Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Ustka - nowe logo

Branding terytorialny czy nadawanie marki miastu to w zasadzie jedno i to samo
To jest element procesu marketingowego. Mataczeniem i oszustwem / przynajmniej intelektualnym / jest tłumaczenie że można to robić, czyli nadawać markę czy ją pozycjonować bez precyzyjnego projektu, z pominięciem
tożsamości miasta, jego wizerunku itp. Logo to tylko drobniutki element
projektu, który powinien powstać do projektu czyli jako ilustracja pewnej idei czy pomysłu. Nie równolegle z projektem czy przed projektem. Czytam,że rada Ustki przyjeła strategie marki miasta. I robi się smutno. Co ma rada do
zatwierdzania strategii? Zrozumiałbym zatwierdzanie celów ogólnych ale strategii czyli specjalistycznego opracowania zrozumiałego dla nielicznych
Przecież jest plan strategiczny miasta, są cele strategiczne tam jest wyrażona
wola rady ale w strategii marki? Cwaniactwo żerujące na niewiedzy opanowało część miast a miasta wychodzą na tym jak Zabłocki.

konto usunięte

Temat: Ustka - nowe logo

Cwaniactwo żerujące na niewiedzy opanowało część miast a miasta wychodzą na tym jak Zabłocki.
---
Wygląda na to, że przykro Ci, że to inny dostali tę dobrze płatną fuchę, a nie Ty...Paweł Walkowiak edytował(a) ten post dnia 01.03.11 o godzinie 11:29

Temat: Ustka - nowe logo

^^^ Nie zaczynajmy wycieczek osobistych, please...

konto usunięte

Temat: Ustka - nowe logo

Ania P.:
paweł D.:
jeśli chodzi o aspekt techniczny - pomniejszanie chyba również może sprawiać problemy, ale to powiedzmy najmniejszy problem.

akurat pomniejszone jest wpyte.

w pytę jest pomniejszony, zjawisko pomniejszania jest w pytę, czy znak po pomniejszeniu jest w pytę? ;)

W pomniejszeniu sygnet jakoś wygląda (chociaż komunikuje mi, że Ustka ma zajebiste donuty), ale typo i tak mnie nie przekonuje.
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Ustka - nowe logo

Panie Walkowiak / pozostańmy przy tej formie / nic Pan nie zrozumiał z mojego
postu. Proszę przyjąć za pewnik że wszystkie te loga, logotypy, wizualizacje,
promocje, brandingi itp to są narzędzia i środki marketingowe. A dokładniej marketingu terytorialnego. Poza marketingową orientacją miast są te rzeczy jedynie gadgetami. Niczemu nie służą. O tym czy miasto realizuje jakąś marketingową koncepcję powinnismy się dowiadywać z innych zupełnie stron aktywności miasta. Tak się składa,ze 90% miast i miasteczek o żadnym marketingu terytorialnym większego pojęcia nie maja a zamawiaja sobie narzędzia typu logo, strategie różne itp. Jak to się dzieje i po co te gadgety miastom? Ano wciskaja ten towar różni komiwojażerowie, ano podpatruję burmistrzowie czym się można szybko pochwalić. No i sobie fundują te gadgety
Mijają kadencje, nowi burmistrzowie fundują nowe gadgety. I tak się to dzieje że nie pomysł i mysl jakaś jest ich podstawą lecz zwykły jarmark
Marcin Szpak

Marcin Szpak graphic designer |
ideas catcher |
aloha lover.

Temat: Ustka - nowe logo

estetyka leży tak okrutnie że strach patrzeć.
od dzisiaj zakaz używania livetrace!
w typo podoba mi sie tylko "U"

ale z drugiej strony... jest dostęp do briefu? watpie ostro ale ciekaw jestem...

coz, tak to jest jak za kwestie estetyki, komunikacji i marketingu, odpowiadaja te same osoby ktore sa odpowiedzialne za stan drog, szpitali, etc.

łelkam tu polandja!

ps: alw zaszalał, posluchal bym jego wypowiedzi ;) pozatym kazdy popelnia bledy...

konto usunięte

Temat: Ustka - nowe logo

Marcin Szpak:
estetyka leży tak okrutnie że strach patrzeć.
od dzisiaj zakaz używania livetrace!
w typo podoba mi sie tylko "U"

ale z drugiej strony... jest dostęp do briefu? watpie ostro ale ciekaw jestem...

Brief wpływa na wiele rzeczy, ale zawsze autor będzie odpowiedzialny za estetykę lub jej brak...
ps: alw zaszalał, posluchal bym jego wypowiedzi ;)

nie Ty jeden :D
Marcin Szpak

Marcin Szpak graphic designer |
ideas catcher |
aloha lover.

