konto usunięte

Temat: Sprzedaż usług hr

Witam,

poszukuje wskazówek dotyczących skutecznej sprzedaży usług HR. Do tej pory mam doświadczenie w prowadzeniu samodzielnych projektów z firmami zagranicznymi. Chciałbym wejść teraz na polski rynek. Poniżej zamieszczam skrypt służący rozmowom sprzedażowym. Prosiłbym o opinie, komentarze, uwagi odnośnie skryptu:

------------------------------------------------------------------

I POWITANIE

-Dzień dobry moje nazwisko (…..) dzwonię z (...) Chciałbym rozmawiać z ….. (imię i nazwisko, ktoś z działu personalnego, ktoś kto odpowiada za rekrutację w danej firmie)

/Uwaga1: tutaj mogą pojawić się problemy z dostępem do takiej osoby, jeśli znane jest imię i nazwisko nie powinno być problemu, ale to jest rzadko znane. Różne opcje np.1) jeśli to jest duża firma to: „ktoś się z nami kontaktował w sprawie pracowników, <kto?>, nie mam takiej informacji, to nie ja rozmawiałem, dostałem ten nr tel żeby oddzwoonic. 2)znalazłem ogłoszenie w gazecie, wiem ze szukacie Państwo pracowników. 3)po prostu mówimy że chcielibyśmy przedstawić ofertę współpracy.

Uwaga2: osoba odbierajaca powinna się przedstawić więc zapamiętujemy imię lub pytamy się o imię. Jeśli zwodzi nas że nie ma nikogo teraz w biurze itp. Pytamy się kiedy możemy zadzwonić i bierzemy dane osoby z którą rozmawialiśmy/



II PRZEDSTAWIENIE FIRMY

Jeśli przełączono nas do innej osoby jeszcze raz się przedstawiamy i mówimy skąd dzwonimy.
Różne opcje:

1. (jeśli dzwonimy wiedząc że firma potrzebuje pracowników- np. z ogłoszenia)

-Wiem, że są Państwo na etapie rekrutacji, nasza firma chciałaby podjąć z Państwem współpracę w tym zakresie. Jesteśmy firmą rekrutacyjną i możemy dostarczyć Państwu profile kandydatów których poszukujecie. Świadczymy usługi z zakresu doradztwa personalnego (pracownicy na stałe) oraz pracy tymczasowej. Organizujemy akcje promocyjne firm (hostessy, promotorzy, plotkarze).

III PRZEDSTAWIENIE OFERTY

-Która z wyżej wymienionych usług interesowała by Państwa najbardziej? (praca tymczasowa-nacisk na to, doradztwo personalne-pracownik na stałe, promocje firmy (praca tymczasowa i doradztwo personalne)

-Opowiadamy pokrótce o opcji którą są zainteresowani,

2. 2.Jeśli dzwonimy na ślepo, zmienia się tylko początek, nie mówimy że wiemy iż firma poszukuje pracowników.

- Jesteśmy firmą rekrutacyjną, świadczymy usługi w zakresie doradztwa personalnego, oraz pracy tymczasowej. Dzwonię bowiem chciałbym przedstawić Państwu naszą ofertę dot. Pracowników tymczasowych.

- Czy korzystali kiedyś Państwo z usług firmy rekrutacyjnej?
- W jaki sposób rekrutują Państwo pracowników?
- Czy spotkał się Pan/Pani z zagadnieniem pracy tymczasowej?

Pozwoli Pan/Pani że opowiem pokrótce o pracy tymczasowej…./opowiadamy główne rzeczy o pracy tymczasowej/

-(rozmówca)dobrze, ale ile to kosztuje?

-Ceny negocjowane są indywidualnie z każdą firmą. By podać koszty musiałbym znać profil kandydata którego chciałby Pan zatrudnić. Wyślę Panu maila, Pan się zapozna z naszą ofertą, oddzwonię za jakiś czas i wtedy porozmawiamy o konkretnych cenach.

Lub

-Wyciągamy od klienta informacje kogo potrzebują, wymagania co do pracownika, zakres obowiązków.
-Znając te rzeczy przygotujemy dla Państwa ofertę cenową i prześlemy ją na maila.


