konto usunięte

Temat: Logo Polski

Antoni Sikora:
Wiem, ze odgrzebuje juz dawno ostygly watek, ale...

A co w tym logo z Argentyny jest takiego wspanialego bo sie dopatrzec nie moge? To ze jest niebieskie, a 90% zapytanych o ulubiony kolor mowi ze niebieski?:)

nie za bardzo wiem czemu Wegry maja kojazyc sie z sercem, ale nie bylem tam wiec nie wiem:)

Panie Antoni, patrząc na profesję i firmę, dla której Pan pracuje, chciałbym się dowiedzieć: na poważnie Pan pyta ?
Antoni Sikora

Antoni Sikora Marketing Manager,
Comarch

Temat: Logo Polski

Panie Janie,
Milo ze spojrzal pan na moj profil, ja obejde sie bez komentowania stanowiska i tak pytam powaznie. Bylbym wdzieczny za odpowiedz bez docinek personalnych. To nie jest egzamin tylko forum o ile sie nie myle. Na szczescie nie uwazam sie za wszechwiedzacego, jak wielu samozwanczych ekspertow z marketingu. Dlatego pytam, a nie twierdze. Zupelnie nie wiem co pana post mial wniesc do dyskusji.

konto usunięte

Temat: Logo Polski

OK, najmocniej przepraszam, jeśli Pana uraziłem.
Pytał Pan co "ma wspólnego" logo z reprezentowaną instytucją. Otóż-najczęściej nic, przynajmniej w tym sensie, o jaki Pan pyta. Podobnie jabłko w logo firmy informatycznej.

W latach 70 malowanie buta w logo firmy obuwniczej miało jeszcze jakiś sens, szczególnie w krajach bloku komunistycznego, gdzie był deficyt towarów. Na rynkach zachodnich, gdzie szybciej powstały całe segmenty produktów jakościowo ekwiwalentnych, narodziła sie potrzeba sprzedawania wraz z nimi unikatowych światów przeżyć. Logo jest często "twarzą" unikatowego charakteru firmy, tym co ma ją odróżnić na tle podobnych. Dlatego pytałem o Pańskie intencje, gdyż klasycy marketingu tomy spisali, opisując zjawisko "wartości dodanej" i pochodnych. Wstęga w logo Argentyny jest genialna-banalne skojarzenie z rozwojem, artystycznym charakterem kraju, może być idealnym wsparciem dla rozwoju gospodarczego i turystyki. Podobnie emocjonalny charakter logo Węgier.

Proszę to teraz zestawić z latawcem w logo Polski.
Dostrzega Pan różnicę klas ? Czy koślawy latawiec i skaczący ludzik może być dobrą "twarzą" dla kraju,zachęcającego do inwestycji, przekonujące o rozwoju, itp. ?
Antoni Sikora

Antoni Sikora Marketing Manager,
Comarch

Temat: Logo Polski

OK, nie bronilem logo z latawcem, ktore zgadzam sie jest bardzo slabe. Bardziej chodzilo mi o to drugie, ktore rowniez zostalo wspomnianie w tej dyskusji.

Obrazek


Mysle ze jakies badania statystyczne postrzegania tych logotypow (nie wiem czy byly takie przeprowadzone) moglby by zakonczyc nasze dyskusje i pokazac, ktore z nich najbardziej trafiaja do zwyklych ludzi. Bo chyba o to chodzi.
Katarzyna Bienussa

Katarzyna Bienussa Business Development
Manager -
ContentHouse

Temat: Logo Polski

A może ten latawiec symbolizuje lot (a raczej wylot) z kraju -

np. na emigrację ..do Anglii czy Irlandii....

<lol>
Antoni Sikora

Antoni Sikora Marketing Manager,
Comarch

Temat: Logo Polski

To w takim razie po zmianie ekipy rzadzacej zgodnie z obietnicami premiera o fali powracajacej mlodziezy logo powinno zostac zmienione na bialo czerwony bumerang;)

konto usunięte

Temat: Logo Polski

O, widzisz. Łapiesz klimat :)

Temat: Logo Polski

marka turystyczna to jedna rzecz a marka dla polski to całkiem inna sprawa.
Instytut Marki Polskiej przeprowadził badania oraz współpracował z wybitnym specjalistą od brandingu miejsc- Wally Olinsem. Marka dla Polski została sformułowana jako IDEA wyrażona słowami -Creative Tension, Twórcze Napięcie. Zainteresowanych odsyłam do raportu z badań Marka dla Polski zamieszczonego na stronie http://imp.org.pl , gdzie można przeczytać jakie cechy polaków, tożsamości naszego kraju złożyły się na ideę przewodnią- Twórcze Napięcie. Twórcze napięcie według autorów jest tylko wstępem do tzw brandingu narodowego, w którym turystyka, exporterzy, rząd, elementy kultury, będą lansowały spójny wizerunek kraju.

Polska Organizacja Turystyczna obecnie używa logo drzewka,góry, itp. co można było zauważyć podczas slynnej kampanii polskiego hydraulika. Pytanie jest następujące czy na tle innych logo turystycznych jesteśmy zauważalni i czy na tyle jest interesująca graficznie oraz od razu kojarząca się z Polską( świetne znaki to japonia, australia,nowa zelandia, holandia, canada- proste i z dużą dozą informacji). Ponadto morze, plaza, góry, słonce są tak tematem oklepanym przy oznaczaniu krajów ( wlochy, grecja, cypr, malediwy, rumunia) ze wydaje sie nie mądre używanie a dokładnie powielanie podobnej koncepcji...
W koncepcji marki bardzo istotna jest unikalność zarówno wizerunku ( logo, grafika, opakowanie oraz odbiór w świadomości konsumenta) jak i samego produktu. To co nadaje unikalność dla marki to wyróżniające cechy. w przypadku produktu np Harley davidson to- niespotykany ryk silnika ( podobno :p) oraz experience, czyli te osobiste doświadczenie jazdy tym właśnie motocyklem, podobno nie do podrobienia.
W przypadku marki danego kraju, rozumianego jako dany obszar,którym może być cały kraj,miejsce, miasto, region, cechą unikalną jest tożsamość ( w literaturze określana jaka tożsamość konkurencyjna) na która się składa polska kultura, zabytki, charakter mieszkańców,nasza energia, nasza kreatywność,itd- polak potrafi ;-)
Taka marka jest nie do podrobienia, Polacy są nie do podrobienia i to trzeba lansowac.
jeżeli ma być lansowana wizualizacyjnie marka turystyczna to powinna ona obejmować powyższe cechy ( cechy z Idei Twórcze napięcie,która charakteryzuje tożsamości Polski i Polaków)w celu zapewnienia autentyczności. Pomysł z latawcem uważam za chybiony...

Jeszcze istotną kwestią jest to iż Logo marki turystycznej, kraju powinno byc tworzone na podstawie tego co już istnieje i jest związane z naszą narodową tożsamością.
Logo produktu jest nadawane wpierw a potem następuję kreacja marki poprzez budowanie relacji z klientem,budowanie wizerunku w świadomości konsumenta, sprzedawanie mu nice "story" o produkcie jakoby był tworzony na alpejskiej wiosce przez świstaków zawijających papierki... :-)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Logo Polski

Mam Elżbieto prośbę, małą aczkolwiek istotną, czy możesz przywołać, skoro tak ładnie podzieliłaś te logo (na kraju i turystyczne), jakieś pary znaków które funkcjonują? Będę zobowiązany.Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 29.01.08 o godzinie 21:54

Temat: Logo Polski

Logo turystyczne krajów:
JAPONIA: strona kampanii->> http://www.visitjapan.jp/ logo zachęcające do przyjazdu do Japonii:

Obrazek


HOLLAND:
Obrazek


CANADA: logo turystyczne

Obrazek


koncepcja logo Kanady, od pomysłu do realizacji:
http://www.corporate.canada.travel/en/ca/about_ctc/bra...

New Zealand:
Hasło turystyczne: 100% pure new zealand

Obrazek

kampania 100% pure New Zealand:
Obrazek


Obrazek

inne logo krajów:

Obrazek

Temat: Logo Polski

logo turystyczne New Zealand można zobaczyc na:
http://www.tourismnewzealand.com/tourism_info/home-pag...

Temat: Logo Polski

logo oklepane MALTA, CYPR, GRECJA, http://www.whisperbrand.com/blog/2006/01/destination-b...
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Logo Polski

Elżbieto, niestety nie zrozumieliśmy się chyba :) pisałaś o parze logo kraju + logo turystyczne, więc liczyłem na jakiś przykładzik takiej niepolskiej pary :)

Temat: Logo Polski

niedługo będzie odpowiedz na zadane pytanie, kiedy zakończę analizę do pracy magisterskiej to chętnie napisze co i jak z logiem kraju a logiem turystycznym, logiem zachęcającym do inwestowania jak i logiem głównych miast danego kraju.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Logo Polski

Trzymam kciuki i czekamy :)

Temat: Logo Polski

Czy latawiec jest samodzielny?
Czy jest prorozwojowy?
Czy też raczej trzeba go ciągnąć?
Dlaczego może latać tylko dzięki komuś i tylko pod wiatr?
I dlaczego jest tak mało nowoczesny?
Trochę za dużo tych niekorzystnych skojarzeń, poza oczywistą wolnością, radością, etc..
A eksplikacje logotypów to trochę na siłę, chyba po to są logotypy, żeby stanowić samodzielny komunikat, bo potem nikt nie czyta podprowadzeń, uzasadnień, etc...
Takie logo byłoby świetne w 1990 ale teraz chyba coś innego MY Polacy chcielibyśmy powiedzieć na zewnątrz.
Karolina J.

Karolina J. Exemplis discimus

Temat: Logo Polski

To nasze Polskie logo to delikatnie mówiąc tragikomedia.
Najbardziej boli nie niestabilność, którą może symbolizować latawiec. Ani to, że sugeruje, iż jesteśmy jak ta słynna "horągiewka na wietrze". Ani nawet nie boli mnie tak to, że ten latawiec to dla nas nic charakterystycznego - ni pies, ni wydra. To tylko skojarzenia, które potwierdzić możnaby zagłębiając się w jakimś stopniu w naszą narodową "kulturę" i zwyczaje.

Najbardziej boli w nim to, że ten uwięziony na lince latawiec jest analogiczny do naszej sytuacji politycznej - dajemy się wodzić za nos, pozwalamy na to, aby sterowały nami wielkie mocarstwa. I choć może i staramy się stawiać opór, ale póki nie przetniemy KILKU sznurków nie staniemy się wolni. Tańczymy tak, jak nam zagrają i motamy się przy tym samotnie jak ten nieszczęsny latawiec...

Taka osobista refleksja. Boleśnie i z lekkim zażenowaniem "odczytane" logo.
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Logo Polski

jak się spojrzy na google maps i sprawdzi w którą stronę leci latawiec to nie można się oprzeć wrażeniu, że leci na jedną z wysp ;)
Sebastian Sadowski-Romanov

Sebastian Sadowski-Romanov CEO | ITRO Export
Solutions

Temat: Logo Polski


Obrazek


Dowiedź się więcej --> http://www.eksportowegodlopolski.pl.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Logo Polski

Sebastian Sadowski-Romanov
I co wyszło z tego konkursu?



Wyślij zaproszenie do