Marcin Szymoniak

Marcin Szymoniak grafik, freelancer

Temat: POZnan*


Obrazek


...takie piękne miasto a takie brzydkie logo i takie słabe hasło :/marcin szymoniak edytował(a) ten post dnia 10.04.09 o godzinie 13:17
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: POZnan*

Maurycy Graszewicz:

Chyba nie w ten cytat trafiasz.

A~

konto usunięte

Temat: POZnan*

marcin szymoniak:

Obrazek


...takie piękne miasto a takie brzydkie logo i takie słabe hasło :/marcin szymoniak edytował(a) ten post dnia 10.04.09 o godzinie 13:17

Najważniejsze to 'co mówi', 'skąd mówi' i czy odbiorcy tak to widzą.
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: POZnan*

Maurycy Graszewicz:

Know-how to dużo lepsza wartość niż tajemnica, którą będzie 'mówił' Dolny Śląsk. My cofamy się o 300 lat a POZnan* idzie do przodu.

Dolny Śląsk w założeniach kampanii promowany ma być jako region, Poznań jako miasto (ew. metropolia in spe). Wydaje się też, że różne są grupy celowe komunikacji.

Jeszcze nie tak dawno urzędnicy miejscy zamierzali zafundować Poznaniowi Pyrusia jako symbol. Rübezahl przy tym wcale nie taki straszny. Choć może faktycznie zdrowiej by bylo stawiać na specjalizację uzdrowiskową regionu.

A~Aleksander Bąk edytował(a) ten post dnia 10.04.09 o godzinie 15:51

konto usunięte

Temat: POZnan*

Dolny Śląsk w założeniach kampanii promowany ma być jako region, Poznań jako miasto (ew. metropolia in spe). Wydaje się też, że różne są grupy celowe komunikacji.


dlaczego różne?
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: POZnan*

Mariusz Wszołek:

dlaczego różne?


Tako rzecze Strategia.

A~

konto usunięte

Temat: POZnan*

Z "tego wszystkiego" najfajniejsze jest o ze latwo zapisac POZnan* i kazdy juz wie o co chodzi. Reklama jednak przeczy calemu "know how" no i sa wszedzie kupy na chodnikach.Piotr Adamski edytował(a) ten post dnia 11.04.09 o godzinie 00:06

konto usunięte

Temat: POZnan*

-Powiedz mi po co jest ta kampania i ta gwiazdka?
- Właśnie, po co?
- Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ta kampania i ta gwiazdka? Ona odpowiada żywotnym potrzebom całego miasta i społeczeństwa. To jest kampania na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tą kampanią i gwiazdką? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest kampania społeczna, to jest gwiazdka w oparciu o sześć instytucji, która… sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu, o której wszyscy zapomną i co się wtedy zrobi?
- Nową kampanie...
- Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych kampaniach

Źródło: http://grudqowy.salon24.pl/507485.html

konto usunięte

Temat: POZnan*

Doskonała pointa.

konto usunięte

Temat: POZnan*

wiemy jak* rzucic zaklecie dretwota - Harry P.

---

A tak z tego co pamietam to wizualne dzielenie nazwy wlasnej nie jest najlepszym pomyslem (np. stare zajawki z demosceny xXXXX - taki uklad kogos zniewaza, etc). Zle to dziala na spojnosc miasta moim zdaniem.Phrizee, Artiom S. edytował(a) ten post dnia 24.04.09 o godzinie 20:50

Temat: POZnan*

Łukasz Nowakowski:
-Powiedz mi po co jest ta kampania i ta gwiazdka?
- Właśnie, po co?
- Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ta kampania i ta gwiazdka? Ona odpowiada żywotnym potrzebom całego miasta i społeczeństwa. To jest kampania na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tą kampanią i gwiazdką? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest kampania społeczna, to jest gwiazdka w oparciu o sześć instytucji, która… sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu, o której wszyscy zapomną i co się wtedy zrobi?
- Nową kampanie...
- Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych kampaniach

Źródło: http://grudqowy.salon24.pl/507485.html

Cudowne i niezwykle trafne podsumowanie.
Niebieskie gwiazdki rozmieszczone w różnych częściach miasta, wskazujące miejsca z których możemy być dumni, mogłabym uznać za całkiem ciekawy koncept, gdyby nie dręczące pytanie: czemu ma służyć promowanie Poznania wśród Poznaniaków? Czyżby władze miasta, za nasze pieniądze przeprowadzały wśród nas kampanię promocyjną w celu poprawienia własnego wizerunku? Odnoszę wrażenie, że zleceniodawcom chodziło bardziej o autopromocję i jednoczesne dowartościowanie zakompleksionych mieszkańców Poznania, niż o zareklamowanie naszego miasta wśród mających napłynąć tu z zewnątrz "profesjonalistów, (przedstawicieli) biznesu i studentów”.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: POZnan*

Wracam do tematu - dziś trafiłem na notkę z początku kwietnia, tytuł ostry - Czy logo Poznania jest wzorowane na symbolice SS?

http://www.mmpoznan.pl/4225/2009/4/3/czy-logo-poznania...
Karol Sidorowski

Karol Sidorowski www.brandking.eu

Temat: POZnan*

przyczepić się zawsze można, pewnie dało by się wyszukać setki takich gwiazdek
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: POZnan*

Karol Sidorowski:
przyczepić się zawsze można, pewnie dało by się wyszukać setki takich gwiazdek
Skoro setki, to znaczy że jest bardzo źle...

