Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Podrzucam temat do dyskusji, mam nadzieję że zechcecie się wypowiedzieć. Temat w sumie prosty niby a zaczerpniety z mojej korespondencji. Co odpowiedzielibyście dostając taki mail? Pytam poważnie.
Jestem już po przejżeniu wielu z wykonanych przez Państwa znaków.
Doszedłem do wniosku, że prawie żaden nie ma prawa stać się znakiem
rozpoznawanym na całym świecie, zmakiem który w każdym języku świata, czy to po polsku, chińsku albo grenlandzku, który zawsze jest prosty w formie
a zarazem zapadający w pamięć.
Jestem ciekaw czy podjelibyście się Państwo wykonania takiego loga. Loga,
które niczym Coca-Cola będzie mogło być niezmienne przez najbliższe 200lat.

konto usunięte

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Andrzeju, moje wrazenienie po przeczytaniu tego maila jest takie:

Pisał to:

  • czlowiek pokroju pana Rossy vel Utraportal,

  • prowokator,

  • pan przeglądacz przejżał wiele znaków i chyba nie znalazl nic dla siebie... Osobnik ten negując Twoje doświadczenie wykazał się kompletną ignorancją i nie wiem czego tak naprawdę w zamian oczekuje, że się tego podejmiesz?



Odnosze wrazenie, ze to bardzo mikro- lub w najlepszym wypadku MŚP. Nie wie czego chce i jest zbyt pewny siebie. Podważanie doswiadczenia to raczej element zbijania ceny zanim się ją jeszcze usłyszy niż rzucanie wyzwania...

Może to moja prywatna opinia, ale tak mi się wydaje.


Marcin Burda edytował(a) ten post dnia 18.12.06 o godzinie 23:57
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Marcinie nie idzie mi o komentarz KTO to pisał a oczekiwałem odpowiedzi jakiej byście udzielili próbując mu pewne rzeczy wyjasnić.

konto usunięte

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

hej...

ciezko mi cokowliek napisac w takim razie... nie wiem poki co napisac...

jedyne co mi teraz przychodzi do glowy to:

"niestety nie mialem jeszcze okazji pracowac z korporacjami, ktore na chwile obecna maja tak potezna pozycje i swiadomosc marki jak Coca-Cola."

ot tyle mi przyszlo o 1 w nocy do glowy :P
Pozdrawiam Was wszystkich i dobranoc :)

konto usunięte

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

JAk koleś nazwał napój Coca-Cola to nie myslal o nim jak o znaku tylko jak o nazwie, zdaje sie ze pochodzi to od rosiny, z której wyciągu użył (Panowie na pewno znają historię marki lepiej ode mnie - historia to moja pięta ahilesowa)
Znak - logo da tego produktu jest wtórne - i moim zdaniem nie ma w nim nic oszałamiającego - po prostu napisana nazwa produktu.
Oszałamiająca jesc cała otoczka marketingowa, która zaistniała wokół tego produktu i datego istnieje on przez tyle lat.
Logo zmieniało się wiele razy - nazwa - nie.
Za tym czy znak będzie rozpoznawalny przez 200 lat stoi wiele czynników... ale to już dłuższa marketingowa dywagacja

konto usunięte

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

dokladnie... zgadzam sie z Aneta...

stad ta moja odpowiedz:
"niestety nie mialem jeszcze okazji pracowac z korporacjami, ktore na chwile obecna maja tak potezna pozycje i swiadomosc marki jak Coca-Cola."

bo to nie znak zadecydowal o sukcesie coca-coli...

Aneto, btw: Historie Coca-Cola ma odrobine nieciekawa... Skladnikiem Coca-Cola jest koka.
W.
Dawniej przy produkcji wykorzystywano liście koki, przez co kokaina występowała w śladowych ilościach. Obecnie zmieniono proces tak, że pomimo wykorzystania koki, nie ma śladu kokainy w napoju.[/author]
cała historia

Natomaist konkurencja sie srednio z namingiem wykazala:

W.Nazwa Pepsi pochodzi od ang. dyspepsia oznaczającego niestrawność, jako że napój początkowo miał służyć jako lekarstwo na tę przypadłość.



Marcin Burda edytował(a) ten post dnia 19.12.06 o godzinie 11:24
Artur Zaborowski

Artur Zaborowski Marketing Manager,
Megabajt Sp. z o.o.

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Ja bym po prostu napisal:

DLA PANA NIE.
Bo nie wie Pan, ze logo Coca-Cola sie zmienialo. :)


Po mailu widac, ze jest to osoba, ktorej sie nie da wytlumaczyc, ze znak sie sam nie promuje. Poziom merytoryczny jest ponizej zera. Strata czasu, nerwow, a moze w konsekwencji i pieniedzy...


