Grzegorz Góralczyk

Grzegorz Góralczyk Content is King but
Experience is God

Temat: Corporate TV - Digital Signage w służbie komunikacji...

Witajcie,

Czy korzystacie z systemów komunikacji multimedialnej opartej o nośniki LCD? Najczęściej spotykane warianty takich systemów to:
- informacja i treści wizerunkowe skierowane do pracowników i gości, pozwalające zwykle ograniczyć drukowanie ulotek i plakatów, często zintegrowane z Intranetem;
- wyświetlanie zajętości sal konferencyjnych, zwykle w powiązaniu z kalendarzem MS Exchange;
- informacja bieżąca na temat wydajności procesów produkcyjnych (najczęściej spotykane w zakładach produkcyjnych, gdzie system jest zintegrowany z bazami danych i odświeża dane co jakiś czas prezentując je w zwizualizowanej formie).

Kilka takich systemów miałem okazję wdrażać, dla Oriflame, Imperial Tobacco, Dalkia, Altadis Polska i kilku mniejszych firm m.in. w oparciu o to rozwiązanie: http://issuu.com/sqmds/docs/gf_folder_corporate

Jestem ciekaw czy na tym forum są użytkownicy podobnych systemów lub osoby potencjalnie zainteresowane takim wdrożeniem w swojej firmie. Chętnie wymienię doświadczenia:)
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Corporate TV - Digital Signage w służbie komunikacji...

W komunikacji wewnętrznej TV mogłaby mieć charakter bardzo pobieżnych newsów, zwłaszcza, jak mówimy o ekranach, a nie materiałach wykorzystywanych przy biurku. A jednak komunikacja wewnętrzna w dużej mierze oparta jest na szczegółach. Nie tylko ważne jest, że coś robimy, ale jak to robimy, po co to robimy, jakimi sposobami, co to może zmienić itp. W takiej formie telewizyjnej byłoby to bardzo trudno do przekazania w sytuacji, kiedy nie mamy dobrze przeszkolonych ludzi komunikujących takie treści.
Grzegorz Góralczyk

Grzegorz Góralczyk Content is King but
Experience is God

Temat: Corporate TV - Digital Signage w służbie komunikacji...

Komunikacja wewnętrzna jest o tyle zróżnicowana, że mamy co najmniej kilka modeli wykorzystania nośników multimedialnych:

- komunikacja o charakterze wizerunkowym skierowana do pracowników w celach motywacyjnych i do gości, aby przedstawić przedsiębiorstwo w dobrym świetle. Tu nie jest potrzebna zbytnia szczegółowość:)

- komunikacja o charakterze informacyjnym i praktycznym, a więc zastępująca tradycyjne tablice ogłoszeń, tradycyjny sposób przedstawiania menu stołówki firmowej, ulotki, biuletyny wewnętrzne. Często zastosowanie Digital Signage eliminuje te tradycyjne formy lub je w sposób przemyślany uzupełnia, podnosząc efektywność np. komunikatami odnoszącymi się do innego medium. Np. wypuszczamy atrakcyjny, animowany komunikat o firmowym wydarzeniu, ale nie wchodząc za bardzo w szczegóły dodajemy "więcej informacji w jutrzejszym mailingu".

- praktycznym przykładem zastosowania systemów Digital Signage są tzw. door-sign, czyli małe ekrany/tablety przy salach konferencyjnych, które informują i zajętości sali i jednocześnie pozwalają na jej bookowanie przez panel dotykowy, MS Exchange, czy Google Calendar

- i wreszcie jest mnóstwo organizacji, gdzie pracownicy nie mają dostępu do innych elektronicznych form: mailing, intranet, CRM. To głównie pracownicy produkcyjni, fizyczni. O nich też trzeba zadbać, np. serwując bieżącą informacji na temat stanu produkcji. Jeśli plan jest wykonany, pracownik moze liczyć na premię, więc bieżąca informacja dostarcza mu bieżącej motywacji:)

Na przeszkolenie ludzi wystarczą 2 godziny. Jeśli dobrze rozumieją komunikację i mają jej strategię - będą wiedzieli co robić:)
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Corporate TV - Digital Signage w służbie komunikacji...

Tak, rzeczywiście, te funkcje pełni bardzo dobrze, ale wynika z tego, że to, co chcemy powiedzieć w bardziej złożony sposób wymaga już innych narzędzi. Dlatego bardzo ciekawą funkcją tych odbiorników jest zajawienie tematu i zachęcenie do kontynuacji komunikacji za pośrednictwem innych narzędzi.

