Temat zamknięty.

Projekt Logo

Projekt Logo

Marcin Urbański

Marcin Urbański Graphic Designer/Art
Director

Temat: Projekt Logo

Pytam speców co myślą na temat tego:

http://michu.carbonmade.com/projects/2007590

wszelkie rady i opinie mile widziane :)

pozdrawiamMarcin Urbański edytował(a) ten post dnia 07.02.08 o godzinie 15:33

Temat: Projekt Logo

Ciężko oceniać bez poznania założeń i klienta. Duże znaczenie przy tworzeniu takiego znaku ma to dla kogo jest wykonywany - a nie podałeś choćby paru słów wyjaśnienia :), także mogę się kompletnie mylić.

- nie wiem czy ta dynamika dla kancelarii jest najlepszym pomysłem (rozedrganie, napór, pęd) i nie wiem, czy dobrze charakteryzuje jaka jest ta kancelaria
- część logotypowa, pomimo, że dominuje - nie ma nic charakterystycznego, po zmniejszeniu zgnie sygnet, tym bardzej że jest delikatny i zostanie tylko pochylony tekst
- akcenty są za równo rozłożone - nie potrafię powiedzieć, czy stawiasz na logotyp czy na sygnet - i znowu, po reprodukcji tego znaku na np. faksie nie zostanie w nim nic charakterystycznego

Podoba mi się za to, że ucieka od klasycznego wizerunku firm prawniczych - ale wymaga jakiejś stanowczości według mnie, zarówno w kwestii znaczenia jak i wykonania.

Pewnie znasz ogólne zasady, ale polecam ten tekst Jak zaprojektować dobre logo, czyli dobry, zły i brzydki. - gwoli przypomnienia.Jacek Opaluch edytował(a) ten post dnia 05.01.08 o godzinie 16:21
Marcin Urbański

Marcin Urbański Graphic Designer/Art
Director

Temat: Projekt Logo

Dzięki wielkie za opinię.
Jacek Opaluch:
Ciężko oceniać bez poznania założeń i klienta. Duże znaczenie przy tworzeniu takiego znaku ma to dla kogo jest wykonywany - a nie podałeś choćby paru słów wyjaśnienia :), także mogę się kompletnie mylić.

Masz rację moj błąd. Klient jest młodym i dość charyzmatycznym człowiekiem więc dlatego czcionka jest pochylona. Co do akcentów to zgadzam się z Tobą, nie pomyślałem o tym.

Dzięki za linka :)

pozdrawiam
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Projekt Logo

Jacek Opaluch:
Pewnie znasz ogólne zasady, ale polecam ten tekst Jak zaprojektować dobre logo, czyli dobry, zły i brzydki. - gwoli przypomnienia.Jacek Opaluch edytował(a) ten post dnia 05.01.08 o godzinie 16:21
Jacku możesz podać czyja to strona, autor widać lubi się chować.

A co do tego co tam napisał - niestety mam wątpliwości.

Temat: Projekt Logo

To mój blog.
Co dyskusji na temat tekstu: zapraszam do komentarzy lub na priva, bo ten wątek dotyczy innego tematu :)

pozdrawiam.
Marcin Urbański

Marcin Urbański Graphic Designer/Art
Director

Temat: Projekt Logo

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Jacku możesz podać czyja to strona, autor widać lubi się chować.

A co do tego co tam napisał - niestety mam wątpliwości.

Wydaje mi się Andrzeju, że to strona Jacka.

PS. się trochę spóźniłem :DMarcin Urbański edytował(a) ten post dnia 05.01.08 o godzinie 16:43
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Projekt Logo

Jacek Opaluch:
To mój blog.
Co dyskusji na temat tekstu: zapraszam do komentarzy lub na priva, bo ten wątek dotyczy innego tematu :)

pozdrawiam.
Jacku jeżeli podajesz tekst tytaj, jako polecany, to chyba raczej tu jest miejsce ku temu i wbrew pozorom dotyczy to pośrednio tematu.

a co do zasad, są dość proste i sformułował je J.S.B. Morse.
Dobre logo - cztery najważniejsze cechy:
1. logo musi spełniać podstawowe zasady projektowania
2. logo musi być funkcjonalne
3. logo musi dobrze reprezentowć firmę
4. logo musi być unikatoweAndrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 05.01.08 o godzinie 17:07
Marcin Urbański

Marcin Urbański Graphic Designer/Art
Director

Temat: Projekt Logo

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
a co do zasad, są dość proste i sformułował je J.S.B. Morse.
Dobre logo - cztery najważniejsze cechy:
1. logo musi spełniać podstawowe zasady projektowania
2. logo musi być funkcjonalne
3. logo musi dobrze reprezentowć firmę
4. logo musi być unikatoweAndrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 05.01.08 o godzinie 17:07

Po Twoich postach widać że masz dużo doświadczenia w projektowaniu identyfikacji, wię zapraszam do skomentowania mojego projektu.

pozdrawiam
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Projekt Logo

nie za bardzo jest co komentować, prawdę mówiąc da się to określić tak - albo nie ten temat do obrazowania, albo obrazowanie nie do tego tematu.
Hubert Skrzypkowski

Hubert Skrzypkowski Zarządzanie
kontraktowe, Audity
organizacyjne i
personaln...

Temat: Projekt Logo

Marcinie,

nie wiem kto jest autorem tej kreacji, ale niezupełnie pasuje do branży prawniczej.

Sorry, za szczerość, but live is brutal.

Pozdrawiam,

Hubert
Marcin Urbański

Marcin Urbański Graphic Designer/Art
Director

Temat: Projekt Logo

Hubert Skrzypkowski:
Marcinie,

nie wiem kto jest autorem tej kreacji, ale niezupełnie pasuje do branży prawniczej.

Sorry, za szczerość, but live is brutal.

Pozdrawiam,

Hubert


Po czym wnioskujesz Hubercie, że nie zupełnie pasuje to do branży prawniczej?

ps. ja jestem autorem tej kreacji :)Marcin Urbański edytował(a) ten post dnia 06.01.08 o godzinie 00:52
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Projekt Logo

Marcinie odwróć to pytanie do Huberta i odpowiedz - po czym wnioskujesz że JEST to dla branży prawniczej?
Marcin Urbański

Marcin Urbański Graphic Designer/Art
Director

Temat: Projekt Logo

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Marcinie odwróć to pytanie do Huberta i odpowiedz - po czym wnioskujesz że JEST to dla branży prawniczej?

Wnioskuje po tym, że jest to logo zaprojektowane dla młodego prawnika z dużo siłą przebicia, a to chyba się liczyw branży prawniczej.

Ps. Spodziewałem się po Tobie takich postów, ale liczyłem też na dobrą radę.Marcin Urbański edytował(a) ten post dnia 06.01.08 o godzinie 12:27
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Projekt Logo

Nie napisaleś które elementy wskazują na to o czym piszesz a to bardzo istotne. Dobre rady w stylu popraw to, przesuń tamto, mają jedną wadę - nie zmuszają do myślenia :)
Marcin Urbański

Marcin Urbański Graphic Designer/Art
Director

Temat: Projekt Logo

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Nie napisaleś które elementy wskazują na to o czym piszesz a to bardzo istotne. Dobre rady w stylu popraw to, przesuń tamto, mają jedną wadę - nie zmuszają do myślenia :)

Wpełni się z Tobą zgadzam co do takich rad, nie zmuszają do myślenia.
Co do elementów, które wskazują na to o czym piszę to napisałem o nich wyżej, przypomnę.

Pochylona czcionka - dynamizm ocoby jaką jest klient.
Sygnet - litera W od nazwiska klienta. Sygnet jest także zygzakiem, który dąży do prostej lini, poprzez niego chcialem zakomunikować rozwiązalność spraw sądowych.

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Projekt Logo

Autorze jeśli w jednym znaku chcesz zawrzeć tyle treści to jesteś pisarzem a nie grafikiem.

Cytowane zasady Morse mają niewielką wartość użytkową bo nie podają jak to osiągnąć a tu jest zasadniczy problem.

Czy logotypy SONY, PHILIPS, PANASONIC kojarzą się z jakąkolwiek filozofią, strategią, tożsamością???? A może z jakimś przymiotnikiem, nowoczesność, dynamizm, ponadczasowość, niezawodność, pewność, itp. Czy wyrażają jakąś emocję, stan czy gotowość? Czy w swojej formie mają coś oryginalnego i niepowtarzalnego?

Jak sobie odpowiesz na te pytania twierdząco to nigdy nie zrobisz dobrego znaku firmowego.

Czy adwokat potrzebuje log czy logotyp? Czy on jest produktem, producentem? Czy ma sens oznaczanie go skoro nie wolno mu się reklamować. Potrzebuje szyld, wizytówkę i papier firmowy.
A firmą jest jego nazwisko i nic więcej.

Tak sobie myślę.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Projekt Logo

Maciej Nowakowski:
Autorze jeśli w jednym znaku chcesz zawrzeć tyle treści to jesteś pisarzem a nie grafikiem.
ciekawe...
Cytowane zasady Morse mają niewielką wartość użytkową bo nie podają jak to osiągnąć a tu jest zasadniczy problem.
rozumiem ze bez tutorialu nie wiesz o co chodzi :)
Czy logotypy SONY, PHILIPS, PANASONIC kojarzą się z jakąkolwiek
filozofią, strategią, tożsamością???? A może z jakimś przymiotnikiem, nowoczesność, dynamizm, ponadczasowość, niezawodność, pewność, itp. Czy wyrażają jakąś emocję, stan czy gotowość? Czy w swojej formie mają coś oryginalnego i
niepowtarzalnego?
Jak sobie odpowiesz na te pytania twierdząco to nigdy nie zrobisz dobrego znaku firmowego.
rewelacja :)
Czy adwokat potrzebuje log czy logotyp? Czy on jest produktem, producentem? Czy ma sens oznaczanie go skoro nie wolno mu się reklamować. Potrzebuje szyld, wizytówkę i papier firmowy.
A firmą jest jego nazwisko i nic więcej.