Andrzej-Ludwik W.:Podrzucam temat do dyskusji, mam nadzieję że zechcecie się wypowiedzieć. Temat w sumie prosty niby a zaczerpniety z mojej korespondencji. Co odpowiedzielibyście dostając taki mail? Pytam poważnie.
Jestem już po przejżeniu wielu z wykonanych przez Państwa znaków.
Doszedłem do wniosku, że prawie żaden nie ma prawa stać się znakiem
rozpoznawanym na całym świecie, zmakiem który w każdym języku świata, czy to po polsku, chińsku albo grenlandzku, który zawsze jest prosty w formie
a zarazem zapadający w pamięć.
Jestem ciekaw czy podjelibyście się Państwo wykonania takiego loga. Loga,
które niczym Coca-Cola będzie mogło być niezmienne przez najbliższe 200lat.



Artur Zaborowski edytował(a) ten post dnia 19.12.06 o godzinie 12:14
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Pytasz co bym odpowiedział - przede wszystkim starałbym się zbadać jaką konkretnie wiedzę i jakiej jakości posiada. Wynika z jego wypowiedzi, że JEST PRZEKONANY że ją posiada. Z kategorycznego tonu i tezy wnioskuję, że ta wiedza jest po prostu złej jakości.
To nie byłoby proste (ta odpowiedź) bo najpierw musiałbym przekonać go by uznał moją wiedzę w temacie potem zapewne już byłoby z górki...
Artur Zaborowski

Artur Zaborowski Marketing Manager,
Megabajt Sp. z o.o.

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Leszek Dariusz S.:... bo najpierw musiałbym przekonać go by uznał moją wiedzę w temacie potem zapewne już byłoby z górki...


Nie sadze, zeby ktos o takim poziomie wiedzy nt. brandingu zajmowal sie brandem wartym wyslania go na studia, lub przynajmniej szkolenie. Jak napisal Marcin - to zapewne jest to jakas 3 -osobowa firma, ktora chce zaplacic 300 PLN za przygotowanie loga na 200 lat... :)))

Poza tym sadze, ze jest to osoba, ktora WIE NAJLEPIEJ i UMIE NAJLEPIEJ. A to jest najgorsze - bo nie da sie wytlumaczyc...

Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Ależ Arturze - da się! Bo przecież przekonuję od lat. Ja jeszcze nie miałem w całej swojej karierze przypadku by klient który się zgłosił miał tę wiedzę i to do tego doskonale poukładaną... Przecież nie chodzi o to by z klienta zrobić wykładowcę a jedynie rozumiał co kupuje i co to mu dokładnie da...
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Panowie, Panowie.... naprawdę nie interesuje mnie ocena zdolnosci pojmowania przez tego co to napisał. Nie oczekuję pomocy w odpowiedzi na ten mail, odpowiedz dostał 2 tyg temu. Interesuje mnie odniesienie się do haseł które rzucił -"logo na 200 lat" "logo czytelne w każdym języku świata",a wy skrzętnie to omijacie. Odpowiedzcie przy założeniu iż klient jest chętny was wysłuchać i przyjąć wasze racje, o ile mu je przedstawicie.

Aneto z przyjemnością poczytam rozwinięcie w postaci marketingowej dłuższej dywagacji. Jeżeli nie na forum to służę mailem alw@e-alw.com

konto usunięte

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Ech ... wiec tak...

wydaje mi sie, ze tak uniwersalne w odbiorze i tak dlugotrwale moze byc tylko logo banalnie proste - oprze sie wszystkim trendom, modom itd.. bo prostota zawsze jest estetyczna i modna.

Logo Nokii istnieje w prawie niezmienionej formie, jesli sie nie myle (bo nie znalazlem innej daty), od 1966 roku... myslę ze znak powinien być tak prosty jak tu...

Szanse maja tez loga takie jak tp (&), ktore sa i proste, i mniej wiecej jasne w kazdym jezyku (gdzie tylko dotarl jezyk angielski)
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Logo na 200 lat? Moim zdaniem to niemożliwe chyba że ktoś "jasnowidzi"...

konto usunięte

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Leszek Dariusz S.:Logo na 200 lat? Moim zdaniem to niemożliwe chyba że ktoś "jasnowidzi"...


