Temat: Marketing bezpośredni
Jako odpowiedź na to pytanie poradzę zalogowanie się i dokonanie zakupów na stronach firmy, która opiera swój model biznesowy na marketingu bezpośrednim - Amazon.com.
Po zalogowaniu się Amazon zaczyna uważnie badać które kategorie produktów były przez nas przeglądane i ile czasu spędziliśmy na przeglądaniu ich. Dzięki tej technice mailingi wysyłane przez Amazon są zaskakująco trafne. Wyglądają mniej więcej tak"
Drogi Karolu, zauważyliśmy, że interesujesz się informatyką. Pomyśleliśmy, że nasza promocja na poniższe produkty może Cię zainteresować (...)
No i rzeczywiście, zawsze otwieram mailing od Amazon, bo wiem że postarali się aby wysłać coś właśnie do mnie i dla mnie a nie do wszystkich.
Dodatkowo kiedyś miałem problem z dostarczeniem książki. Miała przyjść do mnie w max 2 tygodnie, ale że zwykle przychodzą dużo szybciej, wysłałem po 10 dniach maila, że jej nie mam. Napisano, że bardzo przepraszają, że jest im przykro i że jeśli po 14 dniach nie będę jej mieć to.....przyślą mi drugą taką samą GRATIS kurierem. Dodam, że wcześniejszą wysyłali pocztą więc okazali mi ogromne "zaufanie" ponieważ nie mają żadnej możliwości sprawdzić, czy przypadkiem nie odebrałem zamówienia i nie staram się ich naciągnąć.
Gdzie kupię książkę następnym razem ? :)
Z polskich przykładów zachwyciło mnie Frisco.pl - po skomponowaniu koszyka, w którym znajdowała się kawa i mleczko do kawy dostałem propozycje, że może przyda mi się przyprawa do kawy (tak, kupiłem ją:).
Po zakupie skontaktowano się ze mną z pytaniem czy wszystko w porządku i czy jestem zadowolony z obsługi. Abym nie miał wątpliwości gdzie robić zakupy następnym razem wysłano mi kod, dzięki któremu następne zakupy będą 20zł tańsze (proszę nie podawać argumentu, że i tak jest tam drożej - wiem o tym, ale nie o to chodzi:)
Jeśli zdecyduje się na zakup spożywki w Internecie, to na jaką stronę wejdę ? :)