Robert Gralak

Robert Gralak Brand Manager

Temat: BrandZ - najcenniejsze marki świata

Jak co roku ranking daje nam okazję do dyskusji. Znajdziemy tam wiele ciekawostek np. wysoka pozycja TESCO w porównaniu z np. Siemensem, że nie wspomnę o IKEA (95 msc.) Warto zajrzeć do metodologii badań i komentarzy. A na koniec oszacować wartość swojej marki:)

więcej info na:

http://www.brandz.com/
Mateusz Kocz

Mateusz Kocz JavaScript
Programmer &
Front-end Developer

Temat: BrandZ - najcenniejsze marki świata

Co ranking to kolejne przetasowanie. Ah, te drobne różnice w wartości, wynoszące jakieś kilkanaście-kilkadziesiąt milionów dolarów. Wyżej zresztą niż TESCO jest WalMart. Pojawia się też trochę azjatyckich marek. Tylko cóż z tego? "Marka jest warta tyle, ile ktoś chce za nią zapłacić" jak to pisał Olins (i nie tylko zresztą on).

Przyjrzeć można się też innym rankingom: Interbrandu (html) lub Brand Finance (pdf). Ten drugi jest o tyle zabawny, że autorzy szarpnęli się na wycenę wartości całego przedsiębiorstwa i porównali ją do wartości samej marki. Z tego mamy zaledwie 15% w przypadku WalMartu, niezbyt dziwne 30% w Google i zupełnie oczywiste 70% u Nike.


Don't Waste Time with Brand Valuation
- gdyby ktoś rzeczywiście chciał szacować wartość swojej marki. ;)Mateusz Kocz edytował(a) ten post dnia 05.05.09 o godzinie 14:46



Wyślij zaproszenie do