konto usunięte

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Witam,
nieaktualna baza danych - odwieczny problem...
Myślę, że dla wszystkich oczywiste jest, iż podstawą każdej akcji directmarketingowej jest aktualna baza.
Piszcie proszę , w jaki sposób radzicie sobie z tym problemem w waszych firmach.

Pozdrawiam
Artur Rawicz

Artur Rawicz Fotografia i Muzyka

Temat: Aktualizacja bazy danych !

a to zależy co to za baza i jakie jest jej źródło pozyskania :)

Jeśli wynajmujesz/kupujesz zewnętrzną bazę to możesz w umowie zawrzeć zapisy dot. aktualizacji i odpowiedzialności sprzedawcy. Jeśli to baza wewnętrzna, generyczna - to wystarczy odpowiednia i konsekwentna polityka w firmnie [nie będę zanudzał, to tak tylko z wielkiego grubsza] ;)

konto usunięte

Temat: Aktualizacja bazy danych !

mam na myśli przede wszystkim bazy własne, oczywiście rzetelna plityka korporacyjna i odpowiednie oprogramowanie informatyczne ułatwiają budowanie dobrej jakości bazy - niestety z problemem nieaktualnej bazy będziemy miec do czynieniea zawsze...(jeśli pracujemy na systemach wystarczy niesolidny PH, który nierzetelnie zakłada klientów w systemie)
Do aktualizacji takich baz wykorzystywane są różne narzędzia i kanały... jakie ? specjalne moduły w systemach CRM...,akcje CallCenter,generatory raportów..., zwroty mailingowe i zapewne całe mnóstwo innych, o których właśnie chcę sie dowiedzieć :-)
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Myślę ze pierwsza rzeczą, jaka trzeba zrobić to nabyć/stworzyć słowniki (miejscowości, kodów, ulic). Formatka nie pozwala wtedy nadać błędnych lub różnych nazw np ulic. Typu: 3-go maja; Trzeciego maja; 3 maja.
Druga to wprowadzić odpowiedni standard zapisu danych. W przypadku firm np nazwa własna na początku, następnie forma prawna itp.
Dobrze tez jest rozdzielić poszczególne pola w bazie na kolumny ;)

Co do aktualizacji to oczywiście wszystko co Pani wymieniła. Dodatkowo można zaktualizować bazę u jakiegoś właściciela baz. Łącząc rekordy np po NIPach

PS. Zapraszam zadac to pytanie w grupie Biznesowe Bazy danych. Byc moze bedzie wiecej odp ;)Jarosław Zuchora edytował(a) ten post dnia 19.06.07 o godzinie 21:16
Agnieszka Dudzińska

Agnieszka Dudzińska E-mail Marketing
Channel Manager at
AdPilot

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Problem nieaktualności bazy danych to problem, który był - jest - będzie. Wiadomo, że bazy "żyją": rosną w miarę przybywania klientów i maleją po aktualizacji rekordów.
U nas aktualizujemy bazy na dwa sposoby:
1. zbijamy rekordy z tzw. zwrotami z akcji marketingowych - statusy zwrotne są jasne i wyraźne i wiemy dlaczego dany rekord/firm/osoba już nie może być wykorzystana, albo dlaczego musi by zmieniony
2. zbijanie rekordów z innymi bazami - porównywanie baz z bazami innych dostawców, którzy mają większe pieniądze na aktualizowanie rekordów w tradycyjny sposób (telemarketing).

konto usunięte

Temat: Aktualizacja bazy danych !

1. ujednolic forme wpisywania danych
2. raz na jakis czas zrobic update przez call center
3. zadbac o aktualizacje przz biezacych akcjach promo
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Maciej M.:
2. raz na jakis czas zrobic update przez call center

chyba niewiele firm stac na takie dzialania

konto usunięte

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Jarosław Z.:
Maciej M.:
2. raz na jakis czas zrobic update przez call center

chyba niewiele firm stac na takie dzialania

mysle, ze moze to kwestia swiadomosci, ze czasami warto poniesc koszty na taka akcje
Agnieszka Dudzińska

Agnieszka Dudzińska E-mail Marketing
Channel Manager at
AdPilot

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Maciej M.:
Jarosław Z.:
Maciej M.:
2. raz na jakis czas zrobic update przez call center

chyba niewiele firm stac na takie dzialania

mysle, ze moze to kwestia swiadomosci, ze czasami warto poniesc koszty na taka akcje

