Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Wydaje mi się, że w Polsce cierpimy na brak ekspertów, takich z prawdziwego zdarzenia... albo ich faktycznie nie ma albo są gdzieś poukrywani.. znajdźmy ich!

Tworzę listę top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu
państw/miast - jakieś kandydatury?

dzięki, amAdam Mikołajczyk edytował(a) ten post dnia 10.08.09 o godzinie 17:15

konto usunięte

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

patrząc na słynny 'marketing miejsc' w polskim wykonaniu to ZERO :((
Olga G.

Olga G. specjalista ds.
marki

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Zgłaszam specjalistę:

Artur Gnat, Dom Marki Max von Jastrov

Trzeba uzasadniać? Można trochę poczytać na stronie: http://mvj.pl

konto usunięte

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Fajna inicjatywa popieramy :)
Piotr Z.

Piotr Z. CEO, Evobikes Polska

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Czy moglibyście zdefiniować pojęcie "Marketingu miast/państw"?

Myślę, że to wiele wyjaśni. Jestem przekonany, że wybierane są do tego celu nieodpowiednie instytucje z powodu błędnych założeń od samego początku.

Pojedyńczy człowiek nic tutaj nie wskóra. Przy tak rozległych tematach jest niezbędny solidny warsztat systemowy. Od pracy po stronie Klienta/urzędu (określenie celów, budżetu), przez weryfikację tych celów (badania), po strategię, i egzekucję z nich wynikające stworzone przez kompletny zespół dajmy na to w agencji reklamowej, który dodatkowo będzie koordynował całość.

To oczywiście wielkie uproszczenie, ale może czas już skończyć z działaniami pozornymi i tworzeniem mglistych podkategorii produktów, które niby żądzą się jakimiś specjalnymi/niezwykłymi prawami.

W większości krajów promocja regionów traktowana jest jak promocja innych produktów/usług i przygotowywana jest w ten sam sposób - dlatego jest skuteczna...

Anyway,

jestem przygotowany, że się zaraz nasłucham.... :)

Dodam tylko, że najdziwniejszą sprawą jest zapraszanie przy promocji np. miast do tzw. konsultacji np. lokalnych działaczy, przedsiębiorców, prazesów klubów sportowych i przciętnych obywateli. Nikt nie przeprowadzi badań, tylko zapraszają wszystkich do konsultacji. W efekcie ich zdanie kształtuje strategię, a jak kampania nie wyjdzie, to się mówi - no przecież tego chcieliście. Gdzie są specjaliści, którzy potrafią sami wziąć odpowiedzialność za to co robią, bo wiedzą co robią?!

Ech... życie - Teraz to mi się już napewno dostanie :DPiotr, Z. edytował(a) ten post dnia 14.08.09 o godzinie 14:24
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Piotr, Z.:
Czy moglibyście zdefiniować pojęcie "Marketingu miast/państw"?

By Szromnik:

Marketing miejsc to pewna filozofia lub też sposób zarządzania, który prowadzi do zaspakajania potrzeb i pragnień określonych grup odbiorców jednostek terytorialnych (mieszkańców, turystów, inwestorów etc.).

Głównym celem marketingu miejsc jest kształtowanie poglądów, postaw i zachowań zainteresowanych grup klientów zgodnych z interesem danego miejsca.
Piotr Z.

Piotr Z. CEO, Evobikes Polska

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Adamie. Ależ to się niczym zupełnie nie różni od założeń marketingu dajmy na to kategorii produktowych.

Jeśli weźmiemy dajmy na to masło, to będzie to sposób zarządzania prowadzący do zaspokajania potrzeb i pragnień określonych grup jego odbiorców.

Jego głównym celem jest kształtowanie poglądów, postaw i zachowań grup związanych z masłem jako kategorią i zgodnych z jego interesem
:)

No właśnie stąd się biorą poblemy na naszym rynkuPiotr, Z. edytował(a) ten post dnia 14.08.09 o godzinie 12:31

konto usunięte

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Piotr, Z.:
Adamie. Ależ to się niczym zupełnie nie różni od założeń marketingu dajmy na to kategorii produktowych.

Bo się nie różni, służy jedynie kategoryzacji produktów dla klientów, nic więcej...
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Piotrze i Mariuszu macie 100% rację że się nie różni, tylko jedno małe ale... jak się nie różni, to stracą swoje specjalizacje szpece od tworzenia wąąąąąąskich specjalności, a właściwie nowych etykiet nazewniczych na bardzo stare produkty.
Piotr Z.