Temat: Ustka - nowe logo

Andrzej Kostuś:

Brief wpływa na wiele rzeczy, ale zawsze autor będzie odpowiedzialny za estetykę lub jej brak...
>

no nie koniecznie... jesli masz podejscie zaliczyc projekt i chuj byle sprzedac to sluchasz "POPRAWEK", "specjalistow"... zaslaniajac swoje oczy widokiem konta...

jesli masz podejscie zrobmy to zawodowo, profesjonalnie i tak jak trzeba... to sie uzerasz, meczysz i czesto zostajesz bez grosza... proza zycia.

konto usunięte

Temat: Ustka - nowe logo

Marcin Szpak:

nie mówimy o printach czy layoutach www... mówimy o logo. Zobacz na ten konkretny znak. Wniósłbyś tam jako klient poprawkę? :)
Przecież nikt nie wie co tam jest, to jak to można poprawiać?
To coś na bank nie powstało na skutek poprawek nanoszonych przez zleceniodawcę.
Marcin Szpak

Marcin Szpak graphic designer |
ideas catcher |
aloha lover.

Temat: Ustka - nowe logo

swiadomosc naszego spoleczenstwa jest taka ze 90% osob nie odroznia pregladarki od wyszkiwarki, wiec o roznicach projektowaniu logo, znaku, drukow czy webdesignu wiedza tyle co ja o lataniu promem atlantis...
jakkolwiek jestem niemalze pewien ze ci ludzie brali "czynny udzial w procsie projektowania"...
dotego nie chce mi sie wierzyc ze alw wypuscil takie cos w swiat. z ta widza i doswiadczeniem.

konto usunięte

Temat: Ustka - nowe logo

Marcin Szpak:
dotego nie chce mi sie wierzyc ze alw wypuscil takie cos w swiat. z ta widza i doswiadczeniem.

uwierz ;)

konto usunięte

Temat: Ustka - nowe logo

ALW zrobił kawał dobrej roboty pod warunkiem, że to prowokacja, hepening... Jeśli nie, to się niestety pogrążył... Poczekajmy, zobaczymy.
Irena Laszczyk

Irena Laszczyk projektantka
graficzna zakręcona
na punkcie literek i
nie...

Temat: Ustka - nowe logo

No i znowu przydałby się głos autora. :)
Marcin Szpak

Marcin Szpak graphic designer |
ideas catcher |
aloha lover.

Temat: Ustka - nowe logo

Andrzej Kostuś:
Marcin Szpak:
dotego nie chce mi sie wierzyc ze alw wypuscil takie cos w swiat. z ta widza i doswiadczeniem.

uwierz ;)

no ale nie mam podstw!
Marcin Pawlas

Marcin Pawlas kocham poniedziałek

Temat: Ustka - nowe logo

życie :)

konto usunięte

Temat: Ustka - nowe logo

Marcin Szpak:
ale z drugiej strony... jest dostęp do briefu? watpie ostro ale ciekaw jestem...

Tutaj chyba nie ma to znaczenia, wszak pod "Witamy w Ustce" nikt briefu na łańcuchu nie powiesi..

Im częściej patrzę na to, tym większa widzę kupę... ALW, obroń do cholery tego koszmarka :)Adrian S. edytował(a) ten post dnia 01.03.11 o godzinie 21:14
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Ustka - nowe logo

Marcin Szpak:

ale z drugiej strony... jest dostęp do briefu? watpie ostro ale ciekaw jestem...

znalezione na dysku

Załącznik nr 1
do Regulaminu Konkursu na Projekt Logo
i hasło promocyjne Miasta Ustka

Brief dla Marki Miasta Ustka

Październik 2009


Charakterystyka Miasta Ustka:
Ustka jest uzdrowiskiem o ponad 180-letniej tradycji, a jednocześnie osadą rybacką i blisko 20-tysięcznym nadbałtyckim ośrodkiem miejskim z wciąż funkcjonującym portem rybackim. Miasto położone jest w pasie środkowego Wybrzeża województwa pomorskiego, w dawnym województwie słupskim, w bezpośredniej bliskości Słupska (niecałe 20 km), pomiędzy Łebą a Darłowem. Miasto Ustka graniczy bezpośrednio z Gminą Wiejską Ustka, z którą dzieli pas nadmorski od wschodu i zachodu.
Ustka to zrewitalizowana „starówka” – dawna osada rybacka, gdzie odnowione chaty, zbudowane w charakterystycznym stylu szachulcowym (styl „w kratę” zwany także „pruskim murem”). Promenada Nadmorska oddziela pas nadmorski od dzielnicy uzdrowiskowej, powstałej na przełomie XIX i XX wieku. Ustka to także nowoczesna zabudowa – dzielnice mieszkalne, blokowiska z płyty, stylowe apartamentowce, w bezpośrednim sąsiedztwie portu oraz osiedle „Na wydmie”. Charakter Miasta dopełnia Ustka Zachodnia – naturalna, spokojna z tajemniczym niedokończonym molo z lat 30-tych XX wieku i bunkrami.