Jakoś nie spotkałam się (nie przeczę, że są tacy) z przypadkiem, kiedy firma posiadająca dosyć sporą bazę klientów wyłożyła pieniądze na własną aktualizację poprzez call center. Jak dla mnie to zbyt kosztowna akcja. Wydaje mi się, że tego typu aktualizację przeprowadzają jedynie dostawcy baz, którzy czerpią non stop korzyści finansowe z dobrych jakościowo baz.

konto usunięte

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Agnieszka D.:
Maciej M.:
Jarosław Z.:
Maciej M.:
2. raz na jakis czas zrobic update przez call center

chyba niewiele firm stac na takie dzialania

mysle, ze moze to kwestia swiadomosci, ze czasami warto poniesc koszty na taka akcje

Jakoś nie spotkałam się (nie przeczę, że są tacy) z przypadkiem, kiedy firma posiadająca dosyć sporą bazę klientów wyłożyła pieniądze na własną aktualizację poprzez call center. Jak dla mnie to zbyt kosztowna akcja. Wydaje mi się, że tego typu aktualizację przeprowadzają jedynie dostawcy baz, którzy czerpią non stop korzyści finansowe z dobrych jakościowo baz.


Agnieszko, duże instytucje finansowe, a w szczególności banki posiadają własne CC - zintegrowane systemy CRM w takich firmach pozwalają na przeprowadzanie , praktycznie "bezkosztowo" szereg podobnych akcji - kwestia piorytetów - kampanie sprzedażowe są pierwsze w kolejności,a CC ma ograniczone "moce przerobowe", oczywiscie można połaczyć sprzedaż z aktualizacją danych...Każda minuta dla agenta C jest cenna...Zaletą tego typu akcji jest natychmiastowy feedback.

konto usunięte

Temat: Aktualizacja bazy danych !

jezeli no oszacuje sie, ile traci sie pieniedzy przez niska skutecznosc zwiazana z nieaktualna baza, i oszacuje sie koszty aktualizacji rekordow, moze sie okazac, ze warto poniesc koszty

oczywiscie fajnie jest je przerzucic na zewnetrzne call center, ale jak np ma sie klientow, do ktorych rzadko ktos inny dzwoni lub wysyla oferty, warto podjac probe aktualizacji bazy

konto usunięte

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Jarosław Z.:
Maciej M.:
2. raz na jakis czas zrobic update przez call center

chyba niewiele firm stac na takie dzialania

Ale przecież można łączyć cele działań CC - prawda?
Wtedy koszt takiej akcji zwraca się z nawiązką.

konto usunięte

Temat: Aktualizacja bazy danych !

[author]Jerzy

konto usunięte

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Maciej M.:
[author]Jerzy

konto usunięte

Temat: Aktualizacja bazy danych !

dokladnie..
kto zaniedba bazy.. moze pakowac manatki
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Coz :) Moge tylko sie cieszyc ze swiadomosc w Polsce rosnie na ten temat :)
Wojtek Rogański

Wojtek Rogański Prezes Zarządu,
Grupa Marketingowa
TAI

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Skromne kilka słów w temacie. Na codziennie zajmuje się usługami aktualizacji baz danych w drodze CATI i wywiadów internetowych (te drugie dużo mniej skuteczne). W chwili obecnej rzadko działanie call center skupia się wyłacznie na aktualizacji danych, najczęśćiej takie działania służą generowaniu lead`ów handlowych stanowiących doskonałe wyjście działań PH lub badają satysfakcję, preferencje oraz potencjał nabywczy grup. Jeżeli ktokolwiek z Państwa ma potrzeby związane z tym rynkiem pozostaje do dyspozycji.
Krzysztof Zieliński

Krzysztof Zieliński Test - Operate -
Test - Exit

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Zajmuję się voice mailingiem wiec mogę powiedziec o walidacji rekordów za pomocą wydzwanianych automatycznych komuniktów (IVR).
To co możesz sprawdzić to:

1. czy istnieje numer telefonu (raport centrali)
2. zadać pytanie odsłuchać nagrana odpowiedź
3. przeprowadzić ankietę walidacyjną (czy jeżdzisz oplem, jeśłi tak wciśnij 1..)

Oczywiście nie musisz angażować CC raport dostajesz po 2 dniach.

Ciekawostka: większość baz "komercyjnych" ma do 25% błędnych numerów telefonicznych.
Maciej P.