Piotr Z. CEO, Evobikes Polska

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Nie sądzę, żeby prawdzili specjaliści mieli powód do obaw. Tworzenie sztucznych kategorii w celu wyodrębnienia niszy z rynku i wprowadzenia w nią np. firmy jako lidera jest strategią jak każda inna i będzie stosowana pewnie zawsze.
Uważam tylko, że Rynek zweryfikuje zasadność takich metod i zmusi niektórych do oparcia swojego biznesu, zwłaszcza w zakresie doradztwa, na bardziej wymiernych wartościach :)

Każdy nawet dziś, może rozpocząć kampanię na temat tego, że czerwone rowery są najszybsze, po czym założyć firmę monitorującą rynek czerwonych rowerów. Będzie robił zestawienia, badania i wyda gazetę, która będzie relacjonować wręczenia nagród dla producentów czerwonych rowerów.

Pytanie tylko, co na to konsument i czy aby całe to zamieszanie nie jest naciąganiem w kategorii B2B...Piotr, Z. edytował(a) ten post dnia 14.08.09 o godzinie 14:16
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Piotr, Z.:
Nie sądzę, żeby prawdzili specjaliści mieli powód do obaw. Tworzenie sztucznych kategorii w celu wyodrębnienia niszy z rynku i wprowadzenia w nią np. firmy jako lidera jest strategią jak każda inna i będzie stosowana pewnie zawsze.
Uważam tylko, że Rynek zweryfikuje zasadność takich metod i zmusi niektórych do oparcia swojego biznesu, zwłaszcza w zakresie doradztwa, na bardziej wymiernych wartościach :)

Każdy nawet dziś, może rozpocząć kampanię na temat tego, że czerwone rowery są najszybsze, po czym założyć firmę monitorującą rynek czerwonych rowerów. Będzie robił zestawienia, badania i wyda gazetę, która będzie relacjonować wręczenia nagród dla producentów czerwonych rowerów.

Pytanie tylko, co na to konsument i czy aby całe to zamieszanie nie jest naciąganiem w kategorii B2B...Piotr, Z. edytował(a) ten post dnia 14.08.09 o godzinie 14:16

Wszyscy macie racje... tylko jest jeszcze jedno małe ale.. nie wiem czy mięliście okazje robić strategie marketingowe dla miejsc... w przeciwieństwie do dajmy na to farmaceutyków czy sportu.. jest to naprawdę zupełnie coś innego... marketing usług, B2B oczywiście ma tu zastosowanie ale wychodzi znacząco ponad te koncepcje..
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Piotr, Z.:
Adamie. Ależ to się niczym zupełnie nie różni od założeń marketingu dajmy na to kategorii produktowych.

Jeśli weźmiemy dajmy na to masło, to będzie to sposób zarządzania prowadzący do zaspokajania potrzeb i pragnień określonych grup jego odbiorców.

Jego głównym celem jest kształtowanie poglądów, postaw i zachowań grup związanych z masłem jako kategorią i zgodnych z jego interesem
:)

No właśnie stąd się biorą poblemy na naszym rynkuPiotr, Z. edytował(a) ten post dnia 14.08.09 o godzinie 12:31

Sorki ale nie masz racji:p
Teoria teoria ale inaczej projektujesz identyfikacje miejsca z inaczej produktu:p
To sa rozne kategorie w jednym duzym worze;P

Produkty - zwlaszca kategoria food ma swoje bardzo specyficzne ograniczenia- wymogi - wynikajace z potrzeb konsumenta i tego nie przeskoczysz:P
Sprobuj wlozyc logo miasta na opakowanie serka albo masla to zobaczysz:PP

Oczywiscie pisze tu o profesjonalnych projektach;-)
Bo znam wypadki kiedy nie widac zadnej roznicy miedzy foodem i miejscem;P
Piotr Z.

Piotr Z. CEO, Evobikes Polska

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...


Sorki ale nie masz racji:p
Teoria teoria ale inaczej projektujesz identyfikacje miejsca z inaczej produktu:p
To sa rozne kategorie w jednym duzym worze;P

Produkty - zwlaszca kategoria food ma swoje bardzo specyficzne ograniczenia- wymogi - wynikajace z potrzeb konsumenta i tego nie przeskoczysz:P
Sprobuj wlozyc logo miasta na opakowanie serka albo masla to zobaczysz:PP

Oczywiscie pisze tu o profesjonalnych projektach;-)
Bo znam wypadki kiedy nie widac zadnej roznicy miedzy foodem i miejscem;P

Przepraszam Cię Pawle, ale nie zrozumiałeś. Nie romawiamy o egzekucji, którą Ty się zajmujesz, czyli kreacji ale o biznesie i komunikacji marketingowej. To jakie dla tego znajdziemy odzwierciedlenie w kolorze, kresce, czy słowie, to już zupełnie co innego...Piotr, Z. edytował(a) ten post dnia 14.08.09 o godzinie 15:26
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...