Ustkę wyróżnia:
Charakter dziewiętnastowiecznego, nadmorskiego uzdrowiska widoczny w Ustce na każdym kroku w dzielnicy nadmorskiej. Turyści są zachwyceni tą atmosferą, gdy oglądając wille w ogrodach wczuwają się w uzdrowiskową atmosferę.
Miasto wyróżnia również klimat starego, nadmorskiego portu rybackiego. Kutry, przypływające z morza przynoszą zapach ryb i morskiej wody. Klimat portu tworzą kutry rybackie, zacumowane jachty, nabrzeże portowe połączone z wychodzącym w morze falochronem i Promenadą Nadmorską. Patrząc na dawne chaty rybackie w charakterystyczną biało – brązową kratę można mieć wrażenie, że cofamy się w czasie. W Ustce podziwiać można połączenie eleganckich willi w ogrodach z dawnymi chatami rybackimi wybudowanymi w szachulcowym stylu (mur pruski). Oba te style współgrają ze sobą, tworząc nasz niepowtarzalny „retroaktywny” styl. Wraz z portowym charakterem składają się na niepowtarzalny, niespotykany nigdzie indziej na polskim Wybrzeżu klimat Ustki. Marka ma uchwycić, wyeksponować i utrwalić tę niepowtarzalność.

Miasto Ustka podjęło prace nad stworzeniem Strategii Marki Miasta Ustka, poprzez którą chce wyeksponować:
klimat dawnego, stylowego uzdrowiska,
portowy charakter dawnej osady rybackiej,
możliwość całorocznego wypoczynku i atrakcyjność o każdej porze roku,
specyficzną aktywność – odmienną od aktywności Łeby, Sopotu, Helu: Ustecka aktywność jest w modnym stylu retro, czyli elegancka, stylowa niespieszna, dopasowana do potrzeb i możliwości,
specyficzny klimat retro, który jest utożsamiany z dobrą jakością, stylem, wysmakowaniem, troską o turystę i jego potrzeby, ale jednocześnie świeżością
oraz dynamizmem, które uzewnętrzniają się w rewitalizowanych chatach rybackich: retro na zewnątrz, nowoczesnych i o wysokiej jakości wewnątrz.

Cele dla Marki Miasta Ustka:
cel 1: ukierunkowanie ruchu turystycznego i wydłużenie sezonu turystycznego (rozładowanie natężonego sezonowego ruchu turystycznego i stworzenie oferty atrakcyjnych produktów „posezonowych”, wpisujących się w konwencję retroaktywną),
cel 2: ukierunkowanie pozostałych narzędzi marketingowych na stworzenie wizerunku Marki „Ustka retroaktywna”,
cel 3: wspieranie rozwoju usług uzdrowiskowych i infrastruktury uzdrowiskowej oraz „para – uzdrowiskowej” w stylu retroaktywnym,
cel 4: inicjowanie działań na rzecz zmiany zachowań mieszkańców i branży turystycznej oraz zaangażowanie tych grup w wdrażanie Marki.

Marka Miasta Ustka jest adresowana do:
turystów, którzy są główną grupą docelową Marki,
przedsiębiorców turystycznych – jako grupy poboczna,
mieszkańcy – jako grupa poboczna,
media – jako grupa poboczna, grupa istotna w komunikowaniu nowego wizerunku Marki.

Marka Miasta Ustka stosowana będzie przede wszystkim:
w promocji turystycznej (promocji wizerunku turystycznego, promocji oferty produktu turystycznego),
w komunikacji z funkcjonującymi w Ustce podmiotami rynku turystycznego,
w pozyskiwaniu nowych inwestorów turystycznych, w celu rozwijania retroaktywnej infrastruktury turystycznego, tworzenia nowych retroaktywnych atrakcji i retroaktywnego produktu turystycznego,
w lobbowaniu Ustki na szczeblu wojewódzkim i krajowym,
w kontaktach międzynarodowych,
w kampaniach medialnych,
w komunikacji z mieszkańcami.

