Sebastian J.

Sebastian J. Instruktor nauki
jazdy.

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Błażej J.:
Sorry Sebastian ale ja pytam o przemyslenia i doswiadczenia, nie prosze o polecanie szkolen wiec dzieki.


Ok, więc w takim razie moje przemyślenia.

Jeśli chce się cokolwiek, w dzisiejszych czasach, zdziałać w biznesie Internetowym, trzeba działać w serwisach społecznościowych. Mało tego! To jest obowiązek!
Bez korzystania z serwisów społecznościowych są niestety marne szanse na zaistnienie w sieci.

Osobną kwestią jest to - jak to robić.
I tutaj właśnie wracamy do tematu o jakim wcześniej wspomniałem :-)

Pozdrawiam!
Przemysław K.

Przemysław K. Specjalista ds.
marketingu
internetowego

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Marcin Krzysztof Grochowina:
Przemysław Komorowski:
Maciej Wiktorowski:
Strona firmowa ma charakter reklamowy, uniwersalny - ma dotrzeć do jak najszerszej rzeszy odbiorców.

A kto tak powiedział? Nikt Ci nie broni, aby strona firmowa mówiła do swoich klientów "ludzkim" językiem. To kwestia przemyślenia swojej obecności w sieci.

Muszę zgodzić się z Maciejem - strona firmowa powinna prezentować treści oficjalne i przystępne dla każdego. Niezależnie czy zapoznaje się z nimi dyrektor średniej wielkości firmy, menadżer korporacyjny czy młody chłopak z pomysłem na startup. Przekaz powinien być tak skonstruowany, by każdy czuł, że piszesz bezpośrednio do niego.

Jeżeli coś jest dla wszystkich, to znaczy, że dla nikogo.

Nie twierdzę, że strona firmowa ma nie być oficjalna. Wszystko zależy od tego jaki biznes prowadzisz, kim są Twoi klienci etc.

Poza tym, kto powiedział, że musisz mieć jedną stronę? Duża korporacja może mieć np. osobną stronę dla klientów i tzw. strony korporacyjne np.

http://www.coca-cola.com/template1/index.jsp?locale=en... i
http://www.thecoca-colacompany.com/

Dalej jest jeszcze ciekawiej, bo są również strony produktowe.

Obecność w sieci powinna być całkowicie przemyślana, nie ma sensu myślenie kalkami: mam stronę firmową, założę sobie konta na Twitterze, Blipie, Facebooku itd. po to by być bliżej klientów. Tak ładnie wygląda to tylko w prezentacjach ;)
Przemysław K.

Przemysław K. Specjalista ds.
marketingu
internetowego

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Sebastian J.:
Jeśli chce się cokolwiek, w dzisiejszych czasach, zdziałać w biznesie Internetowym, trzeba działać w serwisach społecznościowych. Mało tego! To jest obowiązek!
Bez korzystania z serwisów społecznościowych są niestety marne szanse na zaistnienie w sieci.

A co rozumiesz pod pojęciem "serwisów społecznościowych"?

konto usunięte

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Sebastian J.:
Ok, więc w takim razie moje przemyślenia.

Jeśli chce się cokolwiek, w dzisiejszych czasach, zdziałać w biznesie Internetowym, trzeba działać w serwisach społecznościowych. Mało tego! To jest obowiązek!
Bez korzystania z serwisów społecznościowych są niestety marne szanse na zaistnienie w sieci.

Dzieki :-)

i niestety nie moge sie zgodzic. Serwisy spolecznosciowe to tylko jeden z kanalow komunikacji via internet i w moim odczuciu wcale nie wiodacy.

konto usunięte

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Błażej J.:
15.10.09 o godzinie 20:47[/edited]

W sumie np. na newslettera tez zapisuje sie z wlasnej woli i w kazdej chwili moze z niego zrezygnowac (przynajmniej powinien moc) ale faktycznie wydaje sie to byc calkiem fajny kanal kontaktu z klientem.
Mysle, ze mozna tez odwrotnie, wybierajac sie na targi zobaczyc wiadomosci od znajomych, obserwowanych firm, otagowane jako targi x. i miec tylko informacje, ktora mi pomoze zaplanowac np. kilka dodatkowych spotkań w wolnej chwili. Niezle narzedzie pod warunkiem ze jak najwiecej firm sie do tego przekona. Ze skloni panią pana od marketingu by przy kawce wrzucala jakies updaty na temat firm.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 16.10.09 o godzinie 13:07
Bartosz Adamiak

Bartosz Adamiak Redaktor naczelny
magazynu Mysaver

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Wszystko zależy od charakteru działalności.

Mam taki case mojego brata. http://postrzeleni.pl - pole paintballowe, imprezy itp. Na NK użytkownik - http://nasza-klasa.pl/profile/26293116

Myślę, że wyszło to bardzo fajnie. Dużo grup paintballowych się przyłączyło. Sporo osób mogło dotrzeć tym tropem do firmy. Duże, swotowe "O" w tym przypadku to masa grup paintballowych, które ma profile na NK.

Natomiast nie widziałbym sensu tworzenia profilu producenta mebli czy kserokopiarek na NK.
Marcin Chirowski

Marcin Chirowski Praca która jest
pasją nigdy się nie
nudzi

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Obiema rękami podpisuje się pod wypowiedziami Przemka Komorowskiego
na pytanie w temacie.

Dodatkowo polecam ciekawe CaseStudy na Interaktywnie: http://bit.ly/Kapsel (Operacja Kapsel ) - widać że da się w Polsce wykorzystać Social Media do budowanie społeczności wokół firmy.Marcin Chirowski edytował(a) ten post dnia 16.10.09 o godzinie 14:39
Sebastian J.

Sebastian J. Instruktor nauki
jazdy.

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Przemysław Komorowski:
Sebastian J.:
Jeśli chce się cokolwiek, w dzisiejszych czasach, zdziałać w biznesie Internetowym, trzeba działać w serwisach społecznościowych. Mało tego! To jest obowiązek!
Bez korzystania z serwisów społecznościowych są niestety marne szanse na zaistnienie w sieci.

A co rozumiesz pod pojęciem "serwisów społecznościowych"?

Blip, Twitter, Facebook itd...

Pozdrawiam!
Sebastian.
Sebastian J.

Sebastian J. Instruktor nauki
jazdy.

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Błażej J.:
i niestety nie moge sie zgodzic. Serwisy spolecznosciowe to tylko jeden z kanalow komunikacji via internet i w moim odczuciu wcale nie wiodący.


Fakt, serwisy społecznościowe to jeden z kanałów z komunikacji - to prawda. Czy wiodący czy nie w dużej mierze zależy od tego w jakiej branży działamy oraz czy potrafimy wykorzystywać owe media do własnych celów. Sądzę, że w jednak w większości przypadków mogą być wiodącym elementem promocyjnym (nie mówię o spamie, bleee)

Pozdrawiam!
Sebastian.
Przemysław K.

Przemysław K. Specjalista ds.
marketingu
internetowego

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Sebastian J.:
Przemysław Komorowski:
Sebastian J.:
Jeśli chce się cokolwiek, w dzisiejszych czasach, zdziałać w biznesie Internetowym, trzeba działać w serwisach społecznościowych. Mało tego! To jest obowiązek!
Bez korzystania z serwisów społecznościowych są niestety marne szanse na zaistnienie w sieci.

A co rozumiesz pod pojęciem "serwisów społecznościowych"?

Blip, Twitter, Facebook itd...

Społeczności w sieci, to nie tylko serwisy społecznościowe. To również blogi, fora etc. Niestety ostatnio na fali coraz większej popularności Facebooka, Twittera itp. mówi się tylko o nich. O innych "społecznościach" się zapomina.

Nie chodzi o to, by być wszędzie, ale o to by, być tam gdzie jest nasza społeczność/klienci. Co z tego, że będziemy np. na Blipie, jeżeli tam nie będzie naszych klientów? bo np. oni będą mieli swoje forum X?

Facebook, Twitter itp. to tylko narzędzia. Jeżeli chcemy współpracować/zbudować naszą społeczność nie powinniśmy myśleć o narzędziach, ale zacząć od dobrego researchu: kto? gdzie? jak? mówi o nas w sieci, a następnie przygotować sobie listę celów, określić działania, które doprowadzą nas do tych celów i wybrać do tego odpowiednie narzędzia (to tak w dużym skrócie).
Sebastian J.

Sebastian J. Instruktor nauki
jazdy.

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Przemysław Komorowski:
(to tak w dużym skrócie).

Oczywiście, że tak!!!
Moja wypowiedź była w jeszcze większym skrócie, gdyż naprawdę nie chciało mi się przedstawiać teorii serwisów społecznościowych oraz tłumaczenie co z czym się je...

Pozdrawiam!

konto usunięte

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Łukasz Wyrębek:
Też tak uważam. Możesz przecież dołączyć newsletter itd.

Powiem w ten sposób. Na mnie nie działają reklamy firm na portalach.Co innego Grupy dyskusyjne zrzeszające fanów firmy, marki, czy produktu. Gdzie mogę się wymienić swoimi przemyśleniami. Może na to warto zwrócić uwagę?Łukasz Wyrębek edytował(a) ten post dnia 15.10.09 o godzinie 20:27


jeżeli na równi stawiać reklamy i profile firmowe w portalach społecznościowych to chyba o różnych rzeczach dyskutujemy.
Przemysław Komorowski:
Maciej Wiktorowski:
Strona firmowa ma charakter reklamowy, uniwersalny - ma dotrzeć do jak najszerszej rzeszy odbiorców.

A kto tak powiedział? Nikt Ci nie broni, aby strona firmowa mówiła do swoich klientów "ludzkim" językiem. To kwestia przemyślenia swojej obecności w sieci.

Owszem, ale relacje z klientami buduje się raczej tam gdzie oni przebywają (społecznościówki), a nie tam gdzie bywają (strony firmowe).
Przemysław K.

Przemysław K. Specjalista ds.
marketingu
internetowego

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Maciej Wiktorowski:
Maciej Wiktorowski:
Strona firmowa ma charakter reklamowy, uniwersalny - ma dotrzeć do jak najszerszej rzeszy odbiorców.

A kto tak powiedział? Nikt Ci nie broni, aby strona firmowa mówiła do swoich klientów "ludzkim" językiem. To kwestia przemyślenia swojej obecności w sieci.

Owszem, ale relacje z klientami buduje się raczej tam gdzie oni przebywają (społecznościówki), a nie tam gdzie bywają (strony firmowe).

Tak, ale strona firmowa może wspierać konwersacje i budowanie relacji, a nie być czymś "osobnym". Strona firmowa powinna być elementem większej całości, a nie tylko tworem po to, żeby być.

konto usunięte

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Przemysław Komorowski:
Maciej Wiktorowski:
Maciej Wiktorowski:
Strona firmowa ma charakter reklamowy, uniwersalny - ma dotrzeć do jak najszerszej rzeszy odbiorców.

A kto tak powiedział? Nikt Ci nie broni, aby strona firmowa mówiła do swoich klientów "ludzkim" językiem. To kwestia przemyślenia swojej obecności w sieci.

Owszem, ale relacje z klientami buduje się raczej tam gdzie oni przebywają (społecznościówki), a nie tam gdzie bywają (strony firmowe).

Tak, ale strona firmowa może wspierać konwersacje i budowanie relacji, a nie być czymś "osobnym". Strona firmowa powinna być elementem większej całości, a nie tylko tworem po to, żeby być.

No to chyba jesteśmy bliscy kompromisu :) Jasne, że strona firmowa jest podstawą, ale zbudowanie przy jej pomocy relacji z klientami jest to o wiele trudniejsze niż przy pomocy społecznościówek (jeśli w ogóle możliwe).

A co do tego, że każdy z elementów, o których mówimy - str. firmowa, str. produktowe, str. eventowe, profile, blogi, etc. jest elementem taktycznym w ramach strategii - pełna racja.
Przemysław K.

Przemysław K. Specjalista ds.
marketingu
internetowego

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Maciej Wiktorowski:
No to chyba jesteśmy bliscy kompromisu :) Jasne, że strona firmowa jest podstawą, ale zbudowanie przy jej pomocy relacji z klientami jest to o wiele trudniejsze niż przy pomocy społecznościówek (jeśli w ogóle możliwe).

Chyba go osiągnęliśmy ;) bo ja nie uważam, że tylko przy pomocy strony firmowej zbudujemy relacje itp. Myślę o niej, jako o miejscu, w którym zbieramy "wszystko" co robimy w sieci i poza nią.
Łukasz Wyrębek

Łukasz Wyrębek Pracuj mądrze, a nie
ciężko.

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Zależy jakie informacje będzie posiadała strona firmowa. Mozna przecież na niej zamieścić odnośniki do profilów firmy na portalach społecznościowych.

Z tego co obserwuję, największe firmy posiadają swoje profile na portalach społecznościowych.