Przepraszam Cię Pawle, ale nie zrozumiałeś. Nie romawiamy o egzekucji, którą Ty się zajmujesz, czyli kreacji ale o biznesie i komunikacji marketingowej. To jakie dla tego znajdziemy odzwierciedlenie w kolorze, kresce, czy słowie, to już zupełnie co innego...Piotr, Z. edytował(a) ten post dnia 14.08.09 o godzinie 15:26

Ok:P
Egzekucja egzekucja - tu sie zgodze ze moze nie na temat;P
Ale weszliscie na poziom takiej ogolnosci ze sorki;)

Pozdro
Piotr Z.

Piotr Z. CEO, Evobikes Polska

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...


Wszyscy macie racje... tylko jest jeszcze jedno małe ale.. nie wiem czy mięliście okazje robić strategie marketingowe dla miejsc... w przeciwieństwie do dajmy na to farmaceutyków czy sportu.. jest to naprawdę zupełnie coś innego... marketing usług, B2B oczywiście ma tu zastosowanie ale wychodzi znacząco ponad te koncepcje..

Mógłbyś to jakoś uzasadnić?

konto usunięte

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Piotrze i Mariuszu macie 100% rację że się nie różni, tylko jedno małe ale... jak się nie różni, to stracą swoje specjalizacje szpece od tworzenia wąąąąąąskich specjalności, a właściwie nowych etykiet nazewniczych na bardzo stare produkty.


dokładnie tak :-) W końcu funkjonuje to systemowo :-) Ciekawe, że w przypadku naszej branży rynek dąży od ogółu do szczegółu. Tylko czekać, aż powstaną firmy wyspecjalizowane w pisaniu blogów internetowych ;)
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Cos mi sie widzi ze lekko odplywamy od tematu przechodac z listy tworcow na zagadnienia marketingu jako takiego ??

Ja bym chetnie kogos poznal:p

Sam niestety moge co najwyzej zaproponowac kilka firm specjalizujacych sie w brandingu miast ale pewnie wszyscy je znaj;PPawel Sloma edytował(a) ten post dnia 14.08.09 o godzinie 23:58

konto usunięte

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

To ja mogę zaproponować jako top specjalistę od brandingu Mariusza Wszołka, zaraz za nim Waly Olinsa ;) Dlaczego nie? ;)
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Mariusz Wszołek:
To ja mogę zaproponować jako top specjalistę od brandingu Mariusza Wszołka, zaraz za nim Waly Olinsa ;) Dlaczego nie? ;)


OK popieram:P
Olga G.

Olga G. specjalista ds.
marki

Temat: top 10 polskich specjalistów od brandingu/marketingu...

Przyszło mi się zgodzić zarówno z Adamem, jak z Piotrem.
W sumie marketing miejsc musi stosować zasady marketingu produktu, dokładnie marki produktu.
Aby to zrobić dobrze, musi jednak trochę czasu zająć określenie co mieszkańcy uważają za ważne. A tymczasem miasta czy gminy chcą markę zrobić w rok czy miesiąc, bo akurat jest kasa. Według mnie większość marek miast to wydmuszki - puste słowa agencji, komunikatów o regionie nie znają ludzie, którzy mogą być jego ambasadorami.

Jestem zwolennikiem budowania marki miejsca przez produkty/usługi ważne lokalnie i znane na zewnątrz. Jeśli znanych nie ma - trzeba je wypromować. Ważne jest, by mieszkańcy określili które są tradycyjne, lokalne. Ja sobie używam terminu "marka lokalna", który od 2001 starałam się przenieść do Polski realizując Program Produkt Lokalny (do 2005), później Marka Lokalna (do 07.2009).Markę lokalną traktuję jako narzędzie do rozwoju regionu, głównie tworzenia miejsc pracy http://markalokalna.pl MARKA regionu/miejsca musi coś dawać mieszkańcom, ładne słowa niewiele zmieniają.

Ta sama zasada jak dla mnie obowiązuje do promocji Polski: najpierw wypromujmy super produkty, sami je kupujmy, a później rekomendujmy jeśli uważamy że na to zasługują http://kupujnasze.pl

Następna dyskusja:

Tylu tutaj wysokiej klasy s...




Wyślij zaproszenie do