Rozumienie nazwy Marki Miasta
w kontekście polskim: atrakcyjne, stylowe, czyste, przytulne (w odróżnieniu od dużego Kołobrzegu, czy Świnoujścia) uzdrowisko nadbałtyckie, które dąży do tego, aby stać się miejscem całorocznego wypoczynku (chcemy odejść od wizerunku kąpieliska letniego dla niesprecyzowanego odbiorcy), położone na środkowym Wybrzeżu,
w kontekście europejskim: Ostseeheibad Stolpmuende, Balic health resort Ustka – nadbałtyckie uzdrowisko Ustka, posiadające atrakcyjną (również cenowo) ofertę całorocznego wypoczynku, wyróżniające się niepowtarzalnym klimatem, położone 20 km od ponad 100-tysięcznego Słupska na środkowym Wybrzeżu, na granicy województw pomorskiego i zachodniopomorskiego.

Kierunek budowy wizerunku Marki Miasta Ustka
Kierunkiem dla Marki Miasta Ustka jest „Ustka retroaktywna”. Kierunek ten czerpie z potencjału uzdrowiskowego Miasta, podkreśla jego wyjątkowy, opisany wyżej charakter. Nadaje nowy, aktywny wymiar tej uzdrowiskowości. Jednocześnie nacechowuje aktywność ustecką w szczególny sposób skojarzeniami ze stylem retro.
Termin „retroaktywna” oznacza spojrzenie na teraźniejszość poprzez perspektywę przeszłości. „Retro” oznacza naśladowanie mody i stylów przeszłości, tęsknotę za tym, co minione, eleganckie i niespieszne. „Aktywność” – to dynamizm, pasja, ruch, przestrzeń, udział, podejmowanie inicjatyw, zdolność do reagowania, ponadprzeciętna motywacja, oddziaływanie (również wzajemne), wpływ. To również aktywność chemiczna, czyli niezwykła chemia, jaka jest w atmosferze Ustki.
Ustecka „retroaktywność” oznacza czerpanie z morskich, rybackich i uzdrowiskowych tradycji, które dzięki przełożeniu na język i potrzeby współczesnego wymagającego turysty, nadadzą im rys młodości, dynamizmu i pasji. Pokażą, że Ustka jest wyjątkowym Miastem dla wyjątkowych ludzi. „Retroaktywność” to:
dookreślenie samej aktywności, nadanie jej znaczenia stylu, elegancji, wyjątkowego klimatu – niespiesznego, nawiązującego do stylu minionych epok, czyli „aktywność w stylu retro”,
odmłodzenie stylu „retro”, nadane mu świeżego powiewu młodości, dynamizmu i pasji, czyli „aktywne retro”.

Cechy wizerunkowe
Cechy Marki Miasta Ustka definiują Miasto i charakter wypoczynku: jego niezwykły i niepowtarzalny „retroaktywny” (aktywność i nowoczesność starego stylu). Retro ma wzbudzić doznanie jakości, dobrego stylu, wartości, luksusu. Cechy wizerunkowe Marki Miasta, które mają zostać odzwierciedlone w znaku promocyjnym i haśle:
stylowa - elegancka, gustowna, luksusowa, szykowna, wytworna, oryginalna, charakterystyczna, harmonijna, estetyczna,
uzdrowiskowa - kuracyjna, zdrojowa,
dynamiczna – czynna, energiczna, pełna energii, prężna, przebojowa,
z tradycjami - z ceremoniałem, obrządkiem, obyczajem, rytuałem, zwyczajami ,
czysta - estetyczna, porządna, schludna, uporządkowana, zadbana ,
pełna życia -  dynamiczna, energiczna, aktywna, przebojowa, witalna, pełna energii/ikry/inicjatywy/temperamentu/werwy/wigoru/zapału retro.
Główne cechy wizerunkowe to: stylowa, dynamiczna, uzdrowiskowa.