Ale jak już o skojarzeniach w tym kierunku cytat z http://peb.pl/polityka-i-spoleczenstwo/135392-symbole-...

FULLEKS : 11.06.2007
Symbole pogotowia kojarzą im się z SS

"Dziennik": Żołnierze AK nie chcą jeździć karetkami pogotowia, ponieważ uważają, że logo polskich ratowników jest podobne do symbolu używanego jako oznaczenie dwóch dywizji SS.
Obie jednostki zostały uznane przez trybunał w Norymberdze za zbrodnicze.

- Nie chcemy być wożeni przez karetki z logo nazistowskich jednostek - tłumaczy Andrzej Kostrzewski ze związku Żołnierzy AK - Wąż Eskulapa powinien być na karetkach, bo to starogrecki symbol medycyny. Można go jednak umieścić na równoramiennym krzyżu , a nie na emblematach SS - dodaje. Wiceminister zdrowia Jarosław Pinkas, któremu podlega ratownictwo medyczne zapowiada, że niezwłocznie zajmie się sprawą: - Chcę porozmawiać o tym z prezesem IPN Januszem Kurtyką, zwróciłem się również z prośbą do szefów europejskich placówek dyplomatycznych, aby pokazali mi jak u nich wygląda logo ratownictwa medycznego.

Dr Antoni Dudek z IPN tłumaczy, że podobieństwo symboli i emblematów jest pojęciem względnym: - Jeśli jednak obydwa symbole są bardzo zbliżone, wówczas logo ratownictwa powinno być zmienione. Żadna inna symbolika nie jest tak potępiona jak nazistowska - dodaje Dudek.


osobna sprawa że prześmiewcy znają tylko jeden symbol ss, na dodatek nie ten o którym mowa.andrzej-ludwik "alw" włoszczyński edytował(a) ten post dnia 04.05.09 o godzinie 17:15
Karol Sidorowski

Karol Sidorowski www.brandking.eu

Temat: POZnan*

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:

Skoro setki, to znaczy że jest bardzo źle...

też tak myślę
Hubert Z.

Hubert Z. Promise less or do
more

Temat: POZnan*

Sexy kampania Pozniania

Ciąg dalszy kampanii promocyjnej. Szkoda że nie pociągnęło to za sobą większych zmian.Hubert Z. edytował(a) ten post dnia 03.11.09 o godzinie 10:21

konto usunięte

Temat: POZnan*

Aleksander Bąk:
Wykonaliśmy również własne badania postrzegania miasta (Badanie wizerunku miast; PGA), które pozwoliły powzięte przez nas przekonania i płynące z analizy wnioski skorygować lub doprecyzować.

Dżizas, nie dość, że za znak kasę zdarli to pewnie jeszcze wzięli dodatkowo za analizy i "własne badania"... :/

Też chyba "powezmę przekonania" na przyszłość, że płacić za takie analizy to nie warto - skoro efekt mizerny

konto usunięte

Temat: POZnan*

Mnie się ta gwiazdka skojarzyła z użyciem gwiazdki w wyszukiwarkach - ale dopiero po przeczytaniu o tej "wielowymiarowości"

Co do wykorzystania w kampanii obcych marek:
1. Jak się nie ma czym zabłysnąć (albo się nie wie, czym można), to się zawsze można pod czyimś sukcesem podpisać... Choćby się w nim nie miało najmniejszego udziału.
2. Nie wiem, jak z resztą, ale Glaxo to na pewno nie polska firma, więc i nie polski sukces

Dygresja: kogo mam pociągnąć do odpowiedzialności za przewalanie publicznej kasy, czyli m.in. z podatku od MOJEGO dochodu - na wykonianie fatalnego znaku, na wykonanie nic nie wartych "analiz" i w końcu na reklamowanie rynkowych graczy, z którymi nic mnie nie łączy?
Źle, bardzo źle... :(
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: POZnan*

Mnie już z wolna nudzi to, że bez przerwy narzekamy na różne projekty znaków - tak, ja również marudzę nieraz. Jednak mam pytanie: czy znacie w takim razie DOBRE logo miejskie/regionalne, które przekazuje jasny, czytelny komunikat? Bo bubli i znaków słabych jest masę ;) (i znowu marudzę)

Zapoznałem się z wieloma artykułami dotyczącymi znaku Poznania i moim zdaniem, na tle innych miast nie jest wcale aż tak słabo...
Hubert Z.

Hubert Z. Promise less or do
more

Temat: POZnan*

Marcin Gajos:
czy znacie w takim razie DOBRE logo miejskie/regionalne, które przekazuje jasny, czytelny komunikat?
Pierwszy skojarzenie na szybko:

Obrazek

Następna dyskusja:

poszukiwany grafik - Poznan...




Wyślij zaproszenie do