaniom na portalach społecznościowych zyskujemy "fanów" chociaż lepszym słowem było by chyba "czytelników".

Niestety często znaczne grono firm/osób myśli - "jestem na facebooku, jestem wszędzie, teraz wszyscy, wszystko o mnie wiedzą", nie ma nic bardziej mylnego, portale tego typu mogą nas jedynie wspierać, nie załatwią całej sprawy za nas odpowiedzialnej za gromadzenie użytkowników, ciekawych treści etc.

Zastanawiam się po prostu czy za takie działanie mogą mnie spotkać niemiłe konsekwencje...


Jeśli nie będziesz pisał, o pogodzie na profilu firmy informatycznej, lub robił stu tysięcy wpisów dziennie, jeśli każda informacja jaka zamieścisz będzie wartościowa (czasami śmieszna) i pisana "przyjaznym" językiem nie powinno stać się nic złego.

Za przykład może robić portal http://www.strefanoclegowa.pl oraz nasz fb http://www.facebook.com/strefanoclegowapl (reszty mikro blogów etc. nie ma co wymieniać)
Michał Kizlich

Michał Kizlich Właściciel, Antler
Polska

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Jak najbardziej nasze doświadczenia są bardzo ale to bardzo pozytywne.
Umieszczając informację na temat naszego działania na portalach społecznościowych, zachęcamy ludzi do poznania naszej oferty, jak również pozyskujemy nowych klientów, partnerów - wszystko należy robić z głową, bez naruszania zasad tych portali.
Szczególnie biorąc pod uwagę, że działamy tylko w internecie.
http://antler.pl
Anna Rzuczkowska

Anna Rzuczkowska strony
internetowe-projekto
wanie i
programowanie, SEO,
ma...

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Bartłomiej Juszczyk:
Komercyjne wykorzystanie mikroblogów w Polsce kuleje - i tyle.

Co do natomiast narzędzi social media to jedno słowo - uderza ignorancja osób przekonanych, że wystarczy "mieć Facebook'a" i wszystko samo się kręci. Jakiekolwiek wykorzystanie społeczności, blogów, czy mikroblogów, musi być obłożone działaniami z zakresu guerilla, buzz, czy virali - i wtedy owszem, ma to szansę sukcesu. Zintegrowanie działań i narzędzi - chętnie, ale jendostkowe, idiotyczne przekonanie że się uda - nie zadziała.

Pozdrowienia
Zgadzam się! interesuję się social media marketing od jakiegos czasu (na razie głównie dużo czytam na ten temat) i uderza mnie powierzchowne podejście do tego tematu w Polsce. Twitter, FB i cała reszta to nie miejsca na to by tylko publikować informacjeo tym co się robi. No bo kogo to obchodzi? Czy zyskamy dzięki temu wielu nowych klientów? Nie wydaje mi się. Myślę, że należy się skupić na strategiach oraz sposobach wykorzystania społeczności do "rozpowiadania" o naszej działalności. Samo mówienie o sobie za wiele nie da.
Jarosław Jopek

Jarosław Jopek youngmedia.pl

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Chciałbym trochę odczarować te społecznościówki. Social media to tylko narzędzia do komunikacji, podobne do RSS, blogów, newsletterów. Dają tylko inny chrakter kontaktu.

Gorąco polecam wplecienie w swoje działania SM, najlepiej połączonych z blogiem. Blog generuje treści, które są dystrybuowane przez społecznościówki. Dzięki temu mamy content oraz linki które do niego prowadzą. Google jest zachwycony. Jak dobrze zoptymalizujemy stronę to tak właśnie znajdą nas klienci.

To nie są spektakularne konkursy budujące znajomość jakieś marki, gdzie rozdaje się tysiąc gadzetów. Ale to sytematyczne tworzenie i dystrybuowanie treści przynosi największe efekty. Takie podejście jest możliwe do zastosowania w niemal każdej branży i w każdej skali.
Jarosław Jopek

Jarosław Jopek youngmedia.pl

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Anna Rzuczkowska:
Myślę, że należy się skupić na strategiach oraz sposobach wykorzystania społeczności do "rozpowiadania" o naszej działalności.

Taką strategią wykorzystującą społecznościówki, blogosferę, oraz marketing w wyszukiwarkach jest inbound-marketing

http://www.youtube.com/watch?v=4-lGe5MnBlY&feature=pla...Jarosław Jopek edytował(a) ten post dnia 26.08.10 o godzinie 01:15
Jacek Lipski

Jacek Lipski Ekspert ds.
strategii
marketingowych - B&L
Consulting

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Zgadzam się z przedmówcą. Więcej informacji o inbound marketing na stronie Inbound Marketing University, ewentualnie w książce Halligana i Shaha ”Inbound Marketing” Jacek Lipski edytował(a) ten post dnia 26.08.10 o godzinie 09:02

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Najlepiej skorzystać z agencji social media, które zrobią to lepiej. Ostatnio słyszałem wiele pozytywnych komentarzy na temat firmy e-Lubiani.pl. Wiem od znajomych, że mają konkurencyjne ceny i świetnie prowadzą profile firmowe na Facebooku i innych portalach. Także niezdeydowanym, polecam :)

Następna dyskusja:

Domena dla twojej firmy / z...




Wyślij zaproszenie do