Tak sobie myślę.
Ot, jak palnąć to z grubej rury :)
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Projekt Logo

Maciej Nowakowski:
Autorze jeśli w jednym znaku chcesz zawrzeć tyle treści to jesteś pisarzem a nie grafikiem.

Cytowane zasady Morse mają niewielką wartość użytkową bo nie podają jak to osiągnąć a tu jest zasadniczy problem.

Czy logotypy SONY, PHILIPS, PANASONIC kojarzą się z jakąkolwiek filozofią, strategią, tożsamością???? A może z jakimś przymiotnikiem, nowoczesność, dynamizm, ponadczasowość, niezawodność, pewność, itp. Czy wyrażają jakąś emocję, stan czy gotowość? Czy w swojej formie mają coś oryginalnego i niepowtarzalnego?

Jak sobie odpowiesz na te pytania twierdząco to nigdy nie zrobisz dobrego znaku firmowego.

Czy adwokat potrzebuje log czy logotyp? Czy on jest produktem, producentem? Czy ma sens oznaczanie go skoro nie wolno mu się reklamować. Potrzebuje szyld, wizytówkę i papier firmowy.
A firmą jest jego nazwisko i nic więcej.

Tak sobie myślę.


I z Twoim mysleniem trudno się nie zgodzić.Zdaje mi się, ze adwokat
ma mylne nieco pojęcie na temat przyszłości rynku jego usług. A
przyszłosc ta w najmniejszym stopniu będzie kreowana przez znaki, symbole czy logotypy. Tu zupełnie inne prawa będą działały. Powinien ,,nieszczęśnik,, zlecić opracowanie całego zestawu akcydensów / od biletu wizytowego począwszy /,zlecic projekt wnętrza swojej kancelarii i popracować głównie nad soba tj własnym wizerunkiem w branży.To sa rzeczy niemal oczywiste. A jednak dobrego projektu biletu wizytowego / potocznie wizytówki / spotkać u nas raczej bardzo trudno. A jeszcze trudniej z praktyka czyli co z jakiej sytuacji z ta wizytówka wyczyniać.Widział ktos wizytówke
w kopertce ? Widział ktoś wizytówkę z miejscem na tekst odręczny typu ,,dziękuję,,? Odbiegłem nieco od ,,loga,, kancelarii ale pozostaje przy problemie czyli celu jaki zwykle taka grafika ma do spełnienia.

konto usunięte

Temat: Projekt Logo

Panie Wołoszczyński! Po co ta arogancja i antagonizm?

Mam wrażenie, że Pańska znakomita elokwencja nie idzie w parze z samodzielnym i krytycznym postrzeganiem zjawisk w interesującym nas obszarze projektowania graficznego.

Jak ma Pan jakieś zastrzeżenia merytoryczne do moich wypowiedzi to proszę je sformułować albo przemilczeć. A tak, wygląda na to jakby się Pan trochę mnie czepiał.

Swietnie Pan operuje ogólnikami. W prawie każdym wątku daje Pan o sobie znać dając do zrozumienia, formą i treścią, że stoi Pan ponad jego uczestnikami.
Czy taka jest Pańska tutaj rola? Zamierzona czy przypadkowa?

Na Pańskim blogu http://blog.e-alw.com/ we wpisie o PZU w porywie elokwencji pomylił Pan reżyserów znanego agenta Piwowskiego z dramatycznym Kieślowskim, który na pewno Rejsu by nie nakręcił.
Odniosłem też wrażenie, że przy analizowaniu znaku PZU wsparł się Pan na mojej krótkiej krytyce z wątku tutejszego Logo PZU, używając nawet tego samego określenia: masło maślane.

Czy tak postępuje rzetelny antagonista?

Czy Pan sobie nie zaprzecza Panie Andrzeju Ludwiku.

Ukłony
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Projekt Logo

Dziękuję za poprawkę błędu na moim blogu.

Nie wiedziałem że "masło maślane" wymyślił Pan, o ile mnie starcza pamięć nie myli jest Pan ciut za młody, powiedzonko powstało w paskudnym soc.

A co do meritum - mam nieodparte wrażenie, że koniecznie chce Pan coś udowodnić wybrzydzjąc a nie mając rozeznania w temacie, ale może się mylę.

PS jak się ma problem z poprawną pisownią cudzego nazwiska zawsze można skorzystać z ctrl+C, ctrl+VAndrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 05.02.08 o godzinie 15:23

Następna dyskusja:

wyniki konkursu na projekt ...




Wyślij zaproszenie do