Karolina Kowalska

Karolina Kowalska Marketing, PR,
wsparcie sprzedaży -
B2B

Temat: Program lojalnościowy pewnej sieci drogerii

Witajcie,
czy temat nadaje się dla tej grupy, to dopiero ma się okazać ;)
Jestem po rejestracji w programie lojalnościowym SuperPharm i już mam mieszane odczucia.

Czego ode mnie wymagali:
- wszystkich danych kontaktowych - zazwyczaj przy zapisywaniu się na karty stałego klienta itd. mogę wybrać drogę kontaktu. Tu nie ma bata - telefon, adres pocztowy, adres mailowy, wszystko naraz.
- numeru PESEL lub paszportu (???)
- zgody na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych - zgoda była obowiązkowa.

Drugim etapem rejestracji była ankieta (dobrowolna) dot. mojego stanu cywilnego, posiadania dzieci i opieki medycznej. Sam pomysł zbierania danych o klientach w ten sposób wydaje mi się dobrym pomysłem i pozwala oszacować wartość takiego klienta/klientki w przyszłości.

Wygląda elitarnie, na co się wcale nie zapowiadało. Jakie macie zdanie na ten temat?
Emilia S.

Emilia S. Archiwista,
handlowiec,
projektant, muzyk...

Temat: Program lojalnościowy pewnej sieci drogerii

Widziałam jak taki wygląda w innej sieci "od kuchni".
Osobiście staram się nie podpisywać cyrografów, w których za pozorne korzyści udzielam o sobie pełnych, bardzo szczegółowych informacji, które organizator takiego programu może (a nawet musi) przechowywać jeszcze przez 3-6 lat od zakończenia naszej współpracy (rezygnacji Klienta z programu, zlikwidowania programu).

Ilość wymaganych informacji wg mnie nie jest świadectwem "elitarności", a świadectwem polegania na naiwności, niewiedzy, bądź ignorancji własnych Klientów.
Uważam takie praktyki za co najmniej ryzykowne, szczególnie, że nie mam zaufania do bezpieczeństwa tych danych w bazie organizatora.
Wojtek Rogański

Wojtek Rogański Prezes Zarządu,
Grupa Marketingowa
TAI

Temat: Program lojalnościowy pewnej sieci drogerii

Na pewno pierwszym pytaniem na jakie należy sobie odpowiedzieć jest: Do czego moje dane zostana wykorzystane i czy nie jest to dla mnie kłopotliwe? Ważne jest czy dane będzie wykorzystywała wyłacznie organizacja której je powierzam czy może także jakieś inne (np. powiązane kapitałowo, afiliacyjnie itp.). Warto sprawdzic, czy podmiot działa zgodnie z prawem, czy baza jest zarejestrowana w GIODO itp. No i czy cała ta zabawa nam sie opłaca - tzn. czy profity z lojalności będę większe niz uciążliwości związane z rejestracją. Danych dotyczących numeru paszportu oraz dowodu z założenia nie powinno sie wymagać bez okreslonych przesłanek, myślę, że w tym wypadku takich nie ma.



Wyślij zaproszenie do