Temat: Idealny profil do obsługi klienta
Witam Wszystkich,
Muszę przyznać, że wszystko o czym piszecie jest ogromnie ważne w obsłudze naszych gości, klientów, kontrahentów, partnerów, pracowników itd. Empatia, asertywność, odpowiedzialność, cierpliwość, wszystkie te cechy są niezmiernie ważne, moim zdaniem są one składnikami pewnej najważnieszej cechy jaką może posiadać tylko człowiek, a jest nią szacunek i miłość do drugiego człowieka.
Dlatego dla mnie najważniejsze cechy, które powinien posiadać człowiek potrafiący obsłużyć drugiego człowieka,to:
1. Szacunek i miłość do wszystkiego co żyje
2. Wysoka kultura osobista
3. Wiedza
Uzasadnienie wyboru, tychże właśnie cech:
1. Człowiek, który szanuje i kocha wszystko co żyje,jest szczęśliwy, kiedy może pomóc drugiemu człowiekowi, lub innemu żyjącemu stworzeniu, a nieszczęśliwy kiedy dzieje się krzywda. Takiemu człowiekowi sprawia przyjemność i satysfakcję uszczęśliwianie innych, chociażby przez obsługę. Człowiek ten nosi w sobie wiele cech m.in. empati, odpowiedzialności, cierpliwosi, ale również asertywności, bo dzięki swojej wiedzy, wie co i kiedy wybrać , jak zadecydować, zawsze mając na uwadze dobro drugiego człowieka. Może moje słowa brzmią trochę ideologiczno-religijnie, ale zapewniam Was, że nie mówię o religi, tylko o Service Excellence :)
2. Wysoka kultura osobista pozwala wejść z każdym człowiekiem na odpowiedni poziom, "fale" obsługi,tak by nawet średnio wykształcony pracownik O.K. (Obsługi Klienta), potrafił tak odnaleźć się w różnych sytuacjach, aby Gość, Klient poczuł, że w tej właśnie chwili obsługi, jest najważniejszą osobą na świecie :)
3. Wiedza- musimy mięć podstawową wiedzę, by móc sprzedać swój produkt, ale co się dzieje, kiedy wiemy coś więcej i podzielimy się wiedzą o czymś z naszym Klinetem, to sukces gwarantowany ;
Są to cechy sprawdzone w praktyce, także bardzo bardzo, bardzo polecam, dziekuję za przeczytanie i pozdrawiam.... :) :) :)
Edyta Dawiskiba edytował(a) ten post dnia 13.07.09 o godzinie 08:49