Dorota
Zdrojewska
specjalista ds.
public relations,
Academy of Service
Exce...
Temat: Jak odróżnić lojalność od nawyku?
Jak odróżnić lojalność od nawyku?John O'Shauhnessy przez lojalność rozumie wierne przywiązanie do marki na dobre i na złe. Lojalność jest oparta na osobistej więzi nabywcy z marką, wiąże się ona z lubieniem marki i jej preferowaniem a także deklaracja jej kupowania w przyszłości.
Natomiast nawyk oznacza ponawianie zakupów tej samej marki, będące wynikiem przekonania klienta, iż te same motywy, które spowodowały pierwotny wybór danej marki determinują również obecne decyzje.
Konsument nie jest przywiązany do danej marki, jest nawet podatny na zmianę marki pod wpływem korzystnych ofert promocyjnych.
Do ilu firm/ marek jesteśmy tak przywiązani, aby być z nimi na dobre i na złe?
Do jednej, dwóch, często do żadnej…
Od lat kupuję ubrania Benettona, ale coraz bardziej szokujące reklamy tej firmy nie przekonują mnie do tego stopnia, że przestałam robić tam zakupy. Zawsze uważałam się za lojalnego Klienta tej marki, być może jednak nie byłam lojalna?
Czy lojalnego Klienta można stracić?
I jak o niego dbać, aby go nie stracić?Dorota Zdrojewska edytował(a) ten post dnia 18.03.09 o godzinie 13:00