Katarzyna W.

Katarzyna W. specjalista

Temat: wpływ sezonu ogórkowego na aktywność istoty szarej_prośba...

Witam serdecznie,
potrzebuję wsparcia grupy.

Piszę tekst dotyczacy perswazji w telewizyjnych komunikatach reklamowych operatorów telefonii komórkowej.
Zasób literatury i artykułów dot. reklamy i perswazji jest oczywiście obszerny, ale nie chcę być zbyt wtórna ani powtarzać sloganów.

Czy macie pomysł jak uatrakcyjnić materiał, na jakim watku się skupić?

Z góry dziękuję za podpowiedź
Kinga C.

Kinga C. COPYWRITER-
FREELANCER

Temat: wpływ sezonu ogórkowego na aktywność istoty szarej_prośba...

Przede wszystkim- jaki typ tekstu. Magisterkę? Artykuł? Tekst promocyjny? esej?
Po drugie- komunikatów w telewizji Polskiej i polskojęzycznych?
Katarzyna W.

Katarzyna W. specjalista

Temat: wpływ sezonu ogórkowego na aktywność istoty szarej_prośba...

artykuł, styl bardziej naukowy niz improwizacyjny, przykłady reklam w telewizji polskiej
Katarzyna W.

Katarzyna W. specjalista

Temat: wpływ sezonu ogórkowego na aktywność istoty szarej_prośba...

Moze zwróciliscie uwagę na jakieś ciekawe trendy, odwołania do specyficznych wartości itp.? Coś was rozśmieszyło, poruszyło, zaintrygowało?
Szukam inspiracji i świezego spojrzenia.
Kinga C.

Kinga C. COPYWRITER-
FREELANCER

Temat: wpływ sezonu ogórkowego na aktywność istoty szarej_prośba...

pisałam magisterkę na temat technik perswazji i propagandy w telewizji polskiej.
Sugerowałabym podejście do tematu od strony porównawczej i oceniającej.
Czyli:
1.Wybrać kilka reklam z zakresu, które mają zupełnie inny styl (mumio Plusa, starzy sami swoi z Wiśniewskim, Tak tak z Wojewódzkim i Figurskim + orange jakiś- najlepiej też z celebrity, będzie do kompletu, po prostu chwilowo nie mogę sobie przypomnieć żadnego konkretnego spotu)
2. zbadać je w świetle technik perswazyjnych, których używają
3. klamra- czyli celebity, też jest techniką perswazyjną. Używa sie w ten sposób "efektu aureoli" najczęściej, lub autorytetu, lub tez, w przypadku samych swoich, człowieka "takiego jak my"
4. ocenić trafność dobranych metod do targetu
5. ocenic trafność dobranych metod do funkcji promocyjnej (np. Mumio to kampania wizerunkowa, tam sie nie zauważa szczegółów reklamowanych promocji), czyli, poniekąd czy udało sie osiągnąć cel.
To tak zgodnie z metodologia naukową.
A czym ubarwić?
Proponuję cytatami zaczerpniętymi z książki Adriana Tomaszewskiego (Reklamowa gra w słowa), felietonów Macieja Ślużyńskiego )Język reklam. felietony i sprycie i głupocie twórców i odbiorców reklam) oraz, opcjonalnie, Sullivana.
Mogą służyć jako tytuły lub tezy do udowodnienia lub polemiki.
Pozdrawiam
Kinga C.

Kinga C. COPYWRITER-
FREELANCER

Temat: wpływ sezonu ogórkowego na aktywność istoty szarej_prośba...

Myślę, że warto zanalizować to, jak reklamodawcy posługują się znanymi twarzami, jak dobierają je do wizerunku własnych sieci.
Katarzyna W.

Katarzyna W. specjalista

Temat: wpływ sezonu ogórkowego na aktywność istoty szarej_prośba...

:)
Michał Sławski

Michał Sławski niedoszły,
niespełniony nigdzie
nie zatrudniony ;)

Temat: wpływ sezonu ogórkowego na aktywność istoty szarej_prośba...

Ja bym radził sięgnąć trochę do współczesnej Psychiatri i zobaczyć jakie procesy występują na przykład przy zaburzeniach schizotypicznych i zobaczyć, że podobne mechanizmy funkcjonują u ludzi zdrowych tylko w mniejszym znacznie stopniu, na przykład "myślenie magiczne", może trochę też "urojenia" chyba tak bo w sumie zależy Ci na perswazji, czyli na wpłynięciu na system przekonań człowieka tak, aby wyznawał takie przekonanie (czy przekonania) jakie Ty chcesz i pewnie chcesz to osiągnąć metodami niekoniecznie "racjonalnymi", natomiast trwałość tych przekonań też jest pewnie dla Ciebie ważna. A "urojenia" mają swoją "logikę" z jednej strony, a z drugiej są prawie zupełnie odporne na inną racjonalniejszą argumentację przeciwną. To tyle, a i zapraszam na bitwę:
http://www.goldenline.pl/forum/kreatywna-reklama/480462

Następna dyskusja:

Prośba o pomoc!!!




Wyślij zaproszenie do