Maciej P. Manage the change

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Małgorzata T.:
Agnieszka D.:
Maciej M.:
Jarosław Z.:
Maciej M.:
2. raz na jakis czas zrobic update przez call center

chyba niewiele firm stac na takie dzialania

mysle, ze moze to kwestia swiadomosci, ze czasami warto poniesc koszty na taka akcje

Jakoś nie spotkałam się (nie przeczę, że są tacy) z przypadkiem, kiedy firma posiadająca dosyć sporą bazę klientów wyłożyła pieniądze na własną aktualizację poprzez call center. Jak dla mnie to zbyt kosztowna akcja. Wydaje mi się, że tego typu aktualizację przeprowadzają jedynie dostawcy baz, którzy czerpią non stop korzyści finansowe z dobrych jakościowo baz.


Agnieszko, duże instytucje finansowe, a w szczególności banki posiadają własne CC - zintegrowane systemy CRM w takich firmach pozwalają na przeprowadzanie , praktycznie "bezkosztowo" szereg podobnych akcji - kwestia piorytetów - kampanie sprzedażowe są pierwsze w kolejności,a CC ma ograniczone "moce przerobowe", oczywiscie można połaczyć sprzedaż z aktualizacją danych...Każda minuta dla agenta C jest cenna...Zaletą tego typu akcji jest natychmiastowy feedback.
Pani Małgosiu
wyjęła mi to Pani wprost z pod klawiatury (ust)

Większość akcji bezpośredniego marketingu wiąże się przecież z wykorzystaniem danych teleadresowych w celu realizacji akcji. Naturalnym chyba odruchem powinno byc sprawdzenie że wysyłki które zrobimy do osoby z którą rozmawiam via phone pójdą na poprawny adres.
Firmy już posiadające wew. dział call center rozliczają ich pracę trochę inaczej niż zewn call center.
Pracownicy wewn call center gdy mają tzw "czas wolny" a nie dzwonią - generują stracony koszt choćby wypłat które i tak trzeba wyłożyć ludziom. więc - szable eee. . . . słuchawki w dłoń.
Wojtek Rogański

Wojtek Rogański Prezes Zarządu,
Grupa Marketingowa
TAI

Temat: Aktualizacja bazy danych !

Krzysztof Z.:
Zajmuję się voice mailingiem wiec mogę powiedziec o walidacji rekordów za pomocą wydzwanianych automatycznych komuniktów (IVR).
To co możesz sprawdzić to:

1. czy istnieje numer telefonu (raport centrali)
2. zadać pytanie odsłuchać nagrana odpowiedź
3. przeprowadzić ankietę walidacyjną (czy jeżdzisz oplem, jeśłi tak wciśnij 1..)

Oczywiście nie musisz angażować CC raport dostajesz po 2 dniach.

Ciekawostka: większość baz "komercyjnych" ma do 25% błędnych numerów telefonicznych.

Będę szczery - testowałem voice mailing i niestety dla mnie nie jest skuteczny narzędziem badania telefonicznego. Ludzie często nie chcą rozmawiać z żywym telemarketerem, kiedy dzwoni do nich system automatycznych komunikatów głosowych po prostu rozłaczają się. Nie wiem jaka musiałaby być skala takiego projektu, aby uzyskać oczekiwany reprezentatywny wynik na poziomie np. 10.000 ankiet. W dodatku ryzykujemy, że osoba odbierająca komunikat voice mailowy nie wciśnie po prostu z zupelnie innych niz oczekiwane pobudek nie mającej nic wspólnego z badaniem opcji wyboru tonowego na klawiaturze. Rolę voice mailingu widzę bardzioej jako kanał przekazu ciekawych, krótkich i docierających do rozmówcy komunikatów marketingowych. Wykorzystywany w marketingu politycznym może być skuteczny, chociaż jak pokazuje rzeczywistość nie zawsze wywołuje oczekiwany efekt ("automatyczna obdzwonka" mieszkańców Warszawy w środku nocy z przekazem kandydata na premiera)... Chętnie dowiem się coś więcej o usługach tego typu jakie proponujesz. Interesują mnie głównie z perspektywy B2B.
Mogę się mylić co do oceny skuteczności, doceniam zalety takiego rozwiązania (koszty, brak czynnika ludzkiego).

Następna dyskusja:

Bazy danych firm. Zagraniczne




Wyślij zaproszenie do