Aleksandra Czarnowska

Aleksandra Czarnowska Senior Brand Manager
Żywiec Zdrój

Temat: Jak przeprowadzić analizę konkurencyjności marki...

Witam:), zgłaszam się z prośbą o wyjaśnienie z jakich głownych elementów powinna się składać analiza konkurencyjności marki/produktu?

Chciałabym zbadać pozycję konkurencyjną konkretnej marki (dla celów popełnienia pracy mgr) i szukam "klucza". Czy wystarczy analiza otoczenia oraz wyników samego produktu, czy może w praktyce wygląda to zupełnie inaczej?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i rady

Ola
@: aleksandra.czarnowska@gmail.com

konto usunięte

Temat: Jak przeprowadzić analizę konkurencyjności marki...

podpowiem Pani, że inna będzie dla marki a inna dla produktu

konto usunięte

Temat: Jak przeprowadzić analizę konkurencyjności marki...

witam

to wymaga sporej analizy w odniesieniu do wielu aspektów w praktyce się tym zjmuje i wyglada to inaczej
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak przeprowadzić analizę konkurencyjności marki...

Jeśli chcesz podchodzić do tego "akademicko", powinnaś zacząć od analizy pięciu sił konkurencyjnych (Portera ;)). Da Ci to obraz sektora, na którym znajduje się produkt (nie marka!) i zapewni "paliwo" do dalszych badań.

Jeśli chodzi o markę, to obawiam się, że tutaj teorią daleko nie zajedziesz, będą Ci potrzebne ankiety i empiryczne zagadnienia. O metodologię możesz spytać np. Dagmarę Dłużniewską (udziela się aktywnie na forum GL, nie będziesz miała problemów ze znalezieniem jej), zajmuje się tym na co dzień.

Powodzenia z pracą mgr ;)
Aleksandra Czarnowska

Aleksandra Czarnowska Senior Brand Manager
Żywiec Zdrój

Temat: Jak przeprowadzić analizę konkurencyjności marki...

Dziękuję za rady:) ale jak to bywa z pracami mgr, ich tematy czasem się zmieniają niezależnie od nas. Siły zewnętrzne rzuciły mnie na kolana przed tematem CRM...Mam nadzieję, że będzie to ciekawe doswiadczenie lecz szybko powrócę do zagadnień związanych z marką:)



Wyślij zaproszenie do