konto usunięte

Temat: Audyt komunikacyjny

Witajcie,
chciałabym przeprowadzić mini audyt komunikacyjny w firmie do swojej pracy na amerykańskiej uczelni,

chciałam Was poprosić o pomoc w tworzeniu wszelkiego rodzaju ankiet komunikacyjnych, gdzie ew. mogę znaleźć pomoc,
być może dysponujecie takimi ankietami, które mogłabym wykorzystać,

oczywiście chciałabym uniknąć pomocy profesjonalnych firm(niestety tam za wszystko trzeba zapłaćić

z góry bardzo dziękuję za pomoc!!!

konto usunięte

Temat: Audyt komunikacyjny

witaj

poniżej link gdzie moze kilka słów o audycie poczytać

http://www.intranety.pl/index.php?dalej=article&articl...

jeśli o nakiety to keidyś sam szukałem i ciezko znależć w necie gotowce; a z drugiej strony każda ankieta powinna być konstruowana idywidualnie w zależnosci od firmy, czy jak w Twoim przypadku chodzi o uczelnię - ważne jest też oczywiście to co chcesz się dowiedzieć
andy

konto usunięte

Temat: Audyt komunikacyjny

Dzięki!
no własnie strasznie cięzko,
ale nie wiem jakiego rodzaju pytania zadawać,
o co pytać?

nie chodzi o uczelnię, robię tylko amerykańskiego mastera, a Capstona opracowuję na normalnej firmie z branży alkoholowej,
jesli masz jakies jeszcze sugestię będę na prawdę wdzięczna,
pozdrowienia!
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Audyt komunikacyjny

Cześć Magda :)

A co chcesz zbadać?

konto usunięte

Temat: Audyt komunikacyjny

jakie problemy komunikacyjne są w firmie,
prezes twierdzi,że są,ale muszę przeprowadzić audyt,żeby sprawdzić na jakiej płaszczyźnie występują i między jakimi jednostkami firmy
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Audyt komunikacyjny

Więc zapytaj o takie rzeczy, jak główne źródło informacji (szef, kolega, narzędzia) faktyczne i pożądane, o treści również pożądane i faktyczne, o język, dostęp do informacji.
:)
Marta Sikora

Marta Sikora MarteKing ;)

Temat: Audyt komunikacyjny

dużo wynika również z pytań i wątpliwości jakie maja pracownicy... od razu widać na jakich polach komunikacja szwankuje...

konto usunięte

Temat: Audyt komunikacyjny

Ło Cię pieronie :) Audyt komunikacyjny jest chyba najlepszy, grupy fokusowe też są ok - ankiety są bardziej miarodajne, ale mniej rzeczy wyłapiesz. Ja bym uciekał od ankiet w przypadku małej firmy, szukaj odpowiedzi na pytania takie jak kontakty z szefem, kontakty z kierownikiem, kontakty z kolegami z pracy, kto jest źródłem informacji, czy łatwo dowiedzieć się czegoś o firmie, jak przekazywane są polecenia, czy każdy wie, jak się ma z kim skontaktować, jak uzyskuje się informacje, dlaczego tak, a nie inaczej, a także czy ktoś ma pomysł na inny sposób komunikacji, jak ludzie chceliby być informowani itp. Wyodrębnij sobie kategorie pytań, stwórz pytania i pytaj :) Najlepiej zrobić to 1 na 1, jeśli firma jest mała. Jeśli większa - zrób grupy fokusowe, (są rózne teorie, mówi się, żetaka grupa powinna skłądać się z 7-12 pracowniów, myślę, że 9 to całkiem optymalna ilość - jest to liczba nieparzysta, a takie lubię przy podejmowaniu decyzji :)

Temat: Audyt komunikacyjny

Jestem za 1 na 1 niezależnie od wielkości firmy (oczywiście trzeba wtedy więczej czasu poświęcić, etc.. ) a dopiero na podstawie problemów zidentywfikowanych w rozmowach buduj ankietę, żeby te obszary pogłębic i zebrać dane statystyczne. + oczywiście pytania techniczne :)

konto usunięte

Temat: Audyt komunikacyjny

...ale żeby ankietę? W małej firmie? :)

Temat: Audyt komunikacyjny

Mateusz Miernikowski:
...ale żeby ankietę? W małej firmie? :)
zalezy jak małej :)

konto usunięte

Temat: Audyt komunikacyjny

Monika Matak:
Mateusz Miernikowski:
...ale żeby ankietę? W małej firmie? :)
zalezy jak małej :)

Takiej maciupińkiej?