Korzyści i wartości, jakie oferuje Marka Miasta Ustka:
zachwyt uzdrowiskową atmosferą,
zauroczenie klimatem Miasta,
aktywne zmotywowanie,
zdrową regenerację i wypoczynek,
wyróżnienie wyjątkową troską,
wyciszenie i naładowanie energią,
stylowy, uzdrowiskowy charakter.
Istotnym elementem Marki Miasta jest logo i hasło promocyjne.
Wskazania do znaku graficznego:

Bazowe założenia:
odejście od herbu i jego symboliki,
odejście od symboli stereotypowego podejścia do miast nadmorskich (słońce, morze, plaża), unikanie powtarzalności i braku wyróżnialności na tle innych miast nadmorskich (zestaw kolorystyczny żółto – niebieski jest bardzo często stosowany, używają go m.in. Sopot, Międzyzdroje, Łeba, Hel)

wyrażenie „retroaktywnego” charakteru Marki Miasta, opisanego wyżej
wyeksponowanie w znaku cech wizerunkowych,
wysoka zapamiętywalność,
możliwość aplikacji na różnych nośnikach, szczególnie w zmniejszeniu, z czego wynika konieczność wysokiej czytelności znaku.
Wskazówki dodatkowe:
znak promocyjny – znak Marki Miasta Ustka powinien być oparty na charakterystycznym, wyróżnialnym logotypie (nazwa Marki – „Ustka” zapisana charakterystyczną czcionką),
wyróżnik graficzny (godło znaku, sygnet) powinien stanowić element dodatkowy – dopuszczalne jest rozwiązanie bez wyróżnika graficznego, czyli:
o znak typograficzny, oparty tylko na logotypie, np. znak marki Dr Irena Eris
o słowno – graficzny (logotyp + wyróżnik graficzny)
znak graficzny powinien być symboliczny bądź abstrakcyjny,
znak promocyjny powinien być esencją oferty wypoczynku przedstawiona
w lakoniczny sposób przekonująca, pozytywne emocje,
pożądane skojarzenia z znaczeniem usteckiej „retroaktywności”,
znak promocyjny powinien nawiązywać do nowych trendów projektowych

Odniesienie znaku promocyjnego do herbu Miasta
Zalecane jest odejście od herbu i jego symboliki, czyli:
wskazane jest, aby w znaku promocyjnym nie eksponować symbolu Syrenki Usteckiej,
zalecane jest zastosowanie innych barw, niż barwy heraldyczne (żółty i niebieski) – to zestawienie jest nadmiernie eksploatowane w znakach promocyjnych innym miast nadmorskich (Międzyzdroje, Sopot)

Wskazania do hasła promocyjnego:
wyeksponowanie i podkreślenie w haśle cech wizerunkowych,
oryginalność koncepcji,
wysoka zapamiętywalność,
nawiązanie do „retroaktywności”
czytelność przekazu i zawartość znaczeniowa,
budzenie pozytywnych skojarzeń z Miastem Ustka.


edit: wytluszczanieJarek Leśniewski edytował(a) ten post dnia 02.03.11 o godzinie 02:04

konto usunięte

Temat: Ustka - nowe logo

Ania P.:
paweł D.:
jeśli chodzi o aspekt techniczny - pomniejszanie chyba również może sprawiać problemy, ale to powiedzmy najmniejszy problem.

akurat pomniejszone jest wpyte.

masz rację, nie wygląda źle, ale chodziło mi raczej o jego reprodukowalność w skrajnym pomniejszeniu np "długopisowym" - nie miałem z tym za dużo do czynienia, ale taki "rastrowany" tampondruk chyba raczej nie przejdzie.

nie wiem czyja to wina (może obu stron po części) ale odnoszę wrażenie, że ta współpraca się totalnie nie układała - po takim czasie, można by oczekiwać czegoś chociaż trochę ciekawszego.paweł D. edytował(a) ten post dnia 02.03.11 o godzinie 03:06
Tomasz M W.

Tomasz M W. Free your mind!

Temat: Ustka - nowe logo

paweł D.:
masz rację, nie wygląda źle, ale chodziło mi raczej o jego reprodukowalność w skrajnym pomniejszeniu np "długopisowym" - nie miałem z tym za dużo do czynienia, ale taki "rastrowany" tampondruk chyba raczej nie przejdzie.

Pewnie dostanę po łbie, ale co wy z tymi długopisami? Przez ostatnie 3 lata zaprojektowałem sporo znaków i żaden nie trafił na długopis. Tylko mi się tak przytrafiło?
Pomijam kwestię, z którą nie dyskutuję, że trzeba brać długopisy pod uwagę :)

konto usunięte

Temat: Ustka - nowe logo

Jarek Leśniewski:
edit: wytluszczanie

Jarku, a czemu miały służyć te wytłuszczenia? Nie wytłuściłeś najważniejszego, akapitu "Ustkę wyróżnia", który jest sednem problemu. Czy to, "jak" zrobić, ma znaczenie nadrzędne wobec "co" i "po co" to robić?

Następna dyskusja:

Wembley - nowe logo




Wyślij zaproszenie do