Szymon Wanatowicz UX, Product designer
Jan
J.
specjalista
wizerunku
Temat: Wągrowiec, propozycja SIW
CZas w mojej ocenie pokaże że całość tego przedsięwzięcia jest do wyrzuceniaJest bezwartościowym projektem nie do zastosowania w celach budowy wizerunku marki Wagrowca. Kilka przykładów uzasadniających tak ostrą ocenę' Pierwszty to znak zwany logo. Jaka jest funkcja informacyjna tej grafiki. Co grafika , bez logotypy, przekazuje. Do czego nawiązuje graficznie i kolorystycznie? Święta chińskiego smoka w polskim wydaniu? Jaki związek logiczny ma slogan z ta grafika? Jak narysować wyzwalanie energii / jak urządzanie typu zderzacz, jako moment czy jako skutek?/. Treść hasła bzdurna, nieprzemyślana i nieprawdziwa wprowadza do tej grafiki spory bajzel. Funkcja estetyczna całości
Tu można toczyć spory ale ustalmy co rozumiemy przez taką funkcję? Jeśli przyjmiemy arystetelowskie rozumienie to ja odmawiam jakiegokolwiek waloru estetycznego grafice. Nie jest w stanie być zapamiętana, nawet nie zwrócę uwagi na uciapkany trójkącikami autobus. I kilka zdań o manualu. Gdybym nie znał realiów wydobywczych / wydobywanie kasy za takie opracowania / zarzuciłbym autorowi niedostatki inteligencji. Zrobił gniota niedopracowanego i niech się radni z tym teraz bujajaą. Ten wspomniany autobus, parasol to
ilustracje nikomu niepotrzebne. Widać już że miasto nie ma żadnych przemyśleń o własnym brandingu i kupuje coś takiego. Bo gdyby strony manuala pokazywały np w części architektura miasta konkretne pomysły lokowani w przestrzeni
tej grafiki, to można by dyskutować. Ręce opadają jak się widzi kopiowane jeden od drugiego te zawartości manuali. Ktoś tu napisał ,że mo że znak przyciągnie inwestorów do Wągrowca.Smutno się robi czytając o oplądając takie
knoty
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: Wągrowiec, propozycja SIW
Helena Pryłowska:
tylko czy lepiej przynajmniej probowac unikac trendow i niezamierzonych podobienstw przeslizgujac sie nieco pomiedzy istniejacymi realizacjami, czy raczej sprobowac stworzyc cos zupelnie innego.Helen to nie jest, jak i w każdym projekcie logo, rzecz oderwana od strategii i tego co komunikować ona chce, czasem jest. Zatem nie wszystko w rękach projektanta. Jasne że lepiej tworzyć nowe podejście niż iść z trendem jaki by nie był, ale potem może się okazać że to zupełnie nowe jest be bo wszyscy kreatorzy przyzwyczaili się do trendowego zazerkania i nijak poza ramki wyjść nie mogą.
Tu mamy jakąś zabawę, może i na starą nutę, ale spróbujmy odnieść to do strategii z której wynika, a może nie wynika. Może pies w strategii pogrzebany.
Jan pisze że
Ten wspomniany autobus, parasol toi zgadzam się z nim, i nie zgadzam bo co to znaczy w przestrzeni? autobus też w przestrzeni i parasol też, a miasto miało stworzyć markę turystyczną, produkt turystyczny bodaj, a nie markę miasta czy system miejskiej informacji. Zatem odniesienie czego do czego, czego oczekiwano, a co jest w warstwie strategii i w warstwie wizualnej.
ilustracje nikomu niepotrzebne. Widać już że miasto nie ma żadnych przemyśleń o
własnym brandingu i kupuje coś takiego. Bo gdyby strony manuala pokazywały
np w części architektura miasta konkretne pomysły lokowani w przestrzeni
tej grafiki, to można by dyskutować.
Jan
J.
specjalista
wizerunku
Temat: Wągrowiec, propozycja SIW
To Wagrowiec ma już silna markę i teraz potrzeba wzmocnienia jej waloru turystycznego? To ,,turystyka,, ma organizować branding tego miasta?Nic z tego nie rozumiem a pytam nie bez powodu , bo widzę jak niektóre
organizacje turystyczne / ROT-Y czy POT-y / zaczynają zajmować się
brandingiem miast. Oczywiście jest to koślawe i nieudolne oraz finansowane
z żródeł poza miejskich więc chętnie kupowane.
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: Wągrowiec, propozycja SIW
Jan J.:czy mam rozumieć że budowanie produktu turystycznego NIE MOŻE mieć miejsca wczesniejszej silnej marki samego miasta?
To Wagrowiec ma już silna markę i teraz potrzeba wzmocnienia jej waloru turystycznego? To ,,turystyka,, ma organizować branding tego miasta?
Nic z tego nie rozumiem a pytam nie bez powodu , bo widzę jak niektóre
organizacje turystyczne / ROT-Y czy POT-y / zaczynają zajmować się
brandingiem miast. Oczywiście jest to koślawe i nieudolne oraz finansowane
z żródeł poza miejskich więc chętnie kupowane.
Jan
J.
specjalista
wizerunku
Temat: Wągrowiec, propozycja SIW
produkt turystyczny to usługa, dobro, wydarzenie czy budynek i ma się do wizerunku marki miasta w zasadzie bardzo lużno. No bo jaki może mieć wpływ na ten wizerunek no hotel czy dworzec autobusowy.Produkt turystyczny napewnobędzie miał wpływ na kształt wizerunku turystycznego miasta.
konto usunięte
Patryk
Rykała
copywriter, Słowa
trafiają w cel
Temat: Wągrowiec, propozycja SIW
To już mamy źródło!A gdyby tak walnąć CTA pod logo: Przyjedź, pryszczu do Wągrowca.
Jan
J.
specjalista
wizerunku
Temat: Wągrowiec, propozycja SIW
.
i zgadzam się z nim, i nie zgadzam bo co to znaczy w przestrzeni? autobus też w przestrzeni i parasol też, a miasto miało stworzyć markę turystyczną, produkt turystyczny bodaj, a nie markę miasta czy system miejskiej informacji. Zatem odniesienie czego do czego, czego oczekiwano, a co jest w warstwie strategii i w warstwie wizualnej.
Ano, napisałem o rozdziale Manuala zatytułowanum ,,architektura,, Moze ten rodział mieć nazwę,,oznakowanie achitektury,, lub inną. Wiemy o co chodzi
Parasole, gdyby burmistrz kupił wszystkim i tak wymagają deszczu aby prezentowały logo. Autobusy, pod warunkiem że przemalowane na biało i taylko takie na ulicach miasteczka. Przestrzeń miejska jest określeniem dośc precyzyjnym. Odróżniam ją od przestrzeni publicznej
konto usunięte
Temat: Wągrowiec, propozycja SIW
Hubert Tatarkiewicz:Brawo!
Znlazłem landmark.
A ja dla porównania coś podrzucę - tez powtarzalne figury - ale o ile prostsze - i bardziej ciekawe.
http://www.goldenline.pl/forum/2503522/konkurs-logo-pa...
Następna dyskusja: