Wiesław
Nowak
Psychoterapeuta,
psycholog, terapeuta
uzależnień,
terapeu...
Temat: język psychologii łączenia kolorów i kształtów a...
Witam,Jestem psychologiem od 20 lat zajmującym się językiem emocjonalnym połączeń kolorów i kształtów. Testu kolorów używałem w badaniach w swej pracy magisterskiej, następnie przebadałem nim tysiące osób, także wiele osób publicznych z pierwszych stron gazet.
Zadziwia mnie, że języka łączenia kolorów nie zna nie tylko większość psychologów ale także Ci, którzy projektują opakowania i loga, najczęściej graficy po ASP. Rozumiem, że bierze się to stąd, że nikt na ASP nie uczy interpretacji wyboru i łączenia kolorów w psychologicznych testach projekcyjnych.
W efekcie na rynku pojawiają się, na przykład, czerwone pastylki na uspokojenie a szare, zielone czy niebieskie na pobudzenie, dokładnie odwrotnie, niż być powinno. W fascynujących badaniach nad skutecznością placebo w zależności od koloru i kształtu leku wykazano, że najwięcej efektów ubocznych pojawiało się, gdy kapsułka łączyła kolory szary i czerwony. Nic dziwnego, bo połączono w ten sposób „gaz” z „hamulcem”. Itd, itp... .
Zapraszam do współpracy jeśli bardziej świadomie chcą Państwo akceptować bądź odrzucać proponowane Wam logo czy opakowanie. Intuicja grafika bywa genialna ale jaki jest powód, by nie wesprzeć jej WIEDZĄ o łączeniu kolorów i kształtów? By język emocjonalny wyrażany przez opakowanie czy logo był spójny z zakładaną treścią przekazu marketingowego. By kampania reklamowa była bardziej efektywna i skuteczna. By nie łączyć „gazu” z hamulcem”, bo to, po prostu, zwiększa koszty.
Mogę także przeprowadzić kilkugodzinne szkolenie pt.: „Psychologia kolorów
i kształtów a treść przekazu marketingowego”. Jego celem jest:
1.
Zbudowanie świadomości i dostarczenie wiedzy o emocjonalnym znaczeniu połączeń kolorów i kształtów. To doskonałe i pożądane uzupełnienie intuicji
i wiedzy o schematach kolorystycznych marek i segmentów, używanej w procesie projektowania kształtów i kolorów produktów, czy opakowań.
2.
Nowe spojrzenie na badanie i kategoryzowanie osobowości konsumentów, produktów i ich opakowań (poprzez zestawy kolorów i kształtów a także ich psychologiczną interpretację), pozwalające na stworzenie nowego obszaru badań marketingowych.
3.
Zwiększenie efektywności kampanii reklamowych oraz poprawienie skuteczności brandingu i designingu dzięki znajomości interpretacji zestawień kolorów i kształtów. Stworzenie wspólnej płaszczyzny analizy osobowości konsumenta i produktu oraz przekazu emocjonalnego reklamy.
Od dłuższego czasu jestem związany z reklamą i marketingiem. Stale korzystałem z wyników i interpretacji cudzych badań dotyczących reguł wybierania produktów i partnerów, przy okazji zauważałem, że zawierają one bardzo wiele niewykorzystanych danych. Uzbrojony we własne doświadczenie, opierając się na dostępnych wynikach badań zacząłem więc opracowywać wnioski, pozwalające na wniesienie nowego spojrzenia i unikatowych metod mających zastosowanie w marketingu. Mowa tu zarówno o działaniach związanych z tworzeniem wizerunku marek, rebrandingiem ale również marketingiem politycznym.
Z przyjemnością zaprezentuję Państwu efekty swoich badań i przemyśleń, licząc na to, że wniosą one odświeżający powiew i wykażą istnienie niedocenianego dotychczas, nie wyeksploatowanego pola wpływu na ludzkie decyzje i wybory.
Wiesław Nowak
nowak@psycholog.pl
0-502-569-602