Maciej Czerwiński

Maciej Czerwiński Vice President -
Mellongames SA

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike


Obrazek


10 grudnia w najpopularniejszej grze sieciowej w naszym kraju mianowicie Counter Strike - wystartowała kampania reklamowała radia eska pod hasłem "Radio ESKA - zmixuj się!"

Nie ukrywam, że liczę na wasze opinie i chciałem podpytać co Wy sądzicie o takich działaniach? czy według was są efektywne?Maciej Czerwiński edytował(a) ten post dnia 11.12.08 o godzinie 21:51
Mariusz Włodarski

Mariusz Włodarski Grafik/Animator

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Jeżeli wszystkie banery ESKI w grze wyglądają w ten sposób to może i zostaną zapamiętane, ale mało pozytywnie bo ni jak nie pasują do klimatu gry.
Choć może samo zaistnienie tej akcji na raczkującym polskim rynku advertisingu w grach będzie czymś tak niezwykłym i nowym że gracze będą chcieli zobaczyć o co chodzi.
Tak czy inaczej według mnie ludzie podejmujący takie działania mogli by się troszkę postarać i dopasować to graficznie do klimatu gry.

Powiedzmy Logo Eski machnąć jakąś aztecką czcionką i niebieski kolor bardziej subtelnie - przecież i tak każdy to zauważy kto gra w grę, nie trzeba tak chamsko "z kopa w oko banerem" i tak go widać, to nie ulica na której co sekunda banery się zmieniają i trzeba się wyróżnić.
Można też inaczej: umieścić baner wyglądający na bardziej podniszczony pościerany lekko przechylony, część niebieskiej farby odpadła, załóżmy że już tam wisi jakiś czas ( hmm ok plus za krew w lewym dolnym rogu ;-)

Dodam jeszcze, że na banerze nie widnieje częstotliwość na jakiej nadaje ESKA. Może gdyby była ona widoczna, ktoś grając właśnie w grę włączyłby eskę i tam dowiedział się czegoś więcej o tej akcji..

konto usunięte

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Mariusz Włodarski:
Dodam jeszcze, że na banerze nie widnieje częstotliwość na jakiej nadaje ESKA. Może gdyby była ona widoczna, ktoś grając właśnie w grę włączyłby eskę i tam dowiedział się czegoś więcej o tej akcji..
A to dziwne? Przecież częstotliwość zależy od miasta.

Film - http://www.youtube.com/watch?v=n_sqNV7dwGY
Mariusz Sybilski

Mariusz Sybilski Menadżer Produkcji,
Net Publishing

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Wszytko dobrze, jest reklama, ktoś wydał na nią pieniądze, ktoś ją zobaczyły. Tylko że potem następuje podsumowanie.

Koszt kampanii - x
ilość ludzi którzy miała kontakt z reklamą w grze +/- 100
ilość ludzi która miała kontakt z newsem PRowym +/- 10 000

Czyli dokładnie ten sam mechanizm co w Second Life. Tu dodatkowo dochodzi fakt że ta reklama mogła mieć miejsce na jednym lub kilku serwerach (stąd mała ilość realnych obejrzeń). Ostatnie przypuszczenie to takie że producent gry nie ma pojęcia że takie zjawisko miało miejsce.

Trzeba powiedzieć sobie jasno że producent gry trzyma łapę na możliwości (lub nie) zamieszczania reklam w grach. Koszty takiej kampanii zależą od dwóch faktów 1) reklama jest umieszczona w enginie gry i jest z nią sprzedawana (np: napisy na bandach w samochodówkach) - wtedy kosztuje to drożej, 2) Reklama może być podmieniana dynamicznie na serwerach w trybie on-line (wtedy cena zależy od czasu lub ilości odsłon i wychodzi taniej) a serwery muszą być kontrolowane przez producenta.
W przypadku tej kampanii wykorzystaną trzecią możliwość - lukę w grze.

Nie mówię że to źle, gratuluję agencji AdAction innowacyjności. Martwi mnie jedynie słaby zasięg realny takiej kampanii. Może jak Google zacznie produkować gry doczekamy się większych możliwości.Mariusz Sybilski edytował(a) ten post dnia 14.12.08 o godzinie 23:43

konto usunięte

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Mariusz Sybilski:
Tu dodatkowo dochodzi fakt że ta reklama mogła mieć miejsce na jednym lub kilku serwerach (stąd mała ilość realnych obejrzeń). Ostatnie przypuszczenie to takie że producent gry nie ma pojęcia że takie zjawisko miało miejsce.
Mariusz Sybilski:
Martwi mnie jedynie słaby zasięg realny takiej kampanii. Może jak Google zacznie produkować gry doczekamy się większych możliwości.
Pan chyba nie bardzo w temacie widzę...
Mariusz Sybilski

Mariusz Sybilski Menadżer Produkcji,
Net Publishing

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Radosław Szczęsny:
Mariusz Sybilski:
Tu dodatkowo dochodzi fakt że ta reklama mogła mieć miejsce na jednym lub kilku serwerach (stąd mała ilość realnych obejrzeń). Ostatnie przypuszczenie to takie że producent gry nie ma pojęcia że takie zjawisko miało miejsce.
Mariusz Sybilski:
Martwi mnie jedynie słaby zasięg realny takiej kampanii. Może jak Google zacznie produkować gry doczekamy się większych możliwości.
Pan chyba nie bardzo w temacie widzę...
To proszę mnie oświecić :-)
Maciej Czerwiński

Maciej Czerwiński Vice President -
Mellongames SA

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Mariusz Sybilski:
Radosław Szczęsny:
Mariusz Sybilski:
Tu dodatkowo dochodzi fakt że ta reklama mogła mieć miejsce na jednym lub kilku serwerach (stąd mała ilość realnych obejrzeń). Ostatnie przypuszczenie to takie że producent gry nie ma pojęcia że takie zjawisko miało miejsce.
Mariusz Sybilski:
Martwi mnie jedynie słaby zasięg realny takiej kampanii. Może jak Google zacznie produkować gry doczekamy się większych możliwości.
Pan chyba nie bardzo w temacie widzę...
To proszę mnie oświecić :-)

HOLA, HOLA - Proszę Pana,

Jest to reklama wyświetlana w modelu dynamicznym (pojawia się na każdym serwerze w Polsce, który jest online), z racji wyłącznej współpracy na polskim rynku pomiędzy firmą AdAction z międzynarodową siecią IGA Worldwide. Warte podkreślenia jest to, że jest to już 3 kampania wyświetlana w modelu dynamicznym w Polsce (BMW, Gamecorner i właśnie ESKA). Kampania ESKI podlega pełnym raportowaniom, pozwalając na określenie ilości odbiorców oraz wyświetleń poszczególnych form reklamowych. W przypadku CS'a jest to około 100 tysięcy UU przy Counter Strike i co najmniej do tylu została skierowana ta kampania.

http://media2.pl/reklama-pr/41840-adaction-wspolpracuj...

W razie pytań służę pomocą

Pozdrawiam,
Maciej
Mariusz Sybilski

Mariusz Sybilski Menadżer Produkcji,
Net Publishing

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Nie ekscytujcie się tak.
Postawiłem tezę (w trybie przypuszczenia) Maciej ją obalił i chwała mu za to. Dzięki temu kilku ludzi zainteresowanych reklamą w grach wie jak powinno podchodzić się do tematu.

Nie rozwiało to jednak do końca moich wątpliwości. Nie znalazłem mianowicie żadnych miesięcznych statystyk dotyczących serwerów CSa. Na stronie AdAction brak jest danych. IGA powinna publikować coś takiego. (bardzo wątpię żeby zobaczyło ją 100 tys UU)

Kolejna moja wątpliwość dotyczy pomiaru CPM (koszt za 1000) zakładam że dotyczy on ilości zalogowanych osób na serwer a nie koniecznie tych którzy zetknęli się z reklamą w grze. (a więc liczeni są również gracze którzy wypadli zaraz po zalogowaniu)
Maciej Czerwiński

Maciej Czerwiński Vice President -
Mellongames SA

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Mariuszu,

Takie dane posiadamy osobno do każdej gry - jednak nie musimy się nimi publicznie chwalić. W trybie dynamicznym rozliczamy się za odsłony czyli koszt CPM dotyczy 1 000 odsłon jakie zostały wyświetlone w poprawny sposób (czas, kąt, procent ekranu). Do tego zakładamy capping na poziome 6-7 na gracza, żeby reklama została zauważona.

ps: w lutym będziemy mieli możliwość wyświetlania reklam w SIMS 3, może ktoś chciałby się tam zareklamować?

konto usunięte

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Mariusz Sybilski:
Kolejna moja wątpliwość dotyczy pomiaru CPM (koszt za 1000) zakładam że dotyczy on ilości zalogowanych osób na serwer a nie koniecznie tych którzy zetknęli się z reklamą w grze. (a więc liczeni są również gracze którzy wypadli zaraz po zalogowaniu)
Nie da się zagrać w CS'a i nie widzieć tej reklamy.

konto usunięte

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Mariusz Sybilski:
Nie rozwiało to jednak do końca moich wątpliwości. Nie znalazłem mianowicie żadnych miesięcznych statystyk dotyczących serwerów CSa. Na stronie AdAction brak jest danych. IGA powinna publikować coś takiego. (bardzo wątpię żeby zobaczyło ją 100 tys UU)
Tak jak mówi Maciek.

Jak się o tym łatwo przekonać? Wystarczy wejść na stronę game-monitor.com, wybrać odpowiednie filtry (CS/Polska) i zobaczyć ilu jest graczy on-line. W chwili obecnej: Total Players: 9,516 - http://www.espp.pl/img/2767/.

Bierzemy poprawkę, że GM wyszukuje z 35% serwerów a kolejne setki graczy z Polski grają na zagranicznych serwerach, na których również wyświetlane są reklamy.

