Bartosz Jungiewicz

Bartosz Jungiewicz Dyrektor ds.
Handlowych, Koleje
Dolnośląskie

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Pewnie Ci z was, którzy są wydawcami czasem stykają się z problem beznadziejnych kreacji dostarczonych przez 'agencje reklamowe'.
Kreacje są flashowe, przeładowane tekstem, przewijają się w nieskończoność, tak jakby miały być reklamą telewizyjną. I nie mają żadnego pomysłu na tzw. 'Call to action'
Nikt jakby nie dostrzega, że banner który nie pokaże jasno w ułamek sekundy o co chodzi, jest po prostu do niczego.

Jak można wymagać wysokiej klikalności od takich rzeczy? Czy w agencjach pracują sami nieznający się na rzeczy ludzie, którzy albo nie potrafią przygotować czegoś dobrze, albo namówić klienta na zmianę złej kreacji??

Przydałoby się, żeby ktoś zaczął w końcu szkolić copywriterów i grafików z tego jak powinna wyglądać nie tylko ładna ale też SKUTECZNA reklama...
Marcin Pawlas

Marcin Pawlas kocham poniedziałek

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

kwestia ceny, banner za 100 zł a banner za 1000zł, ten drugi będzie zawierał pomysł poparty nie tyle samym siedzeniem grafika a wnikliwym podejściem do tematu od strony psychologicznej, ten pierwszy będzie odwalony w max 2 godziny przy najniższej stawce godzinowej ;)

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Marcin Pawlas:
kwestia ceny, banner za 100 zł a banner za 1000zł, ten drugi będzie zawierał pomysł poparty nie tyle samym siedzeniem grafika a wnikliwym podejściem do tematu od strony psychologicznej, ten pierwszy będzie odwalony w max 2 godziny przy najniższej stawce godzinowej ;)
bannery za 100zł są czesto dużo lepsze niż te za 1000zł. Moje kryterium oceny to skuteczność.
Im więcej pseudograficy ze swoimi wizjami chrzanią tym jest gorzej. A jak do tego dojdzie nawiedzony copywriter to już masakra. I nie daj Boże, aby jakiś grafik podchodzil do sprawy psychologicznie :))))))), bo wtedy masakra murowana. bannery za 100pln są z tego powodu lepsze-skuteczniejsze.
Innymi slowy za dużo kreacji w kreacji, agencje reklamowe zapominaja o produkcie. Poza tym, aby wziąć dużą cenę chcą sie popisać możliwościami, a tu nie o to chodzi...
pozdr. mfsMichał Filip Sobański edytował(a) ten post dnia 02.07.09 o godzinie 11:45
Marcin Pawlas

Marcin Pawlas kocham poniedziałek

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Michał Filip Sobański:
Marcin Pawlas:
kwestia ceny, banner za 100 zł a banner za 1000zł, ten drugi będzie zawierał pomysł poparty nie tyle samym siedzeniem grafika a wnikliwym podejściem do tematu od strony psychologicznej, ten pierwszy będzie odwalony w max 2 godziny przy najniższej stawce godzinowej ;)
bannery za 100zł są czesto dużo lepsze niż te za 1000zł. Moje kryterium oceny to skuteczność.
Im więcej pseudograficy ze swoimi wizjami chrzanią tym jest gorzej. A jak do tego dojdzie nawiedzony copywriter to już masakra. I nie daj Boże, aby jakiś grafik podchodzil do sprawy psychologicznie :))))))), bo wtedy masakra murowana. bannery za 100pln są z tego powodu lepsze-skuteczniejsze.
Innymi slowy za dużo kreacji w kreacji, agencje reklamowe zapominaja o produkcie. Poza tym, aby wziąć dużą cenę chcą sie popisać możliwościami, a tu nie o to chodzi...
pozdr. mfsMichał Filip Sobański edytował(a) ten post dnia 02.07.09 o godzinie 11:45

1000 zł płaci się za pomysł i know-how właśnie jak robić aby było tak jak trzeba, a że Polski rynek ma to do siebie że 100 zł to za drogo ...

ale zgadzam się zdarzają się zapaleńcy co wiedzą i robią, tylko że to nie reguła a loteria i marnotrawstwo talentu za psie pieniądze.

konto usunięte

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Bartosz Jungiewicz:
Przydałoby się, żeby ktoś zaczął w końcu szkolić copywriterów i grafików z tego jak powinna wyglądać nie tylko ładna ale też SKUTECZNA reklama...

Jaka jest według Ciebie optymalna miara skuteczności bannera reklamowego?

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

cokolwiek powiesz klientowi to zawsze za drogo :)))
-----------------
banner powinien kosztowac nawet wiecej niż 1000pln, bo to know-how jest ważne. ale nie każda agencja reklamowa ma to know-how. wielokrotnie agencje myślą, że mają...
-----------
ale dam przykład z życia, ze czasem osoby zupełnie nie mające pojęcia o grafice robią lepsze bannery - skuteczniejsze bannery niż tzw. wielkie agencje reklamowe.
po prostu te osoby nie mają pojecia o reklamie, grafice, psychologii, a wiec myślą tylko o jednym: pokazać produkt. Cała ta wielkoagencjowa kreacja jest wtedy pominięta. I trafiają niechcący w 10tkę. Tak samo jak prezes zamówi reklamę swojego produktu u 13letniego syna, zapłaci mu stówkę, jest to bardzo częsty przypadek i te reklamy są całkiem dobre-skuteczne.
---------------------------
Agencje reklamowe nie wyrosły na necie, dlatego nie rozumieją netu, nie znają praw nim rządzacych. Przy czym sa bardzo zadufani w sobie.
Większość ludzi z agencji reklamowych ma w rzeczywistości bardzo mizerne pojecie o technologiach netowych i to tez jest powód, że ich bannery są po prostu nieskuteczne...
pozdr. mfs
Bartosz Jungiewicz

Bartosz Jungiewicz Dyrektor ds.
Handlowych, Koleje
Dolnośląskie

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Agencje reklamowe nie wyrosły na necie, dlatego nie rozumieją netu, nie znają praw nim rządzacych. Przy czym sa bardzo zadufani w sobie.
Większość ludzi z agencji reklamowych ma w rzeczywistości bardzo mizerne pojecie o technologiach netowych i to tez jest powód, że ich bannery są po prostu nieskuteczne...
pozdr. mfs

Myślę, że świetnie ująłeś sedno sprawy.
W agencjach często siedzą ludzie nie mający pojęcia o internecie, znają photoshopa i nie jest dla nich ważne czy to będzie drukowane czy puszczone w necie.

---
Grzegorzu - miara zależy od kampanii.
Są kampanie świadomościowe, gdzie niskie CTR nie są problemem, ale gdy ktoś chce robić kampanię CPA, a kreacje które dostarcza powoduje śladowy CTR, to jest to po prostu nie fair wobec wydawców.
Czasem odnosi się wrażenie, że jest to robione celowo, bo dla klienta wysoki CTR oznacza koszty w postaci wypłat dla serwisów. Jego ukrytym celem jest po prostu puszczenie emisji jak najniższym kosztem.

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Bartosz Jungiewicz:
Są kampanie świadomościowe, gdzie niskie CTR nie są problemem, ale gdy ktoś chce robić kampanię CPA, a kreacje które dostarcza powoduje śladowy CTR, to jest to po prostu nie fair wobec wydawców.
Czasem odnosi się wrażenie, że jest to robione celowo, bo dla klienta wysoki CTR oznacza koszty w postaci wypłat dla serwisów. Jego ukrytym celem jest po prostu puszczenie emisji jak najniższym kosztem.
a z tym to się akurat zgadzam :))) słynne leady od zanoxa, czy tradedoublera :))), zero kasy dla wydawców, za to dużo korzyści dla reklamodawcy. Dostaje powierzchnie reklamową za darmo wręcz.
pozdr. mfs

konto usunięte

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Bartosz Jungiewicz:
Grzegorzu - miara zależy od kampanii.
Są kampanie świadomościowe, gdzie niskie CTR nie są problemem, ale gdy ktoś chce robić kampanię CPA, a kreacje które dostarcza powoduje śladowy CTR, to jest to po prostu nie fair wobec wydawców.
Czasem odnosi się wrażenie, że jest to robione celowo, bo dla klienta wysoki CTR oznacza koszty w postaci wypłat dla serwisów. Jego ukrytym celem jest po prostu puszczenie emisji jak najniższym kosztem.

