Łukasz Kadłuczka

Łukasz Kadłuczka marketing, reklama,
PR

Temat: Targetowanie autorskie

Targetowanie Autorskie to nowa odmiana targetowania reklamy internetowej. Cechą charakterystyczną targetowania autorskiego jest możliwość nieograniczonego i bardzo szczegółowego doboru docelowej grupy klientów przez marketerów.

Więcej: http://blog.otineo.pl/targetowanie-autorskie

Co o tym myślicie?
Joanna Diana Kucharska

Joanna Diana Kucharska Strategy manager w
Wide Open

Temat: Targetowanie autorskie

Podaj więcej info -
jaka kampania została zrealizowana, jak to się ma do targetowania behawioralnego, jakie domy mediowe chcą sprzedawać media w tym modelu.
Łukasz Kadłuczka

Łukasz Kadłuczka marketing, reklama,
PR

Temat: Targetowanie autorskie

najważniejszą różnicą odróżniająca targetowanie autorskie od behawioralnego jest fakt, że marketerzy dla swoich reklam sami mogą sami stworzyć własne kryteria i zdefiniować wg nich dowolną docelową grupę odbiorców.
Może odbywać się to poprzez dane istniejące już w systemie lub też poprzez zadawanie pytań użytkownikom przed wyświetleniem reklamy.

Przykładowo można stworzyć grupe odbiorców reklamy jako osoby pijące tylko piwo z sokiem oraz palące papierosy. Zakres kryteriów zależy od potrzeb marketerów

jak do tej pory targetowanie autorskie oferowane jest przez serwis Otineo.com
Radek Ł.

Radek Ł. Marketing
internetowy,
e-commerce

Temat: Targetowanie autorskie

W targetowniu behawiorlanym również sam możesz budować dowolne grupy odbiorców. Chciałbym poznać system, który analizuje te dane :]

Trzeba wziąć również pod uwagę deklaratywność danych - ludzie często mówią co innego niż myślą, nawet gdy wydaje im się, że tak właśnie jest w rzeczywistości.

Coś dużo otineo w tej grupie....
Łukasz Kadłuczka

Łukasz Kadłuczka marketing, reklama,
PR

Temat: Targetowanie autorskie

nie wiem - ja do końca nie wierze w targetowanie behawioralne, zazwyczaj opiera się ono o adres IP/pojedyńczy komputer i serfowanie z niego w sieci, ale przecież z jednego ip moze korzystać kilka osób..po drugie niektórzy często usuwają ciasteczka, a czasem mają w ogóle je wyłączone ..
I co wtedy jak ich targetować behawioralnie?
Radek Ł.

Radek Ł. Marketing
internetowy,
e-commerce

Temat: Targetowanie autorskie

To jest oczywisty błąd, który trzeba brać pod uwagą przy każdym badaniu.

Poza tym, na Polskim rynku istnieje również predykcyjne targetowanie begawioralne - Behavia, tam badanie aktywności użytkowników w sieci (poprzez obserwowanie IP) jest wzbogacone o ankiety.
Tomasz G.

Tomasz G. Dyrektor Działu
Marketingu

Temat: Targetowanie autorskie

Mam mieszane uczucia...

Zakładając,że część użytkowników nie wypełni tych "ankiet", które
im będą się pojawiać za każdym razem kiedy nowy reklamodawca będzie
się chciał "czegoś" dowiedzieć. Z tego część wpisze byle co. A pewnie koszt takiej kampanii będzie wyższy niż np. kampanii kontekstowych to nie wiem czy to się sprawdzi...pachnie to trochę
scenami z filmu "Minority Raport".

No i pewno nie da się stwierdzić czy dobre czy złe do momentu aż ten serwis opublikuje jakieś pierwsze dane.
Radek Ł.:
W targetowniu behawiorlanym również sam możesz budować dowolne grupy odbiorców. Chciałbym poznać system, który analizuje te dane :]

Trzeba wziąć również pod uwagę deklaratywność danych - ludzie często mówią co innego niż myślą, nawet gdy wydaje im się, że tak właśnie jest w rzeczywistości.

Coś dużo otineo w tej grupie....
Radek Ł.

Radek Ł. Marketing
internetowy,
e-commerce

Temat: Targetowanie autorskie

Tomasz G.:
Mam mieszane uczucia...