Temat: Audyt komunikacyjny

jednoosobowej? :))

konto usunięte

Temat: Audyt komunikacyjny

Nawet pół! :) Zupełnie poważnie - mikrofirmy (do 10 osób) - chyba nie ma sensu angażować w ankiety..
Agnieszka Kwiatkowska (Cycak)

Agnieszka Kwiatkowska
(Cycak)
Specjalista ds. PR,
wykładowca PR
(specjalizacje:
Media R...

Temat: Audyt komunikacyjny

Mateusz Miernikowski:
Nawet pół! :) Zupełnie poważnie - mikrofirmy (do 10 osób) - chyba nie ma sensu angażować w ankiety..

http://audytkomunikacyjny.pl

konto usunięte

Temat: Audyt komunikacyjny

Przepraszam - to jakiś rebus?

konto usunięte

Temat: Audyt komunikacyjny

Witajcie,
chciałabym przeprowadzić mini audyt komunikacyjny w firmie do swojej pracy na amerykańskiej uczelni,

chciałam Was poprosić o pomoc w tworzeniu wszelkiego rodzaju ankiet komunikacyjnych, gdzie ew. mogę znaleźć pomoc,
być może dysponujecie takimi ankietami, które mogłabym wykorzystać,
oczywiście chciałabym uniknąć pomocy profesjonalnych firm(niestety tam za wszystko trzeba zapłaćić

Trochę ciężko wykorzystywać gotowce w przypadku prowadzenia audytów, czy diagnostyki procesów komunikacyjnych, bo jak zauważyli szanowni przedmówcy każda firma ma swoją specyfikę. Również nie można (tak mnie się wydaje) generalizować audytu do konkretnej metodologii badawczej, bo tu również istotny jest chociażby kontekst kulturowy i kultura organizacji. Dobre pytanie zadała Karolina, co chcesz zbadać? Jakie problemy komunikacyjne są w firmie jest pojęciem szerokim. Postaraj się o operacjonalizację tych problemów - tutaj też odwołuję się do wypowiedzi poprzedników.

Warto też pokusić się nie tyle o typowy audyt komunikacyjny, co o próbę zdiagnozowania jak firma postrzegana jest przez pracowników, jak oni oceniają jej działania, czy znają misję i strategię firmy. Wizerunek firmy jaki mają pracownicy jest nieocenionym narzędziem do wyciągania wniosków odnośnie komunikacji wewnętrznej i jej problemów.

Poza tym ciekawe, że Prezes jest świadomy problemów komunikacyjnych, to już duży sukces :)

z góry bardzo dziękuję za pomoc!!!
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Audyt komunikacyjny

Bez żartów - żadnych fokusów z pracownikami firmy :):):):) Tylko ten kto tego nigdy nie robił może wpaść na taki pomysł. NIE.
Kwestionariusze to nie kaszka z mleczkiem. Kwestionariusza tego typu się nie pisze siedząc za biureczkiem i patrząc w sufit.
Nie możesz ot tak sobie zadawać pytań - szczególnie o tak delikatną sprawę jak komunikacja - bo nic z tego nie uzyskasz. Znajdź kogoś kto się na tym zna - bo stracisz tylko czas.
Jesli już nie kwestionariusz i nie FGD - to IDI. I tego sie będę trzymać. Najpierw IDI a potem można cokolwiek kombinować z kwestionariuszem - na podstawie wyników częsci eksploracyjnej.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 05.02.09 o godzinie 02:09

konto usunięte

Temat: Audyt komunikacyjny

Bardzo dziękuję za pomoc,
udało mi się nawiązać kontakt z firmą, która zajmuje się takimi badaniami,
i po wielu miesiącach pracy udało nam się stworzyć odpowiednią ankietę,
juz jestesmy po i staramy się przeanalizować jej wyniki,
w kazdym razie dziękuję wszystkim za podpowiedzi-nie sądziłam,że to będzie aż tak ciężkie,ale mam nadzieję,że choć w pewnym stopniu uda nam się znaleźć słabe strony i zaproponować udoskonalenia firmy,
pozdrawiam serdecznie!
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Audyt komunikacyjny

Magdalena S.:
Bardzo dziękuję za pomoc,
udało mi się nawiązać kontakt z firmą, która zajmuje się takimi badaniami,
i po wielu miesiącach pracy udało nam się stworzyć odpowiednią ankietę,

??? miesiącach ????
juz jestesmy po i staramy się przeanalizować jej wyniki,

?????staramy sie przeanalizować ?????
w kazdym razie dziękuję wszystkim za podpowiedzi-nie sądziłam,że to będzie aż tak ciężkie,ale mam nadzieję,że choć w pewnym stopniu uda nam się znaleźć słabe strony i zaproponować udoskonalenia firmy,
pozdrawiam serdecznie!

Następna dyskusja:

Audyt komunikacji wewnętrznej




Wyślij zaproszenie do