Myślę, że to dobry pomysł w gruncie rzeczy. Ale jak wszystko w biznesie - wymaga opracowania odpowiedniej strategii.

konto usunięte

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Błażej J.:
Witajcie,

jakie są Wasze doświadczenia, przemyślenia dotyczące umieszczenia profilu firmy w portalach społecznościowych? Warto? Na co uważać, o czym pamiętać?


Ja też sie nad tym zastanawiałem i pierwsze pytanie jaki mi sie nsuwa to czy wchodząc do tych portali jestem w stanie tak dokładnie kontrolować grupę odbiorców jak w przypadku emailingu?

To oczywiście ma związek z branżą, w której działam. Dla jednych, działających na rynku masowym może to być niezły kanał komunikacji. Są jednak takie firmy (jak np. jeden z moich klientów) które docierają tylko do bardzo wąskich grup. Czy w takim wypadku twitter-y się sprawdzą? nie wiem... też chętnie poczytam opinie kogoś bardziej obeznanego z tematem :)
Michał Korba

Michał Korba W kwestii kontaktu
zapraszam na
LinkedIN
https://pl.linke...

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Sam profil na społecznościówce według mnie nie ma żadnego znaczenia jeżeli nie jest odpowiednio moderowany. Założenie profilu na naszej klasie facebooku itp. i pozostawienie go samemu sobie myśląc że ktoś się przyłączy albo chociaż zobaczy moje logo w moim odczuciu jest stratą czasu. Co innego założyć profil i aktywnie integrować się z określonymi społecznościami, oczywiście bez przesady z aktywnością żeby nie zostać spamerem. Ale tak np jestem producentem sprzętu sportowego i na którymś z serwisów mikroblogowych komentuje aktualne mecze to może przynieść ciekawe efekty.
Anna Kobus

Anna Kobus sprzedaż, marketing,
eventy, hotelarstwo

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Chyba wszyscy odbiegają od pierwotnego pytania.

Pytaniem nie było co jest lepsze strona www czy profil na portalu, tylko czy warto go wogóle mieć.

Moim zdaniem warto.

Zgadzam się z twierdzeniem, że dużo zalezży od tego w jakim targecie są Twoi klienci. Jeśli to ludzie młodzi, interesujący się nowinkami technicznymi, otwarci na zmiany to jak najbardziej jest to miejsce dla Ciebie i nie mozesz tej formy komunikacji ignorować!Portal społecznościowy ma być interakcją między Twoją firmą, a klientem.Dzięki coraz lepszej funkcjonlanlości portali możesz wykorzystywać ją dla własnych celów : dodawać wątki na forum i przede wszystkim prowokować ludzi do dialogu. Nie bój się wchodzic z nimi w dyskusję, nawet kiedy wyrażają niezadowolenie z twoich usług/produktów - używaj odpowiedniej argumentacji, aby podkreślić, że Twoja firma jest profesjonalna.
Poza tym na Twojej stronie możesz zamieścić linka do społecznościówki i zmniejszyć koszty na aplikację forum na swoim www - w sumie wychodzi 2 w 1
Emil Gontkiewicz

Emil Gontkiewicz Przygotowywanie
ofert na zamówienia
spółek
dystrybucyjnyc...

Temat: Facebook, Twitter, portale społecznościowe - miejsce dla...

Bartosz A.:
Wszystko zależy od charakteru działalności.

Mam taki case mojego brata. http://postrzeleni.pl - pole paintballowe, imprezy itp. Na NK użytkownik - http://nasza-klasa.pl/profile/26293116

Myślę, że wyszło to bardzo fajnie. Dużo grup paintballowych się przyłączyło. Sporo osób mogło dotrzeć tym tropem do firmy. Duże, swotowe "O" w tym przypadku to masa grup paintballowych, które ma profile na NK.

A czy takie działanie jest zgodne z regulaminem N-K? Regulamin zabrania działalności stricte reklamowej, promocyjnej, itp. Sam się nad tym zastanawiam...

Myślałem, żeby prowadzić mikroblog, wstawiać zdjęcia i wysyłać zaproszenia osób z mojej grupy docelowej. Szczególnie zależałoby mi na tym ostatnim, żeby budować znajomość marki. A dzięki N-K miałbym wręcz perfekcyjne dojście do grupy docelowej.Emil Gontkiewicz edytował(a) ten post dnia 27.05.10 o godzinie 10:23

Następna dyskusja:

Domena dla twojej firmy / z...




Wyślij zaproszenie do