Mamy wynik :-).Radosław Szczęsny edytował(a) ten post dnia 16.12.08 o godzinie 20:45
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Mariusz Sybilski:
Nie ekscytujcie się tak.
Postawiłem tezę (w trybie przypuszczenia) Maciej ją obalił i chwała mu za to. Dzięki temu kilku ludzi zainteresowanych reklamą w grach wie jak powinno podchodzić się do tematu.

Nie rozwiało to jednak do końca moich wątpliwości. Nie znalazłem mianowicie żadnych miesięcznych statystyk dotyczących serwerów CSa. Na stronie AdAction brak jest danych. IGA powinna publikować coś takiego. (bardzo wątpię żeby zobaczyło ją 100 tys UU)

Kolejna moja wątpliwość dotyczy pomiaru CPM (koszt za 1000) zakładam że dotyczy on ilości zalogowanych osób na serwer a nie koniecznie tych którzy zetknęli się z reklamą w grze. (a więc liczeni są również gracze którzy wypadli zaraz po zalogowaniu)

odnośnie szczegółów dotyczących gier zapraszam do naszego plannera:
http://planner.adaction.pl/ - tam znajdziesz trochę odpowiedzi na pytania, które zadajesz.

Planner jest roboczy, więc wszelkie uwagi mile widziane :)

Odnośnie pomiaru, liczy się nie ilość zalogowań a ilość zobaczonych reklam. Adserwer liczy to też pod kątem kilku zmiennych (kąt oglądania reklamy, czas, wielkość reklamy na ekranie) dopiero te formaty, które spełniają kilka warunków (nie mniej niż x sekund, nie mniej niż % ekranu, pod nie mniejszym kątem niż y) są zliczane, i za to klient płaci.

W odróżnieniu od reklam on-line, gdzie zliczane są każde załadowania (nawet trwające 0,5 sec.)

konto usunięte

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Wszystko ładnie pięknie, ale ani liczby ani kasa nie zmieni faktu, że baner jest okropny :( a czy to nie właśnie grafika ma pchać usera do akcji jaką w tym wypadku jest wejście na stronę www lub włączenie eski?
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

no niestety nie my robiliśmy kreacje :)

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Katarzyna Wołowicz:
Wszystko ładnie pięknie, ale ani liczby ani kasa nie zmieni faktu, że baner jest okropny :( a czy to nie właśnie grafika ma pchać usera do akcji jaką w tym wypadku jest wejście na stronę www lub włączenie eski?

Z jednej strony ma Pani rację, że baner nie należy do najładniejszych, ale z drugiej przyciąga wzrok.
Jest tym niepasującym elementem na który się zwraca uwagę (bądź, jak ktoś woli, który odwraca uwage gracza).
Dla reklamodawcy najważniejsze, że jest zauważalny. Dla agencji też bo za to jej płacą :)Janek Szczeniowski edytował(a) ten post dnia 23.01.09 o godzinie 12:44

konto usunięte

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Masz racje Janku (błagam nie pisz na Pani).
Tyle, że czy to, że przyciąga wzrok = wejściu na stronę?
Niby do tego baner zachęca, ale jakbym go kilka razy w grze zobaczyła i "przyciągnąłby" moją uwagę to wcale nie miałabym ochoty wchodzić na www Eski.

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Tym razem ja musze przyznać Ci rację :)
Ale miło się zrobiło.
Sam baner jest bardzo prosty i może się podobnać lub nie. Moim zdaniem jest on bardzo "eskowy", jeśli wiesz o co mi chodzi. To, że nam się akurat nie podoba to nie znaczy, że nie trafia w inne gusta.
Poza tym nawet jeżeli baner nie skusi do wejścia na stronę to i tak buduje świadomość marki, a to też bardzo ważne.

konto usunięte

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Fakt, zdecydowanie świadomość marki jest budowana.
Co do samej kreacji to sama nie słucham ESKI, ale wiem co masz na myśli pisząc, że jest mocno ESKOwy. Przy obecnych możliwościach można było wykrzesać z tego coś więcej.
Sprawia to niestety wrażenie, jaby robiła go studentka I roku biotechnologii (z całym szacunkiem dla studentów biotechnologii :) )

konto usunięte

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Radosław Szczęsny:

Jak się o tym łatwo przekonać? Wystarczy wejść na stronę game-monitor.com, wybrać odpowiednie filtry (CS/Polska) i zobaczyć ilu jest graczy on-line. W chwili obecnej: Total Players: 9,516 - http://www.espp.pl/img/2767/.

Problem w tym, że ogromna część (ponad 50% jeżeli chodzi o Polskę ?)są to serwery pirackie tzw non-steam, które reklam nie wyświetlają.

Bierzemy poprawkę, że GM wyszukuje z 35% serwerów

Zdecydowanie więcej.
Ostrożnie szacowałbym nawet na 65-70%
Barbara Zych

Barbara Zych Employer Branding
Institute, CEO

Temat: Reklama ESKI w Counter Strike

Nie mogę się doczekać kiedy będziemy podłączać graczy do fMRI, i sprawdzać która reklama na którą część kory i po którym strzale działa najefektywniej:)

Następna dyskusja:

Polska reklama na serwerach...




Wyślij zaproszenie do