Blaupunkt?
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Logo jest pewnym kluczem do informacji które posiada odbiorca. Można ZGADYWAĆ i próbować użyć takiej ideologi i formy graficznej którą możemy jedynie PODEJRZEWAĆ że się niezdaktualizuje ale pewności nigdy mieć nie będziemy. Po drodze mogą być ze dwie wojny światowe, 4 kulturalne, i kompletne odwrócenie pojęć - nie widzę nawet uzasadnienia by próbować....

konto usunięte

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

[author]Artur Zaborowski:
Nie sadze, zeby ktos o takim poziomie wiedzy nt. brandingu zajmowal sie brandem wartym wyslania go na studia, lub przynajmniej szkolenie. Jak napisal Marcin - to zapewne jest to jakas 3 -osobowa firma, ktora chce zaplacic 300 PLN za przygotowanie loga na 200 lat... :)))




i tu się można grubo zdziwić ;)

Andrzeju - tak, ale przez caly marketing mix nie bardzo mam czasu się teraz przedzierać - bez urazy - sezon gwiazdka...

Moja krótka odpowiedź jest taka:
jeżeli znajdzie się pomysł na biznes, który może przetrwać przez 200 lat to logo jest kwestią wtórną, a nawet jak pierwsze nie będzie bosskie to zawsze mozna je poprawić - zresztą obecne trendy najchętniej "odmładzały by wszystko co jakiś czas" i moze to i lepiej bo dzięki temu mnóstwo ludzi może się wykazać i zarobić ;)
nie sądze, żeby jakoś szczególnie trzebaby się spinać na zaprojektowanie logo na 200 lat...

Ważne, żeby logo wpisywało się w charakter produktu, marki, którą ma reprezentować....



Aneta Gienibor edytował(a) ten post dnia 20.12.06 o godzinie 00:32

konto usunięte

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Odpisałbym, że samo logo (logotyp) jest niewiele znaczącym obrazkiem, jeśli nie idą za nim nakłady na spójną i konsekwentną strategię budowania marki.

Ponadto poprosiłbym o wskazanie przykładów spełniających zadane kryteria (skoro wie czego chce, to powinien potrafić wskazać swoje wzorce), oraz deklarację czy dysponuje podobnym do wskazanych przykładów budżetem.
Z treści maila odnoszę bowiem wrażenie, że człek ów przeczytał kilka mądrych artykułów i próbuje zrobić wrażenie posiadaną teoretyczną wiedzą. Dość, moim zdaniem, nieuporządkowaną zresztą.

konto usunięte

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Marcin B.:
Pisał to:

  • czlowiek pokroju pana Rossy vel Utraportal,


Nie wiem kto zacz i czym Ci zawinił, ale odnoszę wrażenie, że Twoja wypowiedź ma charakter negatywny, a nie podajesz żadnych argumentów. Jeśli więc już o kimś piszesz źle po nazwisku, to byłoby dobrze podać tej osobie linka do dyskusji by mogła przedstawić swoje zdanie.

Myślę, że byłoby znacznie lepiej gdybyśmy w rozmowach unikali takich sytuacji jak powyższa.

konto usunięte

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

moja wypowiedz miala na celu mniej wiecej to samo co Twoj post wczesniej...

Choc faktycznie, podanie czyjegos nazwiska bylo niezbyt fair.. zatem przepraszam.


Marcin Burda edytował(a) ten post dnia 20.12.06 o godzinie 02:02

konto usunięte

Temat: Skomentujcie - logo na 200 lat

Ja uważam, że nie da się odpowiedzieć na to pytanie nie znając szczegółów wcześniejszej korenspondencji ani nawet kontekstu, dlatego też nie podejmuję się wypowiedzi na ten temat.

Ale chciałbym zanaczyć, że po mimo takiego e-maila dalej prowadziłbym rozmowy z klientem. Uważam, że używając
określenia, że logo ma być ponad różnymi antagonizmami i "przeżyć" 200 lat to klient ma dobre intencje, przynajmniej dla swojej firmy. Ma prawo tego wymagać, chce poprostu jak najlepiej.

Jak już wcześniej wspomniałem nie wiem czy to miałbyć znak słowno-graficzny czy znak graficzny.. ale jeżeli ten drugi to może jakiś piktogram byłby dobrym rozwiązaniem?

No nic, ale nie zgodze się z wieloma wypowiedziami i potraktowałbym klienta śmiertelnie poważnie.

Między nami autor tego postu zadał inteligentne pytanie, retoryczne bardziej ku refleksji niż rzeczywistej odpowiedzi.
Takie mam zdanie.

Dziennie agencje i graficy wykonują wiele projektów i za każdym razem w założeniu ma być to projekt ponad czasowy na "200 lat". Ale prawda jest taka, że to wiele zależy od produktu i późniejszego zarządzania firmą i również marką. Dlatego najważniejsze to aby zaspokoić potrzeby klienta. Negocjacje i wiedza mają niewątpliwie wiele na tym etapie do powiedzienia.

Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Logo 200-lecia Warszawskieg...




Wyślij zaproszenie do