Tomasz
K.
Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing
- 1
- 2
konto usunięte
Temat: Czy media społecznościowe zdmuchną biuletyny?
Dyskutujemy i wymieniamy się poglądami więc mam nadzieję, że nikt się nie obraża.Jako konsultant zawsze dokładnie analizuję informacje z innych źródeł i szanuję inne opinie. Mam nawet taką prostą technikę: m.in. przyjmuje, że druga strona ma racje i szukam do tego uzasadnień (taka moja własna zmodyfikowana wersja metody sześciu kapeluszy :-) )
Pani Aleksandra uzasadnia pewne wypowiedzi używając haseł organizacja, społeczeństwo ... proponuję nie rozszerzać obszaru rozważań bo wtedy bardzo ciężko dojść do porozumienia - rozmawiamy o firmach i tyle, trzymajmy się tego.
Spojrzenie na ludzi i zarządzanie jak z innej epoki :-) ... większość starych zasad i metod w zarządzaniu funkcjonuje i ma się świetnie, rozwiązania z minionych epok są bardzo skuteczne i używane z sukcesami do dziś
Moje obserwacje z różnych firm są takie, iż mimo szczytnych haseł zdecydowanie stawiają one na jednokierunkową komunikację z pracownikami. (firmy o których wspominam to często liderzy rynkowi, zachodnie szanowane koncerny itp. - nie firmy garażowe)
Porównując biuletyn i media społecznościowe myślę, że warto jeszcze zaznaczyć bardzo mocną stronę biuletynu - czas !
Konkretnie czas w którym można go stworzyć, wdrożyć i uruchomić jako narzędzie komunikacji w firmie.
Aleksandra
B.
Interested in
science and
technology
Temat: Czy media społecznościowe zdmuchną biuletyny?
Także mam nadzieję, że nikt się nie obraża Panie Andrzeju, a dyskusja przebiega interesująco :)Aczkolwiek, mam wrażenie, upierają się Panowie przy stanie obecnym komunikacji i krótkim horyzoncie czasowym, gdzie jak napisałam biuletyny, w szczególności drukowane, są obecnie uzasadnionym rozwiązaniem dla grup osób nieposiadających dostępu do sieci oraz starszych generacji. Podczas gdy z mojego punktu widzenia osoby koordynującej kampanie komunikacyjne rozwija się to w szybkim tempie w kierunku nowoczesnych technologii. Nieroztropnym jest upieranie się przy starym porządku, gdy konkurencja idzie naprzód, a realia biznesowe zmieniają się w widoczny sposób.
Bezsprzecznym jest fakt, że zmiany w komunikacji następują i wypowiadam się z perspektywy osoby koordynującej kampanie komunikacyjne oraz dzielenia się wiedzą w organizacji. Inną perspektywę jak sądzę ma osoba, dla której biuletyn jest jednym z wachlarza narzędzi, a z innej perspektywy wypowiada się osoba, dla której osią biznesu jest właśnie biuletyn.
Nie chcę też tutaj dyskredytować biuletynów, sama od kilku lat je tworzyłam :)
Z punktu widzenia prawa Panie Andrzeju, firma definiowana jest w nieco inny sposób – w organizacjach, w których pracowałam posługiwano się raczej nazewnictwem „organizacja” właśnie, a były to korporacje międzynarodowe. Choć sama nazwa organizacja jest oczywiście szersza, jednak jak sądzę komunikacja stosuje się równie dobrze do różnego typu organizacji.
Firmy czy też organizacje funkcjonują w szerszym kontekście społecznym i rynkowym, więc nie wydaje mi się Panie Andrzeju dobrym pomysłem wyodrębnianie ich z kontekstu. Takie oderwanie od kontekstu charakterystyczne było dla byłego ustroju polityczno-gospodarczego.
Znaczenie czasu wdrożenia narzędzia komunikacji w perspektywie potencjału, jaki za sobą niesie, jest w perspektywie strategicznej konieczną inwestycją. Na tej zasadzie szybciej by nam było zbudować rower, niż samochód, ale już jeździć szybciej i dalej – niekoniecznie :) Pozdrawiam
Tomasz
K.
Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing
Temat: Czy media społecznościowe zdmuchną biuletyny?
Ciekawy jestem spostrzeżeń innych, mam wrażenie, że swoje poglądy już znamy i nie ma sensu ich powtarzać.Zapraszamy do dyskusji!
konto usunięte
Temat: Czy media społecznościowe zdmuchną biuletyny?
Racja, poglądy znamy i chyba nie udało nam się ich na razie zmienić :-) ... ale zawsze warto pogimnastykowaliśmy mózg ;-)świat jest wielki, a niezależnie co robimy każdy jest "skażony" rzeczywistością, w której funkcjonował i/lub funkcjonuje więc sytuacja w której "mylimy się i mamy racje równocześnie" jest jak najbardziej możliwa.
Też jestem ciekawy innych opinii.
pozdrawiam
Tomasz K.:
Ciekawy jestem spostrzeżeń innych, mam wrażenie, że swoje poglądy już znamy i nie ma sensu ich powtarzać.
Zapraszamy do dyskusji!
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Komunikacja wewnętrzna » PR czy komunikacja? -
-
Komunikacja wewnętrzna » Blog pracownikow - czy to dobry pomysl na komunikacje... -
-
Komunikacja wewnętrzna » Biuletyny niezastąpione -
-
Komunikacja wewnętrzna » Yammer vs. Jive - platformy społecznościowe dla pracowników -
-
Komunikacja wewnętrzna » Intranet 2.0 (i nowe rozwiązania społecznościowe). Jak je... -
-
Komunikacja wewnętrzna » Raport Gartner (mikroblogi, serwisy społecznościowe i... -
-
Komunikacja wewnętrzna » czy znacie jakieś szkolenia? -
-
Komunikacja wewnętrzna » Wyjazdy integracyjne - organizować czy nie? -
-
Komunikacja wewnętrzna » E-firing, prosta metoda zwolnień czy narzędzie... -
-
Komunikacja wewnętrzna » Biuletyny wewnętrzne -
Następna dyskusja: