Temat: A co sądzicie o tym?
Jakub Szymczyk:
Co sądzicie o tych animacjach?
http://patafian.pl/eskk/napad.html
http://patafian.pl/eskk/dziecko.html
Szczerze? Ujmę to jednym słowem: katastrofa
Oba :-) Żaden z nich nie jest dobry. Ten pierwszy jest tylko gorszy, bo mam poczucie, że autor naubliżał mojej inteligencji. Drugi to poprostu niezbyt udany żart.
Marketing wirusowy to bardzo wyrafinowane narzędzie w internetowym marketing-mix. I jedno z najtudniejszych w realizacji. Tymczasem agencje interaktywne aż się rwą by wciskać virale klientom. Efekt najczęściej jest opłakany - tak jak na tym przykładzie.
Viral musi być chwytliwy aby ludzie go chcieli rozsyłać. Równocześnie ma promować produkt albo markę. Jeśli jednak marka/produkt zostanie nachalnie wyeksponowana (jak w przykładowym viralu) nikt nigdy nie roześle do znajomych takiego filmiku. Równocześnie jeśli przesadzisz z "maskowaniem" marki to nie osiągniesz żadnego celu marketingowego. I klops. Dlatego właśnie jest to takie trudne.
Dobry przykład? Proszę bardzo:
http://www.dobrerady.info/
Cały Onet już z tego polewał, wszyscy nasi znajomi już z tego polewali, ich znajomi z tego polewali itd.
Swoją drogą ta kampania wyrwała się trochę spod kontroli i zaczęła funkcjonować poza stroną reklamową.
Dlatego większość ludzi do dziś nie wie, że oglądało reklamę... panoramicznego monitora Samsung :-)
Anyway mniej więcej tak się robi dobre virale ;-)
A to znacie?
http://www.youtube.com/watch?v=bNF_P281Uu4
Nie znam marki Stride może dlatego mam odczucie, że jest kiepsko eksponowana w trakcie filmiku. Ale mimo wszystko to chyba ciekawa realizacja virala - ponad 8 mln odsłon na samym Youtubie. Pewnie gdybym znał tę markę to bym ją lepiej kojarzył z filmikiem. I co najważniejsze - pozytywnie kojarzył.