Tak się zastanawiam, czy w takim wypadku są w ogóle robione kampanie testowe? Jeśli coś się w ogóle nie klika, a celem jest właśnie kliknięcie to kampania testowa powinna służyć właśnie zoptymalizowaniu lub nawet zmianie kreacji, aby osiągnąć założone cele.
Jestem ciekaw poza tym, co rozumiecie pod pojęciem "wysoki CTR". To pojęcie jest naprawdę względne i trudno tu chyba podać jednoznaczne miary.
Sam proces kreacji internetowych banerów reklamowych rzeczywiście wymaga sporego know-how. Jeśli dział kreacji agencji robił przede wszystkim projekty typowo wizerunkowe to może tak naprawdę polec przy kreacji, gdzie trzeba przede wszystkim podkreślić zalety sprzedażowe oferty. Przepis na dobry banner: dobrze go ugryźć strategicznie, przekazać to w copy i dobrze rozegrać w fazie animacji. Proste, a więc tak naprawdę bardzo trudne. ;-)
Bartosz Jungiewicz

Bartosz Jungiewicz Dyrektor ds.
Handlowych, Koleje
Dolnośląskie

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Tak się zastanawiam, czy w takim wypadku są w ogóle robione kampanie testowe? Jeśli coś się w ogóle nie klika, a celem jest właśnie kliknięcie to kampania testowa powinna służyć właśnie zoptymalizowaniu lub nawet zmianie kreacji, aby osiągnąć założone cele.


Testy są robione raczej rzadko, kreacje często sa przesyłane na ostatnią chwilę, albo wręcz po terminie...

A wysoki CTR, to taki gdy wydawca zarabia na emisji, a klient ma satysfakcjonującą liczbę wejść (o ile faktycznie go to interesuje)

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

ctr - click-trough rate to stosunek kliknieć w reklamę do ilości wyświetleń reklamy - taka jest najczęstsza definicja...
pozdr. mfs

konto usunięte

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Witam,

na prawdę niezła prowokacja :)

Nie dość, że pytanie zawiera w sobie odpowiedź, to jeszcze jako jedyny miernik skuteczności reklamy internetowej został przyjęty CTR :)

pzdr.
Andrzej
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Andrzej Iwan:
Witam,

na prawdę niezła prowokacja :)

Nie dość, że pytanie zawiera w sobie odpowiedź, to jeszcze jako jedyny miernik skuteczności reklamy internetowej został przyjęty CTR :)

pzdr.
Andrzej
ja tam bym radził skuteczniej czytać (ze zrozumieniem) chodziło o pomiar skutecznosci bannera a nie o skuteczność reklamy internetowej
Marcin Pawlas

Marcin Pawlas kocham poniedziałek

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

a podsumowanie to skrót tego tematu na liście najnowszych dyskusji "Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze ..." :D
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Marcin Pawlas:
a podsumowanie to skrót tego tematu na liście najnowszych dyskusji "Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze ..." :D
siur :D
Dominik Królikowski

Dominik Królikowski Wiceprezes /
Dyrektor ds.
Marketingu, Fabryka
Stron Inter...

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Mimo że temat wydaje się wyczerpany chciałbym dorzucić kamyczek do ogródka.

Efektywność bannera reklamowego to nie tylko fantastyczna kreacja. Zapominamy o najważniejszym elemencie całej zabawy a więc o produkcie.

Przykład: ostatnia kampania bakomy w novem. Bannery są fantastyczne, kreacja boska :) ale kto kliknie w reklamę jogurtu...

konto usunięte

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Dominik Królikowski:
Efektywność bannera reklamowego to nie tylko fantastyczna kreacja. Zapominamy o najważniejszym elemencie całej zabawy a więc o produkcie.

a mogę prosić o podparcie tej śmiałej tezy jakimiś twardymi danymi?

i jeszcze uwaga w temacie CTR: to żadna miara efektywności kampanii
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2009/02/25/skuteczn...
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2009/05/26/reklama-...

konto usunięte

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

A i jeszcze przez chwilę pomyślmy o kliencie, który zawsze wie lepiej.
A ponieważ wie lepiej to chce mieć dużo, kolorowo i z wodotryskami...

konto usunięte

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

a wszystkie agencje są cacy, pro, rzetelne, etc.

może na K-Pax...

konto usunięte

Temat: Dlaczego w agencjach nie potrafią robić dobrze bannerów??

Oczywiście, że nie :)
Ale czytając wypowiedzi można uznać, że wszystkie agencje są be a klienci są mega fajni :)

Następna dyskusja:

Dlaczego polskie wyszukiwar...




Wyślij zaproszenie do