Temat: BrandZ - najcenniejsze marki świata
Co ranking to kolejne przetasowanie. Ah, te drobne różnice w wartości, wynoszące jakieś kilkanaście-kilkadziesiąt milionów dolarów. Wyżej zresztą niż TESCO jest WalMart. Pojawia się też trochę azjatyckich marek. Tylko cóż z tego? "Marka jest warta tyle, ile ktoś chce za nią zapłacić" jak to pisał Olins (i nie tylko zresztą on).
Przyjrzeć można się też innym rankingom:
Interbrandu (html) lub
Brand Finance (pdf). Ten drugi jest o tyle zabawny, że autorzy szarpnęli się na wycenę wartości całego przedsiębiorstwa i porównali ją do wartości samej marki. Z tego mamy zaledwie 15% w przypadku WalMartu, niezbyt dziwne 30% w Google i zupełnie oczywiste 70% u Nike.
Don't Waste Time with Brand Valuation - gdyby ktoś rzeczywiście chciał szacować wartość swojej marki. ;)
Mateusz Kocz edytował(a) ten post dnia 05.05.09 o godzinie 14:46