konto usunięte
Temat: Freelancer w reklamie?!
oczywiście - często spotyka się freelancerów grafików, copywriterów, strategów czy mediaplanerów.Rzadko korzysta się z ich usług przy powaznych kampaniach gdzie istnieje presja czasu lub potrzebna jest praca zespołowa ale do mniejszych akcji czy pojedyńczych zleceń spoko...
z umowami bywa różnie i każdy ma na to jakiś sposób. Ci co maja już marke na rynku - obwarowują się umowami, ci co jej nie mają poluja na zlecenia dajac luźne warunki...
Temat: Freelancer w reklamie?!
Chodzi mi o sytuację, gdzie nie mam wykształcenia marketingowego, ale mam dużą wyobraźnię i fajne pomysły na reklamy. Ze znalezieniem pracy w agencji reklamowej może być na początku problem, ale gdyby ktoś zainteresował się kilkoma pomysłami to mogło by pójść o wiele łatwiej. Tylko, no właśnie jak zacząć i co z umowami, żeby ktoś nie przywłaszczył sobie fajnego pomysłu. Może ktoś ma jakiś pomysł? Czy istnieje coś takiego jak Targi Pomysłów, coś podobnego istnieje chyba w świecie mody.konto usunięte
Temat: Freelancer w reklamie?!
Masz pomysły na reklamy :)Wiesz - reklam nie robi się bo sie ma pomysł - to potężna machina marketingowa, której reklama jest częścią i w pewnym sensie komunikacją wizualną tej machiny. Tworzy się ją na podstawie masy współczynników. Dopiero wtedy - wiedząc co się chce - Tworzy sie pomysł.
Oczywiście możesz opisać swoje pomysły na akcje ale muszą być to kompletne rozwiazania - w miarę elastyczne aby można je dostosowywac do marek jakie agencja obsługuje. Możesz taki pomysł sobie opatentować, zastrzec itp i pokazać agencji.
Temat: Freelancer w reklamie?!
Wcale nie napisałam, ze nie biorę tego pod uwagę. Chociaż nie mam wykształcenia marketingowego wiem, ze reklama musi trafić do określonej grupy odbiorców (wiek, wykształcenie, płeć, klasa społeczna, zainteresowania itd), musi oddziaływać na mechanizmy które skłaniają potencjalnego klienta do zakupu (wzbudzenie zaufania, dostarczanie konkretnych informacji, wpływanie na emocje itd) lub też maja na celu umocnienie, utrzymanie pozytywnej postawy w stosunku do produktu. Oczywiście to nie wszystko co można na ten temat powiedzieć :-))Czy osoba bez wykształcenia marketingowego, psychologicznego, socjologicznego ma szansę dostać pracę w agencji reklamowej (zakładając ze ma dobre pomysły)?
konto usunięte
Temat: Freelancer w reklamie?!
musi oddziaływać na mechanizmy które skłaniają potencjalnego klienta do zakupu
sam komunikat ma za zadanie poinformować o produkcie/usłudze i pomóc we wzbudzeniu potrzeby bądź poinformowaniu o takiej potrzebie. Ma dać czas i w tym czasie "zasiać".
mechanizmy, które skłaniają do zakupu to masa innych elementów, niekoniecznie związanych z reklamą a nawet wogóle od niej odrębnych.
Czy osoba bez wykształcenia marketingowego, psychologicznego, socjologicznego ma szansę dostać pracę w agencji reklamowej (zakładając ze ma dobre pomysły)?
Tak, przy założeniu, że ktoś da Ci szansę.
jest madre powiedzenie - Nikt nie ma patentu na pomysł ;)Adam HEADPOINT Gronowski edytował(a) ten post dnia 30.10.07 o godzinie 16:01
Magdalena K. Perspektywy
Temat: Freelancer w reklamie?!
A ja powiem szczerze, że ciężko to widzę, niestety. Jeśli chcesz być osobą od pomysłów, to musisz wiedzieć, że działy zajmujące się stricte budowaniem pomysłów i strategią istnieją tylko w naprawdę dużych agencjach reklamowych i do takiego działu w dużej markowej agencji dostać się jest po prostu ciężko.Jesteś pomysłowa? To udowodnij, że masz pomysł, jak się do takiego działu dostać!
Wykształcenie ma znaczenie, ale nie pierwszorzędne. Tu pierwszorzędne znaczenie ma doświadczenie. Zapytasz pewnie, jak masz je zdobyć :) Pracując na innych prostych, nudnych, ciekawych stanowiskach w agencjach reklamowych, czy odpowiednich działach "normalnych" firm (serio, praca w reklamie nie jest normalna...).
Osobiście znam też bardzo wiele przypadków ludzi niesamowicie pomysłowych - ich pomysły są niesamowicie banalne i nieprzydatne! Wydają im się super, bo nie znają rynku, nie znają praw reklamy, marketingu, psychologii, socjologii. Nie mówię, że do nich należysz, ale przemyśl to. Masz wdrożenia pomysłów? Jeśli tak, to masz już jakieś doświadczenie i jak się wykażesz, to pracę dostaniesz - w Poznaniu jest MNÓSTWO agencji - dużych i markowych, małych ale fajnych, po prostu PEŁNO i któraś na pewno Cię przyjmie. Nie masz wdrożeń? To nie masz zielonego pojęcia o tym, czy masz sensowne pomysły, czy tylko tak Ci się wydaje.
Nie piszę tego złośliwie, piszę bo znam realia.
Jest natomiast taki pewniak na rynku reklamy - zostać account managerem: zdobywasz klienta, masz go pod opieką, tworzysz dla niego koncepcje (wraz z odpowiednimi działami i ludźmi), konsultujesz z nim, dbasz o przebieg jego kampanii, realizację druku, gadżety i tak dalej i tak dalej. Ludzi do pracy w tej dziedzinie brakuje - a ona otwiera drogę do działu koncepcyjnego, bo poznajesz zasady pracy, kwestie techniczne, rynek, ceny i tak dalej i tak dalej...
Temat: Freelancer w reklamie?!
Dziękuję Ci Królewno Zarządzająca za wyczerpującą odpowiedź :-)). Zobaczymy jak będzie... a będzie dobrze :-). Pozdrawiam.
Wiktor
Czeszejko-Sochac
ki
Prezes Zarządu,
NETALL sp. z o.o.
(właściciel
Talent.pl)
Temat: Freelancer w reklamie?!
Witam Was!!Szukam freelancera z reklamy, który mógłby odpłatnie wesprzeć mój portal (kwestie sprzeaży miejsc reklamowych, itd.).
Mój email; wiktor@czeszejko.pl
Podobne tematy
-
Kreatywna reklama » Praca w reklamie ?? -
-
Kreatywna reklama » Blog o reklamie - do oceny -
-
Kreatywna reklama » gwiazdy w reklamie -
-
Kreatywna reklama » Nowoczesna komunikacja marketingowa i jej narzędzia w... -
-
Kreatywna reklama » Wizerunek dziecka w reklamie prasowej -
-
Kreatywna reklama » taniec w reklamie -
-
Kreatywna reklama » Biznesowy angielski w Marketingu i reklamie. -
-
Kreatywna reklama » NAMING - poszukiwany FREELANCER -
-
Kreatywna reklama » Piątek, 1 Czerwca WWA "Spotkanie o reklamie" dla studentów. -
-
Kreatywna reklama » Szukam pracy w reklamie. -
Następna dyskusja: