Małgorzata Grudzińska

Małgorzata Grudzińska NeuroAcquisition
Specialist

Temat: Neuromarketing - przełomowa teoria czy chwytliwa nazwa...

myślę, że sporo na ten temat możecie się dowiedzieć na tym wydarzeniu:

http://www.goldenline.pl/spotkanie/konferencja-neuroco...

http://neuroconnections.eu

konto usunięte

Temat: Neuromarketing - przełomowa teoria czy chwytliwa nazwa...

Polecam artykuł:

"Badawcze voodoo, czyli neurościema"

http://www.marketingandmore.pl/artykuly10/article/12/b...

konto usunięte

Temat: Neuromarketing - przełomowa teoria czy chwytliwa nazwa...

Czy ktoś mógłby polecić mi ciekawe "pozycje" (książki, artykuły, filmy, osoby, które są specjalistami), które pomogłyby mi zrozumieć oraz opisać problematykę dotyczącą zagadnienia neuromarketingu (najlepiej w języku polskim lecz literaturą angielską również nie pogardzę).

Postaram się nieco skonkretyzować problem. Interesują mnie:

- stosowane metody w badaniach neuromarketingowych (ich rodzaj i wartość poznawcza), np. fMRI, EEG, SST, GSR, eye tracking - zalety i wady

- podstawowe problemy związane z zakłóceniami związanymi z pomiarem reakcji człowieka na konkretne bodźce (np. artefakty biologiczne, techniczne etc.). Jakie warunki muszą być spełnione aby uniknąć tych błędów, o ile jest to w ogóle możliwe? Jak radzą sobie z tym badacze? Czy pomijają owe problemy?

- wartościowe książki z zakresu neuronauk (m.in. omawiające poszczególne ośrodki mózgu odpowiedzialne za poszczególne funkcje organizmu, np. kora ruchowa, kora wzrokowa etc.)

- przykłady spotów reklamowych/bilboardów/POSM (materiały POS) - ogólnie nosniki promocji zarówno ATL jak i BTL (komercyjnych lecz mogą być również polityczne lub społecznościowe), w których wykorzystano osiągnięcia/zalecenia neuromarketingu. Jeśli to możliwe, dokładana ich analiza (reklam)

- podstawowe problemy związane z rozróżnieniem procesów świadomych od tych, które dokonują się na poziomie neuronalnym, np. różne koncepcje (modele) świadomości (punkt widzenia: biologów, neurobiologów, współczesnych filozofów, socjologów, neuropsychologów, współczesnych psychoanalityków (cenionych) etc)

- książki/artykuły/filmy dotyczące aktualnej wiedzy na temat procesu podejmowania decyzji (np. modele, które pokazują stan aktualnej wiedzy (z zakresu: neuroscience (neurobiologia, neuropsychologia, neurokognitywistyka i/lub kognitywistyka, neurorobotyka), informatyczne, filozoficzne etc) - najlepiej inter- lub multi-dyscyplinarne

- ceny różnego rodzaju badań neuromarketingowych

Mówiąc ogólnie, interesuje mnie zarówno metodologia, jak również efekty zastosowania badań neuromarketingowych w biznesie.

Dla zainteresowanych.

Moim celem jest napisanie pracy z zakresu zastosowania neuromarketingu. Jeden z podrozdziałów będzie dotyczył neuromarketingu ok. 60 - 80 stron - opisanie zjawiska: wskazanie podstawowych problemów oraz możliwości, niektórych konsekwencji jakie niesie za sobą stosowanie i rozwój neuromarketingu. W tym: podanie i opisanie przykładów zastosowania (np. spoty reklamowe) oraz, o ile to będzie możliwe, ich skuteczności (sposoby miarodajnego pomiaru efektów działania reklamy "neuromarketingowej").

Chciałbym na końcu mojej pracy zestawić osiągnięcia, wady i słabości marketingu z neuromarketingiem oraz, o ile pozwoli mi na to wnioski, wskazać na zalety (o ile takie znajdę) jakie niesie ze sobą tworzenie nauki (przynajmniej jeśli chodzi o neuromarketing) będącej dziedziną interdyscyplinarną lub multidyscyplinarną.

Będę niezmiernie wdzięczny za bezpłatne e-booki oraz inne nosniki wiedzy.



Wyślij zaproszenie do