Zakładając,że część użytkowników nie wypełni tych "ankiet", które
im będą się pojawiać za każdym razem kiedy nowy reklamodawca będzie
się chciał "czegoś" dowiedzieć. Z tego część wpisze byle co. A pewnie koszt takiej kampanii będzie wyższy niż np. kampanii kontekstowych to nie wiem czy to się sprawdzi...pachnie to trochę
scenami z filmu "Minority Raport".

No i pewno nie da się stwierdzić czy dobre czy złe do momentu aż ten serwis opublikuje jakieś pierwsze dane.


Dane o użytkownikach, również ankietowe, zbierane są przez cały czas, więc nie ma to wpływu na koszt pojedynczej kampanii, oczywiste jest też, że przez deklaratywność ankiet niemożliwe jest pominięcie błędu. Jasna sprawa. Jednak z tego co słyszałem, predykcyjne targetowanie behawioralne daje minimum około 80% prawidłowo określonych profili użytkowników, nie jest więc tak źle :]

Trzeba też pamiętać, że na wybór odpowiedniego modelu kampanii i kanału dotarcia ma wpływ przede wszystkim jej charakter,
Tomasz G.

Tomasz G. Dyrektor Działu
Marketingu

Temat: Targetowanie autorskie

Radek Ł.:
Tomasz G.:
Mam mieszane uczucia...

Zakładając,że część użytkowników nie wypełni tych "ankiet", które
im będą się pojawiać za każdym razem kiedy nowy reklamodawca będzie
się chciał "czegoś" dowiedzieć. Z tego część wpisze byle co. A pewnie koszt takiej kampanii będzie wyższy niż np. kampanii kontekstowych to nie wiem czy to się sprawdzi...pachnie to trochę
scenami z filmu "Minority Raport".

No i pewno nie da się stwierdzić czy dobre czy złe do momentu aż ten serwis opublikuje jakieś pierwsze dane.


Dane o użytkownikach, również ankietowe, zbierane są przez cały czas, więc nie ma to wpływu na koszt pojedynczej kampanii, oczywiste jest też, że przez deklaratywność ankiet niemożliwe jest pominięcie błędu. Jasna sprawa. Jednak z tego co słyszałem, predykcyjne targetowanie behawioralne daje minimum około 80% prawidłowo określonych profili użytkowników, nie jest więc tak źle :]

No nie do końca, bo autor wątku napisał "nieograniczonego" tzn., że będąc sprzedawcą maszyn ssąco-ciupciających będę się chciał dowiedzieć, którzy klienci portalu mają regularne problemy z erekcją, a tego nie dowiem się ze standardowej ankiety. Ergo będę chciał zbudować własną, która właściwie posegmentuje mi użytkowników...stąd większy koszt -> inaczej nie widzę różnicy między wcześniej dostępnymi metodami "targetowania behawioralnego"

Trzeba też pamiętać, że na wybór odpowiedniego modelu kampanii i kanału dotarcia ma wpływ przede wszystkim jej charakter,

Nie rozumiem tego fragmentu -> jakieś to zdanie zagmatwane...
Sparafrazuj proszę.

Temat: Targetowanie autorskie

Przypomina mi to dość podobną dyskusję:
http://www.goldenline.pl/forum/reklama-marketing-marka...

I coraz bardziej zastanawia mnie, czy Łukasz zadaje pytania z ciekawości, czy też w ten sposób chciałby wypromować jedyny _najskuteczniejszy_ sposób targetowania :)
Łukasz Kadłuczka

Łukasz Kadłuczka marketing, reklama,
PR

Temat: Targetowanie autorskie

nie mam na celu nic promować, chciałem tylko pobudzić dyskusje na temat sposobów różnych sposobów targetowania reklamy wideo online - grupa została założona w celu wymiany poglądów na temat szeroko pojętej reklamy wideo w Internecie - a nie promocji jakiejkolwiek firmy
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Targetowanie autorskie

Wydaje mi się, że są granice liczenia na targetowanie, zwłaszcza w Sieci. Ja wiem i rozumiem potrzebę "wymyślania nowego" ale pewne granice segmentacji zostały osiągnięte i kolejne mają szansę tylko przy pełnym zaangażowaniu userów - bez nadziei zas na 100% tegoż wywołanie, marne szanse na skuteczność.



Wyślij zaproszenie do