Temat: Prośba o ocenę logo
Krzysztof Omilian:
Od kiedy logo musi kojarzyć się z działalnością?
od zawsze. I na wielu poziomach.
Jeżeli jesteś fotografem, nie musisz koniecznie umieszczać w logo aparatu. Można użyć czcionki która kojarzy się z daną dziedziną, można się zastanowić, co kojarzy się ze słowem "fotografia", lub czynnością fotografowania, lub ze specyficzną dziedziną jaką jest fotografia ślubna; i potem spróbować znaleźć jakąś uproszczona formę graficzną która to odda. Np. Inna czcionka pasuje do logo fotografa ślubnego a inna do takiego który specjalizuje się w wydarzeniach sportowych, choć obaj używają aparatu. Można to zasugerować na wiele sposobów - czcionką, kolorystyką, grafiką. W logo trzeba zawrzeć bardzo wiele za pomocą prostych środków i dlatego projektowanie znaku jest wg. mnie najtrudniejsza dziedziną projektowania w ogóle. Ludzie mają różne pomysły i jeden w swoim logo użyje pszczółek, a inny bułek, "bo mu się tak podoba i już", ale istnieje sztuka dobrego projektowania i zgodnie z nią próbujemy ocenić to co wrzuciłeś.
Obecne Twoje logo na pierwszy rzut oka kojarzy się z chałupniczą wytwórnią marnej jakości czekoladek, lub czymś takim. Użycie 3 rodzajów kompletnie nie przystających do siebie czcionek, przypadkowa kompozycja, a właściwie jej brak - po co tyle kierunków, daje to wrażenie kompletnego chaosu, sprawia że znak jest praktycznie nieczytelny itd, itp, nie będę się powtarzać. Nic na to nie poradzę, to logo nie jest dobrą wizytówką Twojej firmy.