/uwagi: zadanie pytań jest ważne z tego względu że: wciągamy rozmówcę w rozmowę, dowiadujemy się jak firma rekrutuje pracowników, jeśli nie spotkali się z zagadnieniem pracy tymczasowej wówczas mamy świetną okazję by opowiedzieć im o tym


uwagi2: jeśli ktoś mówi, że nie słyszał o pracy tymczasowej to mówimy, to świetnie, chciałbym teraz trochę opowiedzieć o pracy tymczasowej. /


Obiekcje:

Rozmówca mówi, że go to nie interesuje, nie dziękujemy za rozmowę tylko pytamy- czy mogę znać powód? Czy miał złe doświadczenia z firmami rekrutacyjnymi? Podkreślenie tego że chcemy im znaleźć pracowników. Podkreślenie, tego że mamy okresy gwarancyjne, podkreślenie wygody takiego rozwiązania.

-Nie potrzebuje teraz pracowników…dobrze rozumiem, czy na przyszłość mogę wysłać ofertę, jeśli będzie Pan potrzebował to będzie pod ręką

-Współpracujemy z inną agencją… rozumiem, czy jesteście Państwo zadowoleni ze współpracy? Będzie okazja żeby sprawdzić konkurencyjność naszej oferty..

-Nie bo nie..--> rozumiem czy mogę znać powód? Czy że nie rekrutują (patrz wyżej), złe doświadczenia z agencjami-jakie? podkreślenie gwarancji,; czy że współpracują z inną agencją (patrz wyżej)

-Mimo wszystko nie..--> no to nie

IV ZAKOŃCZENIE

-Czy mogę przesłać Panu/Pani naszą ofertę mailem…Proszę podać mi adres e-mail na który mogę przesłać ofertę.

/info że zostanie wysłana oferta oraz JDF, w razie gdyby chcieli zgłosić zapotrzebowanie na pracownika-w ofercie powinny być wstępne koszty, jednak podkreślenie, że to zależy od profilu kandydata/



-Zapytanie kiedy można zadzwonić ponownie żeby porozmawiać o ofercie.

-Podziękowanie za poświęcony czas i rozmowę. –życzę miłego dnia i do usłyszenia.

-------------------------------------------------------------------

Mile widziane również różne pomysły na zdobywanie klientów.

Którą drogą iść-sprzedaż bezpośrednia, czy spotkania w 4 oczy z przedstawicielami firmy, która metoda skuteczniejsza?
Wojtek Rogański

Wojtek Rogański Prezes Zarządu,
Grupa Marketingowa
TAI

Temat: Sprzedaż usług hr

Ten skrypt jest moim zdaniem poprawny, ale nieskuteczny - powinien być napisany językiem korzyści (cecha - zaleta - korzyść), akcentować to co wyróżnia firmę (takich telefonów otrzymujemy wiele, jeżeli czymś nas nie zaskoczy, zainspiruje to po prostu zbędziemy dzwoniącego najczęstszą odmową w stylu "proszę przesłać ofertę, zobaczymy"), powinien jasno pokazać nam, że współpracując z firmą osiągniemy coś czego potrzebujemy, rozwiązemy nasze problemy kadrowe, poczynimy oszczędności). Sugeruję wynajęcie profesjonalnej firmy umiejącej zastosować odpowiednie socjotechniki w układzie rozmowy, wpleść tzw. haki na rozmówcę itp. W razie czego chętnie podejmę rozmowy o ewentualnej wspópracy.

konto usunięte

Temat: Sprzedaż usług hr

Witam,

Dziekuje Panu za info. Prosze mi napisac jak wygladala by taka wspolpraca, co jest Pan w stanie przygotowac dla mojej firmy, czy sa to tylko skrypty czy cos wiecej (pod katem sprzedazy uslug hr), no i oczywiscie ile mniej wiecej takie uslugi kosztuja..

Prosze pisac na:

info@damyprace.pl w temacie wpisujac goldenline.pl

Dziekuje i pozdrawiam
Marek Jamroz
Artur Goliasz

Artur Goliasz Business Development
Manager w Gi Group

Temat: Sprzedaż usług hr

.Artur Goliasz edytował(a) ten post dnia 14.02.13 o godzinie 12:26



Wyślij zaproszenie do