Jagoda Witkiewicz

Jagoda Witkiewicz kurs Wrocław!

Temat: Mity i fakty na temat marketingu afiliacyjnego

rzeczywiście powstaje coraz więcej tego typu sieci afiliacyjnych, większość jako projekt unijny. pytanie, do czego do zmierza? z punktu widzenia osoby, która chce zarobić na swojej obecności w internecie, opieranie się rosnącej popularności afiliacji mija się z celem. niedawno pojawił się na rynku kolejny system afiliant.com oczywiście posypały się komentarze na temat rzekomo marnowanych funduszy z PARP (http://mambiznes.pl/artykuly/czytaj/id/3458#dk3420) najlepszym aspektem tego typu sieci jest podział wydawców i reklamodawców na kategorie. w moim wypadku w grę wchodzi architektura. zapomina się chyba o tym, że program partnerski to zwyczajnie współpraca dwustronna, dlatego warto selekcjonować potencjalnych wydawców pod względem profilu prowadzonej działalności i wtedy bez względu na moduł rozliczeniowy czy to PPC, PPL, PPS czy hybryda, czerpiemy zyski z własnej działalności ;-)
Edyta B.

Edyta B. Bliskociala.com.pl

Temat: Mity i fakty na temat marketingu afiliacyjnego

Tomasz Jaromin:
Kilka słów ze strony reklamodawcy:

Gdyby nie model CPA to pewnie moja firma i jeszcze kilka innych nigdy by nie zostawiala w kieszeni wydawców kilkudziesięciu tys zł miesięcznie. CPA przełamuje bariery bo rozkłada ryzyko na obie strony i obie strony muszą się starać aby było to wszystko opłacalne.
Oczywiście wydawca więcej zarobi sprzedając reklame w CPM.. ALE wymaga to pracy, zespołu handlowców co też kosztuje i należy odjąć ten koszt od zysków.

Przyszłość reklamy należy do CPA.

Pozdrawiam
Tomek Jaromin

Panie Tomku mam pytanie związane z programami partnerskimi, a dokładniej ze zgodą producenta na posługiwanie się zdjęciami. Jeśli mamy zgodę od producenta wystawioną na naszą firmę, do posługiwania się zdjęciami producenta w naszym sklepie internetowym i w internecie, to czy to wystarcza? Czy powinien być w takiej zgodzie jakiś specjalny zapis mówiący, że zgodę na wykorzystanie i posługiwanie się zdjęciami otrzymują wszyscy partnerzy biorący udział w programie partnerskim naszej firmy.

Bardzo proszę o podpowiedź :)

Temat: Mity i fakty na temat marketingu afiliacyjnego

Marcin Michalski ma racje w sieciach afiliacyjnych praktycznie nie ma wartościowych serwisów. I dopóki to się nie zmieni ja na pewno nie powrócę do emisji swoich kampanii.

Kaśka, twierdzisz, że takich serwisów z wartościowymi treściami będzie więcej, z mojego doświadczenia wynika, że nie jest to prawdą. Niestety następuje polaryzacja rynku i większość mniejszych serwisów, z którymi najłatwiej się porozumieć jest przejmowana przez większych graczy i zaczynają pojawiać się problemy.

Oczywiście nie mówię tutaj o śmieciowych serwisach, które kradną obce treści, podpinają programy i pozycjonują na całego. Jeden z tego typu serwisów został mi w dużej sieci przedstawiony jako wartościowy :) Jakby tego było mało nawet na tym forum spotkałem się z osobami, które chwalą się takimi SEO chwastami. Google powoli wycina tego typu serwisy, tak więc mam nadzieję, że się problem rozwiąże w sposób naturalny :)

Nie rozumiem dlaczego sieci afiliacyjne nie widzą, że niedługo zostaną z ręką w nocniku z całą masą serwisów - chwastów, których google będzie stopniowo wymiatał.
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Mity i fakty na temat marketingu afiliacyjnego

Chciałbym się podzielić moimi doświadczeniami z marketingiem afiliacyjnym od strony wydawcy (właściciela portalu internetowego).

Otóż w porównaniu z innymi źródłami dochodów z portalu, udział w sieciach afiliacyjnych jest dla mnie totalnie nieskuteczny. Przede wszystkim dlatego, że generalnie można polecać tylko jakieś bzdurne produkty - takie, których w normalnej sytuacji nikt by nie kupił. Np. jakieś szkolenia o rozwoju osobistym, albo zakup odzieży przez internet (kto by kupował odzież przez internet???).

Generalnie znacznie bardziej opłacalne jest zainstalowanie na stronie internetowej reklam Google Adsense czy nawet reklam Cpm Profit ( http://www.cpmprofit.com/?ref=vovk ). Te drugie to groszowe sprawy, ale i tak per saldo wychodzi więcej, niż zyski z umieszczenia banerów afiliacyjnych, na które nikt nie klika, a już w ogóle nikt za ich pośrednictwem nic nie kupuje.

Oczywiście mówię tu z perspektywy wydawcy portalu internetowego. Co innego, jeżeli ktoś zajmuje się pozycjonowaniem i stworzy dobrze wypozycjonowaną stronę pod kątem np. zakupu majtek przez Internet i zainstaluje tam linki partnerskie - wtedy to ma sens. Ale to robota nie dla mnie.

Generalnie chciałbym polecić mojego ebooka "Fakty i mity o zarabianiu w sieci" oraz bezpłatny kurs internetowy na ten sam temat:

http://wydaje.pl/ebooks/show/689/Fakty-i-mity-o-zarabi...
http://porteuropa.eu/infoblog/blog-medialny/4222-bezpl...
Marcin Dobroszyński

Marcin Dobroszyński strategic planner

Temat: Mity i fakty na temat marketingu afiliacyjnego

Mam prośbę. Czy ktoś mógłby mi podać 10 największych platform afiliacyjnych w Polsce w kolejności od 1 do 10? Byłbym bardzo wdzięczny.

Temat: Mity i fakty na temat marketingu afiliacyjnego

No właśnie, sama jestem ciekawa, jakie platformy afiliacyjne w Polsce zaliczają się do tych największych, ale myślę, że może być wśród nich sieć SalesMedia ( http://www.salesmedia.pl/ ). Mają w gronie reklamodawców Orange, T-Mobile, Play, kilka banków (citibank, Bank BPH, BNP Paribas, Alior Bank), a także Tchibo, Nexterio czy też Groupona.Ten post został edytowany przez Autora dnia 17.06.14 o godzinie 22:18
Bartłomiej Usydus

Bartłomiej Usydus Przepisy Domeny
CentrumHandlowe

Temat: Mity i fakty na temat marketingu afiliacyjnego

co taka cisza w grupie, można by pomysleć, ze afiliacji w Pl nie ma ;P

Następna dyskusja:

Biznesowy angielski w Marke...




Wyślij zaproszenie do