W przypadku pracowników produkcji nadal fundamentem jest papier. Nawet, jeżeli na ekranie zajawimy informację, dalsze informacje najczęściej przelewa się na papier. Warto też wziąć pod uwagę, że komunikacja wewnętrzna do pracowników obejmuje również ich rodziny, a tu już tylko papier działa. Rodzina pracownika stanowi najczęściej niejawną grupę docelową pracodawcy. Tylko papierowy magazyn custom publishing jest w stanie realizować skutecznie cele komunikacyjne adresowane do otoczenia, w którym jest pracownik po godzinach.

Natomiast na pewno jeżeli komunikujemy krótko i pobieżne - forma flesza świetnie się sprawdzi, by pracownicy wiedzieli o najważniejszych wydarzeniach.
Grzegorz Góralczyk

Grzegorz Góralczyk Content is King but
Experience is God

Temat: Corporate TV - Digital Signage w służbie komunikacji...

Tomaszu, zwracasz uwagę na często pomijaną i ważną grupą docelową, wydaje mi się, że przeceniasz jednak rolę papieru. Oprócz narzędzi komunikacji, są też oczywiście narzędzia organizacji pracy, np. systemy CRM czy modna ostatnio Asana. Te narzędzia zdecydowanie wypierają papierowe notatki, a nawet komunikację mailową.

Masz zapewnie dobrze zbadaną efektywność form papierowych, jednak zachęcam do przyjrzenia się możliwości wykorzystania produkowanych treści również w mediach elektronicznych. Dla przykładu wspomniana rodzina pracownika coraz więcej czasu będzie spędzać na konsumpcji mediów społecznościowych czy wręcz zaangażowaniu za pośrednictwem mediów społecznościowych. Gazetka, nawet jeśli wciąż modna będzie przechodziła coraz krótszą drogę od drzwi do śmietnika:)

Podobnie w samych zakładach pracy. Ulotki, gazetki lądują w koszu a Twoi klienci to widzą. Co najmniej kilku z nich wdrożyło już systemy Digital Signage, kolejnych kilkunastu jest tym zainteresowanych, a jeden z nich to mój kluczowy Klient!

Być może z punktu widzenia Twojego biznesu warto rozszerzyć ofertę o produkcję treści multimedialnych właśnie dla nowych kanałów, w tym Digital Signage. Taka oferta pozwoli być o krok do przodu w stosunku do konkurencji. Chętnie nawiążę w tym zakresie współpracę jako dostawca technologii i częściowo know-how.
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Corporate TV - Digital Signage w służbie komunikacji...

Cieszę się, że zgadzamy się, że rodziny stanowią ważną grupę docelową. Rzeczywiście też przyznaję, że media elektroniczne, w tym społecznościowe, zajmują nam coraz więcej czasu, kosztem papieru, jednak właśnie dlatego rola papieru wzrasta jako nośnika coraz bardziej ekskluzywnego w swojej formie, a także skuteczniejszego poprzez swoje naturalne właściwości oraz wyjątkowość podania treści.

Media elektroniczne, w tym Corporate TV mogą pełnić rolę w komunikacji wewnętrznej oraz nakłaniać do działania, media elektroniczne również, ale dobrze zrobiona gazeta jest dużo atrakcyjniejsza niż media społecznościowe, nie mówiąc już o skuteczności. Jeżeli coś wędruje w koszu, to znaczy, ze nie jest atrakcyjnie zrobione, i tutaj dotyczy to zarówno papieru, jak i newsletterów, czy innej formy komunikacji elektronicznej. Wyrzucenie do kosza jest oceną zawartości, a nie odrzucenie papieru jako takiego. Dlatego coraz większa role odgrywa grafika, umiejętność podania treści, czyli jeżeli decydujemy się na papier, musimy być bardziej profesjonalni w tym, co robimy.

W tym kontekście rozszerzenie oferty papierowej o media elektroniczne lub w niektórych przypadkach zastąpienie formy papierowej przez media elektroniczne rozpoczęło się kilka lat temu, w czym aktywnie uczestniczymy. Niewątpliwie widzę też potencjał w połączeniu naszej oferty i Twojej propozycji w niektórych przypadkach.

Następna dyskusja:

Rola i zadania komunikacji ...




Wyślij zaproszenie do