- 1
- 2
konto usunięte
Temat: Dlaczego marka budzi emocje? Które polskie marki budzą...
Uważam, że żadna polska marka nie wpływa w pełni świadomie na emocje.99% marek polskich w swoich przekazach reklamowych, brandingowych, wizerunkowych nie wykorzystuje wielu cennych narzędzi jakie daje nasz organizm- nie wykorzystując zmysłów....a to poprzez nie budzi się emocje...
weźmy takiego Wedla...cóż nas ma zachęcić do zakupu czekolady...jedynie atrakcyjna reklama i stylowe opakowanie?
Albo szampon do włosów...badania wykazują, że zdecydowana większość ludzi kupuje szampon kierując się kryterium zapachu...
lub charakterystyczne dźwięki dla Intela, Coca Coli...dlaczego nie możemy usłyszeć już z daleka w markecie charakterystycznego dźwięku reklamy coca coli...która już z daleka wyzwalała by nasze emocje...
na jednej z sieci stacji w USA połączenie reklamy wizualnej z muzyką i zapachem dało przyrost sprzedaży kawy o ponad 300%...
zresztą dawno temu specjaliści od marketingu w EXON Mobil przekonywali..." no coffe smell no coffe sell"...to dlaczego dzisiejsi producenci kawy próbują na nas wpłynąć kuszącym aromatem kawy.... z telewizora....
generalnie ujmując temat..jeden wymiar marki...wizualny to za mało aby pobudzićnasze emocje..
Ewa
Wojciechowska
Właściciel Spiskowcy
Rozkoszy
Temat: Dlaczego marka budzi emocje? Które polskie marki budzą...
Masz trochę racji... ale tylko trochę :)1) Z tym że żadna polska marka nie wpływa świadomie na emocje się nie zgodzę, bo wiele z nich czyni mocne starania w tym kierunku - wszelkie piwa są najlepszym przykładem (szczególnie w trakcie jakichś sportowych wydarzeń - sponsoringi a jak nie sponsoringi to chociaż dodać trąbki kibica do czteropaków, żeby tylko skojarzyć się ze sportem który budzi b. silne emocje).
2)Wedel (już nie polski)o którym mówisz że jedynie reklama i opakowanie - nawet tym można pograć na emocjach: wykorzystywał w reklamach uczucie błogości, radości, przyjemności, lekkości (piórka i chmurki) a to jest wywoływanie emocji...
3)Zgadzam się, że budując skojarzenia z marką dobrze wykorzystywać jest więcej niż jeden zmysł (a czasem wręcz należy), ale po to się to robi by zbudować serię skojarzeń i się wyróżnić od innych a z emocjami bezpośrednio to nie zawsze idzie w parze np .papier toaletowy po to ma tłoczone owieczki albo kolorowe truskawki(wzrok) plus jest super miękki (dotyk) plus ma zapach lawendy (powonienie), żeby mieć nad konkurentami jakąś przewagę i zbudować serię skojarzeń a emocje tutaj odgrywają rolę drugorzędną.Ewa Wojciechowska edytował(a) ten post dnia 29.10.09 o godzinie 20:21
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Wiadomości literackie » J.K. Rowling zastanawia się nad kolejną częścią przygód... -
-
Druk » ‹ ogłoszenia › Oferty — sprzęt używany -
-
LUKSUS LUXUS » Lancôme Absolue L’Extrait -
-
Karierait praca w branży IT » Zlecenie dla specjalistów ds. dokumentacji technicznej /... -
-
TOP FRYZJERZY » We are seeking a professional hairstylist to our L’Oreal... -
-
Barcelona » Sant Sadurní d’Anoia -
-
Gospodarka przestrzenna » Planuj z GIS’em będzie szybciej – jak skutecznie... -
-
Szkolenia w całej Polsce » SZKOLENIE pt.: Profilaktyka oraz Terapia... -
-
Druk » ‹ informacje › Literatura (książki) -
-
Druk » ‹ informacje › Pomocnik -
Następna dyskusja: